DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 172 z 200
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 200
 #1133164  autor: mpajak01
 01 lip 2022, 10:21
Za kazdym razem inna odpowiedź,a to że łączą sie z Play,albo kłopoty techniczne,albo przepaszają ale już dziś będzie ok.Oczywiście nie jest,i tak to trwało w zawieszeniu.Juz straciłem cierpliwość i anulowałem wniosek o przeniesienie.Sprubuje w sobote przenieść do kogoś innego,zobaczymy czy zadziała,jak tak to :shock: .Napisałem to żeby przestrzec innych,no chyba żę się komuś nie spieszy :D .
 #1133209  autor: Remington
 02 lip 2022, 10:03
Przypominasz sobie by przejęli kiedyś jakiegoś MVNO i przenosili jego klientów do swojego systemu? Nawet z Next/Folx były hocki klocki. Trzeba pamiętać, że Virgin ma własny system billingowy i odwzorowanie wszystkich ofert w innym systemie wymaga czasu i pieniędzy, a priorytet… raczej niski, bo przecież klient już pozyskany (i kupiony).
 #1133240  autor: mpajak01
 02 lip 2022, 15:31
Ja dzis spróbuję przenieść ten numer do Play na karte.Zobaczymy co będzie.Oczywiście wcześniej(5 dni temu)wysłałem wniosek do VM o anulowanie przenoszenia numeru do nich.Oczywiście żadnego potwierdzenia nie dostałem.Tak teraz to działa :roll: Masakra.
 #1133268  autor: mpajak01
 03 lip 2022, 08:27
Aktualizacja.Wczoraj byłem w salonie Play,miła pani szybko zrobiła przeniesienie(okazało sie że zgoda starego operatora cały czas wisiała w systemie).W nocy numer sie przeniósł do Play,a teraz przeniosę go do Faktu.Sami sobie oceńcie czy VM to poważna firma.Pozdrawiam :D
 #1133355  autor: Window
 04 lip 2022, 21:44
Też ciekawe czy planują usunąć maksymalnie osiągalną prędkość w zasięgu playa 70Mbit/s? Jeżeli nie to będzie wyglądać słabo jak niegdyś ograniczenie 15 Mb/s w niektórych ofertach w T-Mobile na kartę
 #1133494  autor: klaudia123
 07 lip 2022, 00:28
Chodzi o pieniądze... Zależy jak długo i jak kosztowne jest utrzymanie obecnej platformy VM. A dalej Play może "przepisać" ofertę do swoich systemów. Albo iść po bandzie i przenieść na korzystniejszą ofertę z możliwością rezygnacji (lepsza stawka podstawowa + likwidacją wszystkich ofert promocyjnych). Tylko ta nowa oferta byłaby na jego systemach. Na dziś, Play aby migrować Was VM<>Play, musiał by wykonać coś w rodzaju wewnętrznego MNP, a nie wiadomo co z kartami sim, po coś je VM wymieniał... i tu może być pies pogrzebany :)
Szalone wizje aby Play oferował platformę VM dla MVNO, są szalone :)
Zaczekajmy tez na nową aplikację Play24, może wzorem T pozwoli nie tylko rejestrować SIM, ale i obsłuży proces MNP? :mrgreen:
 #1133499  autor: babciagienia1p
 07 lip 2022, 10:29
klaudia123 pisze:
07 lip 2022, 00:28
Na dziś, Play aby migrować Was VM<>Play, musiał by wykonać coś w rodzaju wewnętrznego MNP...

Skoro dywagujemy, to podywagujmy dalej.
Dlaczego nie można "na szybko" utworzyć nowej oferty Play z wszystkimi dotychczasowymi warunkami Virgin i jednym ruchem, podczas nocnego przetwarzania danych, przenieść do niej, na zasadzie MNP, wszystkich numerów z Virgin?
Czas ucieka...
 #1133502  autor: neotele
 07 lip 2022, 11:30
Dywagując dalej..
Skoro Play nie chce dzielić się swoją wizją odnośnie przyszłości VM, to:
- albo jeszcze nie mają jasno skonkretyzowanej wizji,
- albo z jakiś powodów nie chcą tego ujawniać (może się obawiają reakcji klientów VM, może chcą coś ukryć przed konkurencją, może..)

