Strona 1 z 1

[Tak-Tak] biling?

Post:13 lis 2008, 19:08
autor: Wiktor74
Witam
Czy ktoś wie jak zdobyć biling w Tak-Taku?
Od jakiegoś czasu tajemniczo znikają mi środki z konta telefonu.
A to odpowiedź na prośbę o taki biling/wykaz z Ery:

"Witam

Uprzejmie informuję, iż w systemie Tak Tak nie jest dostępna usługa billigu. Toteż niestety nie ma możliwości uzyskania szczegółowego wykazu połaczeń z konta telefonu Tak Tak.

z pozdrowieniami

Jolanta T.
konsultant ds. korespondencji
Internetowe Biuro Obsługi Abonenta sieci Era
[email protected]
http://www.era.pl"


Miałem już kiedyś taki problem, był związany z częstym załanczaniem się internetu, poprzez lewy klawisz szybkiego wyboru w K800i,
ale teraz ten problem jest wykluczony
i nie mam pomysłu co tym razem jest grane...
dlatego przydało by mi się zerknąć w jakich to "tajemniczych" okolicznościach
topnieją mi środki,
ma ktoś pomysła?

Post:13 lis 2008, 19:13
autor: Marcin1108
A przez stronę www nie da się sprawdzić?

Ja mam Nowe Orange Go i przez WWW wchodzę w połączenia i tam jest cały biling.

Post:13 lis 2008, 19:16
autor: Wiktor74
właśnie że się nie da
zresztą w Simplusie też nie ma takiej możliwości
wiem że w Play, Heyah i Orange jest taka możliwość
ale g... Era nie ma :twisted:

Post:13 lis 2008, 19:34
autor: biotyt
Może telefon ma ustawione automatyczne pobieranie kanałów rss czy sprawdzanie poczty co pewien czas.

Sprawdź też na stronie Ery jakie masz włączone usługi, np. usługa Bonus ma charakter abonamentowy czyli co miesiąc z automatu pobierana jest opłata za usługę. Z tego co pamiętam to nie przychodzi nawet żaden SMS z informacją o pobraniu takiej opłaty.

Czy nie korzystasz przypadkiem z prenumeraty jakiegoś serwisu informacyjnego Ery? Początkowo w promocji Era przez pewien okres proponuje go za darmo, potem za każdą wiadomość przysłaną od nich naliczana jest opłata.

Czy logujesz się na stronie Ery? Kiedyś używałem Omnixa i z tego co pamiętam kupno obrazka nie wymagało przepisywania żadnych kodów, wysyłania SMS-ów. Wystarczyło go wybrać i zatwierdzić kupno. Opłata była "po cichu" pobierana z konta. Teraz serwis nazywa się Era Rozrywka i jest zintegrowany z serwisem Ery. Może ktoś ma dostęp do Twojego konta? Np. dziecko w domu bo nie wylogowałeś się.

Jak coś jeszcze mi przyjdzie do głowy to napiszę.

[ Dodano: 2008-11-13, 19:36 ]
Sprawdź także ustawienia GPRS i MMS. Bywa, że przy złej konfiguracji w niektórych przypadkach może naliczać za odebranie wiadomości MMS, które przecież jest bezpłatne.

Post:13 lis 2008, 19:39
autor: Tomek_19
Kiedyś była taka możliwość i ta wątpliwa przyjemność kosztowała 25 zł netto, czyli 30,50 zł brutto. Wydaje mi się, że teraz również można zażądać rachunku szczegółowego. Nie wydaje mi się, żeby Operator mógł odmówić. Poza tym można się zapytać mailem lub przez telefon, co się dzieje i że chciałbyś, żeby przyjrzeli się danemu okresowi i podać daty. Kiedyś też potrzebowałem jakichś informacji z billingu za jakiś okres i Era udzieliła mi odpowiednich informacji.

Najlepsza pod tym względem jest Playkarta, bo można wygenerować billing w każdej chwili i zapisać sobie na dysku w formacie xls jako plik z Excela i wszystko dokładnie przeanalizować.

[ Dodano: 2008-11-13, 19:41 ]
biotyt pisze:Sprawdź też na stronie Ery jakie masz włączone usługi, np. usługa Bonus ma charakter abonamentowy czyli co miesiąc z automatu pobierana jest opłata za usługę. Z tego co pamiętam to nie przychodzi nawet żaden SMS z informacją o pobraniu takiej opłaty.
Jak najbardziej przychodzi informacja smsem, że pobrano opłatę za usługę Bonus. Oprócz tego piszą jeszcze, ile jednostek zostało dodanych do konta. Jest to zawsze tego samego dnia miesiąca.

Post:13 lis 2008, 19:57
autor: biotyt
Tomek_19 pisze:Jak najbardziej przychodzi informacja smsem, że pobrano opłatę za usługę Bonus. Oprócz tego piszą jeszcze, ile jednostek zostało dodanych do konta. Jest to zawsze tego samego dnia miesiąca.
Może coś się zmieniło, już prawie od 2 lat nie używam TT. Pamiętam jednak, że niektóre opłaty były naliczane "po cichu". Przynajmniej usługę Bonus możemy już wykluczyć, chyba że Wiktor74 nie był świadomy, że jest opłata miesięczna za tą usługę.

