• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #735936  autor: user_delete21
 29 lip 2014, 18:43
Skorzystałem dzisiaj po raz pierwszy po kilku dniach przerwy z blueconnecta. Na dzień dobry przywitała mnie reklama "Nortona 360 za jedyne 9,99 miesięcznie" zrealizowana jako captive portal przekierowujący połączenie http na adres http://cod.t-mobile.pl/norton_aktywacja.

Dwie aktywacje abonamentowe, na żadnej nie ma zgody na jakikolwiek marketing czy informacje handlowe, na obu to samo. Czy ktoś może się spotkał z podobnym efektem? Jestem ciekaw, co za geniusz marketingu to wymyślił...

Wygląda to w następujący sposób: http://imgur.com/a/0OELL

 #736670  autor: muchakk
 31 lip 2014, 23:05
Mam to samo .... był to jeden z głównych argumentów do nieprzedłużenia usługi na internet mobilny w t-mobile ;)

 #736720  autor: Kryniczanin
 01 sie 2014, 08:10
Szykuje się reklamacja.

 #736723  autor: nemo2009
 01 sie 2014, 08:35
Kryniczanin pisze:Szykuje się reklamacja.
datumplane pisze:reklama "Nortona 360 za jedyne 9,99
Napisałem dwie takie.Odpisali,że mam sobie sam wyłączyć.Po trzeciej wreszcie wyłączyli.Po jakimś czasie znowu ta reklama powróciła,następna reklamacja.na razie mam spokój,ale jak długo?

"Nigdy nie dyskutuj z idiotą,najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu,a póżniej pokona doświadczeniem"

 #736749  autor: user_delete21
 01 sie 2014, 10:23
Z tego co widzę system sam wstrzymuje się z prezentacją reklamy na jakiś czas gdy nie skorzystamy z oferty. A za chwilę wszystko od nowa.

Reklamację złożyłem w ten sam dzień w którym to się stało po raz pierwszy, teraz czekam na odpowiedź. Patrząc na historię moich kontaktów z nimi, trzeba będzie pisać do UKE i GIODO.

 #736758  autor: mikkel
 01 sie 2014, 10:54
Mnie umowa kończy się we wrześniu i wypowiedzenie już dawno poszło. Kilka razy miałem taką reklamę i olałem. Ale to już od roku chyba nie widziałem tego cuda. Miałem nawet przypadek że wyświetliła się strona z komunikatem że skończył mi się limit i czy dokupić. Oczywiście limit nie był skończony.

 #736763  autor: user_delete21
 01 sie 2014, 11:04
Informację o końcu limitu i propozycji zakupu powiększenia też widziałem, ale u mnie nigdy nie zdarzyło się to wcześniej niż faktyczny koniec pakietu danych. Ten norton to jednak sprawa zupełnie innego typu.

Wyjątkowo mi to przeszkadza ponieważ często łączę się jedynie by zaktualizować dane w pewnym programie, który robi to pobierając dane po http. Od kiedy pojawił się ten cały norton, muszę najpierw włączyć przeglądarkę, załadować cokolwiek, jeżeli trafię w nortona załadować coś innego i dopiero wtedy mogę puścić aktualizację. Inaczej cudowny T-Mobilowy mechanizm próbuje przekierować żądania z programu, a ten nie jest przygotowany na odebranie reklamy nortona i wszystko się krzaczy. Paranoja :roll:

Zastanawiam się też, czy wczytanie reklamy pomniejsza pakiet danych. Pewnie tak.

 #736966  autor: ciekawy
 01 sie 2014, 20:18
jakie macie oferty w T ile zł za ile GB ?

gdzie przejdziecie, do Plusa ?

