Strona 1 z 1

[Orange] koniec ważności konta

Post:23 kwie 2008, 20:50
autor: pff
mam numer na popa i był on ważny jakoś do połowy kwietnia (19 albo 21) oczywiście zapominałam doładować konto i czekałam do ostatniej chwili... i też czekałam na sms z informacja, że niedługo rozmowy przychodzące zostaną zablokowane, że numer zostanie odłączony czy coś takiego. Smsa nie dostałam konta nie doładowywałam. Potem stwierdziłam, że trochę przeginam, kupiłam kartę zdrapkę i chciałam doładować i nijak sie nie dało :D połączenie z *500 odrzuca, z innego telefonu też się nie da doładować tego konta ani przez internet. Ale dzwonić na ten numer się da cały czas :)

w każdym razie czy da się ten numer "ożywić" jakoś? w salonie itp? bo szkoda by mi było wyrzucać ten numer i zamawianie nowego startera. Zresztą na abonamencie mam ten numer pre-paid ustawiony jako darmowy i nie chce mi się zmieniać numeru więc zależy mi na zachowaniu tego. I czy konieczna jest wizyta w salonie (mam awersję)?

Post:23 kwie 2008, 23:27
autor: Prometo
pff pisze:w każdym razie czy da się ten numer "ożywić" jakoś?
Przykro mi ale nie ma takiej możliwości.

Post:24 kwie 2008, 00:09
autor: jablo
Prometo pisze:
pff pisze:w każdym razie czy da się ten numer "ożywić" jakoś?
Przykro mi ale nie ma takiej możliwości.
Prometo - Zanim cos napiszesz lepiej sprawdz.

Jezeli na numerze sa jeszcze aktywne połączenia przychodzące to jest mozliwosc reaktywacji numeru. Zadzwon na *100, konsultant zleci reaktywacje numeru.

Post:24 kwie 2008, 07:44
autor: Prometo
jablo pisze:Prometo - Zanim cos napiszesz lepiej sprawdz.

Jezeli na numerze sa jeszcze aktywne połączenia przychodzące to jest mozliwosc reaktywacji numeru. Zadzwon na *100, konsultant zleci reaktywacje numeru.
Przepraszam, jeżeli wprowadziłem w błąd :oops:

pff zadzwoń tam gdzie kazał jablo i daj znać co załatwiłaś.

Post:24 kwie 2008, 08:48
autor: Monty Python
Panowie niestety w przypadku, jeśli nie ma możliwości dodzwonienia się na *500 czyli do Automatycznego Biura Obsługi Klienta to oznacza, że numer jest przeznaczony do ( krótko mówiąc ) usunięcia z puli numerów Orange - jak widać nie ma możliwości doładowania konta, a po pewnym czasie numer zostaje całkowicie wyłączony z systemu teleinformatycznego Orange.
pff w Twojej sytuacji, najlepszym rozwiązaniem jest udanie się niezłwłocznie do salonu Orange i prośba o wydanie duplikatu karty - pod warunkiem, że miałeś ją zarejestrowaną ?!

Post:24 kwie 2008, 08:56
autor: jablo
Monty Python pisze:Panowie niestety w przypadku, jeśli nie ma możliwości dodzwonienia się na *500 czyli do Automatycznego Biura Obsługi Klienta to oznacza, że numer jest przeznaczony do ( krótko mówiąc ) usunięcia z puli numerów Orange - jak widać nie ma możliwości doładowania konta, a po pewnym czasie numer zostaje całkowicie wyłączony z systemu teleinformatycznego Orange.
pff w Twojej sytuacji, najlepszym rozwiązaniem jest udanie się niezłwłocznie do salonu Orange i prośba o wydanie duplikatu karty - pod warunkiem, że miałeś ją zarejestrowaną ?!
Duplikat karty tutaj nic nie ta, bo technicznie SIM jest sprawny. Zgadza sie numer jest przeznaczony do skasowania, ale jezeli jest na nim jeszcze aktywny okres polaczen wychodzacych to numer jest "zdezaktywowany" ale jeszcze nie skasowany.
Wizyta w salonie nie ma najmniejszego sensu. W salonie Pan/Pani wskaze zolty telefonik na scianie i kaze dwonic do BOKu

Post:24 kwie 2008, 09:09
autor: Monty Python
jablo jeśli w salonie nie pomogą to w/g mnie tym bardziej w BOK-u , także obawiam się, że numer jest już stracony - oczywiście nie chciałbym być złym prorokiem - ale powyższa sytuacja raczej na to wskazuje :|

Post:24 kwie 2008, 09:21
autor: jablo
Monty Python pisze:jablo jeśli w salonie nie pomogą to w/g mnie tym bardziej w BOK-u , także obawiam się, że numer jest już stracony - oczywiście nie chciałbym być złym prorokiem - ale powyższa sytuacja raczej na to wskazuje :|
Niestety ale jestes w bledzie. W salonach firmowych owszem, maja dostep do systemu ale zazwyczaj pracuja ta, na tyle "kompetentni" ludzie ze boja sie wprowadzac nawet proste zmiany na kontach klientow (a jezeli juz wprowadzaja to robia to zle) i odsylaja od razu do BOKu. Dla konsultanta reamtywacja numeru to niecala minuta rozmowy.
I tak jak mowilem, powtorze po raz trzeci Jezeli na numerze jest wazny okres połączeń przychodzacych, numer jest możliwy do reaktywacji"

