Strona 1 z 1

Poziom wiedzy pracownikow PLUSA

Post:14 mar 2006, 20:45
autor: l3p
Kolega kupil sobie Sagema 5 2 i ze wzgledu ze telefon niegdys byl w Erze a On ma Plusa. Chcial sobie skonfigurowac MMS`y nie ma w domu dostepu do neta takze postanowil pojsc do salonu Plusa, zeby mu pomogli. Natomiast w salonie nie dosc, ze facet nie umial odblokowac klawiszy (wg. mnie zenujace). Jak mu sie to udało to 3 razy nie mogl zapisac sms`a konfiguracyjnego. Kolega byl jescze w jednym salonie plusa w moim miescie i tam natomiast po 15min kombinowania z telefonem udalo sie pracownikowi wreszcie je skonfigurwac. Czy wedlug was nie jest smieszne kogo Plus zatrudnia hm a moze jak szkoli. Pozostawiam do waszej dyskusji

Post:14 mar 2006, 21:27
autor: kamil1221
Kiedys stoje w salonie plusa po karte:
:arrow: jakis tam klient prosi o rade co bedzie lepsze do SE t610 - IrDA czy Bluetooth - na to facet z plusa IrDA bo jest szybsza - az mnie zamorowalo z wrazenia !!!
Choc przyznam ze w moim miescie z personelem nie jest zle - sa dosyc dobrzy i mili dla klientow. Moze to byl tylko taki epizod ??
Mila obsluga - ale siec do bani - przynajmniej dla mnie.

Post:14 mar 2006, 22:21
autor: kulboj
Ale nie gadajcie tak. :-)
Na podstawie jednostkowych przypadków nie można oceniać całej firmy.
Ja pół roku temu brałem nowy tel. w plusie i byłem bardzo zadowolony.
A,że nie wszyscy są obcykani ?
Nikt nie jest doskonały :-)
W erze i orange też można by znależć paru głąbów - pewnie ?

Post:14 mar 2006, 22:25
autor: bosmanxxl
powiem tak, pracownicy Salonów i Sklepów Firmowych dowiedzieli się z dnia na dzień że mają konfigurować ręcznie telefony. Nie byli szkoleni, więc ci co wiedzą i potrzfią to to zrobią, reszta tylko może próbować z lepszym lub gorszym skutkiem. Z pracownikami ery nie jest lepiej, sam im udowadniałem że palmtop MDA może mieć zewnętrzny modem. Od orange - kiedyś właściwie od idei nie można było otrzymać właściwych ustawień, tak więc to nie tylko odosobniony przypadek. W serwisach nie jest lepiej, więc poprostu trzeba trafić na KOMPETENTNĄ OSOBĘ............

Post:14 mar 2006, 22:28
autor: D@rio
Przepraszam bardzo, dlaczego wy używacie tutaj słów "pracownicy Plusa"? Uważam iż jesteście w błędzie. Czy tych pracowników zatrudnia bezpośrednio Polkomtel S.A.? Czy to on odpowiada za ich szkolenie? ..obawiam że nie. Jak się domyślam chodzi o tzw. Pos'y (punkty dealer'skie) Dowiedzccie się pod jaką firmę podlega konkretny salon i wtedy porozmawiamy ;-) ...nie żdziwcie się kiedy to będzie jakiś Mpunkt, T1 czy jakiś InterConsul. Bo tutaj już praktycznie Polkomtel S.A. nie ma nic do rzeczy, on tylko wydaje świadectwo autoryzacji. Dlatego wszelkie sprawy radzę załątwiać w salonach firmowych ;-)

Post:14 mar 2006, 22:50
autor: PeGaS
...i po ustawienie terminala biegusiem do firmówki :lol:
Nie przesadzajmy. Jeśli AP jest poważny to docelowo zatrudnia ludzi kompetentnych (albo stara się ich takimi czynić). Uwierz, POSy dealerskie z historią i wyrobioną renomą mają często załogi całkiem nieźle obcykane. Poza tym, nie zgodzę się, że operator nie ma wpływu na to co się dzieje w punkcie. Zawsze jest jakaś kontrola - punkt zawsze można zamknąć gdy nie spełnia oczekiwań franczyzodawcy.

