[Virgin Mobile] FAQ/NOWINKI
Post:25 cze 2013, 16:56
Temat ten powstał z powodu często powtarzających się, identycznych pytań dotyczących sieci Virgin Mobile i ma na celu pomóc osobom szukającym odpowiedzi na nie.
Proszę nie zadawać w tym temacie pytań i oczekiwać odpowiedzi! Od tego są tematy: Virgin Mobile w Polsce cz.3.
Do dyskusji zapraszam wyłącznie osoby chcące rozszerzyć listę pytań i odpowiedzi, oraz mające uwagi merytoryczne do podanych poniżej informacji.
1. Gdzie mogę kupić starter Virgin Mobile i ile on kosztuje?
Startery VM kosztują 5zł i najprościej zamówić poprzez stronę www: https://virginmobile.pl/sklep/numer_virgin/.
Można je również kupić w wielu kioskach i salonikach prasowych sieci Ruch, Kolporter, Inmedio, Relay, w sklepach sieci Żabka, Fresh market itp. Aktualna lista znajduje się tutaj.
2. Jak przenieść numer do Virgin Mobile?
Przenoszenie odbywa się listownie, lub w punktach sprzedaży VM.
Lista punktów jest dostępna pod tym linkiem
Cała procedura przenoszenia listownego jest opisana tutaj.
3. Gdzie mogę dokonać doładowania?
Najprościej doładowanie można zrobić poprzez stronę www: http://doladowania.virginmobilepolska.pl/.
Doładowania (w postaci wydruków z terminala albo kart zdrapek) również można kupić w wielu punktach o których była mowa w pytaniu 1. Aktualna lista znajduje się tutaj
4. Czy mogę doładować numer Virgin Mobile doładowaniem Play?
Nie - Virgin Mobile nie można doładować kodem z Play (i vice versa).
Tyczy się to także doładowania numeru VM przez stronę http://doladowania.play.pl/ - dlatego też nie można skorzystać z jakichkolwiek promocji doładowań w Play jeżeli posiada się numer w VM.
5. Jaka jest ważność konta?
Po każdym doładowaniu od 5 do 150zł ważność konta wyniesie 365dni na połączenia wychodzące i 425dni na połączenia przychodzące.
6. Jaki jest cennik Virgin Mobile?
Podstawowy cennik nie uwzględniający promocji, bonusów i pakietów jest następujący:
- minuta: 19gr
- sms: 12gr
- mms: 25gr
- dane: 1gr/5kb
Ponadto od 8 maja do 31 grudnia 2013r. trwa promocja "Bez kompromisów" w której cena sms została obniżona do 6 gr za wiadomość.
7. Czy do doładowania dostaje się jakieś bonusy?
Tak - po rejestracji swojego numeru w Klubie Virgin można dostać 50% wartości doładowania. Promocyjne 50% przyznawane jest w ciągu 24h od doładowania na konto główne - przez co promocyjne złotówki można wydać na jakąkolwiek usługę - również na pakiety internetowe.
Promocja ta trwa od 8 maja 2013r. do odwołania i dotyczy każdego numeru zarejestrowanego w Klubie Virgin - zarówno głównego numeru jak i subnumerów.
Promocja "Bez kompromisów" również wprowadza bonus - po doładowaniu za co najmniej 10zł otrzymuje się pakiet 100MB ważny 30 dni. Pakiet ten jest aktywowany do 48h od doładowania i wpływa na to samo konto co inne pakiety internetowe w Virgin Mobile.
W przeciwieństwie do promocji 50% w tym przypadku nie jest wymagana rejestracja w Klubie Virgin.
8. Dlaczego na forum wiele osób wspomina o stawce 13gr/min skoro w cenniku widnieje 19gr/min?
Stawka 13gr/min jest to efektywna stawka za połączenie po uwzględnieniu bonusu 50% przy doładowaniu dla członków Klubu Virgin. Jednakże bonusowe złotówki można wydać na wszystkie inne usługi obniżając w ten sposób koszty - np. w ten sposób sms kosztuje 4 gr (uwzględniając bonus 50% i promocję "Bez kompromisów).
