DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1135843  autor: WR841ND
 08 wrz 2022, 07:39
Sprawa jest prosta :
Jesli dzwonimy przez WIFI call to dlaczego dalej płacimy pełną stawkę operatora ?

Prosty przykład to taki :
Internet u operatora X ( np kablowy 50zł miesiąc ) więc my ponosimy dodatkowe koszta gdy OP ma wykorzystanie tylko połowy sieci ( po 2 stronie jest maszt GSM)
I baja dla nich. bo tylko 50% zasobów zużyte a 100% opłaty.

Więc ponosimy dodatkowe koszta które są po naszej stronie.

Dowalają nam ukryte ABO (5zł na miesiąc ) i zaczyna się "trenowanie" klientów ( gotuj żabe powoli później walniemy 10zł --nowi nie będą znali stanu SD etc.. )
Bo ludzie się "przyzwyczają"
 #1135844  autor: Remington
 08 wrz 2022, 08:00
WR841ND pisze:
08 wrz 2022, 07:39
Sprawa jest prosta :
Jesli dzwonimy przez WIFI call to dlaczego dalej płacimy pełną stawkę operatora ?

Operator odpowie: bo zgodziłeś się na cennik, a jeśli się nie zgadzasz to wyłącz WiFi Calling. Ideą tej usługi było odciążenie sieci komórkowej (czyli z korzyścią dla operatora), poprawienie zasięgu tam gdzie jest słaby (tu już obie strony korzystają) i niższe ceny z zagranicy. Niestety, działanie pozostawia wiele do życzenia, z różnych względów i za samo to należałby się rabat w niektórych ofertach.
WR841ND pisze:
08 wrz 2022, 07:39
Dowalają nam ukryte ABO (5zł na miesiąc ) i zaczyna się "trenowanie" klientów ( gotuj żabe powoli później walniemy 10zł --nowi nie będą znali stanu SD etc.. )
Bo ludzie się "przyzwyczają"

Co to ma do reszty wątku? Zaczynasz całkiem ciekawy temat, pisząc o operatorach na poziomie ogólnym. Po czym dokładasz swoje refleksje dla wtajemniczonych o jednej specyficznej taryfie jednego operatora.
 #1135856  autor: koszalineo941268
 08 wrz 2022, 13:24
Przecież można korzystać z wifi udostępnianego przez podmiot trzeci: restauracje, hotel, pociąg, dworzec itp. Operator musiałby identyfikować i różnicować rodzaj aktualnie przyłączonej wifi i w zależności od niej dokonywać wartościowania. Równie dobrze za korzystanie z wifi calling cennik mógłby przewidywać dodatkową opłatę. Przy okazji ciekawostka: w Orange klienci ofert na kartę nie mogą korzystać z WiFi Calling za granicą.
 #1135858  autor: maniek357
 08 wrz 2022, 15:06
Korzyści operatora z odciążenia sieci to takie raczej symboliczne ... jeśli rozmowa pochłania powiedzmy 0,01 - 0,02 Mbps przepustowości BTS-a, a dla porównania stream video w 4K kilkanaście Mbps. To głównie użytkownik ma korzyść (oczywiście o ile usługa działa prawidłowo).
 #1135922  autor: bogna22
 10 wrz 2022, 03:01
Wysoki poziom januszowania taki 2.0

Operator ma to gdzieś... zyskuje tylko uwolnioną pojemność radiową. A TY zyskujesz na pieniądzu, to usługa skierowana dla przebywających poza krajem, ewentualnie biuro z szybkim wifi. Będziesz gdzieś daleko, oszczędności pójdą w setki zł, za kilka minut rozmowy.
Są rozwiązania takie jak "digits", Twój numer na każdym dostępnym urządzeniu, a ty z VoWiFi robisz aferę?