Stanowisko Spółki wraz z uzasadnieniem merytorycznym przedstawiliśmy w korespondencji o sygnaturze
xxx, skierowanej do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Po zapoznaniu się z Pana zgłoszeniem dokonałam
ponownej analizy sprawy.
Po weryfikacji wszystkich posiadanych w sprawie informacji, potwierdzam wyjaśnienia udzielone w poprzednim piśmie. Przykro
nam, że nie spotkały się z Pana akceptacją. Niemniej jednak nasza decyzja została podjęta po dokładnym sprawdzeniu
wszystkich okoliczności w sprawie. W swojej opinii dotyczącej braku zarejestrowanego formularza opieraliśmy się na bazie
danych wszystkich zgłoszeń nadesłanych przez Użytkowników.
Jednocześnie potwierdzam, że jedynym zgłoszeniem w przedmiotowej sprawie była interwencja UKE. Potwierdzenia wysyłki i
przyjęcia poprzednich maili wskazują, że kierowane one były przez Pana do sklepu internetowego, nie na adres
[email protected].
Natomiast w rozumieniu prawa nie są one reklamacją, a skargą. Nie ma tutaj rygoru uznania zgłoszenia za zasadne, w przypadku
nie udzielenia odpowiedzi w terminie 30 dni. Przypomnę, że definicję reklamacji usługi telekomunikacyjnej określa
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 01 października 2004 r. w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz
warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej. Określa ono co jest reklamacją usługi
telekomunikacyjnej. Zgodnie z tym zapisem usługa telekomunikacyjna to usługa polegająca głównie na przekazywaniu sygnałów
w sieci telekomunikacyjnej. Reklamacja usługi telekomunikacyjnej obejmuje:
1. niedotrzymanie z winy przedsiębiorcy wyznaczonego terminu zawarcia umowy lub przyłączenia do sieci,
2. niedotrzymanie z winy dostawcy usług terminu rozpoczęcia świadczenia usług,
3. niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi telekomunikacyjnej,
4. nieprawidłowe obliczenie należności za świadczenie usług.
Wynika z tego, że w omawianym przypadku skierowane zgłoszenie jest skargą, nie reklamacją.
Analizując dotychczasowy przebieg procesu reklamacyjnego, nie możemy zatem pozytywnie odnieść się do Pana roszczeń.
W trybie postępowania reklamacyjnego stanowisko Spółki jest ostateczne, tym samym ten etap procesu uznajemy za
zakończony. Podstawą do wznowienia postępowania reklamacyjnego byłoby pojawienie się nowych, istotnych dla sprawy
okoliczności. W przypadku ich braku dalszą korespondencję w tym przedmiocie pozostawimy bez merytorycznego rozpatrzenia.
Mam nadzieję, że zrozumie Pan przyczynę naszej odmowy.