9. Czy są dostępne pakiety internetowe?
Tak - są dostępne pakiety internetowe - poniżej jest podana tabelka z ich ceną, limitem transferu i kodem aktywacyjnym.

Data ważności pakietu MB wynosi 30 dni od daty aktywacji ostatniego pakietu. Stan i ważność pakietu MB można sprawdzić za pomocą kodu *108#.
Pakiety sumują się ze sobą, jednakże w ciągu 30 dni można aktywować tylko jedną sztukę pakietu danego rodzaju.
Po wykorzystaniu pakietu internetowego włączany jest lejek 32kbit/s.
Promocja "Bez kompromisów" (ważna do 31 grudnia 2013r.) wprowadza lejek 32kbit/s dla każdego kto ma aktywne konto na połączenia wychodzące i to niezależnie od tego czy miał aktywny pakiet internetowy.
10. Czy są dostępne pakiety sms?
Nie - na obecną chwilę nie ma dostępnych żadnych pakietów sms.
Kiedyś (do 7 maja 2013r.) była możliwość aktywacji darmowego pakietu 2013 sms, ale na obecną chwilę nie ma takiej możliwości.
11. Czy połączenia wewnątrz sieci lub/i do Play są darmowe?
Nie - połączenia wewnątrz sieci są płatne zgodnie z cennikiem.
12. Czy są dostępne pakiety rozmów wewnątrz sieci Virgin Mobile lub/i do Play?
Nie - na obecną chwilę nie ma dostępnych żadnych pakietów wewnątrz sieci VM lub/i Play.
13. Na infrastrukturze jakiego operatora działa Virgin Mobile?
VM działa na infrastrukturze P4 - operatora sieci Play.
14. Z zasięgu których sieci mogę korzystać mając kartę Virgin Mobile?
W przypadku kart VM zakupionych w kioskach albo na stronie www są dostępne zasięgi sieci Play (jako sieć macierzysta) i Orange (jako sieć roamingowa). Natomiast dla numerów przeniesionych spoza VM dostępna jest także sieć Plusa (również jako sieć roamingowa).
15. Chcę wymienić kartę SIM, ale obecnie mam dostęp do sieci Plusa i boję się, że go stracę po wymianie.
Z tego co raportowali użytkownicy forum Telepolis.pl wymiana karty SIM nie powoduje zmiany dostępnych sieci - czyli jeżeli na starej SIM miałeś zasięg Plusa to nadal będziesz go miał.
16. Mam dostęp tylko do sieci Play i Orange, a chcę uzyskać dostęp do sieci Plusa - czy wymiana karty SIM da mi taką możliwość?
Nie - patrz odpowiedź w punkcie 15.
17. Czy z internetu mogę korzystać tylko na nadajnikach Play czy także na nadajnikach pozostałych sieci (Orange, Plus)?
Z Internetu (niezależnie czy jest taryfikowany wg pakietu, normalnie wg cennika, czy też lejka) można korzystać w zasięgu wszystkich dostępnych sieci.
18. Czy z poziomu portalu Play24 można zarządzać swoim numerem w Virgin Mobile?
Generalnie nie można - do zarządzania swoim numerem w VM służy Klub Virgin.
Jednakże czasami niektóre numery VM można zarejestrować w Play24 - jest to spowodowane błędami systemu. W takim wypadku nie jest polecane zarządzanie tymi numerami, gdyż mogą wystąpić kolejne błędy.
19. Chcę się zarejestrować w Klubie Virgin ale nie chcę podawać numeru PESEL oraz boję się o dużą ilość smsów ze spamem.
W przypadku numeru PESEL można podać same zera, a do rejestracji wymagana jest jedynie akceptacja regulaminu.
