• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #704230  autor: mariusz81
 15 mar 2014, 18:25
Witam

Umowa kończy mi się 30 maja 2014, okres rozliczeniowy mam od 14 każdego miesiąca. Poszedłem do salonu bo chciałem rozwiązać umowę i zachować nr w ofercie na kartę. Dowiedziałem się 2 rzeczy że:

1. Umowa zakończy mi się 14 czerwca 2014 r
2. Nie mogę teraz złożyć dyspozycji migracji na kartę tylko muszę to zrobić 30 dni przed końcem umowy.

Proszę o pomoc bo nie podoba mi się to za bardzo - co zrobić żeby zakończyć tą umowę 30 maja 2014? Dlaczego nie mogę teraz załatwić zachowania numeru?.

Dziękuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2014, 19:37 przez mariusz81, łącznie zmieniany 1 raz.

 #704267  autor: Król Kier
 15 mar 2014, 23:58
Takie są procedury :(. Nie ma obecnie możliwości obejścia tego w inny sposób niż przejście na kartę u innego operatora i ewentualnie powrót do Orange. Jeżeli chcesz wszystko załatwić w salonie to niestety musisz poczekać do tych 30 dni.

 #704441  autor: Orange Ekspert
 17 mar 2014, 10:04
Z jakiej obecnie oferty korzystasz? Sprawdzałeś ofertę przedłużenia umowy skierowaną dla naszych stałych klientów? Numer do oferty na kartę przejdzie po zakończeniu okresu rozliczeniowego. Oczywiście wypowiedzenie należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem.

 #704525  autor: orson_dzi
 17 mar 2014, 18:09
Król Kier pisze:Takie są procedury :( .
Takie są przekręty.

Wypowiedzenie możesz złożyć w dowolnym momencie trwania umowy. Jak zrobisz to teraz, to spokojnie na kartę przejdziesz 30 maja. Musisz tylko w piśmie zaznaczyć, że ma to być przejście na kartę z dniem zakończenie umowy promocyjnej.

Jak salon odmówi przyjęcia na piśmie, niech dadzą Ci to na piśmie.
Wypowiedzenie możesz też wysłać na adres korespondencyjny.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #704538  autor: pavello
 17 mar 2014, 19:34
Albo przez internet zeskanowane z odręcznym podpisem na emaila bok :)
W temacie o przedłużaniu umów orange jest dobry wzór wypowiedzenia ze wzmianką o przejściu na karte po zakonczeniu umowy.

 #705581  autor: mariusz.dytko
 23 mar 2014, 15:07
Orange Ekspert pisze:Z jakiej obecnie oferty korzystasz? Sprawdzałeś ofertę przedłużenia umowy skierowaną dla naszych stałych klientów? Numer do oferty na kartę przejdzie po zakończeniu okresu rozliczeniowego. Oczywiście wypowiedzenie należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem.
O jakiej ofercie jest mowa? Mi też kończy się długoterminowa umowa. Miaĺem ostatnio telefon z BOK z ofertą na 30 miesięcy z kosmicznie drogim telefonem delikatnie mówiąc średniej klasy. Interesuje mnie umowa bez telefonu na 12 miesięcy. Miła pani proponowała 24 miesiące, później 16. Zupełnie nie mogliśmy dojść do porozumienia...
Mimo, że nie miaĺem specjalnie wygórowanych oczekiwań. Pozostanie mi zakończyć 14 letnią współpracę z Orange. W Play oferują za 29 zł połączenia bez limitu do wszystkich sieci komórkowych co mi odpowiada.
Szkoda, że nie można dojść do porozumienia w Orange...

Było - Nokia 1610 (1997r.), Nokia 5110, Nokia 3210, Nokia 3410, Nokia 6100, Nokia 6030, Nokia 6310i, SE K750i, SE K800i, Samsung Wave GT-S8500, Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy SIII LTE, Meizu MX4. Jest Nokia 6310i, Xiaomi Redmi Note 4 (snapdragon).

