DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1111460  autor: Robin560
 10 lut 2021, 18:54
przemo_one pisze:
10 lut 2021, 14:16
Orientuje się ktoś jak wyłączyć niepotrzebny numer w Play na kartę?
jeśli chodzi o dezaktywację numeru w play to można iść do salonu i złożyć zgłoszenie z prośbą o dezaktywację numeru potwierdzenie wyłączenia numeru otrzymuje się pocztą.
druga możliwość to nie doładowanie numeru i po czasie zostanie odłączony.

Wow ranga "Stary Wyjadacz" :D nie sądziłem że dotrwam do niej :mrgreen:
 #1111463  autor: Remington
 10 lut 2021, 19:11
Tylko po co zaśmiecałeś tym pytaniem wątek dotyczący konkretnej taryfy...

Wyłączyć bardzo prosto - wbić kod na zakaz przychodzących połączeń głosowych i sms, wyjąć kartę i załatwione.

Dezaktywować - najprościej zmienić taryfę na taką, która skróci czas ważności konta, albo zadać sobie trochę zachodu i wysłać wypowiedzenie umowy operatorowi, czy przenieść numer do innej sieci i tam go nie aktywować tylko zniszczyć kartę.
 #1111466  autor: forum_tg
 10 lut 2021, 20:10
Remington pisze:
10 lut 2021, 19:11
Dezaktywować - najprościej zmienić taryfę na taką, która skróci czas ważności konta, albo zadać sobie trochę zachodu i wysłać wypowiedzenie umowy operatorowi, czy przenieść numer do innej sieci i tam go nie aktywować tylko zniszczyć kartę.
Pamiętaj, ze dezaktywacja dla Play to nie zawsze to samo co odpięcie numeru od Osoby (czyli Peselu),. Niedawno jedna z moich spraw zakończyła się sukcesem dzięki UKE, gdyż Play twierdził że numer musi być nadal do mnie "przypięty" bo... własnie, bo co? Numer nieaktywny, bo na mój wniosek skrócono do minimum okres ważności na połączenia przychodzące/wychodzące.
Ma być informacja w archiwum Operatora (przez pewien czas), że Pan Jan Kowalski miał numer tel. 987-654-321, ale nie powinien być przypięty. Ale tam jest inaczej. Warto po kilku miesiącach poprosić Play o wykaz numerów przypisanych do danego Peselu! można się zdziwić co się zobaczy.
 #1111522  autor: Robin560
 11 lut 2021, 20:41
Otrzymałem listownie potwierdzenie wypowiedzenia umowy więc chyba wszystko załatwili jak należy. Dzięki za informację najpewniej sprawdzę po kilku miesiącach czy coś jeszcze wisi a nie powinno.

Wow ranga "Stary Wyjadacz" :D nie sądziłem że dotrwam do niej :mrgreen:
 #1125652  autor: forum_tg
 17 gru 2021, 11:44
1. nie dubluj postów / zapytań.
2. jeżeli masz potwierdzenia zgłoszeń (np. emaile) lub chociaż znasz daty zgłoszeń przez infolinie i masz numer zgłoszeń, wyślij poprzez epuap do UKE. Jak nie masz epuap, napisz pismo, podpisz, zeskanuj i poprzez email do UKE.

Napisz wprost, że składasz skargę na siec Play, bo nie chce wyłączyć numeru xxx-xxx-xxx, zlecałeś wyłączenie numeru i odłączenie od twojego konta w dniach: ..... (w załączeniu potwierdzenia, np. emaile).
Wnioskujesz o: - wyłączenie numeru w terminie do końca 2021 r oraz rekompensaty w kwocie 100 zł za działanie sieci Play na Twoją niekorzyść.

Warto napisać co chcesz w ramach rekompensaty, jak UKE działa, to operatorzy jakieś bonusy przyznają. Ja za każdym razem otrzymałem jak UKE interweniował.
 #1126254  autor: bolek2004
 02 sty 2022, 15:49
Jeśli chodzi o play najszybciej numery wyłączają w fakcie.
Migrujemy na pnk rwk potem kodem do faktu.
Mamy 14 dni ważność konta + 60 przychodzących i praktycznie 2,3 dni po tym numer jest wyłączony.
Ubiłem tak już sporo numerów.
 #1126734  autor: areksz
 11 sty 2022, 08:45
nie da się pisałem do UKE o to i debetowanie kont w Plusie i pan naczelnik wydziału Paweł Kucharczyk(dane urzędnika państwowego tak odpowiedział" Urząd Komunikacji Elektronicznej
Warszawa, ul. Giełdowa 7/9,
tel. 22 53 49 225, fax 22 53 49 175, platforma e-usług: pue.uke.gov.pl

Pismo wydane w formie dokumentu elektronicznego i podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym











Szanowny Panie,
w odpowiedzi na przesłaną do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (Prezesa UKE)
korespondencję z 12 grudnia 2021 roku w sprawie wyrejestrowania numerów telefonów
z usługi przedpłaconej, wyjaśniam jak poniżej.
Przepisy ustawy o działaniach antyterrorystycznych1 oraz ustawy Prawo telekomunikacyjne2
(Pt) nie nakładają na dostawców usług telekomunikacyjnych obowiązku wyrejestrowania
karty SIM, czy też skrócenia okresu ważności konta przedpłaconego na żądanie abonenta.
Zasady działania usług w systemie pre-paid określone są w regulaminie tych usług. Decydując
się na korzystanie z usług przedpłaconych w jak najlepiej rozumianym interesie samego
abonenta jest zapoznanie się z warunkami świadczenia tych usług." koniec cytatu//
 #1126758  autor: macqmacq
 11 sty 2022, 17:50
W dalszym ciągu nie rozumiem karciarzy z tym wyłączeniem/wyrejestrowaniem numeru... :smt004
Karta sim nożyczkami na pół (albo i więcej, jak ktoś jest niepewny, czy uległa ona całkowitemu i nieodwracalnemu zniszczeniu...), ewentualnie do spalenia, utopienia w oceanie lub innym zbiorniku wodnym... Wysłanie w kosmos za kosztowne, więc nie polecam... :smt004
 #1126761  autor: areksz
 11 sty 2022, 18:18
ale tu nie chodzi o zniszczenie sima ale pozbycie się swoich danych u operatora i samego numeru jako danej , jeśli masz np. jak ja 16 numerów w Orange, 7 P4 ,5Plus to niektóre już były we wszystkich sieciach i nie chce by już były moje dane na tym numerze przypisane. Nie chce pamiętać i mieć danego numeru bo karta już dawno spalona jest...
 #1126762  autor: R.Mandano
 11 sty 2022, 18:32
areksz pisze:
11 sty 2022, 18:18
ale tu nie chodzi o zniszczenie sima ale pozbycie się swoich danych u operatora i samego numeru jako danej
Zapewniam cię, że informacja o tym że miałeś kiedyś numer XYZ będzie na serwerach do końca świata. Jeśli myślisz, że wypowiedzenie umowy - choćby i skutecznie prawnie - wymazuje twoje dany z Bazy Danych WB - to jesteś w tzw. mylnym błędzie.
:wink: