DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1127196  autor: biala1991
 23 sty 2022, 06:03
Ten artykuł
https://antyweb.pl/eid-zdalne-potwierdzanie-tozsamosci
opisuje jak wygląda rejestracja numeru przy współpracy ING i Blue Media, jest też zdjęcie, na którym widać, że oprócz Peselu bank przekazuje też nr dowodu i datę jego ważności.
Jeśli Millennium rzeczywiście ogranicza się tylko do nazwiska i Peselu (bez danych dowodu jak robi to ING) to znaczy, że zdezaktualizowany dowód nie blokuje rejestracji kart w Mille?
 #1127199  autor: Karlos20
 23 sty 2022, 08:39
biala1991: Millennium niczego nie blokuje. Poza tym w aplikacji mobilnej banku z łatwością zaktualizujesz numer seryjny dowodziku, bez wizyty w oddziale.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1127202  autor: biala1991
 23 sty 2022, 10:25
I jesteś pewny, że Millennium nie przekazuje numeru i daty ważności dowodu? bo wcześniej pisałeś, że rejestracja w obu bankach wygląda podobnie. Skoro jednak ING przekazuje dodatkowo dane dowodu a Mille ogranicza się do nazwiska i Pesela to dla mnie jest to zasadnicza różnica.
 #1127218  autor: R.Mandano
 23 sty 2022, 16:27
Jeśli przy doładowaniach i rejestracjach simek banki współpracują z Blue Media (a z tego co widzę to BM ma monopol na współpracę z bankami) - to cała baza z DO jest też w BM.
Podobnie zresztą, jak organizacje kartowe Master czy Visa - też mają główne dane z DO, bo każdy bank przy zakładaniu konta wymaga DO, ewentualnie paszportu.
:lol:

Tak więc obawy, że jeden bank wysyła firmie zewnętrznej tylko pesel a inny - główne dane z DO, są przejawem niewiedzy, bo i tak główne dane z DO są w wielu różnych organizacjach czy instytucjach.
:lol:
 #1127219  autor: Remington
 23 sty 2022, 17:48
R.Mandano pisze:
23 sty 2022, 16:27
Jeśli przy doładowaniach i rejestracjach simek banki współpracują z Blue Media (a z tego co widzę to BM ma monopol na współpracę z bankami) - to cała baza z DO jest też w BM.

Uzasadnij powyższą tezę. Doładowania to nic więcej jak tylko przelew, a w nim idzie imię i nazwisko, nr konta i w zależności od banku adres (ale to nie zawsze). Rejestracja to z kolei tylko dwa banki, a zakres danych do niej wymagany określa ustawa (imię, nazwisko i PESEL) i o tym dyskutujemy.
R.Mandano pisze:
23 sty 2022, 16:27
Podobnie zresztą, jak organizacje kartowe Master czy Visa - też mają główne dane z DO, bo każdy bank przy zakładaniu konta wymaga DO

Co nie znaczy, że je przekazuje dalej. Visą się nie interesowałem, ale w kwestii Mastercard każdy może sobie sprawdzić jaki bank co mu na nasz temat przekazał: https://www.mastercard.pl/public/my-dat ... region=EUR
 #1128700  autor: mirekK
 26 lut 2022, 09:04
Uzupełnienie do mojego wpisu z 18 sty 2022, 21:04

Oficjalnie operator PLUS w piśmie skierowanym do mnie potwierdził, że w salonach mają prawo i powinni gromadzić jedynie: imię, nazwisko i pesel. Chodziło ofertę prepaid.. zatem nie wiem, czy to dotyczy również abonamentu. Kilku losowych konsultantów z innych bardziej ogarniętych sieci, odpytanych telefonicznie i losowo, też potwierdziło takie zasady.

