DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 63 z 96
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 96
 #1135949  autor: R.Mandano
 10 wrz 2022, 17:50
W nowym cenniku jest jakiś pkt. o Stanie Darmowym :?: bo czytam i coś niedowidzę ...
:lol:
 #1136056  autor: R.Mandano
 13 wrz 2022, 19:13
Czytam ten Regulamin, i dochodzę do wniosku, że nie mogą nam odebrać SD, o czym mówi pkt. 7a oraz 10 Regulaminu.
Raz uruchomiony nie może zostać odebrany, wystarczy aktywność na koncie, nawet przy stanie 0,00 pln na KG.

Tak wiec niepotrzebnie robimy dym (w tym i ja) z powodu nowego cennika.
:wink:
No chyba, że P-4 sfalandyzuje Regulamin SD.
:lol:
 #1136072  autor: WR841ND
 14 wrz 2022, 07:53
Poczekajmy na nowy regulamin...
Bo list informacyjny jest "do niczego" i wprowadza w "nicość".

Tak właśnie robi się dezinformacje i sianie paniki ( za mało mamy przykladów z teraźniejszości ? )

Ps. Np zapis nowe pakiety miesięczne.. no zobaczymy co wymyślili.

A za zapis : Konto bez daty ważności ( a mamy rok ) to wogóle ...
 #1136075  autor: neotele
 14 wrz 2022, 09:49
R.Mandano pisze:
13 wrz 2022, 19:13
Czytam ten Regulamin, i dochodzę do wniosku, że nie mogą nam odebrać SD, o czym mówi pkt. 7a oraz 10 Regulaminu.
Raz uruchomiony nie może zostać odebrany, wystarczy aktywność na koncie, nawet przy stanie 0,00 pln na KG.
Chyba niedokładnie przeczytałeś cytowane punkty, bo:
7. Dezaktywacja usługi następuje w przypadku:
a) Braku aktywności na koncie w Cyklu rozliczeniowym, w którym stan Pakietu Złotówek wynosił 0 PLN. Dezaktywacja nastąpi w ciągu dwóch pierwszych dni kolejnego Cyklu rozliczeniowego.
A zgodnie z nowym cennikiem (p.1.1) aktywność sprowadza się do wydania/zakupu za min 5 zł w cyklu lub doładowaniu konta.
Zatem, aby utrzymać SD, co najmniej musisz naprzemiennie doładowywać za 5 zł, a w nast. miesiącu kupować za to jakiś pakiet (czyli minimalny średniki koszt 2,50 zł /mies. = 30 zł/rok)
 #1136088  autor: davvid
 14 wrz 2022, 15:28
chodzi o to, że w pierwszym miesiącu ładujesz za 5zł, a w następnym za tę samą piątkę kupujesz jakiś pakiet żeby mieć aktywność dzięki której nie zostaniesz obarczony opłatą
 #1136102  autor: R.Mandano
 14 wrz 2022, 18:00
neotele pisze:
14 wrz 2022, 09:49
Chyba niedokładnie przeczytałeś cytowane punkty, bo:
7. Dezaktywacja usługi następuje w przypadku:
a) Braku aktywności na koncie w Cyklu rozliczeniowym, w którym stan Pakietu Złotówek wynosił 0 PLN. Dezaktywacja nastąpi w ciągu dwóch pierwszych dni kolejnego Cyklu rozliczeniowego.
A zgodnie z nowym cennikiem (p.1.1) aktywność sprowadza się do wydania/zakupu za min 5 zł w cyklu lub doładowaniu konta ...
Powołałem się na pkt. 7a oraz na 10.
:lol:

A co mówi 10 :?:
otóż o prawach i obowiązkach UPRZEDNIO nabytych ...
:lol:

Dlatego wątpię, aby P-4 odebrała SD dotyczasowym Uzytkownikom "odNOWY", bo ewidentnie przegra w UOKiK.
:wink:
 #1136114  autor: neotele
 14 wrz 2022, 22:28
R.Mandano pisze:
14 wrz 2022, 18:00