 #737002  autor: mikkel
 01 sie 2014, 21:52
Narazie do końca roku mam RBM a potem zobaczę. Liczę na to że plej przedłuży ofertę. Jeśli nie to pewnie plus no bo co innego? Orange odpada jak dla mnie w przedbiegach, z plejem napewno nie zwiążę się umową, już kiedyś miałem internet u nich.
TM proponuje mi 30GB za 30zł bez sprzętu lub 50zł ze sprzętem oczywiście ceny uwzględniają super rabat bo mam dwie umowy w jumpach. Ta oferta (tzn jumpy) jak dla mnie jest nalepsza biorąc pod uwagę oczywiście jakość o której w pleju nawet nie słyszeli. Niestety z internetem już tak dobrze nie jest.

W sumie to mam zagwostkę bo w plusie z obsługą klienta też różowo nie jest, a mam z nimi do czynienia. Mam wybór i albo plus z dobrą ofertą albo tm z dobrą obsługą ale ten nielimitowany internet chyba bardziej mnie przekona w grudniu chyba że coś się pozmienia.

 #738907  autor: user_delete21
 08 sie 2014, 19:23
Dostałem dzisiaj odpowiedź na reklamację.
/.../ wyjaśniam, że w ramach usługi elektronicznej informacji hadlowej Operator przesyła oferty handlowe w formie SMS, MMS, e-mail. W związku z powyższym opisany przez Pana przypadek nie dotyczy usługi elektronicznej informacji hadlowej.

Natomiast w związku z Pana zgłoszeniem sprawdziłam zdarzenia na Pana koncie. Analiza potwierdziła, że nie kierowaliśmy do Pana żadnych ofert w ramach usługi elektronicznej informacji hadlowej.
I wszystko fajnie, tylko nie zgłaszałem żadnych SMSów, MMSów czy e-maili, tylko przekierowywanie połączeń HTTP na komputerze łączącym się przez blueconnect. Dodatkowo mam dziwne wrażenie, że pierwszy akapit z drugim jest logicznie sprzeczny...

Sytuacja oczywiście bez zmian, przekierowanie dalej występuje. :roll:

 #747773  autor: Emik3
 10 wrz 2014, 16:50
Nie zrozumiałeś widocznie odpowiedzi. Oni się bronią tym, że rozsyłają reklamy za pomocą smsów, mmsów, maili nawet nie wspomnieli tutaj o tym, że oferty marketingowe składają też telefonicznie i przez przekierowania droga elektroniczna obejmuje też w pewnym zakresie internet, gdy np. aplikacja do łączenia z internetem otwiera ci okienko z reklamą co jakiś czas to to też są oferty marketingowe. Babka po prostu nie skumała o co Ci chodzi, albo każe ci wypchać się sianem. Aby Twój przypadek był zbadany musisz odpowiednio ich do działania pobudzić. Rozumiem, że sytuacja ma miejsce gdyż w aplikacji blueconnect jest ustawione gdzieś w kodzie przesyłanie przy otworzeniu przeglądarki do reklamy. Jeżeli dobrze rozumuję, to nie można jej wyłączyć w aplikacji. Nie przestawia też ona strony startowej przeglądarki, tylko odpala się po połączeniu z internetem "bo tak".

W takim wypadku po prostu opisujesz im dokładnie jak debilowi o co chodzi, kiedy sytuacja ma miejsce, żeby nie mogli cię spławić w podobny sposób i na sam koniec zaznaczasz, a najlepiej jeszcze podkreśl, że wycofałeś wszystkie zgody marketingowe, więc reklamy serwowane przez firmę norton przy uruchamianiu internetu przez blueconnect jest pogwałceniem umowy i jeżeli nie usuną ci tej reklamy na stałe (zazwyczaj mają na to od kilku do 30 dni) to będzie to podstawą do rozwiązania umowy z powodu jej nieprzestrzegania przez usługodawcę. Tylko musisz tutaj mieć pewność że reklamę serwuje ci aplikacja dostarczana przez usługodawcę a nie przypadkiem coś innego.


A i koniecznie zamieść im definicję elektronicznej informacji handlowej w odpowiedzi.

