DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1099488  autor: biala1991
 18 lip 2020, 07:00
Play nie ma mojego adresu. A Ci co podali adres wyrazili zgodę na informację w formie papierowej? Zgoda na elektroniczną wysyłkę zmian cennika jest upchnięta między zgody marketingowe, które z automatu zaznaczam na "nie" więc łatwo jej nie zauważyć. Opcji zgody na wysyłkę papierową nie było tam wcale, chyba że jest to narzucone ustawowo?
Dla mnie to bez sensu, jeśli wysyłka papierowa nie wymaga zgody a wysyłka elektroniczna wymaga, przecież w przypadku informacji o zmianie w cenniku to o żadnej zgodzie czy niezgodzie nie ma mowy. To nie jest oferta, która daje wybór, możemy skorzystać z przedstawianych propozycji albo nie więc jeśli nie jesteśmy zainteresowani to wyłączamy zgodę na marketing. Brak zgody na informacje o podwyżce i tak nas nie uchroni przed podwyżką a pozbawia nas tylko dostępu do informacji o niej dlatego pytanie powinno brzmieć w jakiej formie chcemy dostawać info o zmianach: elektronicznej czy papierowej a nie czy chcemy je dostawać :)

Nie u wszystkich operatorów widziałam opcje wyrażenia zgody na elektroniczną wysyłkę informacji o zmianach, np. Plus nie daje takiej możliwości a większość osób adresu nie udostępnia więc..?
Moim zdaniem w przypadku prepaida indywidualne informowanie o zmianach to dobra wola operatora a nie obowiązek. Jeśli Play ma życzenie mnie poinformować to niech to po prostu zrobi w możliwy dostępny sposób (na maila, który jest im znany) a nie wymyśla jakieś dodatkowe zgody, których przypadkowe wyłączenie skutkuje niewysłaniem informacji :)
 #1099492  autor: Remington
 18 lip 2020, 09:27
Jaka dobra wola? Obowiązek ustawowy, papierowo z defaultu (ale tylko jeśli mają adres), a elektronicznie tylko za zgodą.

Nieinformowanie o zmianach jest operatorom na rękę, więc jeśli ktoś nie ma adresu pocztowego to po co podsuwać mu zgodę, za to jeśli ma to warto by ją wyraził, bo mail tańszy niż papier.
 #1099495  autor: biala1991
 18 lip 2020, 10:22
To jak ten obowiązek realizuje Plus skoro nie pytają o zgodę na wysyłkę elektroniczną a w Plus online nie ma nawet możliwości podania maila?

Dla mnie takie rozwiązanie jest nielogiczne, pytanie o zgodę w przypadku wysyłki zmian na maila i wysłanie listowne bez pytania klienta o zdanie. Jeśli operator ma obowiązek poinformować o zmianach to zgoda klienta nie powinna być wymagana w żadnym przypadku. Jeśli to klient decyduje to tak samo jak w przypadku braku zgody na wysyłkę elektroniczną powinien mieć prawo nie zgodzić się na wysyłkę papierową.
Gdyby przypadkiem Play miał mój adres (np. przenosiłam nr), to bez pytania wysłałby mi te zmiany pocztą chociaż wcale tego nie chcę? to nonsens :)
 #1099518  autor: biala1991
 18 lip 2020, 15:06
Może wyraziłeś zgodę na wysyłkę elektroniczną? Ja ją wyłączyłam z rozpędu razem ze zgodami marketingowymi a ponieważ nie mają mojego adresu (i to dotyczy większości prepaidowców) to pytanie:
Czy wyrażasz zgodę na informowanie o zmianach mailem?
w praktyce, przy braku adresu, sprowadza się do pytania:
Czy chcesz wiedzieć o zmianach?
Chyba nie o to chodziło ustawodawcy, który wprowadził obowiązek informacyjny
 #1099519  autor: marcin19883
 18 lip 2020, 15:30
biala1991 pisze:
18 lip 2020, 15:06
Może wyraziłeś zgodę na wysyłkę elektroniczną?
Nic nie wyrażałem. Konto PLAY na starcie ma wyłączone wszystkie zgody. Dla pewności po dodaniu każdego numeru, sprawdzam czy wyłączone. Kiedyś jak przenosiłem numer, to w salonach z automatu wszystko zaznaczają i muszę od razu wyłączać, jak tylko numer się przeniesie. Teraz mało co się logowuje do play24 na www, bo tak ciągle proszą o zaznaczenie zgód, duzym banerem :lol:
 #1099521  autor: Remington
 18 lip 2020, 17:05
biala1991 pisze:
18 lip 2020, 10:22
To jak ten obowiązek realizuje Plus skoro nie pytają o zgodę na wysyłkę elektroniczną a w Plus online nie ma nawet możliwości podania maila?

