Poniższa odpowiedź operatora zdaje się świadczyć o błędnym działaniu bazy, w której weryfikowany jest operator docelowy i zamiast do eTelko(?) ruch trafiał gdzie indziej. Ktoś wie może, gdzie ta baza się znajduje? W UKE?
Aktualizacja: Oświadczenie operatora
Otrzymaliśmy oświadczenie aero2 w sprawie opisanych wyżej problemów:
Odpowiadając w imieniu Aero2 oraz Premium Mobile i odnosząc się do wspomnianej przez Pana daty 11 marca br. chciałabym potwierdzić, że w tym terminie miało miejsce przecięcie kabla światłowodowego, co spowodowało konieczność jego naprawy - prace zostały wykonane w możliwie najkrótszym czasie, dzięki czemu zostało przywrócone prawidłowe działanie sieci. Informacja ta została przez nas upubliczniona.
Sytuacja w kraju sprawiła, że wszyscy operatorzy telekomunikacyjni odnotowali zwiększony wolumen ruchu w sieci. Punkty styku z innymi operatorami zostały przepełnione, co spowodowało trudności z połączeniami głosowymi, jednak od momentu zaistnienia pierwszych takich przypadków, wdrożyliśmy szereg rozwiązań mających na celu ich wyeliminowanie i zapewniliśmy prawidłową komunikację.
Jednocześnie informuję, że jako Operator odpowiadamy za ruch w naszej sieci, natomiast w przypadku ruchu przychodzącego, często nie mamy wpływu na problemy pojawiające się po stronie innych operatorów.
Komunikat „nie ma takiego numeru” jaki słyszały osoby wykonujące połączenie z innych sieci do sieci a2mobile oraz wRodzinie, wynika z tego typu zależności. Połączenia dla których zwracana była taka notyfikacja, nie były kierowane prawidłowo w sieci wychodzącej i nie trafiały nawet do sieci a2mobile czy wRodzinie. Komunikat generowany przez danych operatorów w słuchawce numeru inicjującego połączenie był więc w większości przypadków błędny, ponieważ w żaden sposób nie świadczył o funkcjonowaniu numerów w sieci a2mobile oraz numerów w sieci wRodzinie.
Zdarzenia te zostały wyeliminowane w zeszłym tygodniu i w tej chwili jeśli występują, są wyłącznie jednostkowe i każdorazowo analizowane przez nas. Jeżeli zachodzi taka potrzeba, kierujemy odpowiednie zgłoszenia do innych operatorów.