VM wysyła bardzo mało sms-ów marketingowych - w ciągu 9 miesięcy wysłali mi 3 o zmianach w cenniku i nowych promocjach.
20. Jak są traktowane rozmowy/smsy z Play do Virgin Mobile?
Rozmowy oraz smsy z Play do VM są traktowane tak jakby były wykonane we własnej sieci. Tak więc np. korzystając z pakietu nielimitowanych rozmów do Play za połączenie do VM nie zapłacimy nic.
21. Ile kosztuje połączenie do Virgin Mobile?
Cena połączenia do Virgin Mobile kosztuje w zależności operatora od którego jest wykonywane połączenie - od cennika i pakietów. Stawka jest taka jakby się dzwoniło do Play - w wielu przypadkach nie różni się ona od stawek do innych sieci.
Jednakże w starszych taryfach może być ona wyższa niż do innych sieci - w takim przypadku zalecane jest przejście na nową taryfę, albo obniżenie stawki do Play odpowiednim kodem. Odpowiednie informacje można znaleźć na stronie www swojego operatora.
22. Jak włączyć powiadomienia o próbie połączenia?
Oficjalnie VM nie udostępnia tej usługi, jednakże da się ją włączyć poprzez ustawienie przekierowań połączeń w sytuacji "gdy telefon zajęty" i "gdy poza zasięgiem" na numer 790998725.
Można to zrobić z odpowiedniej pozycji w menu telefonu, albo poprzez wpisanie kodów *62*790998725# oraz *67*790998725#, które potwierdza się zieloną słuchawką.
23. Od 1 lipca 2013r. zmieniają cennik i zwiększają cenę za sms z 6 do 12 groszy. Czy to prawda?
Nie - przed 1 lipca 2013r. sms cennikowo też kosztował 12 groszy.
Jednakże od 8 maja do 31 grudnia 2013r. trwa promocja "Bez kompromisów" która obniża cenę sms do 6gr i ma ona charakter nadrzędny nad cennikiem, tak więc pomimo zmiany cennika za sms zapłacimy 6gr.
W cenniku VM zmieniły się (a dokładnie spadły) jedynie stawki w roamingu w Unii Europejskiej.
Proszę nie zadawać w tym temacie pytań i oczekiwać odpowiedzi! Od tego są tematy: Virgin Mobile w Polsce cz.3.
Do dyskusji zapraszam wyłącznie osoby chcące rozszerzyć listę pytań i odpowiedzi, oraz mające uwagi merytoryczne do podanych poniżej informacji.
1. Gdzie mogę kupić starter Virgin Mobile i ile on kosztuje?
Startery VM kosztują 5zł i najprościej zamówić poprzez stronę www: https://virginmobile.pl/sklep/numer_virgin/.
Można je również kupić w wielu kioskach i salonikach prasowych sieci Ruch, Kolporter, Inmedio, Relay, w sklepach sieci Żabka, Fresh market itp. Aktualna lista znajduje się tutaj.
2. Jak przenieść numer do Virgin Mobile?
Przenoszenie odbywa się listownie, lub w punktach sprzedaży VM.
Lista punktów jest dostępna pod tym linkiem
Cała procedura przenoszenia listownego jest opisana tutaj.
3. Gdzie mogę dokonać doładowania?
Najprościej doładowanie można zrobić poprzez stronę www: http://doladowania.virginmobilepolska.pl/.
Doładowania (w postaci wydruków z terminala albo kart zdrapek) również można kupić w wielu punktach o których była mowa w pytaniu 1. Aktualna lista znajduje się tutaj
4. Czy mogę doładować numer Virgin Mobile doładowaniem Play?
Nie - Virgin Mobile nie można doładować kodem z Play (i vice versa).
Tyczy się to także doładowania numeru VM przez stronę http://doladowania.play.pl/ - dlatego też nie można skorzystać z jakichkolwiek promocji doładowań w Play jeżeli posiada się numer w VM.
