DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1103953  autor: jarochadogazu
 29 wrz 2020, 10:23
Hej,
chciałabym dezaktywować swoje dwa numery, w dwóch różnych sieciach - Play i Orange. Numery są aktywne. Są to numery nie w abonamencie tylko na kartę. Chciałabym je po prostu wyłączyć. Do końca ważności obu numerów jeszcze baardzo długo, ponad rok. Czy w ogóle istnieje taka możliwość na przykład stacjonarnie w salonie czy u operatora telefonicznie? Pytam bo jestem kompletnie zielona jeśli o to chodzi :).
 #1103965  autor: Karlos20
 29 wrz 2020, 13:19
Najprostszy sposób to skrócenie ważności konta w Play oraz Orange. Potem schowanie kart do szuflady, bądź ich zniszczenie.
W Play wystarczy zmienić ofertę na dowolną, wtedy ważność skróci się do 14 dni na wychodzące + 90 dni na odbieranie (realnie do 120-150 dni). W Orange wyłączamy RWK, np. aktywując profil darmowych połączeń do Orange, aktywując darmowy 1 numer z dowolnej sieci komórkowej. Wtedy wychodzące to 30 dni, a potem 180 dni na odbieranie.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1103975  autor: PiotrG-dz
 29 wrz 2020, 15:02
Mi Play wyłączył numer po 6 miesiącach ważności konta na wychodzące.Trzymał go chyba tak długo bo w Fakcie dość długo zarabiał 20zł/ miesiąc na No limit.A rok przed dezaktywacją był już leżakiem.
 #1103976  autor: Karlos20
 29 wrz 2020, 15:21
Play w swoich taryfach-submarkach trzyma przychodzące tak długo. W RBM też tak jest: minie termin 90-dniowy, to jeszcze dobre pół roku numer może sobie poleżeć.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1118439  autor: jakubd
 02 lip 2021, 10:40
Zabrakło najbardziej podstawowego rozwiązania, czyli:
Zgłosić się do operatora z żądaniem rozwiązania umowy o świadczenie usług - każdy ma swoją procedurę. Wyłączenie powinno nastąpić niezwłocznie.
 #1125074  autor: przemo_one
 02 gru 2021, 20:26
W Orange już nie skracają ważności konta po rozmowie z konsultantem. Odmówiono mi podczas takiej rozmowy. Złożyłem reklamację, ale i to nie pomogło. Jedyne rozwiązanie to czekanie do końca ważności konta. Po dezaktywacji nru jest jeszcze 30 dni na zmianę zdania. Po tym czasie nr znika z mój Orange bezpowrotnie. Najkrótsza opcja to ustawienie taryfy/usługi na "Zawsze bez limitu", ale jeszcze sam tego nie sprawdzałem. Powinno być ważność usługi + 30 dni przychodzące
 #1125078  autor: Karlos20
 02 gru 2021, 21:22
przemo_one: jest jeszcze szybszy sposób, tylko trzeba przygotować albo 1 zł albo 25 zł z konta bankowego, które wrócą za 2 dni. Szybka migracja do Flexa, a następnie rezygnacja z oferty, która oznacza natychmiastowe wyłączenie numeru.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1125085  autor: klaudia123
 03 gru 2021, 00:18
jest też metoda "nie truj tyłka", przekierowanie na nieistniejący numer np. dodaj do numeru cyfrę 602 1 900 000 - następnie kartę w szufladę, albo niszcz... wtedy Twoja Karyna ma komunikat iż numer nie istnieje, a Ty masz czas ze może się zejdziecie...
prawnie, operator i tak będzie trzymał dane numeru 5 lat + do końca bieżącego roku, w praktyce w jego CRM będą na wieki...
 #1125086  autor: Remington
 03 gru 2021, 00:21
Zaraz zaraz jakie 5 lat? Dane telekomunikacyjne tylko rok. Podatkowe 5 lat, ale dotyczy to tylko przypadków gdy operator rozliczał się bezpośrednio z klientem (czyli nieliczne przypadki gdy doładowania sprzedaje bezpośrednio operator).
 #1125093  autor: forum_tg
 03 gru 2021, 08:47
Orange i Play utrudniają dezaktywację numeru - o czym pisałem nie raz na forum. Z Play kilkukrotnie sprawę załatwiało UKE, a ja dostawałem rekompensatę finansową za zwłokę czasową.
Sprawę załatwiałem najczęściej wysyłając skan pisma poprzez email. W Orange skrócenie czasu do minimum załatwiałem poprzez czat. Zdecydowanie najtrudniej za każdym razem szło w Play.
Ktoś się zapyta dlaczego dezaktywowałem - przez korzystanie z promocji, robi się czasami za dużo kart sim.
 #1126086  autor: przemo_one
 29 gru 2021, 09:19
Małe sprostowanie dotyczące "Zawsze bez limitu" w Orange, otóż w przypadku nru MNP mimo zmiany taryfy z OFnK nie skróciło ważności na przychodzące i wychodzące, pozostałe na koncie dodatkowym. Niby RWK nie widnieje na liście usług, a jednak w tym przypadku nie skraca.
 #1126088  autor: Karlos20
 29 gru 2021, 10:33
Zmiana taryfy z innej, gdzie były aktywne GB po zasileniach i / lub no-limity, na opcje ZBL, nie skraca ważności konta i pozostawia dostępne środki z poprzedniej taryfy.
Skrócenie wychodzących dojdzie najprędzej w taryfie OFNK przy aktywacji opcji "Za darmo w Orange" lub "Numer bez limitu", wówczas operator ustawia 30 dni okresu aktywnego i 90 dni pasywnego, zabierając GB z OFNK po zasileniach z aktywnymi "darmówkami" do Orange.
Prostsza metoda skrócenia konta? Są dwie: migracja do nowej taryfy "iOT na kartę" (trzeba spełnić warunki, posiadanie minimum 5 zł na saldzie, choć sama zmiana taryfy jest darmowa) lub zmiana na "nju na kartę" (tutaj zmiana taryfy kasuje wszystkie środki na koncie, a numer jest aktywny 3-4 miesiące i aby go się pozbyć, nie zasilamy konta).