Post:15 mar 2006, 00:11
autor: corleone
Fakt, że facet miał problem z odblokowaniem klawiatury no to owszem... bez komentarza :) Chociaż, też można by polemizować, co masz na myśli mówiąc to, bo jeśli to, że za drugim czy trzecim razem trafił kombinacje klawiszy to nie nazwałbym tego problem, jeżli jednak zajęło mu to 5 minut, to owszem - bez komentarza :) Jednak, na podstawie jednostkowego przypadku nie mozna powiedziec "poziom wiedzy pracowników plusa", czarna owca może się trafić wszędzie, na tej zasadzie można uogólnić wszystko, skąd wiesz, jaki jest poziom wiedzy innych pracowników plusa? Nie wiesz. Po za tym, smsy konfiguracyjne nie we wszystkich telefonach działają, a ustawienie ręczne w niektórych modelach telefonów graniczy z cudem (np. siemens), wszystko jest niby ok, zgodnie z tym co podaje producent, a mimo to nadal nie działa. Po za tym, jeżeli telefon działał w innej sieci, to są też sporadyczne przypadki, że ręczna konfiguracja nic nie da. Tak więc w problematycznych przypadkach, od tego jest serwis a nie punkt.

Post:15 mar 2006, 01:29
autor: D@rio
Wlasnie od takich problemów wymyślony został protokół OTA ( Over-The-Air). Jest to protokół zdalnej konfiguracji usług (w znaczeniu dosłownym "przez powietrze"). I tyle. Proplem rozwiązany. Wystarczy aby producenci zechcieli to wdrażac w swoich telefonach. Wtedy poprostu konfirucja przebiegała by zdalnie, w pełni automatycznie a jedyną rzeczą jaka jest konieczna to wysłanie wiadomości OTA. Szkoda tylko, iż nie wszyscy producenci wspierają tę technologie jeszcze...

Post:15 mar 2006, 01:49
autor: bosmanxxl
Daro, jeśli chodzi o ręczną konfigurację, to może się ona odbyć tylko w SALONACH FIRMOWYCH, lub SKLEPACH FIRMOWYCH. (tam nie powinni odmówić) Jeśli chodzi o te pierwsze to są to TYLKO Pracownicy polkomtela, sklepy to często większe Mpunkty itp. W zwykłych punktach robią to, bo mają podejście do klienta, a często nie potrafią, najzabawniajsze jest to że we wszystkich telefonach sprzedawanych przez plusa odpowiednia konfiguracja już jest i nie trzeba nic robić poza włączeniem gprs-u, który przeważnie jest poprostu wyłączony w aparacie. Ludzie sami, bądź za pośrednictwem konsultantów, w punktach lub na infolini wysyłają sobie konfiguracje zdalne, które jak np w przypadku motoroli, sagemów, siemensów wymagają dodatkowych informacji do wpisania ręcznie, tak więc pełna konfiguracje zamieniają sobie na niepełną, i nawet jak już włączą nieszczęsny gprs to i tak to nic już nie pomoże. Inna sprawa z telefonami od innych opów, czy kupionymi wprost w salonie. U siemensa, w motkach w se i w nokiach na stronach producentów są odpowiednie konfiguracje dostępne - co do reszty producentów, nie wiem bo poprostu nie szukałem. Natomiast ktoś kto się na tym chociaż średnio zna powinien skonfigurowac ręcznie na podstawie stałych informacji konfiguracyjnych (apn-y, dns-y i inne stałe parametry danego opa). Czasami pomogą w serwisie - jak im sie zechce.

Pozdr

Post:15 mar 2006, 09:14
autor: Vin
Prawde mówiąc ja też nie wiem ja go odblokować :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005

Post:15 mar 2006, 16:58
autor: D@rio
bossmann: dokladnie ;) dlatego ja lubię Nokię. Wszystko sobie można cacy ściągnąć ;) tylko konto e-mail sobie ręcznie konfigurowałem ale to mi nie sprawiło większych trudności. Nawet jak nie "chodzi" to metodą prób i błedów. Jednak jak ktoś ma choć odrobinę pojęcia o tym to bez problemu sobie powinien poradzić posiadająć tylko gotowe informacje (np. adresy IP) które trzeba wpisać :)

