DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 105 z 125
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 125
 #1145461  autor: biala1991
 12 mar 2023, 17:02
MariuszY
To może coś zmienili, wiem że na forum Plusa był poruszany wątek pobierania opłaty podczas korzystania z darmowego NL a w kontekście nazwy "Opłata za brak aktywności" to mogło wprowadzać w błąd, bo wg opisu podanego przez Plusa to powinno się nazywać "Opłata za brak wydatku".
Teraz sytuacja jest bardziej klarowna, opłata za utrzymanie zostanie pobrana jeśli nie wydamy minimum 5zł więc darmowy NL nie powinien z niej zwolnić ale skoro Plus traktuje promocyjną usługę w sposób szczególny to może dalej tak będzie, chociaż osobiście uważam, że to nie jest w porządku jeśli operator nie przestrzega zasad, które sam ustala :D
 #1145472  autor: Karlos20
 12 mar 2023, 19:21
marek-20: to nie jest zaliczane do aktywności, tym bardziej, że takie doładowanie nie zmienia ważności konta.
Wysyłający dodatkowo musi mieć stan konta od 4,10 zł (minimalny stan 3 zł [nie jest zabierane z konta] + minimalna kwota przelewu 1 zł + 2x po 5 gr za zlecenie i zatwierdzenie transakcji.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1145481  autor: MariuszY
 12 mar 2023, 20:19
biala1991 pisze:
12 mar 2023, 17:02
... chociaż osobiście uważam, że to nie jest w porządku jeśli operator nie przestrzega zasad, które sam ustala :D
To co powiesz na działający internet przy zerowym stanie konta? ;-)
Przecież to regulaminowy strzał w stopę, bo operator nie powinien umożliwiać aktywacji usługi w taki sposób, by pobrana na aktywację opłata za usługę powodując wyzerowanie konta uniemożliwiała skorzystanie z niej. Myślę, że stąd się to bierze i taki zapis w regulaminach Plusa nie jest egzekwowany w praktyce. Tak samo byłoby z usługą NL - zero na koncie, to internet nie działa. Podobnie w przypadku poślizgu w odnowieniu NL - opłata byłaby pobierana natychmiast.
Reasumując, myślę, że Plus przestrzega reguł w tej kwestii, jedynie tylko źle je opisuje w regulaminach. Prawdziwy problem jest, gdy jednym pobiera opłatę a innym nie za tę samą sytuację.
 #1145484  autor: Karlos20
 12 mar 2023, 20:24
MariuszY: tym zapisem o minimalnym stanie konta 1 grosz, operator zabezpiecza się przed reklamacjami klientów. Będzie je odrzucał, gdy u klienta okaże się, że ma na saldzie 0,00 lub saldo ujemne, gdyby coś się działo z usługą.

Podobnie jest z działaniem punktu APN "internet", który obecnie działa już na szerszej ilości urządzeń poza Plusem (ba, działa też u wirtualnych i submarkach tego operatora) - gdyż promował swój punkt "plus" i tylko ten dotychczas wpuszczał nas do transmisji internetowej.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1145503  autor: biala1991
 13 mar 2023, 06:06
MariuszY pisze:
12 mar 2023, 20:19
To co powiesz na działający internet przy zerowym stanie konta? ;-)
Przecież to regulaminowy strzał w stopę, bo operator nie powinien umożliwiać aktywacji usługi w taki sposób, by pobrana na aktywację opłata za usługę powodując wyzerowanie konta uniemożliwiała skorzystanie z niej.
A dlaczego uniemożliwia? przecież klient może w każdej chwili doładować konto i spokojnie korzystać z wykupionej usługi :) Jednak zgadzam się, że to cwaniacki zapis, który stawia klienta na przegranej pozycji w przypadku reklamacji dlatego nie krytykuję jeśli nie jest przestrzegany i ta zasada ma zastosowanie wobec wszystkich. Co innego w przypadku opłaty za brak aktywności, która jest stosowana wybiórczo wg widzimisię Plusa co prowadzi do patologicznej :D sytuacji, że klient korzystający z darmowego NL nie zostaje obciążony opłatą chociaż nie spełnia jasno opisanych warunków i nie wydał z konta ani grosza.

