Strona 1 z 1

[mixplus] Zerwanie umowy

Post:08 lut 2009, 16:36
autor: ogi888
Witam serdecznie. Jestem nowy na forum, dlatego nie wiem czy w odpowiednim dziale założyłem ten temat. Jeśli nie, to prosze o przeniesienie.

Przechodząc do rzeczy. Moja dziewczyna w grudniu 2007r. wzieła telefon w mix plusie, samsunga sgh-j600, czy coś takiego :D zapłaciła za niego ok 130zł. Wywiązuje się z umowy, czyli co miesiac doładowywuje konto. Problem w tym, ze telefon już 4 raz wylądował na gwarancji :/ Czy jest mozliuwość zerwania/reklamowania umowy, wymiany telefonu, czy jakies inne rozwiazanie. Wczoraj znajoma mówiła, ze jej koleznka miała podobny problem i gdy wykłuciła się, ze zerwie umowe to wtedy otrzymała nowy tel. W salonie gdzie braliśmy tel. powiedzieli ze oni za to nie odpowiadaja za to, tylko samsung i jego serwis, ale z drugiej strony umowe ma podpisaną z plusem i to oni sprzedali wadliwy produkt. Co robic ??
Pozdrawiam

Post:08 lut 2009, 16:39
autor: kowcio
ogi888, wg mnie jedyne wyjście to napisanie do serwisu Samsunga z prośbą o wymianę telefonu na fabrycznie nowy.

Post:08 lut 2009, 16:39
autor: yagi
Oddajcie telefon z tytulu niezgodnosci towaru z umowai zadajcie wymiany na nowy egzemplarz wolny od wad...

Najlepiej pokieruje Was lokalny Rzecznik Praw Konsumentow...

Post:08 lut 2009, 16:55
autor: ogi888
W salonie powiedzieli, że jeśli była wymieniona płyta główna, (a z tego co pisali to niby była), to tak jak bysmy dostali nowy telefon, tylko w starej obudowie.... takze nie wiem z kim się kłucić ?? z salonem, czy serwisem samsunga?? przyznajcie sami, kto z was by chciał średnio co 4 miesiace oddawac tel na gwarancje ?? :D ma sie juz swoiste obrzydzenie do tego tel :d

Post:08 lut 2009, 17:13
autor: Kaczy
ogi888 pisze:z salonem, czy serwisem samsunga??
Z Samsungiem. Salon ten telefon sprzedaje, a wszelkie prawa gwarancyjne należy rościć do producenta.
Poza tym nie ma sensu zrywać umowy - zapłacisz karę, a to, że telefon trafia ciągle do naprawy nie będzie żadnym argumentem.

Post:08 lut 2009, 17:31
autor: mariusz9a
Kaczy pisze:Poza tym nie ma sensu zrywać umowy - zapłacisz karę, a to, że telefon trafia ciągle do naprawy nie będzie żadnym argumentem.
Dokładnie, wadliwy telefon nie jest podstawą do zerwania umowy z winy operatora. Jeśli zerwiecie umowę Polkomtel wlepi Wam karę umowną i tyle.

O telefon należy się kłócić z Samsungiem. Salon niestety nic do tego nie ma. On tylko pośredniczy między klientem a serwisem Samsunga.

Post:08 lut 2009, 17:35
autor: yagi
mariusz9a pisze:O telefon należy się kłócić z Samsungiem. Salon niestety nic do tego nie ma. On tylko pośredniczy między klientem a serwisem Samsunga.
Ale w przypadku niezgodnosci towaru z umowa strona jest sklep lub punkt sprzedazy, w ktorym dokonano zakupu.

Post:08 lut 2009, 17:54
autor: ogi888
A jest ktos dokladnie zapoznany z umową ?? ja niestety jestem z głupi na te ich paragrafy i z umowy nie wiele kumam :d zeby wiedziec z kim sie wyklucac o swoje

Post:08 lut 2009, 17:54
autor: mariusz9a
yagi pisze:
mariusz9a pisze:O telefon należy się kłócić z Samsungiem. Salon niestety nic do tego nie ma. On tylko pośredniczy między klientem a serwisem Samsunga.
Ale w przypadku niezgodnosci towaru z umowa strona jest sklep lub punkt sprzedazy, w ktorym dokonano zakupu.
Możliwe. Na prawie już się nie znam :-P

Post:08 lut 2009, 19:17
autor: Mel
Na fakturze sprzedającym jest Plus, więc trzeba rozmawiać z Plusem. Czyli ciężka sprawa, pisałam już kiedyś o Plusie.
Tak jak napisał Yagi, najlepiej zwrócić się do Rzecznika. Poza tym poszukać przepisów odnośnie gwarancji - kiedy powinni wymienić na nowy, a nie w nieskończoność naprawiać.

Post:08 lut 2009, 19:25
autor: yagi
W kartach gwarancyjnych jest mowa o 3 istotnych naprawach aby wymienili telefon.

ogi888, czy to caly czas ta sama usterka?

Post:09 lut 2009, 17:51
autor: ogi888
Nie, za kazdym razem siadało cos innego. Najpierw aparat, puzniej klawisze z głośnikiem, pużniej .... aj juz sam nie pamietam tyle tego bylo :D najcześciej siadały klawisze, głosnik i aparat :d nawet raz gdy go świezo odebralismy z gwarancji z punktu plusa, to napisali, ze usterki nie wykryto.... zdażylismy wyjechać na miasto i dziewczyna powiedziała "czekaj, zrobie Ci zdjęcie..." i wtedy siadł aparat :D ale to nie dlatego ze taki brzydki jestem :P

Post:10 lut 2009, 21:31
autor: Orfi
Nie wiem czy teraz już nie jest tzw.popij wodą. Za pierwszym razem trzeba było reklamować towar właśnie z tytułu niezgodności towaru z umową a po 4-rech naprawach,w tym 1 wymiana płyty głównej (zmiana IMEI), to pozostaje bujanie się, z serwisem Samsunga. Swoją drogą to są lekko krętacze i wiem o czym piszę,bo sam też mam telefon tej firmy,kupiony w sklepie,ale...fabrycznie skonfigurowany pod trzech największych polskich operatorów,bez możliwości edytowania tych konfiguracji. Serwis Samsunga oferuje wgranie nowego softu jako...naprawę na gwarancji na która daje sobie 1 miesiąc czasu. Powinni zmienić nazwę na Szajsung.