• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 7 z 35
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 35

 #165130  autor: D@rio
 23 mar 2007, 00:20
Krisu6230i pisze: zeby tak pozostalo to nie ma co kombinowac, chociaz polakow natura jest inna teraz zarobi na rezygnacji 3 stowki a potem niech sie dzieje cokolwiek...
nie każdy ma dar przyszłościowego myślenia. Niektórzy myślą i żyją chwilą, dniem...

Najbardziej to mi szkoda w tym sporze rodziców. Pewnie znajdą się tacy, ze synek nastolatek narzuci rodzicowi, tatusiowi temat że można rozwiązać umowę bez kar, "just like that". Tatuś wierząc że synek dobrze mówi, dużo wie (w końcu aż użytkuje telefon od lat...) i w ogóle, w dodatku pewnie koledzy że szkoły duzo podpowiedzą, więc rodzic sumiennie z uśmiechem na twarzy wykona polecenie synka, nawet w salonie będąc przekonanym że "nic się nie stanie". Notabene, później podpisze synkowi drugą umowę, zapewne w sieci PLAYa z nowym telefonem. Synek pewnie zadowolony, że zrobił tatusia w ch*** tylko szkoda, bo tatuś kiedyś może za to "beknąć".
Bolesna prawda...

Proszę też wziąść pod uwagę pewne działania psychologiczne... ;-) (marketing się przecież na tym opiera, zresztą - prawo i sądownictwo też) . Niektórzy po prostu mają słabe nerwy...

Obrazek

 #165136  autor: D@rio
 23 mar 2007, 00:29
b@sho pisze:D@rio czyli mniej wiecej jest tak jak myslalem. a jak ta kaucja jest naliczana od czego zalezy jej kwota
oj, od wielu czynników.

Głownie zależy od wyników weryfikacji. Patrzy się uwagę na kwestie finansowe głównie.
Dział Aktywacji każdego operatora trzyma "pieczę" nad kaucjami.

W przypadku ofert biznesowych patrzy się na:

- sytuacja finansowa firmy
- opłacanie składek ZUS (ja musiałem przedstawić dowody wpłat)
- posiadanie kredytów, zadłużeń itp.
- staż istnienia firmy na rynku
- wiek przedstawiciela firmy + wer. jego osoby (osoba upoważniona/podpisująca umowę).
- ilość aktywacji do zakupu
- taryfy
- rachunki z poprzedniego operatora (w przypadku przenoszalności)
- czy firma jest postawiona w stan upadłości bądź czy jest prowadzone postępowanie upadłościowe

min. kwota kaucji to 100zł. a max. 7600zł.

Obrazek

 #165151  autor: czyzykus
 23 mar 2007, 01:12
witam
ciekaw jestem czy posiadając 3 aktywacje w erze moznaby bylo przeniesc 2 do tak taka na podstawie zmiany tegoz regulaminu ?

 #165155  autor: D@rio
 23 mar 2007, 01:19
czyzykus pisze:ciekaw jestem czy posiadając 3 aktywacje w erze moznaby bylo przeniesc 2 do tak taka na podstawie zmiany tegoz regulaminu ?
mógłbyś. Choć, to i tak się łączy z wypowiedzeniem umowy.

Obrazek
 #165177  autor: kamowpl
 23 mar 2007, 04:49
Przeczytalem wszystkie posty i coz moge powiedziec? Otoz niejaki "D@rio" zachowuje sie identycznie jak konsultanci i pracownicy Ery, straszac konsekwencjami. Nie zgodze sie z "D@rio" w wielu kwestiach. Dwa razy wypowiadalem umowe z siecia Plus, raz przy zmianie regulaminu i od tego momentu powinienem byc "zablokowany" Otoz nie, podpisalem kolejna umowe z siecia Plus bez zadnych problemow typu: zerwal pan wczesniej umowe to teraz Panu utrudnimy. Nie placilem zadnych kaucji. Po raz drugi zrezygnowalem z uslug Plusa pod koniec umowy, oczywiscie wyslalem za wczesnie rezygnacje i naliczyli mi kare. Wowczas musialem wyslac pismo w ktorym cofam rezygnacje z uslug. Wiec nie jest tak strasznie jak opowiada tutaj "D@rio" Nie wiem jak jest w sektorze biznesowym, ja pisze o sektorze prywatnym.

