Strona 1 z 6

Pula numerów - jak otrzymać nieużywany numer?

Post:19 gru 2013, 17:19
autor: TomaszB
Mam takie pytanie. Zakupiłem ostatnio starter Plusa, pech chciał, że numer ten musiałbyć już kiedyś przez kogoś wykorzystany, bo otrzymuje spam od Sephory. Czy jest jakiś sposób, aby ustrzec się przed zakupem startera z numerem telefonu, który był już używany? Jakie są najnowsze dostępne prefiksy? W jaki sposób walczyć z tego typu materiałami reklamowymi rozsyłanymi via sms?

Od razu mówię, że to nie jest żadna usługa premium, a raczej po prostu informacja wysyłana do klientów - ktoś musiał się wcześniej na ten numer zarejestrować u nich jako klient.

Post:19 gru 2013, 17:30
autor: ChuckyCiechanow
Kiedys zakupilem starter Plusa z aktywną.l usługą Fun Skan innym razem z Chill Bill

Chyba nie ma sposobu sprawdzenia w jakiś sposób czy dany numer był kiedyś
aktywny.

Post:19 gru 2013, 17:34
autor: TomaszB
ChuckyCiechanow pisze:Kiedys zakupilem starter Plusa z aktywną.l usługą Fun Skan innym razem z Chill Bill

Chyba nie ma sposobu sprawdzenia w jakiś sposób czy dany numer był kiedyś
aktywny.
To akurat jest chora sytuacja, gdy operator nie potrafi wyczyścić konta numeru w taki sposób, aby wszystkie usługi zostały zdeaktywowane. W moim przypadku nie mam włączonych żadnych subskrypcji premium, więc prawdopodobnie nawet blokada premium nie pomoże mi się tego pozbyć...

Post:19 gru 2013, 17:39
autor: kamul99
Ja miałam gorzej - dzwonili do mnie z PKO i wysyłali smsy, że na koncie bankowym mam zaległość. Nazwisko podawali jakiejś kobiety i sto razy im mówiłam, że nie znam człowieka. Za którymś razem trafił się jakiś bardziej kompetentny i powiedział, że muszę IŚĆ DO ODDZIAŁU PKO i wypełnić wniosek, iż ten numer nie jest tej pani.. Kosmos. W końcu się odczepili, po jakichś 2 latach.

Post:19 gru 2013, 17:41
autor: Niezgodna7
Tomasz, skoro sephora ma Twój nr, no to jak operator ma to wyczyścić...
PS. Kwestia szczęścia, cierpliwości.. A jak nie? Do wora, i następny.

Post:19 gru 2013, 17:43
autor: TomaszB
Calm7 pisze:Tomasz, skoro sephora ma Twój nr, no to jak operator ma to wyczyścić...
PS. Kwestia szczęścia, cierpliwości.. A jak nie? Do wora, i następny.
Mówiłem o sytuacji kolegi wyżej, gdzie aktywne były usługi operatora ;)

Post:19 gru 2013, 18:09
autor: Spioszek
Chyba nie ma sposobu 100% by trafić na nie używany nigdy numer.
Jedynie można wspomóc swoje szanse trafienia nówki jeśli zakupisz jakiś starter z nowo powstałej puli prefixów danego operatora.

Ponieważ nie miał ich np 2 lata temu a dopiero teraz dostał nowy prefix i nikt nie mógł mieć nr z tym początkiem ;)

Post:19 gru 2013, 18:10
autor: TomaszB
darkangel pisze:Chyba nie ma sposobu 100% by trafić na nie używany nigdy numer.
Jedynie można wspomóc swoje szanse trafienia nówki jeśli zakupisz jakiś starter z nowo powstałej puli prefixów danego operatora.