Twoim zdaniem operatorowi faktycznie chodziło o aktywność a tylko źle opisał warunki, moim zdaniem chcieli zrobić prosto, widać w billingu jakieś koszty-jest aktywność, nie ma kosztów-nie ma aktywności. Nie wzięli tylko pod uwagę specyficznych przypadków jak np. darmowy NL a ponieważ dostawali pewnie masę reklamacji z powodu nietrafionej nazwy-Opłata za brak aktywności to zaczęli łatać na kolanie i teraz to już działa na zasadzie loterii, identyczne sytuacje i u jednego klienta opłata jest pobierana a u innego nie.
 #1145506  autor: MariuszY
 13 mar 2023, 07:30
biala1991 pisze:
13 mar 2023, 06:06
Twoim zdaniem operatorowi faktycznie chodziło o aktywność a tylko źle opisał warunki, moim zdaniem chcieli zrobić prosto, widać w billingu jakieś koszty-jest aktywność, nie ma kosztów-nie ma aktywności. Nie wzięli tylko pod uwagę specyficznych przypadków jak np. darmowy NL a ponieważ dostawali pewnie masę reklamacji z powodu nietrafionej nazwy-Opłata za brak aktywności to zaczęli łatać na kolanie i teraz to już działa na zasadzie loterii, identyczne sytuacje i u jednego klienta opłata jest pobierana a u innego nie.
Moim zdaniem to tylko operator wie o co mu chodziło i co z tego faktycznie wyszło. :wink:
Zgadzam się natomiast, że czego nie widać na billingu jako koszt, to nie zwalnia z haraczu - z wyjątkiem aktywnego i wykorzystywanego pakietu NL (z rabatem czy nie).
Inna sprawa, to się dopiero okaże po ostatnich zmianach jak będą naliczać haracz teraz, bo jedyne co wiadomo to jest to, że Polkomtel stosuje wyłącznie sobie znane reguły i tyle. :?
 #1145517  autor: marek-20
 13 mar 2023, 09:32
babciagienia1p pisze:
10 mar 2023, 14:01
marek-20 pisze:
10 mar 2023, 12:28
...Czy pakiet UA łapie sie pod tą promkę z 1500 GB i go przedłuża?

Zależy o co pytasz.
1) Jeśli miałeś wcześniej aktywowany pakiet 100/1500 GB, podczas innego NL-a, może być problem z przedłużeniem i przyznaniem kolejnej "setki", bo była przerwa w NL-ach. Nie mam w tym doświadczenia.
2) Jeśli to będzie pierwsza aktywacja, "pakiet pomoc dla UA" spełnia warunek NL-u i można spokojnie aktywować, 1500 GB, kodem *136*11*1500#.
Oczywiście teoretycznie, ponieważ większość aktywujących, bez względu na NL, ma problem z pierwszą aktywacją i musi pisać "zgłoszenie techniczne" lub dzwonić do BOK-u (w tym jesteś już ekspertem). Akurat to jest fajne. Nie należy poganiać "wajchowego". Wystarczy pierwsze zgłoszenie. Wcześniej czy później przyzna pierwszą setkę. Lepiej później niż wcześniej, bo im później tym więcej "setek" wpadnie. Uczciwie rekompensują okres bez aktywacji. "Setki" przyznawane ręcznie kumulują się i pozostają na koncie nawet po zawieszeniu pakietu NL. Kto wie... może nawet do końca ważności KG.