Obecnie posiadam 3 aktywacje w sieci Era i z wielu powodow zrezygnuje z dalszej wspolpracy. Nie zamierzam sentymentalnie podchodzic do Ery, bo mam prawo do rezygnacji z ich uslug, a jeszcze przyjemniej gdy nie musze ponosic z tego tytulu zadnych konsekwencji. Nie tylko UKE potwierdzilo informacje o mozliwosci rezygnacji z uslug Ery ale takze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów i prawnicy z Ministerstwa Transportu, a oni chyba najlepiej znaja prawo, no chyba ze ktorys z forumowiczow zna je bardziej.
Nie mam zlego zdania o Erze, ale nie mam tez dobrego, a po co mi 3 aktywacje? A chociazby dwie aktywacje dla znajomych ktorzy sami nie mogli podpisac umowy. A dlaczego rezygnuje? Bo na dzien dzisiejszy inni operatorzy oferuja mi lepsze warunki, bo zasieg nie jest najlepszy tam gdzie powinien byc dobry.

Obawiam sie jednak, ze Ci mniej odwazni nie zrezygnuja z uslug Ery, wystarczy ze jakis konsultant postraszy, czy ktos napisze na forum ze nie mozna bo bedzie kara. Jesli ktokolwiek ma watpliwosci, moze swoj zamiar skonsultowac z UKE lub z Federacja Konsumentów czy nawet UOKiK. Kazdy ma prawo zrobic to co uwaza za sluszne. Era nawet 10 groszy by nie przepuscila swojemu abonentowi, nie maja litosci, to ja mam miec litosc dla nich, kiedy wiele razy mnie Nie przesadzajmy Era to nie dziewczyna zeby czuc do niej sentymenty. U innych operatorow wcale nie ma cudow. Ale skoro Era mnie wiele razy zawiodla to mam z nia pozostac tylko dlatego ze "D@rio" uwaza ze Era jest w porzadku i straszny kazdego konsekwencjami? Wydaje mi sie ze prezes UKE i prawnicy z Ministerstwa dysponuja wieksza wiedza i doswiadczeniem niz "D@rio"

Takze kazdy kto ma ochote powinien zrezygnowac z uslug Ery. Nawet Ci ktorzy sa pazerni na telefony. To kazdego sprawa jakie zasady wyznaje w zyciu. Po prostu zastanowcie sie czy Era rzeczywiscie zasluguje na to aby z nia zostac do konca umowy. A niechec ze strony konsultantow czy pracownikow salonow jest oczywista, im zalezy tylko na tym aby klient pozostal w Erze jak najdluzej. A czy warto zostawac ocencie sami.

Ja decyzje podjalem. Odchodze i na pewno do Ery nie wroce. Ani oni za mna plakac nie beda ani ja za nimi. Mamy prawo wyboru...

KK
 #165185  autor: user_delete17
 23 mar 2007, 07:53
kamowpl Zgadzam się z Tobą. Kiedyś w trakcie trwania umowy promocyjnej napisałem reklamację do Centertela i po 3 piśmie reklamacje mi uznali, a umowa została zerwana bez kary. Po pół roku poszedłem po aktywację i nie było żadnych problemów.
Jak pisałem jestem zadowolony z usług Ery. Uważam jednak, że jako konsumenci nie możemy pozwalać na takie zachowanie operatora, bo kolejnym razem zrobią większy krok przy zmianie regulaminu. Nie pozwólmy, aby czuli się bezkarni, bo później zostanie nam tylko narzekanie, że ceny, oligopol, olewanie klienta itd.
Osobiście składam rezygnację, choć deklaruję chęć dalszego korzystania z usług PTC, ale na zasadach ogólnych, a nie promocyjnych.
Domniemam iż może być coraz mniejsze będzie zainteresowanie promocyjnymi telefonami za 1zł, bo ceny telefonów spadają i już się trochę nie opłaca lojalka na 2 lata. Czym zatem będzie ryzykował operator sprzedając aktywację po normalnej cenie klientowi, który płacił regularnie rachunki przez ostatnie np. 6 lat i dlaczego miałby żądać kaucji? Z takiego klienta ucieszy się konkurencja.
Być może PTC będzie chciała "kijem", a nie dobrą ofertą zatrzymać klientów. Będzie to jednak tym bardziej świadczyło, że nie warto, bo nie ma co liczyć lepszą ofertę, a Ich buńczuczne zapowiedzi o odzyskaniu pozycji lidera i nowych ofertach są tylko marketingową gadką.

