DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1098952  autor: Karlos20
 08 lip 2020, 23:08
W sumie różnicowanie stawek dla odNOWY i PNK RWK jest zasadne, bo za utrzymanie numeru w sieci Play sam ponosi koszty, a jeśli takiego klienta mało aktywnego nie zachęci do doładowania konto, to podniesie mu stawki cennikowe o te 4 zł, a haracz w odNOWIE zwiększy o 1 zł.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz,
dzwoniąc do Obsługi Klienta z numeru Play, musimy podać swój nr PESEL (opcja 1), inny nr telefonu, którego dotyczy sprawa (opcja 2), bądź wybrać opcję "nie pamiętam danych" czyli 3 (poproszą o kod abonencki). Wybranie tych opcji spowoduje bezpośrednie przełączenie do konsultanta. Możliwe, że opcje mogą się różnić od ilości numerów podpiętych do Play24 itd.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1098955  autor: mpiter
 08 lip 2020, 23:27
W sumie to się zgadzam na podwyżki, u jakiegokolwiek operatora, ale bądźmy szczerzy- za ceną musi iść jakość. Play jeszcze nie zauważył, że dalej odstaje od pozostałej trójki, a wcale nie jest już najtańszy, nie ma rozsądnej oferty, a kruczki w umowach i zagrywki konsultantów w salonach*, zawstydziłyby nawet Telekomunikacje Polską. Za niższą cenę, można mieć lepsze usługi w Orange, T-Mobile i Plus.



* i proszę mi nie mówić, że zależy od konsultanta, bo takie mają szkolenia sprzedażowe.
 #1098956  autor: iphoneski
 08 lip 2020, 23:47
JFK2016 pisze:
08 lip 2020, 22:44
iphoneski pisze:
08 lip 2020, 20:42
Play ostro inwestuje w budowę sieci, zaraz aukcja 5G a jeszcze inwestorzy domagają się zysków. Gdy budowała się konkurencja to budowała się za kosmicznie drogie abonamenty, minutę po 78 gr, ceny roamingu z tamtych czasów lepiej przemilczeć. Play już tak zrobić nie może, więc robi to co musi. Mszczą się dawne decyzje czyli rozdawanie wszystkiego za darmo i reklamy byle tylko przyciągnąć jak najwiecej klientów, bez znaczenia jaki będzie z nich zysk.
To zdecydowanie masz luki w pamięci, Play przez ładnych kilka lat miał bonusy na połączenia między operatorami (ze względu na budowę sieci). To że po 2010 roku ówczesne zarządy tworzyły/tolerowały chore praktyki ( przez prawie pół dekady operator "okopał się "na swoich na swoich pozycjach i praktycznie/poza wdrażaniem nowych technologi nie rozbudowywał sieci...) -to teraz są koszty (za to pozwalał sobie na bezsensowne gesty za kilkadziesiąt mln zł rocznie, przez 5 lat...).
A co ja napisałem wyżej? Dokładnie to samo tylko innymi słowami i lekko w innym kontekście, ale sens był ten Sam. Play mógł zabrać się za budowanie sieci już dawno gdy można było coś z klientów wyciągnąć a do tego preferencyjny MTR, o którym wspomniałeś. Zamiast to inwestować przej... znaczy stracili na bezsensowne pompowanie bazy bezużytecznymi klientami, którzy korzystali z darmowych albo prawie darmowych opcji bez opamiętania. I teraz mamy to co mamy - po pierwsze ubijanie wielu promocji, po drugie odpływ klientów (mały względem całości bazy ale jednak) co kwartał a po trzecie podwyżki, które są koniecznością.
 #1098959  autor: darkangel
 09 lip 2020, 00:13
Kolejne podwyżki cen w Play czas zacząć.

Od 15 sierpnia operator, znowu podnosi ceny minut/SMS/MMS w prepaidze.
Ponoć, niektórzy dostają już pisma w tej sprawie.