Dlaczego nie można "na szybko" utworzyć nowej oferty Play?
- Brak odpowiedzi na kwestię przyszłości VM może być przyczyną.
- Poza tym, techniczny aspekt przeniesienia abonentów VM do Play, aby rozszerzyć obecny system Play do obsługi zasad funkcjonujących w VM, też nie jest błahostką i wymaga znacznych nakładów pracy.
 #1133503  autor: Remington
 07 lip 2022, 11:39
@babciagienia1p,
to się tylko wydaje takie proste.

Trzeba byłoby zbudować w obecnym systemie Playa każdy pakiet i taryfę (w przypadku abo), każdy możliwy rekord w historii połączeń, odwzorować wszystkie reguły działania itp. To żmudna informatyczna robota by to pierw rozpoznać, a następnie dopasować istniejące pole w jednym systemie do pola w drugim, a nieistniejące dorobić. Podobnie z danymi klientów, trzeba pole po polu przeanalizować pole po polu, powymyślać pewnie reguły dopasowania klienta obecnego w obu bazach. No i samo przeniesienie danych to też wyzwanie, bo trzeba całą bazę (klienci, oferty, historia połączeń) pole po polu przenieść w docelowe miejsce. Skomplikowane jest to jeszcze bardziej, bo np. nie ma kompletnej dokumentacji gdy np. coś poprawiano po jakiejś reklamacji, ludzie co to tworzyli już nie pracują itd. itp.

Czyli zabawa nie taka prosta, więc też kosztowna i póki jest wykupione wsparcie dla systemu Virgina, nie taka pilna. Ale wiadomo, że coś robią skoro ktoś z forumowiczów raz widział na swoim numerze taryfę Virgin w Play24.
 #1133586  autor: babciagienia1p
 08 lip 2022, 19:32
@Remington
Poniżej wklejam cytat za Wikipedią.

"Od maja 2015 roku prezesem Virgin Mobile Polska jest Grażyna Piotrowska-Oliwa
W 2017 roku P4 właściciel sieci Play poinformował o planach przejęcia Virgin Mobile Polska. Transakcję opiewającą na około 60 milionów złotych sfinalizowano 22 kwietnia 2020. Od 21 września 2020 roku Virgin Mobile Polska z siecią Play wchodzi w skład francuskiego koncernu telekomunikacyjnego Iliad. Z dniem 1 czerwca 2022 roku spółka Virgin Mobile Polska sp. z o.o połączyła się z P4 sp.z o.o."

Faktycznie było bardzo mało czasu na zintegrowanie systemów.
Specjalistka od przejęć weszła do Virgin 85 miesięcy temu. 62 miesiące temu Play już wiedział, ze przejmie Virgin. Od 21 miesięcy Virgin wchodzi w skład Iliad.
 #1133588  autor: Remington
 08 lip 2022, 19:55
Takie połączenie, zważywszy na dość ograniczoną liczbę produktów i możliwych kombinacji, to wg mnie projekt na maksymalnie rok. Sama widzisz, że potwierdza się to co napisałem w przedostatnim zdaniu: sprawa nie jest pilna.

Nawiasem mówiąc, warto poczytać case study zmiany systemu billingowego z Play na własny VM, jednak sporo jest w nim niedomówień (3 miesiące to pewnie trwało oddawanie i testy, a nie cały projekt, o którym słyszeliśmy jako klienci przez długie miesiące) i mówiąc wprost przekłamań (kto pamięta ten wie, że tylko część rzeczy przeniesiono i konieczna była wymiana kart SIM): https://itwiz.pl/podejscie-projektow-virgin-mobile/
  • Strona 172 z 200
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 200
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 200