DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1127031  autor: mirekK
 18 sty 2022, 22:04
Zauważyłem, że rejestrując nr np w Żabce, operator Virgin Mobile gromadzi jedynie:
- imię
- nazwisko
- pesel


co jest znacznie bezpieczniejsze i b.komfortowe niż dodatkowe:
- adres
- nr dowodu

Czy zatem rejestrując nr w oficjalnym punkcie, salonie pracownik ma obowiązek/prawo odpytywać i rejestrować te dodatkowe dane ? One nie są niezbędne do świadczenia usługi, ani potwierdzenia tożsamości.
Nieścisłości w ilości danych u różnych operatorów prowadzą z doświadczenia do problemów i odrzucania wniosków o przeniesienie numerów. Może jakieś zgłoszenie do UOKiK żeby to unormować ?

p.s.
Podobnie było ze skanowaniem dowodów osobistych, ale już trochę się uspokoili a i przepisy zmieniły. Z tego co pamiętam w zakładzie energetycznym pousuwałem wszelkie nr tel do kontaktu oraz nr dowodów.
 #1127033  autor: Remington
 18 sty 2022, 22:09
Zajrzyj do Prawa telekomunikacyjnego, tam jest opisany cały zestaw danych jakie są wymagane, a które opcjonalne i do czego służą. W skrócie: obywatel polski musi podać tylko imię, nazwisko i PESEL.
mirekK pisze:Nieścisłości w ilości danych u różnych operatorów prowadzą z doświadczenia do problemów i odrzucania wniosków o przeniesienie numerów.

Nieprawda, wyjaśniałem to w wątku o procesie MNP, możesz też zajrzeć do specyfikacji komunikatów udostępnionej na stronie UKE - weryfikacja osoby fizycznej następuje tylko po PESEL-u.
 #1127037  autor: Karlos20
 18 sty 2022, 22:24
Dziś rejestrowałem numer a2mobile w Żabce.
Dane, które podawałem pracownikowi sklepu to:
> numer seryjny karty SIM
> numer telefonu
> Imię
> nazwisko
> PESEL.
Po 2 minutach otrzymałem informacje o poprawności danych i o zarejestrowaniu numeru. Nie musiałem okazywać dowodu, ani plastikowej ramki ze startera.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1127042  autor: Karlos20
 18 sty 2022, 23:26
Bez okazania dowodu - ok, ale jaką masz pewność, że pracownik sklepu z okazywanego dowodu nie wyciągnie ode mnie numeru PESEL czy numeru seryjnego dowodu do niecnych celów? Ryzyko jest ogromne. To rejestracja w sklepie, a nie w salonie operatora. Wniosek jest prosty - rejestracja numeru w takiej formule, a szczególnie u mniejszych operatorów (MVNO czy tworach Polkomtela) jest bez sensu i powinna być zmieniona.
Większe sieci obsługują apkę Millennium i tam mam pewność, że wszystko gra.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1127047  autor: adacomp
 19 sty 2022, 02:06
P4 to już zakrawa o absurd.
Miałem tam kiedyś kilka numerów na firmę (Jednoosobowa Działalność Gospodarcza)i potem je przepisałem na siebie indywidualnie.
Jak chciałem jakiś numer przenieść do innego opa to P4 odrzucało wniosek ze względu na niezgodność danych.
Co się okazało, winien był numer dowodu i adres zamieszkania, które musiałem aktualizować w P4 osobiście w salonie bo przez infolinie czy apkę się nie da i dopiero zadziałało przeniesienie. Wcześniej próbowałem przenosić z poprzednim adresem i też nie przechodziło.
Wiec jak to jest czemu oni gromadzą takie dane jak nr DO czy adres ?
Czy to jest legalne.
Sprawa jest świeża bo sprzed tygodnia.
 #1127051  autor: Remington
 19 sty 2022, 09:05
Przyczyna musi być inna niż piszesz:
Remington pisze:
11 lip 2021, 15:41
Pisałem o tym na forum już wiele razy. Jeśli to osoba z PESEL-em albo firma z NIP-em lub REGON-em to tylko one idą do starego operatora w celu weryfikacji. Nie ma innej opcji. Nawet nazwa abonenta nie musi iść (choć może).

Ergo: nr dokumentu jest dla obcokrajowców.

