Strona 1 z 2
[Orange] pre-paid i zdjęcie blokady kodu PIN
Post:13 sie 2012, 09:35
autor: mars28
Czy jest możliwe zdjęcie blokady kodu PIN z karty SIM? Byłem w salonie "niefirmowym" Orange, powiedzieli że załatwię albo w firmowym, którego u mnie w mieście nie ma, albo załatwię to pisemnie w BOK. Napisałem do nich maila, odpisali - cyt. "Uprzejmie informuję, że zdjęcie kodu PIN z karty SIM możliwe jest tylko w ofertach abonamentowych (Postpaid, Mix, Orange Free)." Czy aby na pewno? Bo "gdzieś kiedyś" czytałem, że to właśnie na abonamentowych nie jest możliwe, a na kartę jak najbardziej. Denerwuje mnie trochę ten PIN, bo często resetuję telefon (czasem kilkanaście razy dziennie) i wpisywanie za każdym razem po 2 razy (używam widżetu do sprawdzania stanu konta) jest trochę uciążliwe.
Post:13 sie 2012, 09:51
autor: marcinek243
Yyy??

Jeżeli znasz pin to zdejmuje się w ustawieniach w telefonie

.
Post:13 sie 2012, 10:03
autor: pakierhakierxd
Nie na każdej karcie się da sam mam taką kartę

Post:13 sie 2012, 10:20
autor: slawekt
mars28 pisze:Denerwuje mnie trochę ten PIN, bo często resetuję telefon (czasem kilkanaście razy dziennie) i wpisywanie za każdym razem po 2 razy (używam widżetu do sprawdzania stanu konta) jest trochę uciążliwe.
Prawda jest taka... Jak masz kartę z przypisanym "firmowo" przez Orange numerem (np. nowy stater kupiony gdziekolwiek), to bez kłopotu wyłączysz sprawdzanie PIN.
Natomiast jak duplikowałeś/zmieniałeś kartę, zamówiłeś przez stronę Operatora lub przeszedłeś do Orange z innej sieci (oraz inne podobne przypadki), to sprawdzania numeru PIN nie wyłączysz

Przynajmniej ja nie spotkałem się z takim przypadkiem.
Post:13 sie 2012, 11:46
autor: mars28
Wracałem z Play do Orange, więc karta pochodzi z salonu. Nie do końca rozumiem tą narzuconą blokadę, jeśli normalnie kupi się startery bez PINu.
A jakaś inna możliwość, nie wiem, np. wymiana karty SIM albo coś podobnego?
Post:13 sie 2012, 12:22
autor: dliap
Mnie się kiedyś udało wyłączyć PIN na karcie zamówionej ze strony Orange. Po włożeniu karty do modułu dual sim (UK6) pojawiła się opcja wyłączenia PIN-u. Natomiast na karcie którą otrzymałem przy przenoszeniu numeru nie udało się tego zrobić tzn. opcja wyłączenia PIN-u pojawiła się ale zmiany nie zostały zapisane.
Post:13 sie 2012, 12:45
autor: Orange Ekspert
mars28, zdjęcie kodu PIN z karty SIM jest możliwe również w ofertach na kartę.
Warunkiem jest posiadanie wyłącznie karty STK. (nie można wyłączyć PIN-u z kart USIM i RUIM). Dodatkowo należy przesłać pismo do Biura Obsługi ze wszystkimi wymaganymi danymi. Dodatkowo, jeżeli jest to oferta prepaidowa numer powinien zostać zarejestrowany.
Jeżeli spełniasz opisane warunki, proszę o informację - pomogę w tej sprawie.
Post:13 sie 2012, 14:12
autor: mars28
Numer jest zarejestrowany, gdyż jeszcze rok temu był w Orange w ofercie abonamentowej.
Jako że nie jestem zorientowany w temacie, pogrzebałem trochę w googlach, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, co to jest karta STK. Moja karta jest czarna, dostałem ją w salonie w listopadzie ubiegłego roku, gdy wracałem z Play do Orange na kartę. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba w telefonie miałem dostępne w menu jakieś SIM tools czy toolkit, może to o to chodzi?
Post:13 sie 2012, 14:14
autor: kaspeed
Czyli mając zarejestrowany numer by wyłączyć PIN muszę lecieć ekstra do salonu.mam 2 karty które nie reagują na wyłączenie pinu w telefonie.Jedną u dziadka drugą zaś u mamy. Jedna i druga po migracji z Tmobile do ORange. Jeden prepaid i 1x Umowa na abo...Swoją droga po grzyba obowiązkowo pin...Ktoś wie jak w salonie to wyłączają?
Post:13 sie 2012, 14:17
autor: pakierhakierxd
Akurat w abo to ja wolę mieć pin włączony w razie jak ukradną telefon ktoś ci może sporo nadzwonić lub nawysyłać smsów premium poza abonament.
Post:13 sie 2012, 16:22
autor: Orange Ekspert
mars28, typ karty sprawdzisz na jej odwrocie po 19 cyfrowym numerze, jeżeli jest informacja 3G lub USIM oznacza to, że nie jest to karta typu STK. W tym przypadku jedyną możliwością zdjęcia kodu PIN z karty jest wyrobienie jej duplikatu w wersji STK.
kaspeed, nie ma konieczności udawania się do salonu. W tej sprawie należy wysłać pismo zawierające oświadczenie oraz podając wszystkie dane właściciela w raz z czytelnym podpisem. Dokument możesz przesłać na adres
[email protected].
Post:13 sie 2012, 21:24
autor: mars28
Czy chodzi o 10 i 11 cyfrę w tym numerze? W moim przypadku to "19". Czy też ma być po prostu napisane na karcie 3G, USIM itd. U mnie po tych 19-tu cyfrach w ostatniej linijce jest WY02.
Post:13 sie 2012, 21:48
autor: NokiaUser
To znaczy, że masz kartę STK.
Post:14 sie 2012, 02:53
autor: sa
A u mnie też pin włączony ,a babeczka z salonu powiedziała że trzeba pisać reklamację i bawić się w biurokracje, przyznaje nie chce mi się.A pin zmieniłam sobie na wybrany numer i jakoś żyję..Ja mam numer przeniesiony z heyah na orange free na kartę w tym roku.U mnie 10 i 11 cyfra to "12" a na końcu pisze sim i co to za bestia?

po za tym pisze SIMinteligent,a karta wizualnie predysponowana do neta, bo micro chip taki sam jak w karcie od playa z startera lubię to..
Post:14 sie 2012, 07:29
autor: mars28
Też mam "swój" PIN, problem w tym, że bywają dni kiedy telefon resetuję ze 30 razy albo i więcej (mam wirtualne ROMy na których testuję różne programy czy gry, zanim zainstaluję je na podstawowym ROMie w telefonie, tak żeby go zbytnio nie zaśmiecać). Dodatkowo widżet do sprawdzania stanu konta powoduje, że telefon żąda ode mnie PINu 2 razy po uruchomieniu. W normalnym użytkowaniu telefonu, kiedy w nim nie "grzebię" to mi to w ogóle nie przeszkadza.
Co innego w abonamencie, tutaj bym się obawiał nie mieć włączonego PINu. Jednak w pre-paidzie to te kilkadziesiąt złotych na karcie aż tak bardzo nie zaboli, jak strata telefonu. Zresztą jak napisał 2 posty wcześniej Calm7, nikt raczej nie nosi ze sobą wyłączonego. Biurokracja biurokracją, trudno, ale ja już smaruję pismo do BOK, zobaczymy.
Post:14 sie 2012, 09:07
autor: Orange Ekspert
mars28, potwierdzam, prawdopodobnie posiadasz kartę STK.
Jeżeli numer jest zarejestrowany wystarczy, że prześlesz stosowne pismo na adres:
[email protected]
Post:27 sie 2012, 07:23
autor: mars28
Po kilku dniach dostałem SMSem standardową formułkę, że zdjęcie PIN tylko z abonamentu i mixa. No i co z tym fantem zrobić?
Post:27 sie 2012, 10:09
autor: Edmund
mars28, ja w salonie firmowym Orange od ręki załatwiłem ściągnięcie blokady PIN. Powiedziałem tylko, że przenosiłem numer i wyskakuje mi błąd przy próbie wyłączenia PIN.
Post:27 sie 2012, 12:17
autor: mars28
Gdyby w Kielcach był salon firmowy, to też pewnie już miałbym to dawno z głowy. No ale, że podobno takiego nie ma, szukam innego sposobu. Niestety wygląda na to, że łatwo nie będzie. Dzwoniłem nawet do jakiegoś salonu firmowego, bodajże w Radomiu, i potwierdzono, że zdjęcie tej blokady zależy od karty SIM, nieważne czy abonament czy prepaid, a BOK usilnie wysyła mi informację, że z prepaidu nie da rady.
Post:27 sie 2012, 15:55
autor: Orange Ekspert
mars28, Proszę o informacje na PW o zgłoszeniu do BOK w sprawie zdjęcia kodu PIN na numerze.
Postaram się pomóc w tej sprawie.