• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #707780  autor: sobota13
 03 kwie 2014, 00:17
Problem wygląda nastepująco:
Posiadam ubezpieczenie "nowy bezpieczny telefon" w wariancie premium. Ponad 30 dni temu mój telefon uległ uszkodzeniu (zbity wyświetlacz, nie włącza się). Zgłosiłem telefonicznie zdarzenie do ubezpieczyciela. Opisałem uszkodzenie i okoliczności. Dostałem informacje, żeby przygotować telefon, dokumenty i oczekiwać na kuriera. W ciągu tych 30 dni kontaktowałem się dwukrotnie z pzu w tej sprawie ale mnie zbywali i kazali czekać. Może ktoś z forumowiczów miał podobną sytuację??? Co w takiej sytuacji dalej robić??
link do regulaminu
regulamin ubezpieczenia

 #707806  autor: krzysztof.ka
 03 kwie 2014, 09:23
1. Zgłoś reklamację do Orange jako ubezpieczyciela:

OBOWIĄZKI UBEZPIECZAJĄCEGO I UBEZPIECZONEGO
§ 10
1. Ubezpieczający obowiązany jest do poinformowania Ubezpieczonego o prawach
i obowiązkach wynikających z zawartej na jego rachunek umowy ubezpieczenia.
2. Ubezpieczający jest obowiązany do przekazania Ubezpieczonemu informacji
o numerach telefonów i adresach, pod którymi Ubezpieczony może zgłosić zdarzenie
ubezpieczeniowe i uzyskać informacje o ubezpieczeniu.

Na podstawie tego paragrafu, Orange nie może Ciebie zbyć i powinni interweniować w PZU.

WYPŁATA ODSZKODOWANIA
§ 12
1. PZU SA wypłaca odszkodowanie, o którym mowa § 11 ust. 10, w terminie 30 dni
od daty otrzymania zawiadomienia o zdarzeniu ubezpieczeniowym, zachowaniem
pozostałych postanowień OWU.
2. Gdyby wyjaśnienie w powyższym terminie okoliczności koniecznych do ustalenia
odpowiedzialności PZU SA albo wysokości odszkodowania okazało się niemożliwe,
odszkodowanie powinno być wypłacone w ciągu 14 dni od dnia, w którym przy
zachowaniu należytej staranności wyjaśnienie tych okoliczności było możliwe. Jednakże
bezsporną część odszkodowania PZU SA powinien wypłacić w terminie przewidzianym
w ust. 1.

Na podstawie tego zapisu w OWU, możesz wystawić PZU notę obciążeniową i wezwać do natychmiastowej zapłaty za telefon.
Przy okazji, wysłałbym kopie pisma z opisem sytuacji do:
Rzecznika Ubezpieczonych
Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta oraz do Orange.

Tutaj kwotą rozczenia jest wartość telefonu z faktury.

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #707919  autor: sobota13
 03 kwie 2014, 19:48
na fakturze jest kwota 99 pln
W umowie z pzu wartosc telefonu ustalona jest na okolo 3.5 tys
Jeszcze dodam, ze nie mam numeru zgloszenia :-( Mam nadzieje, ze moje zgloszenie widnieje jeszcze w systemie.

 #707932  autor: krzysztof.ka
 03 kwie 2014, 20:48
Zdaje się, że źle napisałem. Oczywiście na fakturze czy paragonie jest cena zakupu telefonu, a nie wartość telefonu.
Wartość telefonu powinna być umieszczona w treści umowy.

Co do numeru zgłoszenia, proponuję jeszcze raz zatelefonować do PZU i zapytać o ten numer zgłoszenia. Powinno być w systemie.
Radziłbym nagrać rozmowę.

A czy w międzyczasie nikt Tobie nie proponował zmienić ubezpieczyciela? Obecnie nowe umowy ubezpieczenia zawierane są z Wartą, a mnie w styczniu br. zaproponowano zmianę ubezpieczyciela z PZU na Wartę. Z tego co pamiętam, warunki miały być lepsze. Już nie pamiętam dokładnie co jest poprawione w stosunku do PZU.

Napisz dalej co się udało ustalić.
Ubezpieczyciele lubią przeciągać wypłaty.
Boją się Rzecznika Ubezpieczonych, bo wystarczy sygnał i mają kontrole...

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #707933  autor: sobota13
 03 kwie 2014, 20:57
Nikt nie proponował mi zmiany ubezpieczyciela.

 #708497  autor: vh
 06 kwie 2014, 12:37
I tak właśnie działają te wszystkie "ubezpieczenia". Nigdzie nie dzwoń, tylko załatwiaj wszystko na piśmie z potwierdzeniem odbioru na Twojej kopii, żeby w razie czego mieć dowody dla sądu.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #708602  autor: krzysztof.ka
 06 kwie 2014, 20:47
Do sądu się idzie wtedy, jak wszystkie inne instancje zawiodą.
A tu jeszcze jest Rzecznik ubezpieczonych po drodze.
W takich przypadkach sądy odrzucają takie wnioski.
Jak się bierzesz za poradę, to trochę z głową.

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #708621  autor: vh
 06 kwie 2014, 21:53
Po pierwsze - nie pisałem nigdzie, że ma iść do sądu. Po drugie, gdzie w ustawodawstwie jest napisane, że przed pójściem do sądu trzeba skorzystać z pomocy rzecznika ubezpieczonych (jaka to instancja?), rzecznika praw konsumenta, rzecznika praw dziecka, rzecznika praw pacjenta czy innego rzecznika obrony praw rzeczników (tylu ich się narobiło, że taki chyba też jest)?

