• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #737077  autor: molibden
 02 sie 2014, 07:11
Dzis zostałem zmigrowany z dwoma telefonami do nju. Wszystko gra i śpiewa ale w panelu widzę że pierwszą fakturę mam dostać dopiero 18 sierpnia. Czyli za ok 2 tyg. Mam takie pytanko. Czy można w jakiś sposób skłonić ich aby wystawili mi fakture wcześniej? Obecnie jestem na planie buzz z czego rozumiem że nie mam rozdzielonych komórkowych i stacjonarnych i opcja no limits włączy mi się dopiero przy wydzwonieniu równowartości 29zł na połączenia głosowe . Czemu mi ustawili tą datę tak późno? Zleciłem włączenie usługi 'tylko na komórkowe ale teraz muszę czekać 2 tyg i pilnowac żeby za dużo nie wygadali rodzice przez ten czas bo placenie 58zł za 2 tyg używania telefonów to bez sensu ale jak już to jakoś to przełknę choć oszczędność w porównaniu z T-mobile niewielka na tej pierwszej fakturze. Choć z drugiej strony tam miałem jeszcze naliczanie minutowe przy pierwszej minucie, podwyżkę abonamentu +5zł w tym miesiącu i mała ilość minut w wliczoną w abo więc porównywać nie ma czego, tylko zawiodłem się na tym okresie rozliczeniowym. nie bardzo mi to tez pasuje bo ja wszystkie rachunki płace 10 każdego mc. To jest jakos automatycznie ustawione czy tez mozna jakoś negocjować ten termin?

aha... zapomniałem sprawdzić gdzieś wiec się zapytam. Czy rozmowy z nju do abonentów orange traktowane są jako wewnątrzsieciowe i moze są darmowe przy okazji? Nju korzysta tylko i wyłącznie z nadajników Orange?
Ostatnio zmieniony 19 sie 2014, 23:59 przez molibden, łącznie zmieniany 1 raz.

 #737078  autor: macc
 02 sie 2014, 07:21
W nju mobile okres rozliczeniowy nie zawsze pokrywa się z miesiącem kalendarzowym. Rozliczenia za usługi dokonywane są w stałych okresach, które rozpoczynają się i kończą konkretnego dnia miesiąca.

W nju mobile w sumie jest 10 okresów rozliczeniowych. Rozpoczynają się one odpowiednio 1, 4, 6, 10, 14, 16, 19, 24, 26, 29 dnia miesiąca. Każdy numer abonencki w nju mobile jest przypisany do jednego z tych okresów. Okres rozliczeniowy, do którego został przypisany Twój numer możesz sprawdzić na fakturze.

Następnego dnia po zakończeniu okresu rozliczeniowego wystawiana jest faktura.
Okres rozliczeniowy jest przypisywany automatycznie do najbliższego wolnego po aktywacji numeru w sieci. Jeżeli numer masz w niepełnym okresie rozliczeniowym aktywny a tak jest zawsze zaraz po aktywacji nie zostanie naliczona kwota minimalnego abonamentu w kwocie 9 zł. Otrzymasz rachunek na taką kwotę jaką wykorzystasz w ramach przyznanych limitów na każdą usługę połączeń, SMS-ów lub transmisji danych.
Zadzwoń do nju (tylko dzwoń z innego numeru niż w nju to zapłacisz normalną stawkę za minutę połączenia z nju a nie 5zł/za minutę) i zmień okres rozliczeniowy np.na 10 dzień każdego miesiąca.Nowe ustawienia wejdą w życie od nowego okresu rozliczeniowego w nju.
Można wysłać również emaila do nju z prośbą o zmianę okresu rozliczeniowego z własnego konta na stronie nju.