Powołałem się na pkt. 7a oraz na 10.
A co mówi 10 :?:
otóż o prawach i obowiązkach UPRZEDNIO nabytych ...
Obawiam się, zbyt życzeniowo interpretujesz ten punkt.
Mówiąc prozą, punkt ten mówi, że Play może odwołać SD, a wtedy:
- nowi klienci nie będą mogli aktywować SD,
- Ci, którzy już mają SD, będą mogli z niego korzystać, ale tylko do czasu, gdy nie dojdzie do dezaktywacji ich SD, zgodnie z p.7 (inaczej mówiąc, dopóki będą spełniać warunek "aktywności", opisany w nowym cenniku).
 #1136153  autor: columbo
 16 wrz 2022, 12:57
Może ktoś mi powiedzieć, kiedy zostanie pobrana ta nowa opłata przy braku aktywności? 30 dni po 2.10, czy wg okresów rozliczeniowych jak wcześniej?
 #1136154  autor: Remington
 16 wrz 2022, 13:16
Po zakończeniu okresów, ale zaczynających się od 3.10. Ktoś kto ma okres zaczynający się 2-go, musi zapewnić „aktywność” dopiero po 2.11. Przynajmniej tak wynika z komunikatu, zobaczymy jak będzie w praktyce.
 #1136258  autor: neotele
 19 wrz 2022, 11:23
Remington pisze:
08 wrz 2022, 10:04
@neotele

Zgadzam się z Tobą. Zakupu środków (bo doładowanie jest zakupem jednostek odpowiadających 1:1 wpłaconej kwocie) dokonało się gdy był inny cennik i skoro się on zmienia to powinny one być bez dyskusji zwracane w całości. Ale nie ma na to przepisu (dalej rząd nie przeprocesował implementacji przepisów o zwrotach, nawet z prowizją i obecne procedury wynikają z wątpliwych działań UOKiK i dobrej woli operatorów - którzy pewnie przystali na to spodziewając się rychłej zmiany przepisów). Trzeba więc spojrzeć do praktyki z przeszłości, a ta nie napawa optymizmem - żaden operator nie zwracał środków w razie wypowiedzień po zmianie cennika. Obecne zwroty są chyba jedyną furtką, ale obarczoną złodziejską prowizją.
Niestety, jak na razie jest, jak piszesz.
Play nie poczuwa się do obowiązku zwrotu całości środków w sytuacji wypowiedzenia Umowy z winny Play, które zmieniło cennik.
Poza tym mataczą. Konsultanci sugerują, że skoro to numer na kartę "to najlepiej pozbyć się karty SIM, a numer po jakimś czasie zostanie odłączony". Pomimo złożonego dawno temu wypowiedzenia, numer ciągle jest aktywny, a sprawa "rozpatrywana". Może liczą na przetrzymanie do końca cyklu i pobranie opłaty za brak aktywności? (Nic z tego - to uwaga do czytających z P4 )

Czy ktoś z Was też składał wypowiedzenie z powodu zmiany cennika i napotkał się z podobnymi problemami?
 #1136262  autor: Remington
 19 wrz 2022, 12:10
neotele pisze:
19 wrz 2022, 11:23
Play nie poczuwa się do obowiązku zwrotu całości środków w sytuacji wypowiedzenia Umowy z winny Play, które zmieniło cennik.