To wszystko równo po pół roku od ostatniego podniesienia cen w usługach na kartę.
 #1098962  autor: Remington
 09 lip 2020, 01:46
Ww. post przeniosłem z innego wątku stąd trochę nie na czasie, ale słuszne spostrzeżenie, że podwyżka wchodzi co do dnia pół roku po poprzedniej.
 #1098974  autor: piotrzet
 09 lip 2020, 11:14
Play chyba bardzo chce przejść na ostatnie miejsce w ilości kart sim. Jeśli chcą sobie wyczyścić bazę z osób, które chcą mieć wszystko najtaniej są inne sposoby.
Ciekawe co jeszcze wymyślą.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1099008  autor: TomLee
 09 lip 2020, 16:57
Z tym czyszczeniem bazy to masz rację. Play jako jedyny ma ponad 2,5 mln kart, właśnie w taryfach odnowa i PRWK, na który praktycznie niewiele się dzieje.
 #1099009  autor: Remington
 09 lip 2020, 17:01
Byście się wstydzili takie teorie spiskowe głosić. Oficjalne stanowisko operatora wyjaśnia, że przecież to wszystko jest z myślą o klientach:

Potwierdzamy, że rozpoczęliśmy wysyłkę listów informujących o zmianach.

Cały czas chcemy polepszać usługi, które dla klientów są istotne. Coraz częściej korzystają z naszych pakietów, w których otrzymują nielimitowane połączenia i wiadomości wraz z paczką Internetu. Zachęcamy do korzystania z nich, a szczegóły znajdują się na stronie www.play.pl/oferta/play-karta.

Jednocześnie spada użycie rozliczane per minuta czy SMS. Często oferujemy także promocje, dzięki którym można uzyskać dodatkowe środki – tego lata na klientów na kartę czeka nawet 200 GB do wykorzystania za darmo, o czym pisaliśmy tutaj: www.blogplay.pl/2020/07/nawet-200-gb-2-x-100-gb-na-lato.

Należy też pamiętać, że nasi klienci mogą korzystać z darmowych rozmów i SMS-ów w ramach sieci Play.
 #1099032  autor: JFK2016
 09 lip 2020, 22:36
iphoneski pisze:
08 lip 2020, 23:47
Play mógł zabrać się za budowanie sieci już dawno gdy można było coś z klientów wyciągnąć a do tego preferencyjny MTR, o którym wspomniałeś. Zamiast to inwestować przej... znaczy stracili na bezsensowne pompowanie bazy bezużytecznymi klientami, którzy korzystali z darmowych albo prawie darmowych opcji bez opamiętania. I teraz mamy to co mamy - po pierwsze ubijanie wielu promocji, po drugie odpływ klientów (mały względem całości bazy ale jednak) co kwartał a po trzecie podwyżki, które są koniecznością.
To widzę że mamy w tym temacie podobne spostrzeżenia, może da to też innym do myślenia że w biznesie nie ma próżni i wszystko musi się zbilansować, a durne darmowe promocje mogą się później "odbijać czkawką" wszystkim.
 #1099467  autor: Dorotea
 17 lip 2020, 11:55
Dostałam mail z informacją o podwyżce:
Kod: Zaznacz cały
 Dzień dobry,

dziękujemy, że korzystasz z oferty na kartę w Play, cieszymy się, że jesteś z nami.
Piszemy do Ciebie z ważnymi informacjami dotyczącymi ofert na kartę (oferty głosowej i oferty internetu mobilnego), które świadczymy pod marką Play i Red Bull MOBILE.

15 sierpnia 2020 roku zmienią się ceny połączeń, SMS i MMS do krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych. Dotyczy to cen, które określiliśmy we wszystkich Cennikach tych ofert – za wyjątkiem tych połączeń i SMS-ów, które opisaliśmy tam jako Bezpłatne.

