DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 172 z 200
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 200
 #1133502  autor: neotele
 07 lip 2022, 11:30
Dywagując dalej..
Skoro Play nie chce dzielić się swoją wizją odnośnie przyszłości VM, to:
- albo jeszcze nie mają jasno skonkretyzowanej wizji,
- albo z jakiś powodów nie chcą tego ujawniać (może się obawiają reakcji klientów VM, może chcą coś ukryć przed konkurencją, może..)

Dlaczego nie można "na szybko" utworzyć nowej oferty Play?
- Brak odpowiedzi na kwestię przyszłości VM może być przyczyną.
- Poza tym, techniczny aspekt przeniesienia abonentów VM do Play, aby rozszerzyć obecny system Play do obsługi zasad funkcjonujących w VM, też nie jest błahostką i wymaga znacznych nakładów pracy.
 #1133503  autor: Remington
 07 lip 2022, 11:39
@babciagienia1p,
to się tylko wydaje takie proste.

Trzeba byłoby zbudować w obecnym systemie Playa każdy pakiet i taryfę (w przypadku abo), każdy możliwy rekord w historii połączeń, odwzorować wszystkie reguły działania itp. To żmudna informatyczna robota by to pierw rozpoznać, a następnie dopasować istniejące pole w jednym systemie do pola w drugim, a nieistniejące dorobić. Podobnie z danymi klientów, trzeba pole po polu przeanalizować pole po polu, powymyślać pewnie reguły dopasowania klienta obecnego w obu bazach. No i samo przeniesienie danych to też wyzwanie, bo trzeba całą bazę (klienci, oferty, historia połączeń) pole po polu przenieść w docelowe miejsce. Skomplikowane jest to jeszcze bardziej, bo np. nie ma kompletnej dokumentacji gdy np. coś poprawiano po jakiejś reklamacji, ludzie co to tworzyli już nie pracują itd. itp.

Czyli zabawa nie taka prosta, więc też kosztowna i póki jest wykupione wsparcie dla systemu Virgina, nie taka pilna. Ale wiadomo, że coś robią skoro ktoś z forumowiczów raz widział na swoim numerze taryfę Virgin w Play24.
 #1133586  autor: babciagienia1p
 08 lip 2022, 19:32
@Remington
Poniżej wklejam cytat za Wikipedią.

"Od maja 2015 roku prezesem Virgin Mobile Polska jest Grażyna Piotrowska-Oliwa
W 2017 roku P4 właściciel sieci Play poinformował o planach przejęcia Virgin Mobile Polska. Transakcję opiewającą na około 60 milionów złotych sfinalizowano 22 kwietnia 2020. Od 21 września 2020 roku Virgin Mobile Polska z siecią Play wchodzi w skład francuskiego koncernu telekomunikacyjnego Iliad. Z dniem 1 czerwca 2022 roku spółka Virgin Mobile Polska sp. z o.o połączyła się z P4 sp.z o.o."

Faktycznie było bardzo mało czasu na zintegrowanie systemów.
Specjalistka od przejęć weszła do Virgin 85 miesięcy temu. 62 miesiące temu Play już wiedział, ze przejmie Virgin. Od 21 miesięcy Virgin wchodzi w skład Iliad.
 #1133588  autor: Remington
 08 lip 2022, 19:55
Takie połączenie, zważywszy na dość ograniczoną liczbę produktów i możliwych kombinacji, to wg mnie projekt na maksymalnie rok. Sama widzisz, że potwierdza się to co napisałem w przedostatnim zdaniu: sprawa nie jest pilna.

