DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 151 z 173
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 173
 #1092676  autor: JacekKrajza
 01 kwie 2020, 15:33
Chciałbym tylko nieśmiało dodać, że jeszcze niedawno wszystko działało jak należy (i na macierzystych i na przeniesionych). Zepsuło się nagle i od tamtej pory do dzisiaj tego nie poprawili. Fajnie, że szukacie przyczyny, ale nawet jak ją znajdziecie, to i tak tego nie rozwiążecie. Rozwiązać to może tylko Premium Mobile jako operator i to już jego zmartwienie, czy numer kłopotliwy jest na platformie Premium Mobile, Aero2, czy innej. Oni jako operator ponoszą za to pełną odpowiedzialność. Nie żaden podwykonawca.

W każdym bądź razie bzdurą jest tu próba zrzucania przez operatora winy na "przeciążenia" wszystkich sieci. Klienci Premium Mobile jakoś masowo nie narzekają, nie mówiąc już o Plusie, czy innych sieciach infrastrukturalnych. Ponadto sygnał przeciążenia sieci jest inny. Znają go Ci, którzy pamiętają jak przed laty w Sylwestrową noc zatykały się sieci. Komunikat "nie ma takiego numeru" to raczej skutek bałaganu w systemie ;)
 #1092678  autor: Remington
 01 kwie 2020, 15:44
JacekKrajza pisze:
01 kwie 2020, 15:33
Fajnie, że szukacie przyczyny, ale nawet jak ją znajdziecie, to i tak tego nie rozwiążecie. Rozwiązać to może tylko Premium Mobile jako operator i to już jego zmartwienie, czy numer kłopotliwy jest na platformie Premium Mobile, Aero2, czy innej.

To oczywista oczywistość, że nic nie naprawimy. Ale większość osób tutaj to ludzie ciekawi i dociekliwi, tym sposobem nasi forumowicze ustalili już więcej niż gdziekolwiek indziej dyskutanci lub blogerzy 😉. Znamy już nawet prawdopodobną grupę dotkniętą problemem - numery przeniesione do prepaidów Aero2 i Premium Mobile (za same 2018 i 2019, było ich wg statystyk MNP w sumie ok. 45-50 tys. numerów, ale nie wiemy czy problem dotknął wszystkie).
JacekKrajza pisze:
01 kwie 2020, 15:33
Oni jako operator ponoszą za to pełną odpowiedzialność. Nie żaden podwykonawca.

Problem jest na równi dla PM, jak i dla Aero2, bo dotyka numerów obu sieci. Choć wina może nie być ich (poza zapewnieniem backupu, ale pożar w TM pokazał, że i wielki MNO go nie posiadał), to obecne tłumaczenia PM są po prostu niepoważne. Klient ma umowę ze swoim operatorem i od niego oczekuje. Może ta sytuacja nauczy ludzi, że low-cost i low-quality zazwyczaj idą w parze.
 #1092681  autor: JacekKrajza
 01 kwie 2020, 17:17
Właśnie a propos blogerów (i dziennikarzy), szkoda, że niewielu zajęło się w jakikolwiek sposób tym tematem. To zaczyna trącać skandalem powoli. Dzisiaj mamy 1 kwietnia, a pierwsze problemy pojawiły się w pierwszej połowie marca (choć to nie pierwsze problemy techniczne a2mobile w ciągu ostatnich dajmy na to 12 miesięcy). Tak poważne i długotrwałe problemy z krytycznymi usługami pamiętam ostatnio z poczynań Vectone Mobile. Klienci tejże sieci również borykali się z dziwnymi komunikatami podczas prób połączenia. Miewał takowe również KLUCZ Mobile, ale tylko jeśli chodzi o połączenia międzynarodowe, bo realizowane one były/są w inny sposób i inną drogą. Ale u poważnej sieci czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

Fajnie, że wielu Forumowiczów coś ustaliło. Zapewniam jednak, że operator doskonale wie co i gdzie jest popsute :)

Co do T-M to muszę nieco zaprotestować. Choć zdarzenie było również nagłe i losowe (zakładam, że a2mobile również dotknęło zdarzenie losowe), podstawowe i krytyczne usługi ogarnęli w kilka godzin. Owszem, długo się to jeszcze potem ciągnęło, bo nie działały kody, aktywacje pakietów, panele online, czy doładowania. Ale podstawowe i krytyczne usługi działały. Połączenia głosowe to krytyczna rzecz, to powinno być usuwane w max. kilkanaście godzin. A najgorsze jest to, że dotyczy to połączeń przychodzących, bo trudno użytkownikowi wychwycić problem. Teraz wyobraźcie sobie kogoś, kto czeka dzisiaj na telefon z sanepidu...

