Strona 160 z 200

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:02 mar 2021, 22:59
autor: TeleCypisek
Odwołam się do własnego postu.
TeleCypisek pisze:
28 lut 2021, 22:16
Najbardziej wkurzające jest to, że od jakiegoś czasu w sieci VM przestały mi działać polecenia ping i traceroute, co w razie problemów z internetem uniemożliwia szybkie sprawdzenie czy internet działa, czy nie.
Gdy reklamowałem ten problem na infolinii, to konsultant zaczął wciskać mi ciemnotę, że to jest problem używanej aplikacji do pingowania i żebym rozwiązania problemu szukał u autora aplikacji, ale dla pewności te polecenia sprawdziłem z linii poleceń na laptopie zalogowanym do sieci VM i na nim też nie dostaję żadnej odpowiedzi ani na polecenia ping, ani na traceroute, chociaż internet działa.
Czy ktoś orientuje się czym to może być spowodowane i jak ten problem przynajmniej ominąć?
Rozwinę temat.
Czy Wam pingowanie oraz traceroute działają w sieci Virgin Mobile?
Usiłuję dojść, czy to jest tylko mój lokalny problem, czy też problem całej sieci VM / Play.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:02 mar 2021, 23:24
autor: Remington
@TeleCypisek,
na ilu urządzeniach (PC) próbowałeś?

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:02 mar 2021, 23:45
autor: TeleCypisek
Sprawdzałem na linii poleceń w laptopie podpiętym po Wi-Fi do smartfona.
Dla mnie ping i traceroute to są podstawowe narzędzia i (pomijając niektóre serwery, które na ping nie odpowiadają), to dotychczas ani na smartfonie, ani na PC, nigdy jeszcze nie spotkałem się z takim zjawiskiem, że cała sieć w ogóle nie odpowiada na pingi bądź traceroute.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 00:02
autor: Remington
Sprawdź na kilku PC, bo jeden to nie wyznacznik.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 03:31
autor: marcin19883
TeleCypisek pisze:
28 lut 2021, 22:16
Czy Wam pingowanie oraz traceroute działają w sieci Virgin Mobile?
Wszystko działa. Właśnie sprawdziłem z poziomu routera OpenWrt.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 08:24
autor: TeleCypisek
marcin19883 pisze:
03 mar 2021, 03:31
Wszystko działa. Właśnie sprawdziłem z poziomu routera OpenWrt.
Dzięki! :)

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 08:55
autor: TeleCypisek
Remington pisze:
03 mar 2021, 00:02
Sprawdź na kilku PC, bo jeden to nie wyznacznik.
Sprawdziłem, zmiana komputera nic nie dała.
Przedtem eksperymentowałem na laptopie z Windows 7, teraz na innym z Win 10 64-bit, na obu ten sam rezultat.
Natomiast (co ciekawe) pingi zaczęły działać na moim smartfonie Note 4 (chociaż nic w konfiguracji nie zmieniałem), a na SGS5-neo żony, w dalszym ciągu nie działają.
Na obu smartfonach zmieniałem APN-y (VM <-> Play), zamieniałem karty - wszystko bez efektu; cały czas na moim Note pingi działają, a na sprzęcie żony - nie.
Jak żona wróci z pracy, to jeszcze poeksperymentuję z kartami Orange.

BTW, a propos testu prędkości w VM:
o godz. 2 w nocy na moim Note osiągnąłem 70/12 Mbps, a na SGS5-neo - 39/10 Mbps (DL/UL).

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 18:18
autor: amigo007
Witam jak to jest z roamingiem. Myślałem, że bezwarunkowo można korzystać wszędzie zarówno z play, orange jak i tmobile. Akurat nadajnik play w tych godzinach powiedzmy "szczytu" potrafi mulić. W fakt mobile w takiej sytuacji bez problemu przełączam się na orange/ tmobile. W virgin nie da się przełączyć, więc poszło zgłoszenie. I tu odpowiedź:

Dzień dobry. Informujemy, że w rejonie, w którym Pan korzysta z usług niemożliwe jest zalogowanie do sieci Orange i T-Mobile. Wskazane jest przelogowanie do sieci Play 3G/LTE. Pozdrawiamy, VMP

To jak to jest z nimi? Mają roaming także z t-mobile, orange z którego nie da się wszędzie bezwarunkowo korzystać? Ma ktoś podobnie w virgin?

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 18:27
autor: 3G
Są rejony, gdzie roaming już wyłączono.
Ale i tak roaming to ograniczenie do 3 Mb/s, w sieci macierzystej miałeś jeszcze wolniej?