PS. Zwróć uwagę, że pakiet "pomoc dla UA" nie odnawia się i trzeba go ponownie aktywować po wygaśnięciu lub tuż przed wygaśnięciem (nie wiem czy tak można; tuż przed wygaśnięciem nie ćwiczyłam - przećwiczę 16 marca 2023). Teoretycznie przerwa w NL-ach powinna spowodować wygaśnięcie skumulowanych 100/1500 GB. Wszystko przed nami...
@babciagienia1p, jeśli możesz to daj znać jak będzie wyglądać ponowna aktywacja pakietu "pomoc dla UA" tuż przed wygaśnięciem (czy jest to wogole mozliwe) i jakie komunikaty się pojawiają. z góry dzieki
 #1145519  autor: marek-20
 13 mar 2023, 09:36
biala1991 pisze:
12 mar 2023, 08:38
7 lutego wprowadzono opłatę za utrzymanie numeru, wydawało się że od od tego dnia zacznie bić licznik i pierwszą opłatę powinni pobrać 10 albo 11 marca (nie liczę dokładnie :) ). Wczoraj był 11 i zamiast opłaty dostałam smsa, że haracz zostanie pobrany za 10 dni, jest też podany okres rozliczeniowy, który nie zaczyna się wcale 7 lutego tylko później.
Dopiero po otrzymaniu tego smsa widać jak to działa a działa w ten sposób, że pierwsza opłata za utrzymanie startuje nie od dnia jej wprowadzenia 7 lutego tylko od ostatniej aktywności po 7 lutego, jeśli ktoś zrobił aktywność np. 8 lutego to pierwszą opłatę za utrzymanie numeru zapłacił wczoraj/dzisiaj. Jeśli ktoś nie śpieszył się z aktywnością i wykonał ją dopiero 9 marca (to chyba maxymalny dzień jeśli dobrze liczę :) ) to pierwszą opłatą za utrzymanie oberwie dopiero za miesiąc.
Szkoda, że nikt z otrzymujących tego smsa nie pokusił się o info odnośnie mechanizmu naliczania, mogłabym poczekać z aktywnością jeszcze dwa tygodnie opóźniając pobranie opłaty za utrzymanie.
dostając tego smsa ma się jeszcze czas na zrobienie aktywności lub doładowanie na min. 5 zl i uniknięcie tej opłaty?
 #1145520  autor: babciagienia1p
 13 mar 2023, 09:44
@marek-20
Wydaje mi się, że jest bardzo jasno napisane:
biala1991 pisze:
12 mar 2023, 08:38
...zamiast opłaty dostałam sms-a, że haracz zostanie pobrany za 10 dni, jest też podany okres rozliczeniowy, który nie zaczyna się wcale 7 lutego tylko później....

SMS przyszedł 10 dni przed ewentualnym pobraniem opłaty. Jest czas.
 #1145646  autor: marek-20
 15 mar 2023, 09:59
babciagienia1p pisze:
09 mar 2023, 00:45
mirekK pisze:
08 mar 2023, 20:43
Kończy mi się w sobotę 3 miesiące gratis w Pluszaku. Widzicie jakąś opcję, żeby podtrzymać na tym numerze no limit na połączenia i sms + GB ? Oczywiście za darmoszkę lub max 5 pln/mies ?
:)

Pakiet "pomoc dla UA" za 30,- zł na 2 160 godzin. Po umiejętnym wykorzystaniu promocji "4 doładowania i gratis" zostanie Ci jeszcze 10,- zł na koncie głównym.
a można zapytać jakim cudem zostaje jeszcze 10 zł, mnie zostało 4zł (4 doładowania x 6zł + bonus 10zl = 34 zl - 30 = 4 zł)?
 #1145647  autor: babciagienia1p
 15 mar 2023, 10:11
@marek-20
Gratuluję sukcesu i przetestowania nowych możliwości.
Do tej pory musiałam mieć minimum 30,- zł na koncie głównym (w skrajnym przypadku - 5 doładowań po 6,- zł, jeśli startowy stan KG wynosił mniej niż 6,- zł) i 10,- zł na PromoZł. Aktywacja pakietu dla UA pobierała 20,- zł z KG i 10,- zł z PromoZł. Po aktywacji na KG zostawało 10,- zł.

PS. Wcześniej pisałeś, że doładowałeś za 100,- zł, więc niepotrzebnie, dodatkowo, doładowywałeś 4x6,- zł. Chociaż, z drugiej strony, faktycznie dzięki temu wykorzystałeś bonus 10,- zł PromoZł, którego nie dostałbyś bez doładowania...
 #1145648  autor: marek-20
 15 mar 2023, 10:21
babciagienia1p pisze:
15 mar 2023, 10:11
@marek-20
Gratuluję sukcesu i przetestowania nowych możliwości.
Do tej pory musiałam mieć minimum 30,- zł na koncie głównym (w skrajnym przypadku - 5 doładowań po 6,- zł, jeśli startowy stan KG wynosił mniej niż 6,- zł) i 10,- zł na PromoZł. Aktywacja pakietu dla UA pobierała 20,- zł z KG i 10,- zł z PromoZł. Po aktywacji na KG zostawało 10,- zł.