Tu nawet sypie się powoli narracja z urwanym światłowodem, nie mówiąc już o automatycznym odpisywaniu, że sieć jest przeciążona...
 #1092684  autor: Remington
 01 kwie 2020, 18:49
JacekKrajza pisze:
01 kwie 2020, 17:17
Właśnie a propos blogerów (i dziennikarzy), szkoda, że niewielu zajęło się w jakikolwiek sposób tym tematem.

Zająłeś się chyba tylko Ty. Był to jednak felieton z wieloma tezami w momencie gdy było jeszcze mało wiadomo, a a2m zapewniał o usuwaniu awarii światłowodu i w ramach przeprosin dawał po 10 zł (co wśród MVNO jest rzadkością). Później część osób na Fb zapewniała, że "już" problemów nie mają. Minęło trochę czasu i dowiedzieliśmy czegoś więcej, np. dziś już wiemy, że jakoś ograniczyli skalę problemu, ale go nie usunęli i wiemy też u kogo on nadal występuje.

JacekKrajza pisze:
01 kwie 2020, 17:17
Zapewniam jednak, że operator doskonale wie co i gdzie jest popsute :)

Skoro zapewniasz, to podziel się z nami co ustaliłeś w PR Premium Mobile lub Aero2, albo innymi kanałami. Bo oficjalna wersja tylko na początku mogła być wiarygodna, dziś wydaje się być zwykłą ściemą.

JacekKrajza pisze:
01 kwie 2020, 17:17
Ale u poważnej sieci czegoś takiego jeszcze nie widziałem.

Nic dodać, nic ująć. Moim zdaniem, trzeba wyciągać wnioski z takich sytuacji i korzystać z poważnych firm. Choć każdy ma swoje priorytety...
surface123 pisze:Ale kto mu da za 30 zł paczkę na 60 dni no limitu :/
 #1092689  autor: Musisz byc zalogowanym uzytkownikiem
 01 kwie 2020, 19:55
Wow! Jestem pod ogromnym wrażeniem ustaleń. A kiedyś nieomal przeniósłbym numer do a2m, bo szkoda mi było chyba 20 zł na starter a2m na testy. Oczywiście dzięki forum Telepolis dowiedziałem się o drobnych mankamentach tej sieci, które akurat wtedy przeszkadzały mi.

Nurtuje mnie jedno. Jaki jest sens nadawania niższych priorytetów czy gorszych warunków dla kart na przeniesione numery niż dla macierzystych simek? Jak to możliwe? Dobrze rozumiem, że przeniesione numery obsługuje jakiś podwykonawca?
 #1092691  autor: Remington
 01 kwie 2020, 20:06
Proces MNP zarówno w Aero2 jak i a2m w Premium, obsługuje jakaś firma z Rzeszowa. Czyli zwykły outsourcing, z połączeniami i hostowaniem w ogóle tych numerów też może tak być.

Odnośnie sensu to jeśli nie wiadomo o co chodzi...
 #1092692  autor: surface123
 01 kwie 2020, 20:13
A ja myślałem że wodzem wszystkiego jest i tak Solorz.

A tu chyba nie.... I mamy wrzucanie do różnego wora ale szkoda że tylko numery przeniesione.

Swojego numeru bym tam nie przeniósł, to już wiem.
 #1092694  autor: JacekKrajza
 01 kwie 2020, 20:51
Uporządkowując nieco wszystko napiszę pokrótce jak to wszystko wygląda.

O pierwszych problemach z realizowaniem w obie strony połączeń głosowych i SMS-ów (pojawiał się problem z tymi przychodzącymi) czytałem w mediach społecznościowych i na różnych formach już trochę wcześniej, nim wszystko się wywróciło i pojawił się oficjalny komunikat operatora o "urwanym światłowodzie". Trudno uznać mi to za przypadek. Coś już się "psuło" i "zepsuło". Zresztą raporty takie można bez jakiegoś szczególnego problemu znaleźć. Zaznaczę, że śledzę takie rzeczy dość skrupulatnie. Jak już się zepsuło, to problem wyglądał na masowy. Raportów, że nie działa, było mnóstwo. Potem lekko się uspokoiło, ale nie brakowało zgłoszeń, więc problem nadal był, co przyznawał sam operator pisząc na FB, że problem nadal jest rozwiązywany (po wielu dniach tak wciąż pisał). Aż przyszedł czas, kiedy operator próbował nieudolnie zrzucić winę na "przeciążenie sieci". Na moje pytanie zadane w komentarzu na FB pod ich postem dlaczego zatem klienci Premium Mobile (ten sam zasięg) nie mają takich problemów, nikt nie odpisał. Ale chyba wówczas przestali zrzucać winę na przeciążoną z powodu pandemii(?) SARS-CoV-2 sieć Plusa (zresztą chyba nawet mieli na myśli wszystkie sieci, jakby wina miała być też po tej drugiej stronie...).