Odpowiedź masz w drugim akapicie mojego posta: operator nie ma w tym żadnego interesu. Plus nie zbiera adresów pocztowych, ani zgody na wysyłkę mailem. Robi to zapewne tylko gdy ktoś tego zażąda. Sprytnie i w majestacie prawa ograniczając liczbę powiadamianych klientów do minimum.
 #1099529  autor: biala1991
 18 lip 2020, 18:45
Remington pisze:
18 lip 2020, 17:05
operator nie ma w tym żadnego interesu. Plus nie zbiera adresów pocztowych, ani zgody na wysyłkę mailem.
To zrozumiałe, że zbieranie adresów pocztowych prowadzi do generowania kosztów ale skąd brak interesu w pozyskiwaniu adresów mailowych ? Przecież w przypadku klientów posiadających adres przesiadka na maila to dla operatora oszczędność ale Plus nie daje swoim klientom szans, żeby wskazali maila, bo ich system takiej opcji nie przewiduje.
Jeśli wysyłka elektroniczna (pomimo że tańsza od papierowej) też generuje jakieś koszty to po co w takim razie Play się na to naraża i proponuje klientom wysyłkę mailem kiedy mógłby zaoszczędzić tak samo jak Plus i o maila wcale nie pytać? Nie ma w tym logiki :)



@Marcin19883, ja dopiero wczoraj zaznaczyłam maila, ciekawe czy Play mi coś wyśle :)
 #1099536  autor: Remington
 18 lip 2020, 19:51
@biala1991
ależ tłumaczę, że operator nie ma żadnej korzyści z informowania klientów o podwyżkach (szczególnie niedługo, gdy będzie musiał zwrócić całe saldo po rozwiązaniu umowy). Niezbierając aktywnie ich adresów pocztowych ani mailowych (tych wraz ze zgodą) w ogóle nic im nie musi wysyłać (w majestacie prawa).
 #1111754  autor: darkangel
 17 lut 2021, 00:09
Stało się Play znowu podnosi opłaty od następnego miesiąca w prepaidzie.
Która to już podwyżka? 3 w ciągu lekko ponad jednego roku.

Pierwsza była chyba w Lutym 2020r.
 #1111756  autor: biala1991
 17 lut 2021, 05:11
biala1991 pisze:
18 lip 2020, 18:45
@Marcin19883, ja dopiero wczoraj zaznaczyłam maila, ciekawe czy Play mi coś wyśle :)
I znów nie wysłał, pomimo że zgodę na komunikację elektroniczną wyraziłam :) Po zalogowaniu na Play24 cały czas wyświetla się komunikat:
Czy twój adres mailowy ......... jest aktualny?
Też tak macie?

W zakładce Moje Dane mail jest podany tylko inny niż login mailowy, którym loguje się na konto, może w tym tkwi problem?

