DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 160 z 173
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 173
 #1120436  autor: Remington
 17 sie 2021, 11:48
Tyle, że lista połączeń to funkcja telefonu, więc gdzie tu niezgodność z siecią? Chyba, że nr jest na liście zapisany w jakimś dziwnym formacie.

Co do apki - wszystko ma znaczenie, bo ona jest zrobiona po partyzancku. Raz działa, raz nie, raz ma takie funkcje w menu, raz inne itd.

Nie powielaj posta, pod którym piszesz.
 #1120437  autor: koszalineo941268
 17 sie 2021, 12:32
Wracając do tematu wycieku. Jaki jest minimalny zestaw czynności, które jako abonent powinienem wykonać?

O sprawie wie OUDO, więc teoretycznie jest nadzór. Wymiana dowodu na tym etapie to IMO ekranie dziecka z kąpielą. NAUmobile samo z siebie opłaca "wyciekniętym" alert BIK, o to samo zawnioskowałem na piśmie (mailowo) do a2mobile (bok i iod) wraz z wnioskiem o wskazanie konkretnego zamkniętego zestawu i formy (zapis cyfrowy/skan) danych, które zostały naruszone.

Oczywiście jestem przygotowany na zalew telefonów i maili od niepowołanych osób.

Jest sens bezpośrednio się kontaktować z UODO? Podobno warunkiem bezpłatnej wymiany dowodu jest kwitek o wycieku właśnie z tej instytucji.
 #1120440  autor: Remington
 17 sie 2021, 12:44
Nadzór jest od tego by przywalić im karę i wspomóc nią Skarb Państwa. Tylko od tego.

Wymiana dowodu jest zawsze bezpłatna, więc żadnego świstka nie potrzebujesz.

NAU opłaca alerty, bo jest siecią skierowaną do określonych odbiorców i dba o swoją wiarygodność w tej grupie. Godne pochwały. Pozostali kierują ofertę do nieoznaczonego odbiorcy, więc mogą ograniczyć się tylko do tego czego wymagają przepisy, jak np. Virgin.
 #1120446  autor: as1as
 17 sie 2021, 15:28
W rozmowie telefonicznej z konsultantem zostałem poinformowany, że nie ma jeszcze potwierdzenia wycieku danych( taka sytuacja...) istnieje jedynie domniemanie i jeżeli się potwierdzi to w przypadku przenosin numeru następujące dane udostępniliśmy imię i nazwisko, numer telefonu, PESEL oraz email. Dodatkowo jeżeli nr był na firmę to seria i numer dowodu osobistego.
Dlatego w przypadku osoby prywatnej nie trzeba wymieniać dowodu osobistego.
 #1120451  autor: koszalineo941268
 17 sie 2021, 16:13
Dziwna jest ich komunikacja. W oficjalnym oświadczeniu piszą o "wstępnym powiadomieniu i potwierdzeniu, że doszło do incydentu bezpieczeństwa", a konsultanci ds. reklamacji twierdzą, że wyciek jest "prawdopodobny, ale niepotwierdzony". A2mobile odmawia wykupienia alertu BIK.

Niestety rynek pożyczek pozabankowych w Polsce jest niemal dziki i wyłącznie na podstawie danych wyciekniętych bez numeru i serii dowodu da się wziąć na kogoś lewą pożyczkę, której odkręcenie zajmie nawet około roku (zależy kiedy się o niej dowiesz, czy od komornika działającego na podstawie prawomocnego tytułu wykonawczego, czy z alertu BIK tuż po próbie wzięcia pożyczki, stąd alert jest tak ważny w takich sytuacjach)
https://niebezpiecznik.pl/post/oszustow ... epne-dane/

W moim przypadku rzekomo wyciekło imię, nazwisko, PESEL i obywatelstwo. Dział reklamacji nie wskazał numeru telefonu, co raczej nie jest możliwe. To każe poddawać w wątpliwość ich wyjaśnienia. A2mobile twierdzi, że będzie aktualizować komunikat w miarę uzyskania wiarygodnych informacji.
 #1120452  autor: Remington
 17 sie 2021, 16:27
Rynek pożyczek jest chory, bo prawo jest chore. Katalog danych wrażliwych nie jest jasno określony, gdzie nimi powinny być rzeczy osobiste takie jak hasło, ale też związane z wyznaniem, orientacją seksualną czy poglądami (nie tylko politycznymi, ale wszelakimi np. na szczepionki czy szkodliwość 5G).

Tymczasem w obecnym stanie prawnym polskiej wolnoamerykanki daną wrażliwą stają się dane niezmienne jak PESEL, których po choćby jednym wycieku nie da się zabezpieczyć. A wycieków będzie niemało, bo jest on obecny w tylu miejscach, że nikt nie jest w stanie ich wszystkich wyliczyć.