Ponieważ nie miał ich np 2 lata temu a dopiero teraz dostał nowy prefix i nikt nie mógł mieć nr z tym początkiem ;)
Operatorzy informują o tym, że do puli dodany został nowy prefiks? Pytam o to czy gdzieś można znaleźć takie informacje :)

Post:19 gru 2013, 18:19
autor: ciekawy
znajdź maila do tej Sephory, podaj od kiedy masz numer aktywowany,napisz im,że numer kiedyś mógł mieć ktoś inny ale skoro ty go masz to znaczy że ktoś z niego wcześniej zrezygnował bo oczywiście mogą nie wiedzieć że ktoś zrezygnował i że numer sieć później może dać komuś innemu,

nie ma sposobu na skuteczne wyczyszczenie numeru, firma tylko zapewnia ci odbiór połączeń,sms i wysyłanie ale nie może zapewnić,że jakaś Sephora nie będzie wysyłać sms-ów,

jak chcesz zapobiegać takim sytuacjom to masz takie opcje,

pierwsza to kupujesz starter z nowym prefixem ale to nie gwantuje,że ktoś używający wcześniej tego numeru nie podał go w 100 instytucjach i 200 firmach,

druga opcja to napisać maile do firm które się odzywają i może zareagują,

a jak nie zareagują to można próbować zablokować nadawce przez sieć komórkową ale tego nie rób od razu i jakiś czas po wysłaniu maila do nich,że numer nie jest już tamtej osoby

Post:19 gru 2013, 18:21
autor: Golarz Filip
TomaszB pisze:Operatorzy informują o tym, że do puli dodany został nowy prefiks? Pytam o to czy gdzieś można znaleźć takie informacje :)
Operator przeważnie na tak postawione pytanie,zasłoni się tą słynną już tajemnicą telekomunikacyjną czy tym podobnymi pierdołami.
Najszybciej o pojawieniu się jakiegoś zupełnie nowego prefiksa dowiesz się z tego forum właśnie.
Siedzi tu naprawdę mnóstwo zorientowanych osób, które też zapewne polują na świeże numerki

Post:19 gru 2013, 18:28
autor: Sig
Ja miałem podobną akcję ze starterem w Orange. Po aktywacji zaczęły przychodzić SMS z Cyfrowego Polsatu o zaległościach, ale wystarczył kontakt z CP, że numer należy już do kogoś innego i spokój.

Post:19 gru 2013, 18:43
autor: Sahim
TomaszB pisze:Zakupiłem ostatnio starter Plusa, pech chciał, że numer ten musiałbyć już kiedyś przez kogoś wykorzystany, bo otrzymuje spam od Sephory.
Wydaje mi się, że z Sephorą to Plus ma jakiś układ bo ja też otrzymywałem od nich smsy z ofertami po zakupie startera Plusa. Smsy przestały przychodzić gdy przeniosłem numer do innego operatora :)

Post:19 gru 2013, 19:09
autor: TomaszB
Sahim pisze:
TomaszB pisze:Zakupiłem ostatnio starter Plusa, pech chciał, że numer ten musiałbyć już kiedyś przez kogoś wykorzystany, bo otrzymuje spam od Sephory.
Wydaje mi się, że z Sephorą to Plus ma jakiś układ bo ja też otrzymywałem od nich smsy z ofertami po zakupie startera Plusa. Smsy przestały przychodzić gdy przeniosłem numer do innego operatora :)
Zastanawiałem się nad tym, ale kupiłem 2 startery, a tylko jeden jest 'zainfekowany' :x

Post:19 gru 2013, 19:31
autor: vh
kamul99 pisze:Ja miałam gorzej - dzwonili do mnie z PKO i wysyłali smsy, że na koncie bankowym mam zaległość. Nazwisko podawali jakiejś kobiety i sto razy im mówiłam, że nie znam człowieka. Za którymś razem trafił się jakiś bardziej kompetentny i powiedział, że muszę IŚĆ DO ODDZIAŁU PKO i wypełnić wniosek, iż ten numer nie jest tej pani.. Kosmos. W końcu się odczepili, po jakichś 2 latach.
Ty miałaś pisać wniosek? Jaja sobie robią. Co to Cię obchodzi, że oni wysyłają poufne informacje nie do tego kogo trzeba?