Jeśli Play ignoruje mojego maila przy wysyłaniu zmian w cennikach to co z innymi informacjami? W zeszłym roku na ich forum i blogu był wyciek danych, czy w przypadku informacji o takim wycieku mój adres też może być pominięty?
 #1111771  autor: R.Mandano
 17 lut 2021, 12:33
darkangel pisze:
17 lut 2021, 00:09
Która to już podwyżka? 3 w ciągu lekko ponad jednego roku ...
Tak wygląda europejski, liberalny socjalizm z praktycznej strony - nowemu Nabywcy sieci Play muszą się zwrócić - choć częściowo - koszty zakupu ...
:D

Choć wątpię, aby kiedykolwiek zwróciły się całkowite koszty zakupu, szacowane na ponad 2 mld € - chyba, że francuska grupa Iliad kupiła Play`a za wyemitowane obligacje, a te obligacje za parę lat wykupi EBC, za świeżo wydrukowane €.
:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen:
 #1111779  autor: Karlos20
 17 lut 2021, 13:45
...a promo dla nowych klientów (MNP do Play oraz nowe startery) z darmowym pakietem 100GB do 30.04.2021 ma przykryć fakt podwyżek. Sprytne zagranie marketingowe.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1111784  autor: Karlos20
 17 lut 2021, 14:20
Nic się nie zmienia w kwestii pakietów.
Przypomnę.
Dla odNOWY:
> MINI SOLO: 15 zł za nielimitowane minuty i SMSy do wszystkich + 10GB ważne 10 dni (nieodnawialny)
> SOLO L: 30 zł za nielimitowane minuty i SMSy do wszystkich + 15GB (co miesiąc, odnawialne tego samego dnia miesiąca kanendarzowego, w którym po raz pierwszy włączono pakiet)
> SOLO XL odNOWA: 35 zł za nielimitowane minuty, SMSy i MMSy do wszystkich + 20GB + dostęp do 5G PLAY (co miesiąc).
Po wyczerpaniu GB wracamy do zużywania paczek bezterminowych lub promocyjnych, albo będzie zjadać 1gr za 500 kB jednostki taryfikacyjnej, przy stanie 0,00 net przestanie działać.

Dla ofert: Formuła Play Na Kartę, Play Na Kartę Rok Ważności Konta, Play Na Kartę 0gr w Play, Play Na Kartę Lubię To są 4 pakiety:
> SOLO S: 20 zł za nielimitowane minuty i SMSy do wszystkich (co miesiąc, odnawialne każdego tego samego dnia miesiąca kalendarzowego liczone od pierwszej aktywacji pakietu), tam brak paczki netowej, więc UWAGA!
> SOLO M: 25 zł za nielimitowane minuty i SMSy do wszystkich + 10GB (co miesiąc)
> SOLO L: 30 zł za nielimitowane minuty i SMSy do wszystkich + 15GB (co miesiąc)
> (najlepsza opcja) SOLO XL: 35 zł za nielimitowane minuty, SMSy i MMSy + 20GB szybszego neta, po ich wyczerpaniu internet bez limitu na prędkości 1 mbps do końca ważności usługi.

Uwaga na płatnego neta po wyczerpaniu GB z SOLO M i L. Przy stanie 0,00 net jest odcinany. Oferta FPNK ma comiesięczny licznik do 5 zł w którym net kosztuje 2gr za 100 kB. Po osiągnięciu tego progu prędkość spada do dramatycznych 8 kbps i nie ma ekstra kosztów. 1go dnia miesiąca kalendarzowego licznik się resetuje. Taryfa PNK LT ma cennikowy lejek 32 kbps bezpłatnie.

Przy SOLO XL lejek 1 mega włączy się po wyczerpaniu wszystkich zasobów szybszego neta, jeśli mamy oprócz podstawowych 20GB inne płatne lub promocyjne paczki. Tylko ta usługa chroni przed ekstra kosztami w taryfach bez lejka cennikowego (w taryfie FPNK nie naliczy ekstra opłat za neta, w której za osiągnięcie miesięcznego progu 5 zł, net nie jest płatny a dramatycznie spowalnia do 8 kbps), a w taryfie PNK Lubię To ta usługa podnosi lejek z 32 kbps do 1 mbps w czasie jej trwania. Dodatkowo SOLO XL daje dostęp do 5G PLAY.