Nowe ceny opisaliśmy w poniższej tabeli:
USŁUGA	CENA ZA USŁUGĘ
Cena minuty krajowego połączenia głosowego i wideo do wszystkich krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych (w tym w ramach Sieci Telekomunikacyjnej P4) oraz połączenia głosowego w roamingu międzynarodowym wewnątrz Strefy Euro oraz ze Strefy Euro do Polski.
Zmiana ceny dotyczy wszystkich ofert oprócz Oferty Play na Kartę odNOWA i Oferty Play na Kartę Rok Ważności Konta.	0,35 PLN
Cena minuty krajowego połączenia głosowego i wideo do wszystkich krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych (w tym w ramach Sieci Telekomunikacyjnej P4) oraz połączenia głosowych w roamingu międzynarodowym wewnątrz Strefy Euro oraz ze Strefy Euro do Polski.
Zmiana ceny dotyczy wyłącznie Oferty Play na Kartę odNOWA i Oferty Play na Kartę Rok Ważności Konta.	0,39 PLN
Cena krajowej wiadomości SMS do wszystkich krajowych sieci komórkowych i stacjonarnych (w tym w ramach Sieci Telekomunikacyjnej P4) oraz wiadomości SMS w roamingu międzynarodowym wewnątrz Strefy Euro, oraz ze Strefy Euro do Polski.
Zmiana ceny dotyczy wszystkich ofert oprócz Oferty Play na Kartę odNOWA.	0,20 PLN
Cena krajowej wiadomości MMS do wszystkich krajowych sieci komórkowych (w tym w ramach Sieci Telekomunikacyjnej P4), MMS na e-mail oraz wiadomości MMS w roamingu międzynarodowym wewnątrz Strefy Euro oraz ze Strefy Euro do Polski.	0,40 PLN
Opłata za brak aktywności na koncie dla Cennika Oferty Play na Kartę odNOWA	3,00 PLN

Ten list ma charakter informacyjny – nic nie musisz robić. Jeśli jednak nie akceptujesz powyższych zmian, to do 15 sierpnia 2020 r. możesz wypowiedzieć Umowę z tego powodu. Nie przysługuje nam wtedy prawo do żądania zwrotu ulgi (jeżeli została Ci przyznana przy zawarciu umowy).
Dzięki nowym cenom będziemy mogli przygotować dla Ciebie jeszcze lepsze usługi i promocje.

Pamiętaj też, że w większości naszych taryf na Kartę możesz bezpłatnie włączyć darmowe połączenia i SMS-y w ramach sieci Play. Aktualną listę taryf, które obejmuje ta promocja, znajdziesz na www.play.pl.

Pozdrawiamy Zespół Play 
 #1099479  autor: macqmacq
 17 lip 2020, 19:12
Ja też dostałem maila, ale nie o podwyżce, a o "zmianie cen" - tak to ładnie ułożyli w słówka... Oczywiście wiadomo w czym rzecz, więc podwyżki!
Już kilku osobom korzystającym sporadycznie z telefonu zaproponowałem Fakt mobile w ramach play - tam jeszcze bez pakietów najtaniej i dodatkowe pakiety darmowe 8)
 #1099480  autor: biala1991
 17 lip 2020, 20:45
marcin19883 pisze:
17 lip 2020, 12:41
Dorotea pisze:
17 lip 2020, 11:55
Dostałam mail z informacją o podwyżce
Niektórzy list dostali. W tym ja.

A niektórzy nie dostali ani listu ani maila :) Korespondencji papierowej oczywiście nie oczekuję ale jeśli mam konto założone na adres mailowy to dlaczego przesłanie na ten adres informacji o zmianie w cenniku wymaga dodatkowej zgody? Przecież podwyżka się odbędzie czy wyrażę zgodę czy nie :D

Tak trochę obok tematu, zauważyłam że w regulaminie zmiany taryfy na Internet na Kartę, który faktycznie dotyczy Internetu na Kartę 2.0 jest zapis ograniczający liczbę migracji w miesiącu do 10. To samo jest w regulaminie "powrotnym", czyli zmiana z Internet na Kartę 2.0 na Formuła Play na Kartę. Nie wiem czy to dlatego, że chodzi o migrację między taryfą internetową i głosową co do niedawna było całkiem niemożliwe czy Play generalnie wprowadza jakieś ograniczenia związane z przechodzeniem między taryfami?
I ciekawe jak w praktyce będą to egzekwować? :)
 #1099482  autor: Remington
 17 lip 2020, 21:39
biala1991 pisze:
17 lip 2020, 20:45
jeśli mam konto założone na adres mailowy to dlaczego przesłanie na ten adres informacji o zmianie w cenniku wymaga dodatkowej zgody?