 #165187  autor: Prometo
 23 mar 2007, 08:21
johnny pisze:Domniemam iż może być coraz mniejsze będzie zainteresowanie promocyjnymi telefonami za 1zł, bo ceny telefonów spadają i już się trochę nie opłaca lojalka na 2 lata.
Przepraszam a z którą siecią będąc nowym klientem nie podpisujesz umowy. Zaznaczę też, że nie tylko korzystanie z telefonu komórkowego na abonament wiąże się z podpisaniem umowy (Cyfra+, CyfrowyPolsat, n, internet, telefon stacjonarny). A tak poza tym ilu klientów opuści Erę kilka, kilkanaście, no może kilkadziesiąt tysięcy a to jest kropla w morzu.

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #165198  autor: user_delete17
 23 mar 2007, 09:11
Prometo pisze:Przepraszam a z którą siecią będąc nowym klientem nie podpisujesz umowy.
A gdzie ja napisałem, że nie podpisuję umowy?
 #165199  autor: michus
 23 mar 2007, 09:21
W szczególności podobało mi sie stwierdzenie " W biznesie nie ma sentymentów - liczy sie lepsza oferta" . Z Era jestem od zawsze ale skoro jest okazja - nie będą ze mnie doili tyle kasy za tak mało minut/esów . DO kiedy można rozwiązać umowę ??

 #165200  autor: Prometo
 23 mar 2007, 09:23
johnny, wcale tego nie neguję, że nie podpisujesz umów. Chodziło mi tylko o to zdanie
johnny pisze:Domniemam iż może być coraz mniejsze będzie zainteresowanie promocyjnymi telefonami za 1zł, bo ceny telefonów spadają i już się trochę nie opłaca lojalka na 2 lata
:wink:

Pozdrawiam - Prometo
http://www.forum-soccer.home.pl

 #165210  autor: wdawid24
 23 mar 2007, 10:08
Stanowisko UKE w tej sprawie jest już znane :D :
"Prezes UKE stwierdza, iż w związku z dokonaniem w marcu 2007 r. zmian w obowiązującym od dnia 1 października 2003 r. Regulaminie Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, abonentom, którzy tych zmian nie zaakceptują przysługuje prawo wypowiedzenia umowy, a w przypadku skorzystania z tego prawa PTC Sp. z o.o. nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze 8)

 #165211  autor: user_delete17
 23 mar 2007, 10:09
Umowę podpisać trzeba, to oczywiste. Nie trzeba podpisywać regulaminu promocji będącym ewentualnym załącznikiem umowy.

 #165248  autor: babeo
 23 mar 2007, 11:44
Prometo pisze:tak poza tym ilu klientów opuści Erę kilka, kilkanaście, no może kilkadziesiąt tysięcy a to jest kropla w morzu.
Pytanie ile osób w ogóle dowie się o tym, że "niby można" zerwać umowe 8)

 #165258  autor: sinboy18
 23 mar 2007, 12:05
Niestety mam zla wiadomosc
Era "stawia opor"

Oficjalne stanowisko Ery
PTC nie zgadza się ze stanowiskiem UKE i nie będzie przyjmowało wypowiedzeń bez kary

PTC przesłała pracownikom odpowiedzialnym za obsługę klientów informację o przedstawionym 22. marca stanowisku UKE w sprawie zmian regulaminu świadczenia usług przez tego operatora. W piśmie tym firma podtrzymuje swoje stanowisko dotyczące braku możliwości rozwiązania umowy terminowej bez płacenia kary.

O stanowisku UKE w sprawie wyżej wymienionych zmian pisaliśmy w tej wiadomości.

PTC w piśmie, w którym instruuje pracowników co do sposobu postępowania z klientem, dalej podtrzymuje swoje stanowisko, że nie jest to zmiana regulaminu, a tylko uzupełnienie, a dokładniej powtórzenie obowiązujących przepisów prawa wynikających bezpośrednio z obowiązujących od 2004 roku przepisów Prawa Telekomunikacyjnego i odpowiednich aktów wykonawczych. Zdaniem telekomu powoduje to, że abonenci nie mogą się nie zgodzić z ich treścią.

Informację UKE PTC traktuje nie jako wiążącą decyzję, a jako stanowisko Urzędu w sprawie, oparte na jednej z kilku możliwych interpretacji prawa. Wkrótce ma odbyć się, zdaniem PTC, dyskusja z UKE na ten temat.