Operator jest winny wycieku, ale czy to jego wina, że jakiejś firmie wystarczy PESEL do przyznania pożyczki? To ta firma powinna odpowiadać, że nie weryfikuje tożsamości z należytą starannością. Winne jest też państwo, że wydaje dowody osobiste możliwe do podrobienia (jakoś pieniądze potrafią lepiej zabezpieczyć). Innym razem wyciekną emaile bez PESEL-i, ale będzie kolejna firma dająca pożyczki tylko na adres e-mail (kuriozalne, ale o podobny nonsens mi chodzi) i to jest jej wina, że nie przeprowadza wystarczającej weryfikacji.

Wracając do PESEL-u, wystarczyłaby zmiana przepisów, aby PESEL stał się dla złodziei całkowicie bezwartościowy. Potrafili uchwalać przepisy w ciągu jednego wieczora, a tego nikt przez dekady nie potrafi.
 #1120455  autor: koszalineo941268
 17 sie 2021, 17:24
Teoretycznie na podst. art. 82 RODO jeżeli osoba poniosła szkodę majątkową lub niemajątkową, ma także prawo uzyskać od administratora danych odszkodowanie. Są tylko dwa problemy: trzeba wykazać istnienie oraz wielkość szkody, a także udowodnić związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wyciekiem a szkodą. O ile pierwsze jest wykonalne, to drugie niemożliwe, bo jak to udowodnić? Przestępca musiałby być głupi, dać się złapać i nie zacierać śladów. Rzadko kiedy za takie przestępstwa odpowiadają samotne wilki, a raczej są to wyspecjalizowane i zorganizowane grupy przestępcze wykorzystujące nieświadomych ludzi (tzw. słupy).

Mnie najbardziej boli brak w Polsce credit freeze, czyli domyślnej instytucji zakładającej, że obywatel nie chce brać kredytu czy innego zobowiązania finansowego. Wszystkie firmy udzielające pożyczek muszą zweryfikować status takiej zgody i w razie statusu negatywnego odmawiają. To by spowodowało, że wszelkie wycieki przestałyby być tak niebezpieczne w kontekście finansów osobistych.
 #1120457  autor: JFK2016
 17 sie 2021, 18:31
Nabuchodonozor pisze:
04 sie 2021, 13:30
Nie mam zamiaru udowadniać, że nie jestem wielbłądem :) Wszędzie wietrzysz teorie spiskowe? Mam od dawna telefon dual sim. Napisałem o swoich odczuciach, co do jakości połączeń. Możesz się z tym nie zgadzać. Konkurencja się rozpycha? Dobre. Nigdy nie pracowałem, ani nie byłem związany w żaden sposób z branżą telekomunikacyjną, więc daruj sobie te przytyki.
Sorry ale jesteś dla mnie osobą niewiarygodną/nie mającą doświadczenia w tym temacie. A2mobile działa podobnie jak inne sieci MVNO/operatorzy z własną infrastrukturą, potwierdzają to kolejne posty
Kod: Zaznacz cały
 Odkąd miał miejsce wyciek danych w Virgin ja, ani nikt z mojej bliskiej rodziny niema numeru telefonu w MVNO. Złe wieści o A2 tylko utwierdzają, że to dobre rozwiązanie. Miałem dwa lata temu przez kilka miesięcy dodatkowy numer w A2, jak pisałem nie byłem zadowolony z ich usług. 
-takowe wycieki zdarzają się wszystkim, ba nawet bankom. Przy wyborze operatora należy ofertę dobierać do budżetu który na ten cel się zamierza przeznaczyć, zakresu zawartych usług i infrastruktury operatora na którego terenie korzystamy.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2021, 23:04 przez JFK2016, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1120461  autor: Remington
 17 sie 2021, 19:15
koszalineo941268 pisze:
17 sie 2021, 17:24
Mnie najbardziej boli brak w Polsce credit freeze, czyli domyślnej instytucji zakładającej, że obywatel nie chce brać kredytu czy innego zobowiązania finansowego. Wszystkie firmy udzielające pożyczek muszą zweryfikować status takiej zgody i w razie statusu negatywnego odmawiają. To by spowodowało, że wszelkie wycieki przestałyby być tak niebezpieczne w kontekście finansów osobistych.