Post:13 lis 2008, 19:58
autor: Wiktor74
do biotyt:
w telefonie mam ustawione konto internetowe nieskonfigurowane
aby zapobiec przypadkowemu włączaniu się internetu,
co kiedyś mnie sporo kosztowało i do jakiegoś czasu był problem z głowy
wiem z jakich usług korzystam i wiem kiedy i ile mi ściąga
mam włączonego bonusa i dostaję co miesiąc info ile mi wchodzi ma konto erajednostek i ze pobrana zostaje opłata za kolejny miesiąc
mam włączony pakiet lojalnościowy wiem kiedy go kupuje więc to nie to
EraGG też wiem kiedy i ile mi pobiera bo dostaję smsa
Granie na czekanie też wiem ile mnie kosztuje i kiedy schodzi opłata
nie korzystam z żadnych rss, poczty, omnixa, ani płanych serwisów, ani tymbardziej nie wysyłam zadnych sms typu konkursy i takie tam
Tel z Tak-Tak służy mi tylko do dzwoniwnia do ery, stacjonarnych i sms do ery
i to wszystko schodzi z pakietów.
Do telefonu dostępu nie ma dziecko i nikt poza mną :)


do Tomek_19:
wkleiłem cytat z maila od BOK, więc widocznie nie ma takiej możliwości albo Pani Jolanta jest słabo poinformowana


Dlatego też ponawiam moje pytanie jak zdobyć taki wykaz?
Czy ogólnie jest to możliwe że ja jako użytkownik telefonu nie mam prawa sprawdzić na co idą moje pieniądze?
Może ktoś ma w tej kwesti jakieś doświadczenia i się podzieli ze mną?

Post:13 lis 2008, 20:05
autor: Tomek_19
Ja swoje doświadczenia opisałem. Może warto byłoby się wybrać do jakiegoś salonu Ery i tam się dowiedzieć, czy jest taka możliwość i żeby w razie czego to podglądnęli, o ile mają takie możliwości.

Mnie się wydaje, że nawet w prepaidzie Operator ma obowiązek wystawić wykaz połączeń na żądanie klienta. Trzeba by jednak sprawdzić w jakichś przepisach albo napisać do UKE.

Post:13 lis 2008, 20:33
autor: Wiktor74
Do UKE już napisałem ale nie wiadomo kiedy dostanę odpowiedź.
A do punktu Ery mam trochę daleko i czasu mało :(

Post:13 lis 2008, 21:01
autor: Tomek_19
W Regulaminie Świadczenia Usług na stronie Ery jest napisane, że Operator ma obowiązek wystawić szczegółowy wykaz połączeń na życzenie Abonenta. Niestety osoby korzystające z TakTaka są Użytkownikami i ich dotyczy tylko trzeci rozdział tego regulaminu, chociaż nie jestem pewny, czy na pewno, bo jakoś ta kwestia musi być uregulowana. W końcu w kwestiach nieuregulowanych stosuje się właśnie zapisy tego regulaminu bez wskazywania na jakikolwiek jego rozdział.

Regulamin można znaleźć pod tym adresem:

http://www.era.pl/pl/biznes/uslugi_pora ... /regulamin

Post:13 lis 2008, 21:40
autor: express100
Ja mam znajomą pracującą w Salonie Ery i pokazywała mi kiedyś na kompie mój Tak-Takowy billing, pytałem czy niezarejestrowanemu może też pokazać jego wykaz połączeń, powiedziała wtedy, że może pokazać/wydrukować billing zarejestrowanemu użytkownikowi TT, który się wylegitymuje, ale też niektórzy konsultanci :P dadzą niezarejestrowanemu użytkownikowi po pokazaniu PUKu, nr Karty SIM itp. informacji.
Wiktor74, jeżeli jesteś zarejestrowany to powinni Ci w salonie wydać billing, poprzez maila z tego co pamiętam nie muszą (ew. podadzą jeżeli ustaliłeś jakieś hasło do kontaktu z Erą i podałeś dodatkowo wszystkie dane o karcie w mailu z prośbą).
Pozdrawiam! :-D

Post:14 lis 2008, 00:01
autor: Marens
Wiktor74 pisze:Heyah
Wiktor74 pisze:jest taka możliwość
Kolejny plus Heyah, właśnie przed chwilą sprawdziłem.

Post:14 lis 2008, 09:09
autor: Wiktor74
express100 pisze:Ja mam znajomą pracującą w Salonie Ery i pokazywała mi kiedyś na kompie mój Tak-Takowy billing, pytałem czy niezarejestrowanemu może też pokazać jego wykaz połączeń, powiedziała wtedy, że może pokazać/wydrukować billing zarejestrowanemu użytkownikowi TT, który się wylegitymuje, ale też niektórzy konsultanci :P dadzą niezarejestrowanemu użytkownikowi po pokazaniu PUKu, nr Karty SIM itp. informacji.
Wiktor74, jeżeli jesteś zarejestrowany to powinni Ci w salonie wydać billing, poprzez maila z tego co pamiętam nie muszą (ew. podadzą jeżeli ustaliłeś jakieś hasło do kontaktu z Erą i podałeś dodatkowo wszystkie dane o karcie w mailu z prośbą).
Pozdrawiam! :-D
dzięki za info, więc pofatyguję się do ery osobiście
jestem zarejestrowny już od 6lat, przez pierwsze dwa lata byłem na abo...
i do kontaktowania się mailowo z bok zawsze używam swoich danych:
imię nazwisko, adres, nr tel którego dotyczy zapytanie oraz ustalone hasło przy podpisywaniu umowy abo...

a odpowiedź jaką uzyskałem na prośbę o biling odebrałem jakoś tak:
nie ma możliwości kontrolowania wydatków w taktaku, jesteśmy bezkarni i możemy cię frajerze obskubać, hehehe...

do Marens:
cieszę się że przy okazji też pomogłem :)

Post:15 lis 2008, 13:32
autor: Marens
Wiktor74 pisze:do Marens:
cieszę się że przy okazji też pomogłem :)
Dodam, że w Simplusie można dostać billing. Wydruk z 3 miesięcy kosztuje 30zł.
Przynajmniej swojego czasu tak było.