PTC instruuje pracowników, że jeżeli klient chce rozwiązać umowę powołując się na uaktualnienia regulaminu wynikające bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa nadrzędnych w stosunku do regulaminu, PTC nie może zaakceptować braku zgody na jego wprowadzenie jako powodu do rozwiązania umowy przed terminem jej obowiązywania bez zapłaty kary umownej. (WitekT)


źródło: wł

 #165261  autor: babeo
 23 mar 2007, 12:09
To było do przewidzenia 8)

PS oj dziś pewnie takżeprzybędzie tona postów wtym temacie :lol:

 #165281  autor: Krisu6230i
 23 mar 2007, 12:48
sinboy18 pisze:Niestety mam zla wiadomosc
Era "stawia opor"

Oficjalne stanowisko Ery
PTC nie zgadza się ze stanowiskiem UKE i nie będzie przyjmowało wypowiedzeń bez kary
yhyhyhyhy moja robaczki, zaczelo sie... :mrgreen:
wiadome bylo ze nie odpuszcza tak tego.
teraz zobaczymy czy UKE ich posadzi na tylku w mysl dura lex, sed lex.

/*Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet's sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's impossible to kill the bastard.*/
http://ag.bocznica.org/

 #165282  autor: Dideq
 23 mar 2007, 12:52
Era wykopuje piłke z pod własnej bramki i robi to jak najdłuzej zeby zyskac na czasie. Czekamy na odpowiedź UKE (sędzia). :P

 #165306  autor: lechuslupsk
 23 mar 2007, 14:12
witam ponownie.:) widzę że dyskusja na całego.otrzymałem dzisiaj maila z Biura Obsługi P.T.C. na temat wypowiedzenia umowy.oto treść.-
Witam

Uprzejmie informuję, że Polska Telefonia Cyfrowa stoi na stanowisku, że dokonane uzupełnienie Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, o którym ostatnio zostali poinformowani Abonenci, nie może być traktowane jako zmiana, gdyż uzupełnienie to jest powtórzeniem przepisów obowiązujących przepisów prawa i wynika bezpośrednio z obowiązujących od 2004 roku przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne i odpowiednich aktów wykonawczych co powoduje, że Abonenci nie mogą się nie zgodzić z ich treścią.
Wprowadzenie uaktualnień do Regulaminu, który obowiązuje od 1 października 2003 r. uszczegóławia zakres naszych obowiązków wobec Klientów, którym to obowiązkom i tak wcześniej podlegaliśmy ze względów prawnych i stosowaliśmy wobec naszych Abonentów.
Dodatkowo nadmieniam, że PTC zapozna się wnikliwie z przedstawionym na stronie Urzędu stanowiskiem Prezes UKE. Według naszej wiedzy nie jest to jednak dla nas wiążąca decyzja, lecz stanowisko Prezes UKE. Stanowisko Prezes UKE opiera się na jednej z kilku możliwych interpretacji przepisów prawa w tym zakresie i PTC może się z nim nie zgadzać.
Po zapoznaniu się ze szczegółową argumentacją ze strony UKE PTC przedyskutuje je ponownie z Prezes UKE.

W przypadku chęci rozwiązania umowy wiążącej Abonenta z PTC, Abonent powinien wskazać na piśmie rozwiązującym umowę zapis, z którym się nie zgadza. W przypadku wskazania uaktualnień wynikających bezpośrednio z obowiązujących przepisów prawa nadrzędnych w stosunku do Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, PTC nie może zaakceptować braku zgody na jego wprowadzenie jako powodu do rozwiązania przez Abonenta umowy przed terminem jej obowiązywania bez naprawienia szkody (kary umownej) wynikającej z warunków promocji, w której umowę zawarł Abonent.

z pozdrowieniami

Piotr K********
konsultant ds. korespondencji
Internetowe Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]

I co? Ja i tak wysłałem wypowiedzenie.

[ Komentarz dodany przez: D@rio: 2007-03-23, 14:53 ]
Proszę nie publikować personaliów pracowników w wypowiedziahc publicznych.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2007, 14:53 przez lechuslupsk, łącznie zmieniany 1 raz.

 #165314  autor: babeo
 23 mar 2007, 14:40
lechuslupsk pisze:I co? Ja i tak wysłałem wypowiedzenie.
Ta sprawa może się ciagnąć z kilka miesięcy.
  • Strona 7 z 35
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 35
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 35