Lobbing. Zauważ, że cokolwiek zostało zablokowane domyślnie z opcją odblokowania, umarło śmiercią naturalną (gdzieś kiedyś czytałem, że na zmiany domyślnych ustawień decyduje się maks. 2-3% osób). Tak umarły np. usługi premium.
 #1120626  autor: Nabuchodonozor
 22 sie 2021, 08:49
JFK2016 pisze:
17 sie 2021, 18:31
Nabuchodonozor pisze:
04 sie 2021, 13:30
Nie mam zamiaru udowadniać, że nie jestem wielbłądem :) Wszędzie wietrzysz teorie spiskowe? Mam od dawna telefon dual sim. Napisałem o swoich odczuciach, co do jakości połączeń. Możesz się z tym nie zgadzać. Konkurencja się rozpycha? Dobre. Nigdy nie pracowałem, ani nie byłem związany w żaden sposób z branżą telekomunikacyjną, więc daruj sobie te przytyki.
Sorry ale jesteś dla mnie osobą niewiarygodną/nie mającą doświadczenia w tym temacie. A2mobile działa podobnie jak inne sieci MVNO/operatorzy z własną infrastrukturą, potwierdzają to kolejne posty
Kod: Zaznacz cały
 Odkąd miał miejsce wyciek danych w Virgin ja, ani nikt z mojej bliskiej rodziny niema numeru telefonu w MVNO. Złe wieści o A2 tylko utwierdzają, że to dobre rozwiązanie. Miałem dwa lata temu przez kilka miesięcy dodatkowy numer w A2, jak pisałem nie byłem zadowolony z ich usług. 
-takowe wycieki zdarzają się wszystkim, ba nawet bankom. Przy wyborze operatora należy ofertę dobierać do budżetu który na ten cel się zamierza przeznaczyć, zakresu zawartych usług i infrastruktury operatora na którego terenie korzystamy.
Czy to ma oznaczać, że jesteś pracownikiem A2 Mobile? W takim razie też jesteś dla mnie osobą niewiarygodną. A ja swojego zdania na temat MVNO nie zmienię, nie będę korzystać z ich usług, ponieważ bezpieczeństwo danych osobowych jest dla mnie ważne, a jak wiadomo tacy operatorzy często jadą na stratach i nie inwestują zbyt wiele w zbędne ich zdaniem wydatki.
 #1120629  autor: Remington
 22 sie 2021, 09:35
Ostatni wyciek danych kilkudziesięciu milionów klientów amerykańskiego T-Mobile obala Twoją teorię, że jeśli operator droższy to lepiej dane zabezpiecza.
 #1122283  autor: ganc2
 24 wrz 2021, 01:08
Jak to jest z tym lejkiem u nich? Dawniej szło jako-tako na tym lejku korzystać, teraz mam wrażenie że nawet pełnych 512kbps nie ma (w końcu jest DO 512kbps, a nie prędkość minimalna, ale praktyce nawet wysłanie tekstu ircem jest niemożliwe, co na wielokrotnie wolniejszym łączu miało działało). Słyszałem że zmienili do 32kbps, że coś od karty zależy. Ktoś coś wie, jak to jest?
 #1122341  autor: Karlos20
 25 wrz 2021, 05:08
Lejek 32 kbps jest w pakietach z 5G. Reszta to schodki od 3 mega do 0,5, albo od 1 do 0,5. No i jest jeszcze goły net płatny cennikowo poza pakietami.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1122364  autor: adrjannn
 25 wrz 2021, 14:28
Mam problem, 16 września wygasł mi numer w a2mobile, zapomniałem doładować konta.
BOK a2mobile mówi, że nie da się go odzyskać, cytują mi regulamin
zgodnie z § 14 pkt 17 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych a2mobile okres ważności konta wynosi 12 miesięcy od daty aktywacji karty SIM lub ostatniego zasilenia konta. Po upływie okresu ważności konta umowa wygasa i niewykorzystane środki przepadają.
Według wyszukiwarki UKE, numer nadal należy do Premium Mobile.

Ktoś ma pomysł co zrobić? Zależy mi na tym numerze :)
 #1122388  autor: Karlos20
 25 wrz 2021, 23:15
adrjannn: jeśli działa Tobie kod na sprawdzenie stanu konta *111# to szybko zasil numer za min. 5 zł, nawet zwykłym kanałem Plusa. Jeśli to nie pomoże, w najbliższy dzień roboczy skontaktuj się z BOK. Operator zawsze daje jakiś czas (ok. miesiąca), aby odratować numer.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1122426  autor: Remington
 26 wrz 2021, 15:33
adrjannn pisze:
25 wrz 2021, 14:28
Mam problem, 16 września wygasł mi numer w a2mobile, zapomniałem doładować konta.

Ktoś tu kiedyś pisał, że podając kod doładowania konsultantowi, dało się reaktywować numer. W każdym razie warto porozmawiać z żywym człowiekiem.
 #1122461  autor: adrjannn
 27 wrz 2021, 15:22
Dla potomnych:
1) BOK a2mobile nie chciał przywrócić numeru (mimo zgłoszenia do działu technicznego) :lol:
2) Numer przenoszę do sieci Play (w salonie, nie wymagają kodu SMS). :D

Zgodnie z prawem, jest 1 miesiąc czasu na przeniesienie numeru do innego operatora od momentu wygaśnięcia umowy (nawet prepaid) z obecnym operatorem.
 #1122462  autor: Remington
 27 wrz 2021, 15:41
adrjannn pisze:
27 wrz 2021, 15:22
Zgodnie z prawem, jest 1 miesiąc czasu na przeniesienie numeru do innego operatora od momentu wygaśnięcia umowy (nawet prepaid) z obecnym operatorem.

Zgodnie z jakim prawem?
  • Strona 160 z 173
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 173
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 173