Zatem odpytywanie o adres zamieszkania, nr dowodu jest w jakimś sensie nadużyciem i bajzlem w procedurach. Pomijając późniejsze problemy w przeniesieniach, bo dane mogą się nie zgadzać jeśli ktoś "omija system" :)

Co do kurierów nie wiem jak jest aktualnie, ale kiedyś kilka razy doświadczyłem sytuacji , że kurier kpl umów z danymi personalnymi chciał zabrać bez zapakowania do koperty !

W żabakch i innych tego typu punktach, restrykcje mogą być nie przestrzegane i stąd może nawet nie trzeba dawać dowodu do łapy.
 #1128724  autor: biala1991
 26 lut 2022, 16:53
mirekK pisze:
26 lut 2022, 09:04
Zatem odpytywanie o adres zamieszkania, nr dowodu jest w jakimś sensie nadużyciem i bajzlem w procedurach. Pomijając późniejsze problemy w przeniesieniach, bo dane mogą się nie zgadzać jeśli ktoś "omija system" :)
To nie jest bajzel tylko nadużycie systemowe, bo Plus nawet się nie kryje z tym, że spisują nr dowodu i oficjalnie wyświetla go na koncie www.
Jestem przekonana, że inni operatorzy przy rejestracji też pobrali mój nr dowodu tylko te dane nie są dostępne na koncie klienta, żeby w oczy nie kłuło :D
 #1130961  autor: biala1991
 05 maja 2022, 18:49
Odświeżam temat:
Karlos20 pisze:
22 sty 2022, 22:18
Bank Millennium przekazuje tylko dane dostępne do minimum: imię, nazwisko i numer PESEL (te dane same podstawiają się w formularzu rejestracji karty SIM). Ty tylko w tej opcji wpisujesz numer telefonu który rejestrujesz, wybierasz operatora, wbijasz numer karty SIM, wyrażasz zgodę dla Blue Media (proces rejestracji). Następnie potwierdzasz kodem do potwierdzania transakcji w banku i gotowe.

Czy rejestrowany przez Millennium numer musi być zalogowany do sieci czy można go zarejestrować bez aktywacji? W bankowości piszą, że na numer ma przyjść potwierdzenie a więc jeśli nie odpalę startera to nie będę mieć pewności sukcesu?
Problem w tym, że konto w Millennium zakładałam zdalnie, teoretycznie rejestracja nie powinna działać (co przerabiałam już na "zdalnym" koncie ING :D ) tylko że w ING nic wtedy nie działa, ani rejestracja, ani profil zaufany, ani PUE ZUS. W Millennium zakładka z profilem zaufanym jest zablokowana ale w PUE ZUS wchodzę, podobnie w rejestrację numeru więc chyba jakaś szansa jest :)
Pytanie czy pokaże się jakieś info, że rejestracja się nie powiodła jeśli nie odpalę startera?
 #1130968  autor: biala1991
 05 maja 2022, 19:30
To chyba trzeba będzie go włączyć, jeśli nic nie przyjdzie to przynajmniej będzie wiadomo, że się nie udało. Wolałabym go zarejestrować a z aktywacją jeszcze poczekać ale wtedy niczego się nie dowiem



Edit.
@Remington, za Twoją radą nie aktywowałam startera i zapowiada się obiecująco, bo przeszłam proces rejestracji do końca. W ING na finiszu pojawiał się komunikat, że muszę udać się do oddziału. Jeśli rzeczywiście się uda to ciekawe, dwa konta zakładane zdalnie i w jednym banku można rejestrować a w drugim nie a oba korzystają z Blue media :D
Ostatnio zmieniony 05 maja 2022, 20:51 przez biala1991, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1130974  autor: babciagienia1p
 05 maja 2022, 20:49
@biala1991
Dowiesz się. Wystarczy wejść na stronę
https://bip.uke.gov.pl/numeracja/dostawca-uslug
wpisać rejestrowany numer, nie wcześniej niż w następnym dniu roboczym po rejestracji, i zobaczyć jaki jest dostawca usług. Nie trzeba aktywować karty.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2022, 21:07 przez babciagienia1p, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1133287  autor: koszalineo941268
 03 lip 2022, 14:54
Jak wygląda kwestia walidacji danych? Czy operatorzy wiążą ze sobą PESEL z imieniem i nazwiskiem? Czy mają prawną możliwość weryfikacji poprawności danych przez odpytanie baz państwowych (np. PESEL)?