Nawiasem mówiąc, warto poczytać case study zmiany systemu billingowego z Play na własny VM, jednak sporo jest w nim niedomówień (3 miesiące to pewnie trwało oddawanie i testy, a nie cały projekt, o którym słyszeliśmy jako klienci przez długie miesiące) i mówiąc wprost przekłamań (kto pamięta ten wie, że tylko część rzeczy przeniesiono i konieczna była wymiana kart SIM): https://itwiz.pl/podejscie-projektow-virgin-mobile/
 #1134584  autor: TeleCypisek
 05 sie 2022, 22:40
Już krew mnie zalewa na tę sieć-widmo, w której nic nie działa!
Przyjechałem do Chorwacji i tutaj okazało się, że chociaż w pakiecie mam jeszcze niewykorzystane 275 minut oraz mam środki na koncie, to jednak nie mam możliwości wykonywania żadnych połączeń!.
Można się do mnie dodzwonić, ale przy próbie wykonania połączenia z mojej strony, wyświetla się komunikat "Niedozwolone przez kartę SIM", a w tle jest jeszcze inne okno z napisem: "Tani roaming, Wciśnij OK by potwierdzić połączenie".
Gdy wcisnę OK, to czasami wyświetla się komunikat "Wysyłanie kodu USSD" i na tym się kończy, a czasami w ogóle kompletnie nic się nie dzieje.
Walczę z tym problemem już trzeci dzień, wczoraj zgłosiłem problem na stronie CMOK i w dalszym ciągu cisza, kompletnie żadnej odpowiedzi.
Doszedłem do wniosku, że przyczyna problemów prawdopodobnie jest aktywna u mnie usługa "Tani roaming", ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji jak ten tani roaming wyłączyć!
W systemie Pomocy znalazłem zapytanie "Co to jest Tani roaming", ale odpowiedź nie wyjaśniła ani jak go włączyć, a ni jak wyłączyć!
Googlając znalazłem tylko albo zapytania bez odpowiedzi, albo całkowicie bezwartościowe podpowiedzi, jak np. że "Opcję można bezpłatnie aktywować lub dezaktywować wyłącznie z pozycji telefonu" lub żeby "zadzwonić na *222 lub 799 555 222", co jeszcze bardziej mnie wkurzyło, jeśli ja nie jestem w stanie wykonać żadnych połączeń!
Czy znacie jakiś sposób na wyłączenie tego "Taniego roamingu" jeśli jestem za granicą i nie mam możliwości wykonywania połączeń ze swojego numeru?
 #1134587  autor: Remington
 05 sie 2022, 23:17
Mailowanie tylko wydłuża, zadzwoń (oczywiscie z innego telefonu) do CMOK, może wiedzą. Ciekawe jak sobie to aktywowałeś, u mnie w rodzinie 3 osoby korzystają z Virgina za granicą i nikt z nich nie ma problemów.

Tani roaming ma rację bytu poza eurostrefą, tym bardziej dziwi mnie, że działa Ci w Chorwacji.
 #1134588  autor: TeleCypisek
 05 sie 2022, 23:26
Ja ten Tani Roaming włączyłem sobie bardzo dawno temu, gdy jeszcze rozmowy w roamingu kosztowały majątek, i przez lata całkowicie zapomniałem o tym, że taka usługa w ogóle istnieje.
Dopiero jak pogooglałem za hasłem "Tani roaming" to sobie przypomniałem, że ja prawdopodobnie taką usługę kiedyś sobie włączyłem.
 #1134589  autor: Remington
 05 sie 2022, 23:29
Play na swojej stronie pisze:

"Włącz aplikację Tani Roaming – w zależności od modelu telefonu – w ustawieniach w menu „Play" lub w menu „Aplikacje SIM / na karcie SIM”. W tym samym miejscu także wyłączysz usługę."

Jeśli masz starą czyli playową kartę, to pewnie to tak działa. Musisz znaleźć w menu telefonu listę aplikacji karty SIM (nigdy nie wiem jak to znaleźć, ale da się) i tam spróbować wyłączyć.
 #1135147  autor: TeleCypisek
 23 sie 2022, 14:37
Remington pisze:
05 sie 2022, 23:29
Play na swojej stronie pisze:

"Włącz aplikację Tani Roaming – w zależności od modelu telefonu – w ustawieniach w menu „Play" lub w menu „Aplikacje SIM / na karcie SIM”. W tym samym miejscu także wyłączysz usługę."

Jeśli masz starą czyli playową kartę, to pewnie to tak działa. Musisz znaleźć w menu telefonu listę aplikacji karty SIM (nigdy nie wiem jak to znaleźć, ale da się) i tam spróbować wyłączyć.
Dzięki za podpowiedź!
Okazuje się, że w moim A52s 5G jest zainstalowana aplikacja o nazwie "Tani roaming" i uruchamiając ją można ten tani roaming albo włączyć, albo wyłączyć.
Ja obecnie już jestem w Polsce, więc nie mam możliwości sprawdzić czy to włączenie i wyłączanie faktycznie działa. Na razie "Tani roaming" wyłączyłem, ale na wszelki wypadek aplikacji nie de-instaluję.
 #1135149  autor: Karlos20
 23 sie 2022, 15:00
TeleCypisek: to nie jest apka w telefonie, a na karcie SIM.
Sprawdzenie, czy "Tani Roaming" działa jest mega proste. Wyłącz i ponownie włącz swój telefon. Po jego uruchomieniu zgłosi się komunikat "Tani roaming jest włączony". Jeśli tak się nie stanie - usługa jest nieaktywna.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1135300  autor: Mniszek45
 27 sie 2022, 22:27
Mam problem z jednym z numerów w Virgin Mobile. Idzie się z niego wszędzie dodzwonić ale nikt nie zadzwoni do mnie. Na numerze pojawia się komunikat Nie ma takiego numeru. Co może być nie tak? Zgłosiłem problem na infolinii i cisza.
Nie ma na nim założonych zadnych blokad.
  • Strona 172 z 200
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 200
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 200