 #705593  autor: pavello
 23 mar 2014, 15:48
A u mojej Mamy zupełnie odwotnie. Po złożeniu wypowiedzenia napierw odrazu w salonie oferta bez tel. 200min + darmowe w orange i jeden wybrany numer za darmo za 24,90 na 16 miesięcy, a w piątek telefon 320min + do orange ale bez wybranego numeru za 28 na 12 miesięcy. Z racji posiadania stacjonarnego zniżka orang open za pierwszą oferte wyjdzie 9,90, tylko musze ich wymeczyc o umowe na 12 miesiecy bo maja dzwonic w tygodniu.
Wypowiedzenie to podstawa!
 #859945  autor: elfman
 04 kwie 2016, 08:59
Mam podobny problem co autor tematu więc odświeżam wątek. Wysłałem wypowiedzenie na adres mailowy bok z adnotacją, że po zakończeniu umowy promocyjnej nr ma przejść na kartę. Otrzymałem dziś odpowiedź sms, że migracja nie jest możliwa i jedynie na 30dni przed końcem mogę to zlecić w salonie. Powiem szczerze dziwna praktyka tym bardziej, że będę na niej o miesiąc stratny. Jakieś pomysły na załatwienie tego w inny sposób?
 #859959  autor: Gregrin
 04 kwie 2016, 10:17
elfman pisze:że migracja
Zeby nie było nieporozumień. Musisz wysłać wypowiedzenie umowy z dyspozycja przejścia na kartę.
Znalazłem taki tekst "Niniejszym informuję że wypowiadam umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych - numer telefonu: xxx xxx xxx zgodnie z terminem jej zakończenia tj. xx.xx.xxxx r. Po zakończeniu okresu obowiązywania niniejszej umowy proszę o przełączenie numeru którego ona dotyczy do oferty NAZWA OFERTY na kartę.
Z poważaniem". Oczywiście standardowo pismo powinno zawierać miejsce, datę i twoje dane osobowe.
Taki tekst trzeba chyba napisać/wydrukować a następnie podpisać odręcznie, zeskanować/zrobić fotkę i wysłać do nich.
 #859964  autor: elfman
 04 kwie 2016, 10:32
No właśnie takie pismo wysłałem skanem na BOK i... nic nie dało :) Dlatego pytam w czym problem, bo wydaje mi się, że jest to po prostu jakiś grymas Orange niekoniecznie zgodny z obowiązującym prawem.
 #859968  autor: elfman
 04 kwie 2016, 10:55
Treść wypowiedzenia:
"Zgodnie z regulaminem usług świadczonych przez Orange niniejszym wypowiadam umowę dot. usługi telefonu komórkowego dla nr XXX-XXX-XXX. Rozwiązania umowy proszę dokonać z zachowaniem umownego terminu wypowiedzenia oraz z zachowaniem nr. tel poprzez przeniesienie z usługi postpaid na prepaid."
Odpowiedź otrzymana sms:
"Witam, informujemy, że dyspozycję migracji na karte można złożyć jedynie w Salonie nie wcześniej niż na 30 dni przed końcem umowy. Pozdrawiamy Orange"
 #860106  autor: zielony71
 05 kwie 2016, 06:20
Osobiście to testowałem;-) Oczywiście też odesłali mnie do salonu, a ja złożyłem skargę do UKE. Przedmiotem skargi było utrudnianie przez operatora zakończenia umowy i migracji numeru (u mnie dodatkowo był jeszcze problem z przeniesieniem do innego operatora). Urząd odpowiedział, że migracja w ramach ofert tego samego operatora nie jest regulowana przez prawo telekomunikacyjne i operator może sobie to kształtować wg. własnego uznania.
 #860178  autor: orson_dzi
 05 kwie 2016, 14:07
Przejście z abonamentu na kartę wymaga wprowadzenia odpowiedniego zamówienia do aplikacji sprzedażowej (nie głównego systemu). Taką operację można zrobić wyłączenie na profilu, jaki posiadają w niej pracownicy salonów. To jest oficjalna przyczyna odsyłania do salonów.

A, że w praktyce można to zrobić też inaczej, to co innego ;) .

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #860205  autor: Gregrin
 05 kwie 2016, 15:24
Tylko ze na stronie orange każą pisać pismo na ich adres korespondencyjny a już na mailowy go nie przyjmują, śmieszne.

@orson_dzi a co z tymi 30 dniami :
elfman pisze:"Witam, informujemy, że dyspozycję migracji na karte można złożyć jedynie w Salonie nie wcześniej niż na 30 dni przed końcem umowy. Pozdrawiamy Orange"
Prawda to czy takie zbywanie ?
 #860375  autor: orson_dzi
 06 kwie 2016, 10:44
Prawda. Zamówienie, które trzeba tu wprowadzić jest dostępne właśnie na 30 dni przed końcem umowy, inaczej nie da się go zrobić. Cały czas mówimy o drodze oficjalnej i zgodnej z procedurami.

Nieoficjalnie, z poziomu głównego systemu się to spokojnie wklepuje ręcznie w dowolnym momencie. Ale raz, poza procedurami, a dwa i co jest najważniejsze, obecni pracownicy zwyczajnie o tym nie wiedzą i nie potrafią tego zrobić. A tych z większym stażem nie jest wcale tak dużo ;) .

Z wypowiedzeniem, przyznam że nie bardzo wiem dlaczego tak jest. Mimo wszystko jak wyślesz je mailem i jest tam własnoręczny podpis i wszystkie potrzebne dane, to i tak jest to realizowane.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)