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 18:43
autor: amigo007
Sytuacja jest taka, że zdarza się mulenie. Wczoraj strony nie chciały mi się ładować. Speedtest nie chciał nawet wykonać testu. Taka totalna zamuła. W fakt mobile w takiej chwili przełączam na chwilę na Orange. Ale wiadomo promocja 100gb jest teraz w virgin, nie w fakt.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 19:19
autor: marcin19883
amigo007 pisze:
03 mar 2021, 18:43
przełączam na chwilę na Orange
To bez sensu. Nawet zamulone LTE jest dużo lepsze od roamingu z 3Mbps.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 19:42
autor: Remington
O nie nie, jak miałem w zeszłym roku 0,2-1 Mbps na playowym LTE to rk był zbawieniem.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 20:18
autor: TeleCypisek
TeleCypisek pisze:
03 mar 2021, 08:55
Natomiast (co ciekawe) pingi zaczęły działać na moim smartfonie Note 4 (chociaż nic w konfiguracji nie zmieniałem), a na SGS5-neo żony, w dalszym ciągu nie działają.
Na obu smartfonach zmieniałem APN-y (VM <-> Play), zamieniałem karty - wszystko bez efektu; cały czas na moim Note pingi działają, a na sprzęcie żony - nie.
Jak żona wróci z pracy, to jeszcze poeksperymentuję z kartami Orange.
Nie musiałem eksperymentować z kartami Orange, bo gdy żona wróciła, to okazało się że także u niej nagle pingi zaczęły działać :)
I oby tak już pozostało!

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 20:25
autor: amigo007
Ale na roamingu playowym, przynajmniej u mnie też wskakuje LTE Orange/ T-Mobile. Tyle że z ograniczeniem samej prędkości do 3 mb/sek. Ale sama responsywność sieci/ krótszy czas dostępu jest zachowane. Jak mam problem z nadajnikiem Play, że zwykła strona www nie chce się załadować. To taki roaming przywraca normalne funkcjonowanie internetu. Dla mnie bez znaczenia jest sama szybkość. I tak nic nie ściągam z internetu. A do YouTube na te powiedzmy 480p jakości, 3 mb/sek też wystarczą. Tak więc lipa z tym virgin że wyłączają nadajniki. Ale w moim wypadku i tak korzystam z nich tylko do 27-go (termin ważności konta). A i sama promocja 100gb, też jest do 31-go.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:03 mar 2021, 20:41
autor: Remington
amigo007 pisze:
03 mar 2021, 20:25
Jak mam problem z nadajnikiem Play, że zwykła strona www nie chce się załadować. To taki roaming przywraca normalne funkcjonowanie internetu.

Zobacz czy pomoże też włączenie trybu samolotowego na kilkanaście sekund i potem powrót do nadajnika Play.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:04 mar 2021, 00:07
autor: mumiok
jest jakaś awaria? mam "R" tylko przy kreskach zasięgu i nic nie daje przywrócenie ustawień domyślnych

nie mogę wiadomości konfiguracyjnej pod 9999 wysłać, sieć pokazuje Virgin mobile ale "R" przy zasięgu

ale np. stan pakietu 100 GB promocyjnego mogę sprawdzić

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:04 mar 2021, 00:43
autor: amigo007
U mnie wszystko działa. Może to lokalnie jakiś problem z nadajnikiem play.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:04 mar 2021, 09:49
autor: mumiok
w sumie racja, na dwóch innych telefonach w tym jeden starszy i ten sam komunikat
- z przyczyn technicznych połączenie nie może zostać zrealizowane

fb VM to jakiś żart, ostatnie wpisy z 1 grudnia 2020 a czytam w necie, że ludzie się
od dwóch dni skarżą bo mają problemy z wysłaniem SMS

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:04 mar 2021, 11:06
autor: rudymax
A przypadkiem nie skończyła Ci się ważność konta? Obstawiam, że zablokowali Ci wychodzące.

Re: [VIRGIN Mobile] - Dyskusja ogólna cz.3

Post:04 mar 2021, 11:40
autor: mumiok
rudymax pisze:
04 mar 2021, 11:06
A przypadkiem nie skończyła Ci się ważność konta? Obstawiam, że zablokowali Ci wychodzące.
racja ale dziwne, że nie dostałem SMS mówiących o blokadzie, w sumie starter kupiłem aby mieć 100 GB do wiosny i myślałem, że po aktywacji mam od razu konto ważne rok ale już wyjaśnione