5. Jaka jest ważność konta?
Po każdym doładowaniu od 5 do 150zł ważność konta wyniesie 365dni na połączenia wychodzące i 425dni na połączenia przychodzące.
6. Jaki jest cennik Virgin Mobile?
Podstawowy cennik nie uwzględniający promocji, bonusów i pakietów jest następujący:
- minuta: 19gr
- sms: 12gr
- mms: 25gr
- dane: 1gr/5kb
Ponadto od 8 maja do 31 grudnia 2013r. trwa promocja "Bez kompromisów" w której cena sms została obniżona do 6 gr za wiadomość.
7. Czy do doładowania dostaje się jakieś bonusy?
Tak - po rejestracji swojego numeru w Klubie Virgin można dostać 50% wartości doładowania. Promocyjne 50% przyznawane jest w ciągu 24h od doładowania na konto główne - przez co promocyjne złotówki można wydać na jakąkolwiek usługę - również na pakiety internetowe.
Promocja ta trwa od 8 maja 2013r. do odwołania i dotyczy każdego numeru zarejestrowanego w Klubie Virgin - zarówno głównego numeru jak i subnumerów.
Promocja "Bez kompromisów" również wprowadza bonus - po doładowaniu za co najmniej 10zł otrzymuje się pakiet 100MB ważny 30 dni. Pakiet ten jest aktywowany do 48h od doładowania i wpływa na to samo konto co inne pakiety internetowe w Virgin Mobile.
W przeciwieństwie do promocji 50% w tym przypadku nie jest wymagana rejestracja w Klubie Virgin.
8. Dlaczego na forum wiele osób wspomina o stawce 13gr/min skoro w cenniku widnieje 19gr/min?
Stawka 13gr/min jest to efektywna stawka za połączenie po uwzględnieniu bonusu 50% przy doładowaniu dla członków Klubu Virgin. Jednakże bonusowe złotówki można wydać na wszystkie inne usługi obniżając w ten sposób koszty - np. w ten sposób sms kosztuje 4 gr (uwzględniając bonus 50% i promocję "Bez kompromisów).
9. Czy są dostępne pakiety internetowe?
Tak - są dostępne pakiety internetowe - poniżej jest podana tabelka z ich ceną, limitem transferu i kodem aktywacyjnym.

Data ważności pakietu MB wynosi 30 dni od daty aktywacji ostatniego pakietu. Stan i ważność pakietu MB można sprawdzić za pomocą kodu *108#.
Pakiety sumują się ze sobą, jednakże w ciągu 30 dni można aktywować tylko jedną sztukę pakietu danego rodzaju.
Po wykorzystaniu pakietu internetowego włączany jest lejek 32kbit/s.
Promocja "Bez kompromisów" (ważna do 31 grudnia 2013r.) wprowadza lejek 32kbit/s dla każdego kto ma aktywne konto na połączenia wychodzące i to niezależnie od tego czy miał aktywny pakiet internetowy.
10. Czy są dostępne pakiety sms?
Nie - na obecną chwilę nie ma dostępnych żadnych pakietów sms.
Kiedyś (do 7 maja 2013r.) była możliwość aktywacji darmowego pakietu 2013 sms, ale na obecną chwilę nie ma takiej możliwości.
11. Czy połączenia wewnątrz sieci lub/i do Play są darmowe?
Nie - połączenia wewnątrz sieci są płatne zgodnie z cennikiem.
12. Czy są dostępne pakiety rozmów wewnątrz sieci Virgin Mobile lub/i do Play?
Nie - na obecną chwilę nie ma dostępnych żadnych pakietów wewnątrz sieci VM lub/i Play.
13. Na infrastrukturze jakiego operatora działa Virgin Mobile?
VM działa na infrastrukturze P4 - operatora sieci Play.
14. Z zasięgu których sieci mogę korzystać mając kartę Virgin Mobile?
W przypadku kart VM zakupionych w kioskach albo na stronie www są dostępne zasięgi sieci Play (jako sieć macierzysta) i Orange (jako sieć roamingowa). Natomiast dla numerów przeniesionych spoza VM dostępna jest także sieć Plusa (również jako sieć roamingowa).