Post:15 mar 2006, 21:38
autor: Frasio
VINAMP pisze:Prawde mówiąc ja też nie wiem ja go odblokować :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005 :smt005
VINAMP, ale ty nie pracujesz w salonie. ;)

Re: Poziom wiedzy pracownikow PLUSA

Post:18 mar 2006, 14:54
autor: martins
l3p pisze:Kolega kupil sobie Sagema 5 2 i ze wzgledu ze telefon niegdys byl w Erze a On ma Plusa. Chcial sobie skonfigurowac MMS`y nie ma w domu dostepu do neta takze postanowil pojsc do salonu Plusa, zeby mu pomogli. Natomiast w salonie nie dosc, ze facet nie umial odblokowac klawiszy (wg. mnie zenujace). Jak mu sie to udało to 3 razy nie mogl zapisac sms`a konfiguracyjnego. Kolega byl jescze w jednym salonie plusa w moim miescie i tam natomiast po 15min kombinowania z telefonem udalo sie pracownikowi wreszcie je skonfigurwac. Czy wedlug was nie jest smieszne kogo Plus zatrudnia hm a moze jak szkoli. Pozostawiam do waszej dyskusji

Twoje pytanie powinno brzmiec: Poziom wiedzy pracownikow PLUSA ERY i ORANGE.

Nikt nie jest doskonaly i chyba nie ma takiej osoby, ktora super orientowala by sie w menu kazdego telefonu...
No chyba ze ty sie orientujesz? :lol:
Poza tym jesli chodzi o nowe tel. to technika tak gna do przodu ze trudno nadążyć.
Wiec jesli juz wymagasz cudow to zacznij od siebie.

Pozdrawiam. :smt006

Post:18 mar 2006, 21:56
autor: przemek910
Ja się orientuję ;) :mrgreen:

Post:18 mar 2006, 22:02
autor: l3p
Martins; Orientuje sie w prawie kazdym telefonie. Wiec wybacz.
A zreszta tak nawiasem mowiac? To czy ja jestem pracownikiem Orange badz Plusa? Oni sie powinni tymi zajmowac. A nie wiem wogle dlaczego poruszasz temat o pracownikach Orange? O nich nie ma mowy w temacie. Offtop ?

[ Dodano: 2006-03-18 22:05 ]
Temat raczej do zamknięcia.

Post:18 mar 2006, 23:21
autor: martins
l3p pisze:Martins; Orientuje sie w prawie kazdym telefonie. Wiec wybacz.
A zreszta tak nawiasem mowiac? To czy ja jestem pracownikiem Orange badz Plusa? Oni sie powinni tymi zajmowac. A nie wiem wogle dlaczego poruszasz temat o pracownikach Orange? O nich nie ma mowy w temacie. Offtop ?

[ Dodano: 2006-03-18 22:05 ]
Temat raczej do zamknięcia.
O pracownikach Orange rzeczywiscie nie ma mowy, to ja poprawilem twoje pytanie, ktore powinno byc sformulowane nieco inaczej. Nie mozna uogulniac pytajac o poziom pracownikoe Plusa.... Pytanie powinno dotyczyc jak juz to o poziom wiedzy pracownikow wszystkich trzech operatorow. Nie wszedzie pracuja orły. Jak pojdziesz do restauracji tez w jednej moze pracowac lepszy kucharz a w innej gorszy. Wszedzie tak jest. Dotyczy to rowniez wszystkich salonow i innych mjesc uslugowych a nie tylko pracownikow Plusa, ktorych zaatakowales, bo akurat w jednym czy dwoch salonach pojawil sie jakis niedouczony pracownik. Moze byl poprostu nowy??? Zreszta niewazne.


Swoja droga to gratuluje geniuszu. Bo nawet Kumpel ktory zajmuje sie serwisem telefonow gsm od ok 4 lat nie jest w stanie nadazyc za wszystkimi nowosciami i najpierw musi sie pobawic jakims nowym tel.
Co niektore maja naprawde zagmatfane menu.
Tobie jeszcze raz gratuluje tak WSPANIALEJ WIEDZY nawet o telefonach ktore jeszcze nawet sie nie ukazaly. :thumbup: