Strona 1 z 1

[Era Fun] Koniec umowy, a ważność konta

Post:31 sie 2009, 23:41
autor: Athantor
Hej! :smt006

Sytuacja ma się następująco: umowa zawarta 17.08.2006 na 36 miesięcy; jako że koniec to 17.08.2009, 11.07.2009 został złożony wniosek do Play o przeniesienie numeru, na co Era zapodała (niby zgodnie z pkt. VI.2 regulaminu) 7.09.2009 jako datę przekazania numeru (wniosek jest już niby na czwartym etapie wg tego).

I teraz sedno sprawy: konto mam ważne do 2.09.2009, czy muszę zmarnować 25PLN?

Wg pkt. VI.4 miałem obowiązek „utrzymania aktywnej karty SIM w sieci Era przez okres[…] 36 miesięcy […] od dnia zawarcia Umowy”, a jakby nie patrzeć 17.08.2006+36m–cy=2009-08-17. Pomimo to smutny automat z Ery przysyła mi esiki, że „za 2 stracisz mozliwosc wykonywania polaczen[…]. UZUPELNIJ KONTO!!!11jeden”.
Nie było żadnych opóźnień z doładowywaniem w czasie trwania umowy i w ogóle wszystko było tip–top jeśli chodzi o finanse.

I jak? Muszę poświęcać pieniążka? Z góry dzięki za opinie.

Post:01 wrz 2009, 08:09
autor: yagi
Wg mnie nie. Wazne zeby numer byl aktywny w systemie czyli wazny na przychodzace.

Post:01 wrz 2009, 11:12
autor: krystian1022
warunki umowy spełniłeś już 17.08, wiec raczej obędzie się bez załadowania za 25 zł :)

Post:01 wrz 2009, 23:11
autor: Athantor
OK, dzięki wielkie! :)

Post:04 wrz 2009, 18:28
autor: vectra2.0
przepraszam was wszystkich, że męczę was w koło jednym i tym samym, ale nie wiem już co mam zrobić z tym wnioskiem. umowe miałem do 12 lipca a konto doładowane do 30. więc poszedłem do salonu ery jeszcze się upewnić czy jest spełnione wszystko. pan potwierdził więc poszedłem do play złożyć wniosek 13 lipca, zaznaczając iż jest to pre paid (karta). na drugi dzień okazało się iż jest problem ptc nie oddało numeru, bo jeszcze była umowa (post paid) do końca okresu rozliczeniowego czyli do 7 sierpnia prawdopodobnie. dziś jest już 4 września i pytam was jako "bardziej doświadczonych :)" niż w salonach czy teraz składając wniosek o przeniesienie numeru do play fresh z ery fun co muszę zaznaczyć post paid czy pre paid bo już zielonego pojęcia nie mam. zaznaczam, że od 30 lipca do 12 sierpnia nie doładowywałem konta (było ważne tylko na przychodzące) a od 12 sierpnia jest ważne do 12 września i tu jeszcze zapytam czy tamten nie doładowany okres spowodował wydłużenie mojej umowy o kolejny miesiąć (był to okres przypadający w trakcie cyklu rozliczeniowego, tak myśle bo umowa była do 12 lipca czyli chyba tak)

Post:04 wrz 2009, 19:34
autor: Athantor
vectra2.0 pisze:czy teraz składając wniosek o przeniesienie numeru do play fresh z ery fun co muszę zaznaczyć post paid czy pre paid bo już zielonego pojęcia nie mam.


Postpaid, jako że jesteś związany umową. To że płacisz „zdrapką” nie ma znaczenia — jakbyś nie zapłacił, to tak jak w abonamencie, byś musiał zapłacić karę (900zł minus okres) za niewywiązanie się z umowy.

Powinni Ci postpaida podpowiedzieć w miejscu, gdzie wypełniasz świstek. Jak nie podpowiadają, to znaczy że drętwy salon i ja byłbym silnie zmotywowany by znaleźć inny. ;)
vectra2.0 pisze:zaznaczam, że od 30 lipca do 12 sierpnia nie doładowywałem konta (było ważne tylko na przychodzące) a od 12 sierpnia jest ważne do 12 września i tu jeszcze zapytam czy tamten nie doładowany okres spowodował wydłużenie mojej umowy o kolejny miesiąć (był to okres przypadający w trakcie cyklu rozliczeniowego, tak myśle bo umowa była do 12 lipca czyli chyba tak)
Z tego co piszesz, to od 12. masz umowę na czas nieokreślony, jako że nie złożyłeś wniosku o rozwiązanie w przeciągu 30 dni przed końcem umowy. A ∞ + 1mc to wciąż ∞, więc nie bardzo miało co i jak się przedłużać. :)

Jeżeli na plejowej stronie nie piszą, że wsio OK jest z wnioskiem, to nie ma co liczyć na przeniesienie. Jeśli wg strony nie jest OK, to bym zaszedł do jakiegoś kumatego punktu pleja i wyłożył sprawę — tam Ci powinni doradzić co i zacz.

Wg mnie, jeśli wg strony nie jest w porządku z wnioskiem, to ten już „przepadł” i trzeba złożyć nowy, poprawny.

Post:04 wrz 2009, 19:58
autor: vectra2.0
to mam zaznaczyć post paid pomimo tego, że umowa skończyła się 12 lipca + okres rozliczeniowy??

Post:04 wrz 2009, 21:20
autor: Athantor
Tak — postpaid.

A umowa się nie skończyła, tylko zmieniła się na obowiązującą na czas nieoznaczony:
Regulamin (VI.2.) pisze:2. Po upływie okresu obowiązywania Umowy, Umowa ulega przedłużeniu na czas nieoznaczony, chyba, że jedna ze Stron złoży na 30 dni przed jego upływem pisemne oświadczenie o nie przedłużaniu czasu Umowy
W tym wypadku (jako że wniosek wpłynął dzień, lub dwa, po automatycznej zmianie umowy na bezterminową) nie było też potrzeby stosowania „obowiązywania do okresu rozliczeniowego”, jako że umowa nigdy nie miała być rozwiązana. :P

W ogóle jakoś dziwnie: jakby było wsio gites z wnioskiem, to powinno się dać się wydrzeć numer erze do tego, nieszczęsnego, 7. dnia miesiąca. A skoro nie oddała, to pewnie było coś z nim nie halo…

Post:04 wrz 2009, 21:34
autor: vectra2.0
wniosek właśnie źle wypełniłem. podałem pre paid myśląc iż jest po umowie bo termin był, a umowy nie wypowiadałem bo wyłączyliby numer na stałe. napisałem w tym temacie bo już 1 założyłem prawie identyczny zresztą, ale nie dowiedziałem się w sumie nic. dopiero ty mi wszystko ładnie i logicznie wytłumaczyłeś. dziękuje bardzo. jak będe miał jeszcze jakieś wątpliwości to napisze w tym temacie :0