Strona 1 z 2

[play fresh] wylaczenie numeru

Post:13 lut 2012, 20:13
autor: alkonauta
Mam kilka numerow w play fresh, ktorym uplynal termin na polaczenia przychodzace. OK nic sobie nie robi z moich monitow o ich wylaczenie choc regulamin wyraznie wskazuje ze umowa o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych trwa do dnia polaczen przychodzacych. Czy ktos z forumowiczow walczyl o terminowe wylaczenie numeru?

Post:14 lut 2012, 10:36
autor: play4you2
Nie rozumiem, jak to wyłączenie numerów? jaka Umowa dla Play Fresh?

Post:14 lut 2012, 10:54
autor: KC-KARLOS
Realia są takie: po 90 dniach od utraty wychodzących, pojawia się głosowy komunikat "Twoje konto nie jest aktywne".
Ale ostateczne wyłączenie numeru następuje w ciągu miesiąca od upływu daty połączeń przychodzących.

Jeśli numer jest zarejestrowany lub nie, a numer zdezaktywuje się, umowa o świadczenie usług jest rozwiązywana w formie wyłączenia numeru z sieci - automatycznie. Bo prepaid to oferta bez kontraktu, dlatego wszystkie świadczenia są realizowane bezumownie.
Oznacza to, że świadczenie usług rozpoczyna się od aktywacji karty SIM (pierwsze zalogowanie się do sieci i/lub wykonanie pierwszego połączenia), a kończy przy wylogowaniu się karty SIM z sieci P4 na zawsze (po znacznym przekroczeniu daty przychodzących).

Natomiast, jeśli klient doładuje konto dowolną kwotą przed upływem daty przychodzących, wówczas umowa o świadczenie usług na numerze zostaje przedłużona, okresy ważności konta zgodnie z cennikiem Play Fresh.

Post:14 lut 2012, 11:37
autor: alkonauta
OK dzieki. Mam 2 numery ktore przekroczyly juz czas na polaczenia przychodzace i nadal dzialaja ale nie minal jeszcze miesiac od ostatniego dnia na polaczenia przychodzace wiec poczekam ;)

Post:14 lut 2012, 11:42
autor: Spioszek
A po co czekać? wkońcu zasileniem od 5zł już to załatwisz...

By nie wydać 5zl w ciągu roku na tel to bardzo dziwne

Post:14 lut 2012, 11:42
autor: DanielR
Już nie pamiętam jak to było dokładnie w moim przypadku. Jednak gdzieś tak około miesiąca, dwóch po dezaktywacji usług przychodzących, mój numer (przeniesiony zresztą wcześniej z T-Mobile) został całkowicie wyłączony i sądząc po treści komunikatu głosowego, powrócił do puli numerów PTC.
Także prędzej czy później to na pewno nastąpi. :wink:

Post:14 lut 2012, 12:42
autor: user_delete19
darkangel pisze:A po co czekać? wkońcu zasileniem od 5zł już to załatwisz...

By nie wydać 5zl w ciągu roku na tel to bardzo dziwne
on chce *WYŁACZENIA*.

z reszta miło by było, gdyby była możliwość natychmiastowej dezaktywacji numeru...

Post:14 lut 2012, 13:24
autor: KC-KARLOS
Kto chce "szybko" się pozbyć numeru w Play na kartę, to teraz w Lubię To jest taka możliwość. Starter wykorzystany LT, pod warunkiem jego niedoładowywania, jest łącznie aktywny ok. 140 dni (20 dni na wychodzące + 90 dni na odbieranie) + max dodatkowe 30 dni na "uratowanie" numeru.
Numer jest dłużej ważny we Freshu przy doładowaniu. Przy starterze Fresh niedoładowywanym, ważność numeru aktywnego w sieci jest podobny, jak w Lubię To.

Post:14 lut 2012, 13:36
autor: alkonauta
darkangel pisze:A po co czekać? wkońcu zasileniem od 5zł już to załatwisz...

By nie wydać 5zl w ciągu roku na tel to bardzo dziwne
To sa numery z przeniesien z innych sieci dla uzyskania bonusa. Po co maja mi wisiec na koncie?

Post:14 lut 2012, 13:45
autor: user_delete19
Kto chce "szybko" się pozbyć numeru w Play na kartę, to teraz w Lubię To jest taka możliwość.
serio? http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php ... ht=#515874 ;-)

Tu chodzi o możliwość niejako ręcznego wyłączenia numeru...

Post:14 lut 2012, 13:50
autor: KC-KARLOS
wojciech pisze:Tu chodzi o możliwość niejako ręcznego wyłączenia numeru...
Nie ma takiej opcji.
Jedyna opcja, to oczekiwanie, aż numer zdezaktywuje się.
Jakby tak wszystkie sieci wyłączały numery np. 30 dni po utracie wychodzących, to wiele osób byłaby wściekła (niektórzy zmieniają zdanie i chcą odzyskać numer czy nadal korzystać z usług, lub zapomniało zasilić konta).

Post:14 lut 2012, 14:00
autor: Mythral1990
Karlos20, nawiązując do Twojej wypowiedzi, chciałbym się spytać, czy jak ma się zarejestrowany numer w prepaid, np. w Play, to czy po skończeniu ważności konta i dezaktywacji numeru, następnie po powrocie numeru do puli numerów, jeśli ktoś będzie chciał go zarejestrować, to normalnie to zrobi? Nie będzie już "w systemie" danych poprzedniego właściciela tegoż właśnie zarejestrowanego numeru?

Post:14 lut 2012, 14:15
autor: KC-KARLOS
Mythral1990, Jeśli numer się zdezaktywuje, jest automatycznie wyrejestrowywany - numer, który należał do innego operatora, wraca do jego puli i u niego dostanie w przyszłości "drugie życie".

Post:14 lut 2012, 14:33
autor: alkonauta
Poruszam ten temat gdyz moim zdaniem jest to naruszenie regulaminu. Ja wlaczajac sie do sieci zaakceptowalem ze nr bedzie dzialal do dnia wskazanego jako ostatni dzien na polaczenia przychodzace. Siec nie respektuje tego przetrzymujac numer caly czas jako aktywny i tak na prawde nie mozna z tym nic zrobic. Owszem jedni sie ciesza ze siec nie wylacza od razu bo zasilaja przyslowiowa "piatka" raz na rok, a ja za to z utesknieniem czekam kiedy z mojego stanu zejda zarejestrowane numery w zwiazku z ich przeniesieniem z innej sieci dla bonusa. Moze kiedys gdy startery byly drogie to za premie ze strony sieci mozna bylo uznac to ze od razu nie wylaczali numeru gdy minal termin dla polaczen przychodzacych. Teraz gdy kupuje sie startery jako jednorazowki ten problem jest dla mnie uciazliwy.

Post:14 lut 2012, 17:27
autor: KC-KARLOS
alkonauta, a kto to respektuje? T-Mobile i Heyah też w tej chwili nie respektują regulaminu (tak to wynika z Twojej wypowiedzi). Ja uważam, że opóźnione dezaktywowanie numerów po przekroczeniu daty przychodzących ma podłoże czysto techniczne (szczególnie numerów przeniesionych z innych sieci).

Post:14 lut 2012, 17:32
autor: tuchas
Sieć ma nadzieje że przypomni się komuś o zapomianej karcie SIM w szufladzie :)

Post:14 lut 2012, 17:35
autor: KC-KARLOS
tuchas pisze:Sieć ma nadzieje że przypomni się komuś o zapomianej karcie SIM w szufladzie
Dokładnie tak; operatorzy wiedzą, że aktualne oferty są konkurencyjne i trwa łatwa, darmowa rotacja klientów do innych sieci, dlatego starają się utrzymać klienta, nawet swoim kosztem, aby numer nie zostal zdezaktywowany.

Post:14 lut 2012, 18:05
autor: tuchas
Karlos20 pisze:
tuchas pisze:Sieć ma nadzieje że przypomni się komuś o zapomianej karcie SIM w szufladzie
Dokładnie tak; operatorzy wiedzą, że aktualne oferty są konkurencyjne i trwa łatwa, darmowa rotacja klientów do innych sieci, dlatego starają się utrzymać klienta, nawet swoim kosztem, aby numer nie zostal zdezaktywowany.

No niestety Statystycznie każdy SIM sie liczy :P

Post:14 lut 2012, 18:58
autor: user_delete19
agaak pisze:Jeśli chcesz "wyłączyć" numer, przetnij kartę sim
Nie! To nie to samo - dopóki operator 'świadczy usługi' ma obowiązek trzymać moje dane, których użyłem do rejestracji karty :/

Post:01 mar 2012, 07:18
autor: alkonauta
Karlos20 pisze: Ale ostateczne wyłączenie numeru następuje w ciągu miesiąca od upływu daty połączeń przychodzących.
Zgadza sie. Dokladnie miesiac po ostatnim dniu dla przychodzacych i numer jest OUT :)