Nie mogli odrzucić z powodu niezgodności danych, które w ogóle nie zostały do nich wysłane. Ale mogli robić na złość, jeśli np. Twój stary dowód osobisty stracił ważność - spotkałem się z czymś takim w różnych firmach: tego klienta nie obsługujemy póki nie zaktualizuje numeru dowodu osobistego. Co więcej, gdybyś w przeszłości posiadał tylko nr prepaid, w ogóle danych dowodu by nie mieli i nie robili z nim problemów.
 #1127063  autor: adacomp
 19 sty 2022, 17:20
W P4 wszystkie to były numery na kartę i zarejestrowane na firmę, potem przerejestrowane na osobę fizyczną. Wcześniej te numery były abonamentowe w Orange dla Firm i zostały przeniesione w 2009 roku do P4 jako Play Fresh czyli karta.
Fakt że DO od lipca 2021 mam nowy i może w tym jest cały ambaras.
Czemu opy nielegalnie przechowują takie dane ( numer DO , adres zameldowania/zamieszkania ) jak do MNP powinno wystarczyć tylko Imię i Nazwisko + PESEL lub nazwa Firmy + NIP/REGON
Łamią Prawo telekomunikacyjne i to jest sprawa dla szeryfa od tych spraw.
 #1127160  autor: biala1991
 22 sty 2022, 08:00
Remington pisze:
18 sty 2022, 22:09
Zajrzyj do Prawa telekomunikacyjnego, tam jest opisany cały zestaw danych jakie są wymagane, a które opcjonalne i do czego służą. W skrócie: obywatel polski musi podać tylko imię, nazwisko i PESEL.
mirekK pisze:Nieścisłości w ilości danych u różnych operatorów prowadzą z doświadczenia do problemów i odrzucania wniosków o przeniesienie numerów.

Nieprawda, wyjaśniałem to w wątku o procesie MNP, możesz też zajrzeć do specyfikacji komunikatów udostępnionej na stronie UKE - weryfikacja osoby fizycznej następuje tylko po PESEL-u.
W teorii wszystko pięknie ale jaka jest praktyka wiadomo, pomimo że do rejestracji wymagany jest tylko Pesel w salonach spisują nr dowodu i co im zrobisz? Można rejestrować nr w Żabce gdzie ograniczają się do tego co niezbędne ale nie każdy chce zostawiać swoje dane w sklepie. Wybór między dżumą a cholerą :D albo podajesz tylko Pesel i zostawiasz dane w przypadkowym miejscu typu sklep albo rejestrujesz kartę w bardziej cywilizowanych warunkach (salon) ale spiszą ci dodatkowo dowód.

Bank ING też oprócz Peselu przekazuje nr DO, dlaczego skoro to są dane nadmiarowe? Nie wiem jak jest w Millennium ale pewnie tak samo. Nadgorliwe przekazywanie nr dowodu przez bank ma swoje konsekwencje, bo jeśli DO traci ważność to bank blokuje możliwość rejestracji kolejnych numerów.. z powodu zdezaktualizowanego DO, który przy rejestracji wcale nie jest wymagany :D absurd.
Jeśli zarejestruje nr w Żabce podając tylko niezbędne dane (nazwisko i Pesel) to nawet jeśli dowód straci ważność mogę smsem rejestrować kolejne numery, bo nieaktualny DO nie odbiera człowiekowi nazwiska i Peselu.