Problem polega na tym, że rynek prepaid istnieje u nas od blisko ćwierć wieku, zmian cenników było wiele i żaden operator nigdy nie poczuwał się do zwrotu środków z tego tytułu, ani też UOKiK nic w tej kwestii nie robił. Uważam to za niesłuszne i wręcz nieuczciwe, bo prepaid to nie depozyt bankowy, który można wyciągnąć - my w momencie doładowania kupujemy "jednostki" mu odpowiadające znając ówczesny cennik. Bez regulacji prawnych w tym zakresie, nic w tekturowym państwie się nie zmieni.
 #1136268  autor: neotele
 19 wrz 2022, 13:18
Remington pisze:
19 wrz 2022, 12:10
Problem polega na tym, że rynek prepaid istnieje u nas od blisko ćwierć wieku, zmian cenników było wiele i żaden operator nigdy nie poczuwał się do zwrotu środków z tego tytułu, ani też UOKiK nic w tej kwestii nie robił.
Widzę zasadniczą różnicę, pomiędzy niedużymi zmianami na niekorzyść klienta w przypadku zmian cenników w przeszłości (np. zmiana cennika w Plus, gdzie nawet opłata 1 gr czy wykorzystanie zakupionych pakietów chroni klienta=konsumenta przed haraczem), a znaczącymi zmianami na niekorzyść klienta w przypadku nowego cennika odNOWA (konieczność wydania 5 zł lub zakupu kolejnego pakietu).
O ile wcześniej UOKiK być może przymykał na to oko (bo klient za 1 gr miał ochronę przed operatorem), to mam nadzieję, że tym razem UOKiK i UKE zareagują, jeśli dostaną odpowiednią ilość skarg na operatora.
 #1136270  autor: Remington
 19 wrz 2022, 13:22
neotele pisze:
19 wrz 2022, 13:18
jeśli dostaną odpowiednią ilość skarg na operatora.

Powtórzę: wystarczy jedna o ile nie dotyczy indywidualnej sprawy tylko ogółu konsumentów - sprawdzone w praktyce.
 #1136276  autor: koszalineo941268
 19 wrz 2022, 15:41
@Neotele jak przygotujesz formatkę skargi i ją tutaj udostępnisz, to zwiększysz szanse na większą liczbę skarg :)

Każdorazowe pisanie skargi od nowa(sic!) dla 20 zł może być mało opłacalne, w przeciwieństwie do skopiowania wzoru i uzupełnieniu we własnym zakresie wybranych pól ze zmiennymi.

Bym się dołączył, ale na kartach Play mam co najwyżej 0,08 zł :)
 #1136327  autor: neotele
 21 wrz 2022, 11:08
@koszalineo941268
Nie liczy się ilość środków, ale karygodne podejście operatora do klienta, za które należy się mu odpowiednia kara.

Sugeruję wypowiadać umowy, nawet gdy jest tam 1 gr.

Właśnie, po wielu dniach mataczenia, odpisali:
Witam,
dziękuję za zgłoszenie XXX. Uprzejmie informuję, że niestety nie mogę wprowadzić rezygnacji na numerze w ofercie Play na Kartę odNowa. O zwrot środków, może Pan się ubiegać w ciągu 30 dni od upływu okresu ważności połączeń przychodzących/okresu ważności konta lub przeniesienia numeru do innego operatora. Opłata związana z realizacją procesu zwrotu środków wynosi 20 zł – Play pomniejsza o tę opłatę kwotę podlegającą zwrotowi.
Będę wdzięczny za ocenę mojej pracy.
Z poważaniem,
Jakub Solarz
Obsługa Klienta Play
Wcześniej BOK telefonicznie potwierdził, że numer "za kilka dni" będzie odłączony.
A ta odpowiedź jest sprzeczna z komunikatem na ich stronie https://www.play.pl/nowy/pomoc/dokumenty/komunikaty i mailami wysyłanymi do klientów odNOWA, gdzie jest wyraźnie napisane:
Jeśli jednak nie akceptujesz powyższych zmian,
to do 3 października 2022 r. możesz wypowiedzieć Umowę z tego powodu.
Jeśli macie jakieś pomysły, co w tej sytuacji należy zrobić, to piszcie.
 #1136328  autor: Remington
 21 wrz 2022, 11:13
W jaki sposób zgłosileś to wypowiedzenie, a czy jakieś konkretne formu przewiduje regulamin lub Pt? Możesz w sumie zapytać ich czatem lub mailem - skoro nie przyjęli w taki sposób to jak ją zgłosić?
  • Strona 63 z 96
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 96
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 96