15. Chcę wymienić kartę SIM, ale obecnie mam dostęp do sieci Plusa i boję się, że go stracę po wymianie.
Z tego co raportowali użytkownicy forum Telepolis.pl wymiana karty SIM nie powoduje zmiany dostępnych sieci - czyli jeżeli na starej SIM miałeś zasięg Plusa to nadal będziesz go miał.
16. Mam dostęp tylko do sieci Play i Orange, a chcę uzyskać dostęp do sieci Plusa - czy wymiana karty SIM da mi taką możliwość?
Nie - patrz odpowiedź w punkcie 15.
17. Czy z internetu mogę korzystać tylko na nadajnikach Play czy także na nadajnikach pozostałych sieci (Orange, Plus)?
Z Internetu (niezależnie czy jest taryfikowany wg pakietu, normalnie wg cennika, czy też lejka) można korzystać w zasięgu wszystkich dostępnych sieci.
18. Czy z poziomu portalu Play24 można zarządzać swoim numerem w Virgin Mobile?
Generalnie nie można - do zarządzania swoim numerem w VM służy Klub Virgin.
Jednakże czasami niektóre numery VM można zarejestrować w Play24 - jest to spowodowane błędami systemu. W takim wypadku nie jest polecane zarządzanie tymi numerami, gdyż mogą wystąpić kolejne błędy.
19. Chcę się zarejestrować w Klubie Virgin ale nie chcę podawać numeru PESEL oraz boję się o dużą ilość smsów ze spamem.
W przypadku numeru PESEL można podać same zera, a do rejestracji wymagana jest jedynie akceptacja regulaminu.
VM wysyła bardzo mało sms-ów marketingowych - w ciągu 9 miesięcy wysłali mi 3 o zmianach w cenniku i nowych promocjach.
20. Jak są traktowane rozmowy/smsy z Play do Virgin Mobile?
Rozmowy oraz smsy z Play do VM są traktowane tak jakby były wykonane we własnej sieci. Tak więc np. korzystając z pakietu nielimitowanych rozmów do Play za połączenie do VM nie zapłacimy nic.
21. Ile kosztuje połączenie do Virgin Mobile?
Cena połączenia do Virgin Mobile kosztuje w zależności operatora od którego jest wykonywane połączenie - od cennika i pakietów. Stawka jest taka jakby się dzwoniło do Play - w wielu przypadkach nie różni się ona od stawek do innych sieci.
Jednakże w starszych taryfach może być ona wyższa niż do innych sieci - w takim przypadku zalecane jest przejście na nową taryfę, albo obniżenie stawki do Play odpowiednim kodem. Odpowiednie informacje można znaleźć na stronie www swojego operatora.
22. Jak włączyć powiadomienia o próbie połączenia?
Oficjalnie VM nie udostępnia tej usługi, jednakże da się ją włączyć poprzez ustawienie przekierowań połączeń w sytuacji "gdy telefon zajęty" i "gdy poza zasięgiem" na numer 790998725.
Można to zrobić z odpowiedniej pozycji w menu telefonu, albo poprzez wpisanie kodów *62*790998725# oraz *67*790998725#, które potwierdza się zieloną słuchawką.
23. Od 1 lipca 2013r. zmieniają cennik i zwiększają cenę za sms z 6 do 12 groszy. Czy to prawda?
Nie - przed 1 lipca 2013r. sms cennikowo też kosztował 12 groszy.
Jednakże od 8 maja do 31 grudnia 2013r. trwa promocja "Bez kompromisów" która obniża cenę sms do 6gr i ma ona charakter nadrzędny nad cennikiem, tak więc pomimo zmiany cennika za sms zapłacimy 6gr.
W cenniku VM zmieniły się (a dokładnie spadły) jedynie stawki w roamingu w Unii Europejskiej.