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #708788  autor: krzysztof.ka
 07 kwie 2014, 21:42
Cytata: "Nigdzie nie dzwoń, tylko załatwiaj wszystko na piśmie z potwierdzeniem odbioru na Twojej kopii, żeby w razie czego mieć dowody dla sądu."

Odpowiednie zapisy znajdziesz w kodeksach. Nawet idąc do sądu konsumenckiego, rzecznika konsumentów, rzecznika ubezpieczonych, trzeba udowodnić, że wyczerpało się własne środki załatwienia z prawy ze stroną sporu.

Moje słuchawki: Plus: Motorola d160, Nokia 3110, Nokia 3310, Nokia 6820, Nokia 6310, Nokia 9300, HP IPaq hw6915, Nokia E51, Nokia E52, Nokia N8. Orange: SE Xperia Arc, SG S III.

 #708803  autor: vh
 07 kwie 2014, 22:55
Fraza kluczowa: „w razie czego”.

Jeśli ubezpieczyciel (a nie tak jak Ty wyżej piszesz Orange, bo on tu nie ma z tym nic wspólnego) napisze, że odrzuca reklamację (tj. że zgłoszona szkoda nie mieści się w warunkach ubezpieczenia) i sprawę uważa za zamkniętą, to oznacza, że wyczerpałem wszystkie środki. Ten tutaj poradził sobie bez hordy rzeczników: http://forum.pclab.pl/topic/915981/ i sąd go bynajmniej za to nie strofował.

A do rzecznika konsumentów można iść zawsze, np. wtedy, gdy się nie wie, jak napisać pismo reklamacyjne.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #708835  autor: Orange Ekspert
 08 kwie 2014, 09:47
Zachęcam Cię do kontaktu z infolinią ubezpieczeniową pod numerem 501 030 030. Tam dopytasz o szczegóły. Infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18.

Pozdrawiam
Tomek

 #708845  autor: sobota13
 08 kwie 2014, 10:39
Orange Ekspert pisze:Zachęcam Cię do kontaktu z infolinią ubezpieczeniową pod numerem 501 030 030. Tam dopytasz o szczegóły. Infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18.

Pozdrawiam
Tomek
Kontaktowalem sie z infolinia kilka razy. Dopiero wczoraj chcieli umowic kuriera jak im uswiadomiłem, ze łamia warunki umowy. Czy moge domagac sie zwrotu wartosci telefonu?

 #708912  autor: sobota13
 08 kwie 2014, 15:39
Kolejny telefon tym razem bezpośrednio do PZU. Okazuje się, że od marca 2014 przyjmowaniem i rozpatrywaniem zgłoszeń zajmuje się Regenersis Digital Care. Mam napisać na ich adres mailowy reklamację :-(

 #708924  autor: vh
 08 kwie 2014, 16:55
W warunkach ubezpieczenia nic takiego nie ma. Jest tylko:
§ 11. 1. W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia telefonu Ubezpieczony, przed podjęciem działań we własnym zakresie, ma obowiązek w terminie, o którym PZU SA mowa w § 10 ust. 7 skontaktować się z Centrum Alarmowym PZU i podać następujące informacje:
1) imię i nazwisko, a w przypadku gdy zgłaszającym jest użytkownik telefonu – swoje nazwisko i imię oraz dane Ubezpieczonego;
2) adres zamieszkania;
3) numer telefonu, którego szkoda dotyczy;
4) opis zdarzenia ubezpieczeniowego;
5) numer telefonu, pod którym Centrum Alarmowe PZU może skontaktować się z Ubezpieczonym.

[..]

5. W przypadku zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego w postaci zniszczenia lub uszkodzenia telefonu, po zgłoszeniu roszczenia w sposób określony w ust. 1, Ubezpieczony zobowiązany jest:
1) udostępnić kurierowi uszkodzony telefon w uzgodnionym terminie w celu transportu do punktu naprawczego;
2) zabezpieczyć odpowiednio uszkodzony telefon do transportu poprzez zapakowanie go do oryginalnego pudełka lub innego sztywnego opakowania;
3) przedstawić na żądanie kserokopię dowodu zakupu telefonu.
Regenersis nie jest dla Ciebie ani Ty dla niego stroną. Jesteś tylko Ty i PZU. Jak dla mnie to oni sobie robią jakieś jaja.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #714608  autor: sobota13
 02 maja 2014, 09:37
Po reklamacji z żądaniem zwrotu wartości telefonu okolo 3,5 tys zł PZU przyznało mi niecałe 500 zł na zakup nowego wyświetlacza :shock:

 #715936  autor: Bane
 09 maja 2014, 07:32
sobota13 pisze:Po reklamacji z żądaniem zwrotu wartości telefonu okolo 3,5 tys zł PZU przyznało mi niecałe 500 zł na zakup nowego wyświetlacza :shock:
Chyba nie sądziłeś, że dostaniesz 3,5 tyś? :) Przyznali ci kasę i sam masz naprawić czy jak? przecież mieli kuriera wysłać po tel? Bo to raczej w serwisie mogą określić co jest dokładnie i powiadomić ubezpieczyciela o kosztach, a przynajmniej tak mi się wydaje :roll:

Generalnie ja swoją szkodę zgłosiłem ok tygodnia temu, również usłyszałem, że mam czekać na telefon od nich w sprawie umówienia kuriera i przez ten cały czas cisza. Ale już zbieram siły i po weekendzie zadzwonię i zapytam, niedługo sobie palce poprzecinam o rozbity wyświetlacz :smt011

 #727542  autor: sobota13
 25 cze 2014, 00:39
obecnie sprawą zajmuje się rzecznik ubezpieczonych