Post:24 kwie 2008, 09:37
autor: Monty Python
jablo :-) tylko, że tutaj mamy raczej doczynienia z problemem, w którym okres ważności na połączenia przychodzące już wygasł ... dlatego właśnie nie można się już dodzwonić na numer *500 , odnośnie konsultantów to widać miałem duże szczęście bo trafiłem na kompetentnych :)

Post:24 kwie 2008, 10:26
autor: mm
Każdy z was ma pośrednio rację - z chwilą zakończenia ważności na połączenia wychodzące numer jest "uśpiony" tzn. świadczenie usług na tym numerze jest zawieszone - trwa to do 14 dni po czym numer jest kasowany z tzw. rejestru HLR...i nie ma mozliwości już go przywrócenia... Przywrócenie numeru można dokonąc zarówno w salonie firmowym jak i na BOK-u - w obu przypadkach konsultanci mają dostęp do odpowiednich aplikacji - wystarczy spotkać odpowiednio kompetentne osoby...

Post:24 kwie 2008, 11:34
autor: wshk
Sam cos takiego robilem.

Probowalem doladowac numer przez neta i tu lipa. Ale prosto z systemu mbanku doladowanie zadzialalo. Tzn system blue media je lyknal ale numer nie zostal doladowany.

Udalem sie do salonu gdzie wskazano mi telefon :D
(telefon dzialal tak ze sie nie dogadalem, zadzownilem z komorki :])

Konsultant przywrocil numer do zycia. Ale na krotko bo mialem doladowac go w ciagu 48 godzin(czy jakos tak, pal licho).

Zadzownilem do blue media, bez zbednych pytan ponowili probe doladowania.
Numerek smiga :)

Post:24 kwie 2008, 14:42
autor: Marens
Zadzwoń do BOK z numeru stacjonarnego / innej komórki na 0510 100 100. Przedstaw sprawę, że chciałabyś "uratować" ten numer. Podaj konsultantowi kod z doładowania. Nie zapominajmy, że jak można się dodzwonić na ten numer to jest 99% szans na reaktywacje.

Post:24 kwie 2008, 15:37
autor: jablo
mm pisze:Każdy z was ma pośrednio rację - z chwilą zakończenia ważności na połączenia wychodzące numer jest "uśpiony" tzn.

świadczenie usług na tym numerze jest zawieszone - trwa to do 14 dni po czym numer jest kasowany z tzw. rejestru HLR...

i nie ma mozliwości już go przywrócenia... kompetentne osoby...
No tez nie do konca...
bo numer uśpiony to taki ktory ma aktywny okres polaczen wychodzących i przychodzących, tylko ze nie jest uzywany od dluzszego czasu i trzeba go odswiezyc
natomiast numer zawieszony tudziez zdezaktywowany to taki ktory nie ma juz aktywnego okresu połączeń wychodzących, a połączenia przychodzace sa własnie w tym okresie 14 dni o którym wspomniałeś.
tak czy inaczej w chyba łatwiej zadzonić do boku gdzie na połączenie czeka sie max 10 minut niż tłuc się do salonu firmowego gdzie stoisz w kolejce a i tak gwaracnji nie masz ze Cie pracownik salonu nie odeśle do magicznego żółtego telefoniku.....

Post:24 kwie 2008, 16:49
autor: pff
dzięki wszystkim za pomoc ale dzisiaj rano już numer został odłączony, trudno kupię nowy starter :)

Post:24 kwie 2008, 21:55
autor: mikage1
a czy to był świeży numer - w sensie niedawno uruchomiony starter, który nie był jeszcze ani razu doładowywany?

Post:25 kwie 2008, 16:33
autor: pff
mikage1 pisze:a czy to był świeży numer - w sensie niedawno uruchomiony starter, który nie był jeszcze ani razu doładowywany?
nie :) to był roczny numer, doładowany ze dwa razy kartą 25 zł. Potem nie miałam kasy, nie chciało mi sie ładować itp i sie obudziłam z ręką w nocniku :)

[ Dodano: 2008-04-25, 16:40 ]
a skoro jesteśmy przy temacie kart pre-paid to czy na podstawie kodu PUK można wyrobić duplikat niezarejestrowanej karty? :)

Post:25 kwie 2008, 16:47
autor: mikage1
nie wiem czy można tak, ale można przecież spróbować zarejestrować go w salonie na formularzu papierowym (na www potrzebny by był sms :( ) - a potem wyrobić duplikat karty zarejestrowanej

a co do mojego pytania o to czy karta była nowa - jakoś uszło mojej uwadze, że chodziło o numer na którym skończyły się połączenia przychodzące (chyba nie zbyt jasno wynikało to z pierwszego posta, a i w odpowiedziach ktoś zasugerował połączenia wychodzące...)

Post:25 kwie 2008, 17:48
autor: jablo
pff pisze: [ Dodano: 2008-04-25, 16:40 ]
a skoro jesteśmy przy temacie kart pre-paid to czy na podstawie kodu PUK można wyrobić duplikat niezarejestrowanej karty? :)
Na podstawie kodu PUK mozna wyrobic duplikat karty Sim (oczywiscie mowimy o numerze istniejacym:D)

Post:25 kwie 2008, 17:56
autor: pff
jablo pisze:
pff pisze: [ Dodano: 2008-04-25, 16:40 ]
a skoro jesteśmy przy temacie kart pre-paid to czy na podstawie kodu PUK można wyrobić duplikat niezarejestrowanej karty? :)
Na podstawie kodu PUK mozna wyrobic duplikat karty Sim (oczywiscie mowimy o numerze istniejacym:D)
powinien być ważny i istniejący jakoś do lipca. dzięki :)