Jest jeszcze jedna opcja, ale trzeba na kilka dni zarezerwować sobie zabranie z konta bankowego 25 zł, które jest w 100% zwracalne. Migracja do Flexa, opłacenie planu oraz rezygnacja z niego w ciągu 14 dni, jeśli w tym czasie wyłączymy plan i zrezygnujemy z Flexa, numer jest natychmiastowo dezaktywowany, a zapłacona kasa za plan wraca na konto bankowe w ciągu 2 dni.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1126099  autor: 24bis24
 29 gru 2021, 13:28
Karlos20 pisze:
29 gru 2021, 10:33
zmiana na "nju na kartę" (tutaj zmiana taryfy kasuje wszystkie środki na koncie, a numer jest aktywny 3-4 miesiące i aby go się pozbyć, nie zasilamy konta).
WYMODEROWANO
numer po przeniesieniu do
"nju na kartę" będzie aktywny 30 dni od momentu zmiany taryfy a po kolejnym miesiącu wyłączą go( można go w ciągu kolejnego miesiąca przywrócić ).
Ostatnio zmieniony 29 gru 2021, 16:42 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: bez wycieczek osobistych

ZM we Freshu Darmowe rozmowy i SMSy w Play
 #1126122  autor: Karlos20
 29 gru 2021, 17:12
24bis24 WYMODEROWANO nie ma racji.
1.5. po dokonaniu migracji Okres aktywny (możliwość wykonywania połączeń wychodzących) ustawiony jest na 31 dni, a Okres pasywny (możliwość
odbierania połączeń przychodzących) na 62 dni.
Czyli łącznie 3 miesiące + ewentualny miesiąc na odzyskanie numeru.
Źródło: https://www.njumobile.pl/b/articles/reg ... 212018.pdf
Ostatnio zmieniony 29 gru 2021, 17:41 przez Remington, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: zbędna uwaga usunięta

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1126124  autor: Remington
 29 gru 2021, 17:38
Z przytoczonego fragmentu nie wynika, że aktywny nie pokrywa się z pasywnym. Mnie to wygląda na 2 miesiące (z czego połowa na wykonywanie połączeń) plus miesiąc na odzyskanie. Czyli tak jak napisał 24bis24.
 #1126125  autor: 24bis24
 29 gru 2021, 18:16
@Karlos20: co komu po regulaminie jest on dostępny dla wszystkich, życie pokazuje co innego a numer dawno w kosmosie.

ZM we Freshu Darmowe rozmowy i SMSy w Play