Automatyczna rejestracja przez Miśka :D
Na stronie Plusha jest możliwość zakupu startera, formularz wymaga tylko PESELu (legitnie). Jest też info o jakiejś automatycznej rejestracji, rozumiem, że ta "automatyka" polega na okazaniu dowodu kurierowi?
Pytanie, jeśli nie będzie mnie w domu to:
a) kurier zostawi przesyłkę a ja będę się bujać z niezarejestrowanym starterem
b) kurier nie zostawi przesyłki a ja zostanę bez startera i bez 5 zeta :D
 #1127167  autor: biala1991
 22 sty 2022, 11:11
I to mnie zastanawia, od spisywania dowodów w salonach operator zawsze może się odciąć tłumacząc to "incydentalnymi" przypadkami.
ING to zbyt poważna instytucja, przy rejestracji w systemie pokazuje się info jakie dane są przekazywane operatorowi, procedura wymaga akceptacji klienta więc nie da się ukryć, że oprócz Peselu przekazują też nr DO, aż tak by ryzykowali działając niezgodnie z przepisami o rejestracji?
Ciekawe jak to wygląda w Millennium, bo wielu forumowiczów w ten sposób rejestruje numery
 #1127190  autor: Karlos20
 22 sty 2022, 22:18
Bank Millennium przekazuje tylko dane dostępne do minimum: imię, nazwisko i numer PESEL (te dane same podstawiają się w formularzu rejestracji karty SIM). Ty tylko w tej opcji wpisujesz numer telefonu który rejestrujesz, wybierasz operatora, wbijasz numer karty SIM, wyrażasz zgodę dla Blue Media (proces rejestracji). Następnie potwierdzasz kodem do potwierdzania transakcji w banku i gotowe.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1127193  autor: Karlos20
 23 sty 2022, 00:49
Podobnie, podajesz numer telefonu, numer SIM, logujesz się do bankowości ING (tylko ten bank był możliwy do wyboru na stronie) i zatwierdzasz operacje.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1127196  autor: biala1991
 23 sty 2022, 06:03
Ten artykuł
https://antyweb.pl/eid-zdalne-potwierdzanie-tozsamosci
opisuje jak wygląda rejestracja numeru przy współpracy ING i Blue Media, jest też zdjęcie, na którym widać, że oprócz Peselu bank przekazuje też nr dowodu i datę jego ważności.
Jeśli Millennium rzeczywiście ogranicza się tylko do nazwiska i Peselu (bez danych dowodu jak robi to ING) to znaczy, że zdezaktualizowany dowód nie blokuje rejestracji kart w Mille?
 #1127199  autor: Karlos20
 23 sty 2022, 08:39
biala1991: Millennium niczego nie blokuje. Poza tym w aplikacji mobilnej banku z łatwością zaktualizujesz numer seryjny dowodziku, bez wizyty w oddziale.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1127202  autor: biala1991
 23 sty 2022, 10:25
I jesteś pewny, że Millennium nie przekazuje numeru i daty ważności dowodu? bo wcześniej pisałeś, że rejestracja w obu bankach wygląda podobnie. Skoro jednak ING przekazuje dodatkowo dane dowodu a Mille ogranicza się do nazwiska i Pesela to dla mnie jest to zasadnicza różnica.
 #1127218  autor: R.Mandano
 23 sty 2022, 16:27
Jeśli przy doładowaniach i rejestracjach simek banki współpracują z Blue Media (a z tego co widzę to BM ma monopol na współpracę z bankami) - to cała baza z DO jest też w BM.
Podobnie zresztą, jak organizacje kartowe Master czy Visa - też mają główne dane z DO, bo każdy bank przy zakładaniu konta wymaga DO, ewentualnie paszportu.
:lol:

Tak więc obawy, że jeden bank wysyła firmie zewnętrznej tylko pesel a inny - główne dane z DO, są przejawem niewiedzy, bo i tak główne dane z DO są w wielu różnych organizacjach czy instytucjach.
:lol:
 #1127219  autor: Remington
 23 sty 2022, 17:48
R.Mandano pisze:
23 sty 2022, 16:27
Jeśli przy doładowaniach i rejestracjach simek banki współpracują z Blue Media (a z tego co widzę to BM ma monopol na współpracę z bankami) - to cała baza z DO jest też w BM.

Uzasadnij powyższą tezę. Doładowania to nic więcej jak tylko przelew, a w nim idzie imię i nazwisko, nr konta i w zależności od banku adres (ale to nie zawsze). Rejestracja to z kolei tylko dwa banki, a zakres danych do niej wymagany określa ustawa (imię, nazwisko i PESEL) i o tym dyskutujemy.
R.Mandano pisze:
23 sty 2022, 16:27
Podobnie zresztą, jak organizacje kartowe Master czy Visa - też mają główne dane z DO, bo każdy bank przy zakładaniu konta wymaga DO

Co nie znaczy, że je przekazuje dalej. Visą się nie interesowałem, ale w kwestii Mastercard każdy może sobie sprawdzić jaki bank co mu na nasz temat przekazał: https://www.mastercard.pl/public/my-dat ... region=EUR