Dodatkowo: usługi SOLO mają pakiet GB, które nie przechodzą na kolejny cykl usługi, niewykorzystane przepadają.
Warto ZAPAMIĘTAĆ dzień w którym włączono usługę, gdyż tego dnia między godz 0:00 a 1:00 będzie się odnawiać pobierając kasę z konta głównego (na 2 dni przed odnowieniem będą wysyłać SMSa, choć wielu userów tego SMSa nie przeczyta). Uczulam na to, gdyż Play nie przewidział możliwości sprawdzenia ważności środków wykupionych z opcji SOLO. Sama data salda GB tutaj nie podpowie, do kiedy usługa jest ważna, gdyż darmowym lub płatnym pakietem łatwo zmienić datę salda pod kodem*107# (PNK LT - przy doładowaniu konta za 50 zł, saldo *107# ma ważność 100 dni, więc nie sprawdzimy, kiedy usługa z netem się odnowi) lub *108# dla innych taryf.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1111791  autor: TomLee
 17 lut 2021, 15:18
Może nie będą ruszać faktu, ponieważ niedawno urozmaicili tę ofertę o nowe pakiety, zamiast zrobić podwyżki. Jest to najmniej znana oferta związana z siecią Play i to jest sporym atutem.
 #1111795  autor: Karlos20
 17 lut 2021, 15:46
Na pogorszenie Virgin szansa jest też mała (100GB na start w czasowej promocji + nowy pakiet no-limit za 30 zł).
Jak sami w liście podkreślają - nowe ceny pozwolą przygotowywać nowe promocje. Jak widać, stać ich na rozdawnictwo 100GB dla nowych numerów/starterów i powracających/nowych w Play Na Kartę.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1111843  autor: rsig
 18 lut 2021, 00:39
Karlos20 pisze:
17 lut 2021, 14:20
Warto ZAPAMIĘTAĆ dzień w którym włączono usługę, gdyż tego dnia między godz 0:00 a 1:00 będzie się odnawiać pobierając kasę z konta głównego
W odNowie można to zneutralizować kupując dodatkowo zwykły pakiet internetu bez terminu ważności. Wtedy między 0.00 a 1.00 internet będzie szedł z niego.
Choć ogólnie i tak mało istotny problem. Po północy to już się zwykle śpi. Nawet jak się nie śpi to jest się w domu używając internetu stacjonarnego. Nawet jak się używa internetu na komórce to w domu często idzie on po wifi ze stacjonarki.
(na 2 dni przed odnowieniem będą wysyłać SMSa, choć wielu userów tego SMSa nie przeczyta).
Hę? Dlaczego? Dostajesz tysiące sms dziennie że sobie część pomijasz?
Zawsze też można sobie w kalendarzu ustawić comiesięczny alarm o kończącym się pakiecie. A własnych wpisów z kalendarza chyba nikt nie zignoruje.
Uczulam na to, gdyż Play nie przewidział możliwości sprawdzenia ważności środków wykupionych z opcji SOLO. Sama data salda GB tutaj nie podpowie, do kiedy usługa jest ważna, gdyż darmowym lub płatnym pakietem łatwo zmienić datę salda pod kodem*107# (PNK LT - przy doładowaniu konta za 50 zł, saldo *107# ma ważność 100 dni, więc nie sprawdzimy, kiedy usługa z netem się odnowi) lub *108# dla innych taryf.
Wystarczy sprawdzić do kiedy jest ważność nielimitowanych sms, ważność internetu będzie taka sama. Alternatywnie wpłacić większą sumę na konto i jak przy którymś sprawdzeniu stanu konta wyświetli że zostało już tylko ~30 zł to wtedy doładować kolejną wpłatą.