 #748019  autor: user_delete21
 11 wrz 2014, 13:36
Emik3 pisze:Nie zrozumiałeś widocznie odpowiedzi. /.../ Babka po prostu nie skumała o co Ci chodzi, albo każe ci wypchać się sianem.
Zauważ, że w zacytowanej odpowiedzi stwierdzają, że 1) problem który zgłosiłem nie dotyczy usługi informacji handlowej (jakkolwiek oni ją sobie definiują) 2) i w związku z tym sprawdzili, że w ramach tej usługi nie kierowali do mnie reklam – zatem zrozumieli przynajmniej tyle, że odpisują nie na temat.
Emik3 pisze:Aby Twój przypadek był zbadany musisz odpowiednio ich do działania pobudzić. Rozumiem, że sytuacja ma miejsce gdyż w aplikacji blueconnect jest ustawione gdzieś w kodzie przesyłanie przy otworzeniu przeglądarki do reklamy. Jeżeli dobrze rozumuję, to nie można jej wyłączyć w aplikacji. Nie przestawia też ona strony startowej przeglądarki, tylko odpala się po połączeniu z internetem "bo tak".
Nie, nie mam aplikacji blueconnect nie używam w ogóle sprzętu od operatora. Wchodząc w szczegóły techniczne, jedno w sesji (najczęściej pierwsze) połączenie na port 80 dostaje odpowiedź 302 z adresem do reklamy nortona w domenie t-mobile.pl. Domyślam się, że cały ruch http w T-Mobile leci przez transparent proxy (ze względu na kompresję obrazków – mam ustawioną na zero, najwidoczniej nie zmienia to zasady zestawiania połączeń) i tam dokonują przekierowania do reklamy.

Wszystko to było dokładnie opisane w reklamacji. Najwidoczniej jednak dział reklamacji udzielił odpowiedzi własnymi siłami, bez konsultacji z kimkolwiek kto rozumie działanie sieci oraz stosowane przez nich patenty do wpychania treści marketingowych. Ogólnie rzecz biorąc jakieś 80% treści reklamacji zostało przemilczane.

Chwilowo problem przestał mnie dotyczyć, bo wykryłem we własnym zakresie, że przekierowanie następuje jedynie dla wybranych User-agent przeglądarek desktopowych. Dopóki tak zostanie, nie chce mi się tracić sił na dobijanie się do kogokolwiek kompetentnego.

Żeby było śmieszniej, pomimo zacytowanego rozstrzygnięcia merytorycznego operator zdecydował się uznać roszczenie finansowe (zwrot pełnej kwoty abonamentu za jeden okres). Męczenie sprawy aż do rozwiązania umowy nie jest dla mnie żadnym wyjściem, bo to niestety magiczna umowa z ratami sprzętowymi. Być może to też jest powód dla którego dokonali zwrotu, bo jego kwota była śmieszna.

 #748193  autor: Anthrax
 11 wrz 2014, 23:02
datumplane pisze:Dodatkowo mam dziwne wrażenie, że pierwszy akapit z drugim jest logicznie sprzeczny...
To u nich norma przy korespondencji. Jeden wielki bełkot nie mający nawet odrobiny logiki, mózgi sprane korporacjonizmem i traktowanie klientów jak głupków.
Emik3 pisze:W takim wypadku po prostu opisujesz im dokładnie jak debilowi o co chodzi
I tutaj opisano idealnie jak ich należy traktować
datumplane, na takie akcje bądź nastawione częściej. Co prawda mój przypadek dotyczył abonamentu, ale mimo wycofania absolutnie wszystkich zgód, pewnego dnia dzwonił do mnie nawiedzony konsultant z "super-hiper-ekstra-mega" (niepotrzebne skreślić) ofertą, nielimitowanych połączeń, które normalnie kosztują kosmiczne pieniądze, a dla mnie były za jedyne DZIESIĘĆ złotych. Na nic nie zdały się tłumaczenia, że nie potrzebne mi skoro nie wykorzystuję minut, ani nie będę rozmawiać z "sympatiami", a przede wszystkim brak zgód!
Takiego bajzlu i śmiesznego traktowania klienta nie spotkałem w tej sieci.