Chciałbym Wam zwrócić jeszcze uwagę na pewną rzecz dotyczącą ich struktury. Czegoś takiego chyba w życiu nie widziałem. Mianowicie: pod koniec 2018 roku sieć a2mobile dołączyła do Premium Mobile. Wcześniej, ale w tym samym roku, Polkomtel (pośredni "właściciel" Aero2, do którego należała a2mobile) dokapitalizował sieć Premium Mobile, stając się tym samym jej mniejszościowym udziałowcem. Co się od tego czasu zmieniło w a2mobile poza zmianą nazwy w PDF-ach z regulaminami? Ano nic. I to jest największe nieszczęście klientów, które teraz poczęści wyłazi...

Spójrzcie. Polkomtel dokapitalizował sieć Premium Mobile i stał się jej mniejszościowym udziałowcem. Krótko potem pod skrzydła Premium Mobile trafia należąca dotychczas do Aero2 (powiązanej z Polkomtelem) marka a2mobile, która dla Premium Mobile potrzebna jest jak piąte koło u wozu. Premium Mobile staje się tym samym jedynym podmiotem odpowiedzialnym za jakość usług a2mobile. i ich ciągłość.

Wnioski z tego , co napisałem, wyciągnijcie sami ;)
 #1092695  autor: Remington
 01 kwie 2020, 20:53
eTelko wciąż należy chyba do Polskiego Operatora Energetycznego S.A. Może któraś z tych spółek jest Solorza?
https://stooq.pl/q/h/?s=fmg

Google podpowiada mi natomiast coś takiego:
Obrazek
🤣🤣🤣

@JacekKrajza,
wrzucałem tu swego czasu linki do oficjalnych materiałów opisujących szczegóły operacji przeniesienia a2m z Aero2 do PM. Wynikało z nich, że zmiana jest tylko i wyłącznie formalna i dotyczy tylko umów z klientami oraz sprzedaży i marketingu. Od strony technicznej, wszystko zostało w Aero2. Trudno zrozumieć, czemu miała cała ta operacja służyć.
 #1092707  autor: Musisz byc zalogowanym uzytkownikiem
 02 kwie 2020, 05:06
Nie znam tych dokumentów. Na pierwszy rzut oka na twój skrócony opis tej historii domniemuję, że zapleczem technicznym miało pozostać A2, które generuje stałe koszty. Przeniesienie działów sprzedaży i marketingu może (nie musi) oznaczać przeniesienie księgowości a2m do PM w celu optymalizacji podatkowej. Pieniądze spływają po tej operacji do PM? Wtedy dział księgowości a2m jest np. w PM, utrzymuje tylko siebie, właściciela (zyski) oraz przyjmuje lub nie przyjmuje faktury kosztowe za obsługę techniczną a2m od A2. Jak nie przyjmuje faktur kosztowych, wtedy dział techniczny pozostały w A2 odpada światłowód, bo spadł do niego wirus z resztą plag egipskich. Może być? Pasuje? Niestety nie znam reszty dokumentów, ale pan S. jest znany z optymalizacji. Dlatego jego konglomerat ładnie wygląda z wierzchu 8)
Pan S. przejął dużego ISP N. Może w grę wchodzi jakaś redukcja zatrudnienia?
Niestety nie znam dokumentów. Nie mam czasu na przegryzanie się. Wydaje się to być na tyle ciekawa opowieść, że może warto postudiować fundamenty? :lol:

Przypominam sobie, jak znajomy znajomego został brzydko doprowadzony do zwolnienia się kiedyś od opa na literkę P. (podwykonowca, z wierzchu jako P.) Takie drobnostki dają do myślenia. :mrgreen:
surface123 pisze:
01 kwie 2020, 20:13
A ja myślałem że wodzem wszystkiego jest i tak Solorz.
Jest i nie jest. W takich dużych konglomeratach czarną robotę zleca się podwykonawcom. Robią tak wszyscy operatorzy. Salony opów pojawiają się i znikają. Może dział techniczny a2m w A2 miał sobie zniknąć? ;-)
Z opisu zdarzeń na fb wynika, że marketing nie jest kompetentny zwalając odpadnięty światłowód na wirusa. Byle zrzucić winę na siły wyższe :twisted:
 #1092716  autor: TomLee
 02 kwie 2020, 09:58
Jedynym pozytywem w tej sytuacji jest to, że niedogodności dotyczą oferty na kartę. Jak coś się nie podoba to się przenosisz i kończysz współpracę.
 #1092726  autor: Window
 02 kwie 2020, 13:20
#zostanwdomu z a2mobile i aktywuj pakiet dodatkowych 10 GB internetu w kraju za 0 zł!