PS. Wcześniej pisałeś, że doładowałeś za 100,- zł, więc niepotrzebnie, dodatkowo, doładowywałeś 4x6,- zł. Chociaż, z drugiej strony, faktycznie dzięki temu wykorzystałeś bonus 10,- zł PromoZł, którego nie dostałbyś bez doładowania...
to akurat na innym numerze doładowywałem
 #1145681  autor: MariuszY
 15 mar 2023, 14:54
W tym poscie > viewtopic.php?f=22&t=83319&p=1145631&si ... 6#p1145630 @kazik20 pisze o zwieszce systemu lejka w Orange. Ja doświadczam ciekawej sytuacji w misiu od wczoraj, na kartach ze skumulowanymi danymi z promo 1500GB - na trzech kartach dane schodzą normalnie, na dwóch nic nie jest zliczane :o Uprzedzając pytania - połączenie było kilkukrotnie restartowane, a karty użytkowane rotacyjnie w tym samym routerze. Przyznam, że pierwszy raz tak mam. Dla pewności sprawdzałem zużycie nie tylko w apce, ale też kodem. Ciekawe czy op przypomni sobie i jakoś to jednak zliczy :?: Dodam, że nie chodzi o parę MB, ale o kilkanaście GB. :D
 #1145683  autor: Karlos20
 15 mar 2023, 15:01
Klasyczna sytuacja - rozliczanie danych z opóźnieniem i późniejsze wejście lejka, a w tym czasie można zassać kilkadziesiąt GB.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1145689  autor: MariuszY
 15 mar 2023, 15:23
Mi wygląda to raczej na czyszczenie systemu z zawieszonych pakietów (bo te moje to jeszcze pozostałość po zeszłorocznych aktywacjach). Właśnie wystukałem *136# na trzech kartach i... na jednej pakiet znikł :( Sprawdźcie swoje zachomikowane gigsy.
 #1145692  autor: neotele
 15 mar 2023, 15:53
babciagienia1p pisze:
09 mar 2023, 00:45
Pakiet "pomoc dla UA" za 30,- zł na 2 160 godzin. Po umiejętnym wykorzystaniu promocji "4 doładowania i gratis" zostanie Ci jeszcze 10,- zł na koncie głównym.
Tak z ciekawości, czy pakiet "pomoc dla UA" za 30 zł wykupiony na 3 miesiące zwalnia z haraczu (5 zł) w 2. i 3. miesiącu?
 #1145693  autor: pingpong123a
 15 mar 2023, 15:55
MariuszY pisze:
15 mar 2023, 15:23
Właśnie wystukałem *136# na trzech kartach i... na jednej pakiet znikł :( Sprawdźcie swoje zachomikowane gigsy.
Spokojnie, to tylko błąd systemu GB nadal są :D. Dzisiaj raz pakiety się wyświetlają pod kodem i w aplikacji, drugi raz znikają nawet na prawidłowo opłaconych kartach.
 #1145696  autor: MariuszY
 15 mar 2023, 16:13
neotele pisze:
15 mar 2023, 15:53
Tak z ciekawości, czy pakiet "pomoc dla UA" za 30 zł wykupiony na 3 miesiące zwalnia z haraczu (5 zł) w 2. i 3. miesiącu?
Zapewne czytałeś regulamin pakietu, cennik Plusa oraz informacje zamieszczone przez Plusa jeszcze w grudniu - wyjątek dla pakietów o ważności dłuższej niż 30 dni jest zdaje się tylko dla oferty "w rodzinie". Jak znam życie to każdy NL będzie zwalniał z haraczu (ale jasnowidzem nie jestem :wink: ), natomiast brak takiego wykluczenia w cenniku to klasyczna furtka Plusa w przypadku reklamacji, bo "jak coś skubną to będzie bezzasadna".
Ten sam dylemat dotyczy numerów przeniesionych z uruchomionym pakietem NL z rabatem 100%. Jak już wspomniałem wcześniej - aktywne korzystanie z NL (darmowego) zwalniało z 3zł haraczu, a leżakowanie karty z tym NL już nie. Stąd moje przypuszczenie, że w tym przypadku system potraktuje to tak samo.
  • Strona 105 z 125
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 125
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 125