DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1121860  autor: Estero
 14 wrz 2021, 16:07
Nie pytajcie jak, ze względu na specyficzną chorobę przesiałem dwie karty sim przedpłacone, zarejestrowane.

Miało to miejsce więcej niż rok temu, po wprowadzeniu wymogu kart sim prepaid.

Pomyślałem, wygadają resztki pieniędzy i tyle.

Ostatnio jednak pomyślałem, że gdzieś tam miałem podpięte te numery do weryfikacji.

Czy w takich przypadkach powinno blokować się numer u operatora?
 #1121863  autor: neotele
 14 wrz 2021, 17:16
Jak najbardziej.
Skoro numer jest gdzieś podpięty do weryfikacji, to ktoś może za Ciebie się tam zweryfikować i wyrządzić jakieś tam szkody (zależnie od serwisu).
Poza tym "znalazca" używając twojego numeru może weryfikować się w twoim imieniu za pomocą SMSa w przeróżnych serwisach, a potem Ty (być może) będziesz się tłumaczyć, że to nie Ty ...
 #1121894  autor: Estero
 15 wrz 2021, 16:54
To tak:

Jeśli chodzi o nr w Virgin to dostałem informację, że numer jest nieaktywny.
Co do Play, dziwna rzecz: konsultantowi nie znalazło żadnego numeru przypisanego do danych znajdujących się na wydruku, który otrzymałem przy rejestracji numeru w punkcie Play x lat temu.

Z tego co rozumiem, to do Virgin można być chyba spokojnym, a w kwestii Playa? Co byście zrobili?
 #1121907  autor: HappyBoy
 15 wrz 2021, 21:39
Widocznie numer stracił ważność i powrócił do puli numerów jako czysty. Ewentualnie jest zarejestrowany na kogoś innego. Po numerach SIM nie dojdziesz bo w każdym momencie możesz sobie wyrobić duplikat karty i numer już jest inny.
Ja bym sprawdził czy numer jest aktywny np. "strzałką" i ewentualnie zmieniłbym numer do weryfikacji w serwisach.
 #1121944  autor: Estero
 16 wrz 2021, 17:27
Dzięki panowie za odpowiedzi, według wyszukiwarek operatorem numeru nadal jest Play.

Na czacie Playa dowiedziałem się, że numer obecnie przypisany jest do innej osoby oraz, że po takim czasie na pewno był dostępny w "obiegu".

W większości serwisów dane po zgubieniu zaktualizowałem, więc raczej wszystko spoko.

Dzięki panowie raz jeszcze
 #1121954  autor: marcin19883
 16 wrz 2021, 19:36
HappyBoy pisze:
15 wrz 2021, 21:39
Widocznie numer stracił ważność i powrócił do puli numerów jako czysty.
Numer gdy straci ważność całkowicie, czyli nawet na połączenia przychodzące, to jest przechowywany jeszcze 2 lata. Potem trafia do puli. :lol:
 #1122022  autor: rymi
 18 wrz 2021, 17:19
Na pewno w Play już po pół roku - niecały rok temu przestałem używać pewnego numeru i skontaktował się ze mną na FB stary znajomy, że dzwoni do mnie i jakaś kobieta odbiera.
 #1122040  autor: neotele
 18 wrz 2021, 23:09
Nie ma ścisłej zasady, że numer zwrócony operatorowi w ciągu N miesięcy zostanie ponownie aktywowany.
Numer może np. zostać przypisany do startera i , z losowych przyczyn, przez miesiące nie znajdzie nabywcy, a potencjalny kupiec tego startera, może potem przez kolejne miesiące/lata trzymać starter "w szufladzie" bez jego aktywacji.
 #1122048  autor: neotele
 19 wrz 2021, 10:42
Z poniższego artykułu (na trochę inny temat) wynika, że u poszczególnych operatorów jest różnie z zwrotem numerów do puli, tj.:
Orange: "Dezaktywacja numeru następuje po 12 miesiącach od wygaśnięcia ważności konta."

Plus: "zależne od taryfy .. nie wcześniej niż po 6 miesiącach od momentu dezaktywacji numeru"

T-Mobile: "Zgodnie z naszymi wewnętrznymi procedurami minimalny okres, po jakim numer może wrócić do puli dostępnych numerów, to 3 miesiące"

Play: nie wiadomo (choć to co innego, to dane przechowywane są przez okres 12 miesięcy - zgodnie z treścią art. 180a Prawa Telekomunikacyjnego)

https://tech.wp.pl/polska-nasze-dane-pr ... 551586433a