Użyj kodu *234*2#✆ lub zaloguj się do https://moje.a2mobile.pl

Pakiet #zostanwdomu 10 GB jest jednorazowy i dostępny dla wszystkich klientów a2mobile, którzy mają aktywny jeden z Niewyczerpalnych Pakietów: 19,90, 24,90 lub 29,90. Pakiet jest ważny do 30 kwietnia br. niezależnie od dnia aktywacji. Promocja nie łączy się z promocją „Pakiet Niewyczerpalne Wszystko 19,90 na start”.

Szczegóły akcji na: https://a2mobile.pl/zostanwdomu
 #1092734  autor: macqmacq
 02 kwie 2020, 17:34
Window pisze:
02 kwie 2020, 13:20
#zostanwdomu z a2mobile i aktywuj pakiet dodatkowych 10 GB internetu w kraju za 0 zł!

Użyj kodu *234*2#✆ lub zaloguj się do https://moje.a2mobile.pl

Pakiet #zostanwdomu 10 GB jest jednorazowy i dostępny dla wszystkich klientów a2mobile, którzy mają aktywny jeden z Niewyczerpalnych Pakietów: 19,90, 24,90 lub 29,90. Pakiet jest ważny do 30 kwietnia br. niezależnie od dnia aktywacji. Promocja nie łączy się z promocją „Pakiet Niewyczerpalne Wszystko 19,90 na start”.

Szczegóły akcji na: https://a2mobile.pl/zostanwdomu
Niby dają, ale pierw coś kup - ŻENADA!!! :twisted:
 #1092743  autor: TomLee
 02 kwie 2020, 19:50
Plus, Play, Orange, Tmobile. Teraz 10 GB za free dają wszyscy z W4. Obecnie większość telefonów ma dual simy. Nic tylko korzystać z a2mobile w tle :).
 #1093036  autor: Remington
 09 kwie 2020, 11:44
Poniższa odpowiedź operatora zdaje się świadczyć o błędnym działaniu bazy, w której weryfikowany jest operator docelowy i zamiast do eTelko(?) ruch trafiał gdzie indziej. Ktoś wie może, gdzie ta baza się znajduje? W UKE?

Aktualizacja: Oświadczenie operatora
Otrzymaliśmy oświadczenie aero2 w sprawie opisanych wyżej problemów:

Odpowiadając w imieniu Aero2 oraz Premium Mobile i odnosząc się do wspomnianej przez Pana daty 11 marca br. chciałabym potwierdzić, że w tym terminie miało miejsce przecięcie kabla światłowodowego, co spowodowało konieczność jego naprawy - prace zostały wykonane w możliwie najkrótszym czasie, dzięki czemu zostało przywrócone prawidłowe działanie sieci. Informacja ta została przez nas upubliczniona.

Sytuacja w kraju sprawiła, że wszyscy operatorzy telekomunikacyjni odnotowali zwiększony wolumen ruchu w sieci. Punkty styku z innymi operatorami zostały przepełnione, co spowodowało trudności z połączeniami głosowymi, jednak od momentu zaistnienia pierwszych takich przypadków, wdrożyliśmy szereg rozwiązań mających na celu ich wyeliminowanie i zapewniliśmy prawidłową komunikację.

Jednocześnie informuję, że jako Operator odpowiadamy za ruch w naszej sieci, natomiast w przypadku ruchu przychodzącego, często nie mamy wpływu na problemy pojawiające się po stronie innych operatorów.

Komunikat „nie ma takiego numeru” jaki słyszały osoby wykonujące połączenie z innych sieci do sieci a2mobile oraz wRodzinie, wynika z tego typu zależności. Połączenia dla których zwracana była taka notyfikacja, nie były kierowane prawidłowo w sieci wychodzącej i nie trafiały nawet do sieci a2mobile czy wRodzinie. Komunikat generowany przez danych operatorów w słuchawce numeru inicjującego połączenie był więc w większości przypadków błędny, ponieważ w żaden sposób nie świadczył o funkcjonowaniu numerów w sieci a2mobile oraz numerów w sieci wRodzinie.

Zdarzenia te zostały wyeliminowane w zeszłym tygodniu i w tej chwili jeśli występują, są wyłącznie jednostkowe i każdorazowo analizowane przez nas. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, kierujemy odpowiednie zgłoszenia do innych operatorów.
 #1093109  autor: uikol
 11 kwie 2020, 16:39
ratatam pisze:
08 kwie 2020, 23:22
hmm, dzwoniąc teraz do a2mobile mam HD voice, czyżby coś majstrowali?
Potwierdzam, dzisiaj dzwoniłem do a2mobile z Orange na Kartę i po pierwsze było słychać bardzo dobrą jakość w porównaniu do tego co zwykle słyszę, dodatkowo druga osoba zauważyła ikonkę HD u siebie także fajnie. :)
  • Strona 151 z 173
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 173
  • 1
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 173