koszalineo941268 pisze: ↑09 lut 2019, 17:32
Remington pisze: ↑06 lut 2019, 19:28
Jeśli nazwałeś coś reklamacją, to nią to jest. Oni nie mają przyznanego prawa do interpretacji co jest skargą, a co reklamacją i tym samym pod jakie przepisy podlega. Mogą jedynie uznać reklamację za zasadną lub nie.
Warto byś złożył skargę do UKE na dwie sprawy:
1. Kolejność rozliczania danych, przy czym musisz powołać się na konkretne zapisy regulaminów.
2. Traktowanie przez operatora reklamacji jako coś innego i umyślne niestosowanie ustawowych przepisów, na to wystarczy treść Twojej reklamacji i tej dziwnej odpowiedzi.
Daj znać jak poszło!
Wniosek o ADR do UKE zgłoszony. Gdyby ktoś chciał skorzystać z moich doświadczeń i czuje się pokrzywdzony odrzuceniem reklamacji na np. usługi telekomunikacyjne to:
- czym jest ADR dowiesz się tutaj ->
https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/do ... -adr-tele/
- formularz zgłoszeniowy tutaj ->
https://pue.uke.gov.pl/#/ConsumerForm
- co ciekawe trzeba pobrać formularz ->
https://pue.uke.gov.pl/Content/files/wn ... cyjne.docx
go wydrukować, podpisać, zeskanować i dopiero wysłać jako załącznik, no chyba, że masz konto EPUAP, ale skoro czytasz ten poradnik, to pewnie go nie masz
,
- mój wniosek jako wzór ->
https://docs.google.com/document/d/e/2P ... CD8czh/pub
Mi też przyszła odpowiedz z Orange na reklamacje.
Droga przetarta przez koszalineo941268 więc zapewne złożę reklamację do UKE.
Dzień dobry,
otrzymaliśmy Pana zgłoszenie dotyczące kolejności wykorzystania pakietów danych.
Zgodnie z „Regulaminem usługi Rozmowy i SMS-y bez Limitu + GB” (pkt. 31) oraz Regulaminem promocji „Internet za darmo” (pkt. 4) środki z pakietów danych przyznane w ramach tych usług rozliczany jest w pierwszej kolejności przed środkami z konta promocyjnego i konta głównego (pkt 31).
Od lutego 2019 uległa zmianie kolejność wykorzystania posiadanych przez Pana pakietów danych. W przypadku korzystania z oferty Orange Free na kartę w pierwszej kolejności rozliczany jest przyznany bezpłatny bonus internetowy za doładowanie numeru, a w następnej kolejności pakiet danych z zakupionych dodatkowych usług z pakietem GB. Powyższe Regulaminy nie określają pierwszeństwa między środkami z bonusów i płatnych usług.
Dotychczasowe Regulaminy usług nie uległy zmianie, a uporządkowaniu uległa wyłącznie kolejność rozliczania posiadanych przez Pana pakietów danych – obecnie w pierwszej kolejności rozliczane są środki z przyznanych bezpłatnych bonusów, a następnie z zakupionych usług płatnych.
W związku z powyższym nie możemy uznać Pana reklamacji.
Pozdrawiamy,
Orange
Doradca ds. Klienta
Podstawa prawna: art. 106 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Powyższa odpowiedź wyczerpuje drogę postępowania reklamacyjnego. Jednocześnie informujemy o przysługującym prawie dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym, a w przypadku, gdy reklamującym jest konsument dodatkowo w postępowaniach, o których mowa w art. 109 ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zgadzamy się na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich prowadzonym przez Prezesa UKE.