Ostatnio sam zmieniałem okres rozliczeniowy i wysłałem emaila z własnego konta i przeciągu 2 godzin otrzymałem informację od nju o zmianie swojego okresu rozliczeniowego na wybrany przez siebie od nowego okresu rozliczeniowego. Nie robią z tym żadnego problemu.
Czy rozmowy z nju do abonentów orange traktowane są jako wewnątrzsieciowe i moze są darmowe przy okazji?
nie,płacisz standardową stawkę za minutę połączenia.
Jak ktoś dzwoni do Ciebie z orange to ma połączenia za darmo, czyli krótko:
- z nju -> do orange - płacisz,
- z orange -> do nju - nie płacisz
Nju korzysta tylko i wyłącznie z nadajników Orange?
tak

 #737080  autor: molibden
 02 sie 2014, 07:46
No to lipa.. bardziej zależało mi na tym żeby obecna fakturę dostać wcześniej ( a z tego co rozumiem ta obecna faktura jest nie do ruszenia) bo jak pisałem płacić 58za 2 tyg korzystania to trochę tak mało sympatyczne. No ale ten pierwszy rachunek zniosę. szkoda ze oni ta opcje "tylko do komórkowych' dla osób przenoszących numery włączają dopiero po pierwszym wystawieniu faktury.
Prośbę o zmianę może w przyszłości wyślę. W końcu w nju i tak orientacyjnie wiadomo ile się zapłaci więc dramatu nie ma

 #737701  autor: orson_dzi
 04 sie 2014, 17:05
macc pisze:Zadzwoń do nju (tylko dzwoń z innego numeru niż w nju to zapłacisz normalną stawkę za minutę połączenia z nju a nie 5zł/za minutę) i zmień okres rozliczeniowy np.na 10 dzień każdego miesiąca.Nowe ustawienia wejdą w życie od nowego okresu rozliczeniowego w nju.
Można wysłać również emaila do nju z prośbą o zmianę okresu rozliczeniowego z własnego konta na stronie nju.
Nie trzeba dzwonić, takie rzeczy załatwia się mailem ze swojego konta.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #737704  autor: ciekawy
 04 sie 2014, 17:10
możesz wpłacić kase na numer swojego rachunku do wpłat w nju i wtedy kasa,się pobierze z tej nadpłaty

 #741850  autor: Kaczy
 19 sie 2014, 23:59
Spóźnione, ale może zostanie dla potomnych :)
Miałem podobną sytuację. Okres rozliczeniowy był ustawiony za 2 tygodnie. Wstrzymywałem się z rozmowami. Jednak po kilku dniach od aktywacji okres rozliczeniowy automatycznie się zmienił - na jakieś 7 dni od aktywacji.
molibden, jak wyszło u Ciebie?

...::: Made for loneliness :::...

 #741866  autor: macc
 20 sie 2014, 07:07
wystarczy wysłać emaila albo zadzwonić do nju i nie robią z tym żadnego problemu

 #742268  autor: molibden
 21 sie 2014, 13:49
U mnie nic się nie zmieniło. 18 VIII wystawiono 2 faktury. 18zł i 11zł. Zmieniać terminu już nie będe bo to znów skrócenie czasu wystawienia faktur i znów niepotrzebne opłaty za niepełny okres który już biegnie.

[ Dodano: 2014-08-23, 12:14 ]
Tak mnie jeszcze coś tknęło. Popatrzyłem na faktury i zdziwiło mnie jedno. W umowie stoi ze abonament za okres rozliczeniowy płaci się z dołu. W związku z tym że przy przenoszeniu numeru w pierwszym niepełnym zwykle okresie płaci się tylko za połączenia i nie ma kwoty 9zł na fakturze to sie zastanawiam jak oni zaksiegowali mi 9zł na poczet następnego - obecnego juz okresu rozliczeniowego. Skoro wystawili mi fakturę 18 sierpnia za ten pierwszy okres po przeniesieniu dajmy na to bez abonamentu za okres 19lipca - 18 sierpnia to na tej fakturze powinien już być naliczony abonament za okres od 19 sierpnia do 18września bo płaci się od dołu miesiąc na przód. a nie ma takiej pozycji. dziwne