Mnie Play przez jakiś czas przesyłał mejlem jakieś faktury i wezwania do zapłaty. Najpierw próbowałem z nimi kulturalnie. Niby zajęli się sprawą, a później i tak mejle przychodziły. W końcu dosadnie, acz kulturalnie, spytałem, czy w ogóle panują nad tym, co robią i od tamtej pory jak na razie mam spokój.

Post:19 gru 2013, 20:56
autor: ciekawy
ja od dawna mam numer na który z początku przychodziły sms-owe powiadomienia z banku, myślałem,że samo się skończy ale po paru dniach zadzwoniłem,powiedziałem o co chodzi, gdzieś mnie przełączyli,do inngo działu chyba i tam nawijałem drugi raz w czym problem, podziękowali za zgłoszenie i od tamtej pory nie przychodą mi powiadomienia sms o czyimś koncie i ogólnie od innych firm też nie przychodzą żadne reklamy,a numer fajny więc nie chciałem go zmieniać bez walki, ale nawet nie było walki tylko kulturalna rozmowa i wystarczyło,problem rozwiązany dawno temu,

to dziwne,że ludzie nie myślą żeby podać nowy numer kiedy zrezygnują ze starego

Post:19 gru 2013, 21:15
autor: user_delete26
Obecnie nowe prefiksy to 732,733, 739. 730, 731 mozesz sprobowac tez, ale tutaj moze sie pojawic efekt przerobionego numeru bo zostaly wprowadzone w maju 2012 przez Play.

Post:19 gru 2013, 21:54
autor: ciekawy
więc nie ma gwarancji,że już wcześniej ktoś nie używał numeru z tymi nowymi prefixami,
najlepiej zadzwoń albo napisz maila,żeby przestali wysyłać reklamy bo numer ma nowego właściciela

Post:20 gru 2013, 00:29
autor: manyaky
ChuckyCiechanow pisze:Kiedys zakupilem starter Plusa z aktywną.l usługą Fun Skan innym razem z Chill Bill
To stawiam, że to operator sam aktywował te usługi w momencie aktywacji startera. :P

Może się oczywiście zdarzyć, że numer będzie w jakiejś bazie ze względu na poprzedniego abonenta - lub przynajmniej tak wam powiedzą, ale żeby się usługi zachowały to musiałaby być konkretna usterka systemu billingowego.

Post:20 gru 2013, 06:53
autor: user_delete26
Niestety, jest za malo prefiksow na ilosc klientow. Z tego co sie orientuje to ani Plus ani Orange nie wprowadzali niczego nowego od lat. T-m wprowadził jakąś nową numerację, Play wiadomo, TomaszB ja na Twoim miejscu brałbym którys z w/w prefiksów, i potem ew. przenosił.
Najlepiej zawsze brać nowy numer w okres świąteczny, wtedy wychodzi czy był przerobiony czy też nie, przecież nie każdy numer np. 609 był w obiegu. Trzeba miec szczescie. Ja w lipcu tego roku wzialem sobie numer z prefiksem 730 i tez mialem co do tego obiekcje, bo juz te numery byly w obrocie od maja '12, natomiast numer byl super, bo przyznam ze jest w nim 5 zer. Ale poki co jest ok.

Post:20 gru 2013, 07:56
autor: max4max
Ja mam starter orange free , na który dzwoni KRUK :evil:
I to najczęściej gdy nie używam fona do transferu - jest wyłączony, a KRUK nagrywa się na pocztę.
Zastanawiałem się czy nie oddzwonić z innego numeru , ale jak widzę w tym wątku nawet banki nie respektują zwracania uwagi, ze to nie jest numer przypisany do osoby, z którą się kontaktują.