Bo takie są przepisy. One nie przewidują bytu "konto założone na adres mailowy", a jedynie umówienie się operatora z klientem na korespondencję mailową. Jeśli w Play24 widzisz swój adres pocztowy to może jednak list dostaniesz.
 #1099488  autor: biala1991
 18 lip 2020, 07:00
Play nie ma mojego adresu. A Ci co podali adres wyrazili zgodę na informację w formie papierowej? Zgoda na elektroniczną wysyłkę zmian cennika jest upchnięta między zgody marketingowe, które z automatu zaznaczam na "nie" więc łatwo jej nie zauważyć. Opcji zgody na wysyłkę papierową nie było tam wcale, chyba że jest to narzucone ustawowo?
Dla mnie to bez sensu, jeśli wysyłka papierowa nie wymaga zgody a wysyłka elektroniczna wymaga, przecież w przypadku informacji o zmianie w cenniku to o żadnej zgodzie czy niezgodzie nie ma mowy. To nie jest oferta, która daje wybór, możemy skorzystać z przedstawianych propozycji albo nie więc jeśli nie jesteśmy zainteresowani to wyłączamy zgodę na marketing. Brak zgody na informacje o podwyżce i tak nas nie uchroni przed podwyżką a pozbawia nas tylko dostępu do informacji o niej dlatego pytanie powinno brzmieć w jakiej formie chcemy dostawać info o zmianach: elektronicznej czy papierowej a nie czy chcemy je dostawać :)

Nie u wszystkich operatorów widziałam opcje wyrażenia zgody na elektroniczną wysyłkę informacji o zmianach, np. Plus nie daje takiej możliwości a większość osób adresu nie udostępnia więc..?
Moim zdaniem w przypadku prepaida indywidualne informowanie o zmianach to dobra wola operatora a nie obowiązek. Jeśli Play ma życzenie mnie poinformować to niech to po prostu zrobi w możliwy dostępny sposób (na maila, który jest im znany) a nie wymyśla jakieś dodatkowe zgody, których przypadkowe wyłączenie skutkuje niewysłaniem informacji :)
 #1099492  autor: Remington
 18 lip 2020, 09:27
Jaka dobra wola? Obowiązek ustawowy, papierowo z defaultu (ale tylko jeśli mają adres), a elektronicznie tylko za zgodą.

Nieinformowanie o zmianach jest operatorom na rękę, więc jeśli ktoś nie ma adresu pocztowego to po co podsuwać mu zgodę, za to jeśli ma to warto by ją wyraził, bo mail tańszy niż papier.
 #1099495  autor: biala1991
 18 lip 2020, 10:22
To jak ten obowiązek realizuje Plus skoro nie pytają o zgodę na wysyłkę elektroniczną a w Plus online nie ma nawet możliwości podania maila?

Dla mnie takie rozwiązanie jest nielogiczne, pytanie o zgodę w przypadku wysyłki zmian na maila i wysłanie listowne bez pytania klienta o zdanie. Jeśli operator ma obowiązek poinformować o zmianach to zgoda klienta nie powinna być wymagana w żadnym przypadku. Jeśli to klient decyduje to tak samo jak w przypadku braku zgody na wysyłkę elektroniczną powinien mieć prawo nie zgodzić się na wysyłkę papierową.
Gdyby przypadkiem Play miał mój adres (np. przenosiłam nr), to bez pytania wysłałby mi te zmiany pocztą chociaż wcale tego nie chcę? to nonsens :)
 #1099518  autor: biala1991
 18 lip 2020, 15:06
Może wyraziłeś zgodę na wysyłkę elektroniczną? Ja ją wyłączyłam z rozpędu razem ze zgodami marketingowymi a ponieważ nie mają mojego adresu (i to dotyczy większości prepaidowców) to pytanie:
Czy wyrażasz zgodę na informowanie o zmianach mailem?
w praktyce, przy braku adresu, sprowadza się do pytania:
Czy chcesz wiedzieć o zmianach?
Chyba nie o to chodziło ustawodawcy, który wprowadził obowiązek informacyjny