Wiadomo, że PESEL ma sumę kontrolną, więc i bez bazy można sprawdzić poprawność numeru, datę urodzenia i płeć. Wiadomo też, że bez trudu można wygenerować poprawny PESEL, który będzie albo pusty (nieprzypisany do nikogo) albo należący do osoby o innej godności.

Pytam, bo w Plusie (Plushu) raz osobiście zarejestrowałem kartę, a następnie przy pomocy tejże za pośrednictwem SMS rejestrowałem kolejne, aż do osiągnięcia limitu bodaj 20 sztuk. Następnie udałem się do Żabki celem osobistej rejestracji kolejnej karty. Nie obyło się bez problemów po stronie ekspedientki, koniec końców się udało. Jakież było moje zdziwienie, gdy się okazało, że numer ten został zarejestrowany na mój PESEL i nazwisko z literówką (czyli formalnie inne nazwisko). Przy użyciu tej karty mogę na nowo rejestrować kolejne SMS-em.

Z powyższej historii wynikają początkowe pytania o walidację i jakość danych u operatora. Nikt tego nie weryfikuje? Odchylenie standardowe nie jest interesujące?

Jeżeli mamy jeden PESEL i dwa nazwiska, to jak administrator danych stwierdzi, czy i gdzie jest błąd? Teoretycznie nazwisko zawsze można legalnie zmienić. Błąd też może być wszędzie: 1)PESEL, a istnieć mogą dwie osoby o niemal tej samej tożsamości, 2) w nazwisku nr 1, 3) w nazwisku nr 2, 4) w imieniu. Choć to logiczne, że przy trzech zmiennych, gdzie dwie są ze sobą zgodne, pod uwagę bierzemy wariant 2 i 3. Tylko jak bez skanu dowodu i bazy PESEL rozstrzygnąć problem?
 #1133294  autor: Remington
 03 lip 2022, 17:11
Przepisy o rejestracji prepaidów były pisane na kolanie i są dziurawe jak ser szwajcarski.

Operator opiera się tylko na tym jakie dane zostały zweryfikowane przez osobę dokonującą rejestracji (cyfra kontrolna zmniejsza ryzyko błędnego przepisania PESEL-u), mój tata tak samo ma literówkę, ale akurat w imieniu tak zostało zapisane i tak pozostanie, nigdzie w zewnętrznych bazach nie zostanie to sprawdzone.

To, o czym piszesz, świadczy o niskiej jakości oprogramowania odpowiedzialnego u nich za limitowanie rejestracji. Weryfikacja limitu powinna być dokonywana wg PESEL-u, bo on jest unikalny, tymczasem jak piszesz, ten sam PESEL z jednym nazwiskiem oznacza odrębny limit niż z innym.
 #1133375  autor: achromski
 05 lip 2022, 09:20
Jako ciekawostkę dodam, kilka numerów rejestrowałem w sieci "Żabka",
ekspedientka wprowadziła imię i nazwisko wielkimi literami.
Przy próbie przeniesienia tych numerów, systemy zgłaszały błąd z uwagi na błędne dane.
Konieczna była wycieczka do operatora, aby skorygować te wielkie litery.

edyta:
W inny przypadku rejestrowałem dwa startery.
Po kilku dniach przy kolejnej nie udanej próbie aktywacji,
okazało się, że są już w innej sieci,
zarejestrowane na inną osobę kilka miesięcy wcześniej.

Pozdrawiam, Alek.