DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 3 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
 #1105406  autor: Camis
 22 paź 2020, 18:53
Ale z tego co czytałem to prawo wymaga zwrotu tylko normalnych środków z doładowania bez tych bonusowych itp.

Dzisiaj dostałem list z Play i email z tym info:

Obrazek
 #1105408  autor: Remington
 22 paź 2020, 18:57
Które w przypadku gdy zasilają konto główne trudno wyliczyć. W tym rzecz, bo nie ma definicji w jakiej kolejności schodzą środki, gdyby nawet przyjąć chronologiczną, to musieliby całą historię konta przetrzepać.

Co ciekawe Plus wciąż jeszcze trzyma 5. doładowanie gratis i nawet je ostatnio polecał w jakimś komunikacie.
 #1105494  autor: Karlos20
 24 paź 2020, 01:13
Świeże info od Play:
Usługa zwrotu środków z doładowań w ofertach na kartę

Informujemy, że 24 listopada 2020 r. wprowadzamy do naszych cenników nową usługę opisaną poniżej:

Po upływie Okresu ważności połączeń przychodzących/Okresu ważności konta lub przeniesieniu numeru MSISDN do innego operatora Użytkownik, który jest konsumentem, może zwrócić się do Operatora o zwrot niewykorzystanej wartości Pakietu Złotówek na zasadach określonych poniżej (Usługa zwrotu środków pochodzących z Doładowania):

Zwrot dotyczy tylko niewykorzystanej wartości Pakietu Złotówek wynikającej z Doładowania konta, pozostałych na tym koncie w chwili upływu Okresu ważności połączeń przychodzących/Okresu ważności konta lub przeniesienia Numeru MSISDN. Nie dotyczy to środków promocyjnych przyznanych ponad kwotę Doładowania.
Użytkownik może złożyć wniosek o zwrot w ciągu 30 dni od upływu Okresu ważności połączeń przychodzących/Okresu ważności konta lub przeniesienia numeru MSISDN do innego operatora.
Użytkownik może złożyć wniosek pisemnie na adres korespondencyjny Operatora, dzwoniąc lub wysyłając wiadomość e-mail do Obsługi Klienta lub w Punkcie Sprzedaży P4.
Operator dokona zwrotu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Użytkownika, w terminie do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku.
Opłata związana z realizacją procesu zwrotu środków wynosi 20 zł – Operator pomniejsza o tę opłatę kwotę podlegającą zwrotowi.
Niewykorzystane wartość Pakietu Złotówek nie będzie zwracana, jeżeli jest niższa od wskazanej wyżej opłaty.
Zmiana dotyczy cenników wszystkich ofert, które działają w oparciu o Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Użytkowników oraz Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dostępu do Internetu dla Użytkowników pod markami Play, Red Bull MOBILE i Fakt MOBILE.

Ten komunikat ma charakter informacyjny – nic nie musisz robić. Jeśli jednak nie akceptujesz powyższych zmian, to do 24 listopada 2020 r. możesz wypowiedzieć umowę z tego powodu.

Analogicznie, Abonenci MIX, którzy spłacili umowę wymaganą ilością doładowań i przeszli do innej sieci, bądź upłynie ważność konta na przychodzące, rozwiązując jednocześnie przekształconą na czas nieokreślony umowę o świadczenie usług w ramach pokontraktowego MIXa, mogą ubiegać się o zwrot niewykorzystanej kasy na koncie głównym. Oto komunikat:
Usługa zwrotu środków z doładowań w ofertach mix

Informujemy, że 24 listopada 2020 r. wprowadzamy do naszych cenników ofert Mix nową usługę opisaną poniżej:

Po upływie Okresu ważności połączeń przychodzących lub przeniesieniu numeru MSISDN do innego operatora Abonent Mix III, który jest konsumentem, może zwrócić się do Operatora o zwrot niewykorzystanych środków na zasadach określonych poniżej (usługa zwrotu środków pochodzących z Doładowania):

Zwrot dotyczy tylko niewykorzystanych środków wynikających z Doładowania konta, pozostałych na tym koncie w chwili upływu Okresu ważności połączeń przychodzących lub przeniesienia Numeru MSISDN.
Abonent Mix III może złożyć wniosek o zwrot w ciągu 30 dni od upływu Okresu ważności połączeń przychodzących lub przeniesienia numeru MSISDN do innego operatora
Abonent Mix III może złożyć wniosek pisemnie na adres korespondencyjny Operatora, dzwoniąc lub wysyłając wiadomość e-mail do Obsługi Klienta lub w Punkcie Sprzedaży P4.
Operator dokona zwrotu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Abonent Mix III, w terminie do 30 dni od złożenia kompletnego wniosku.
Opłata związana z realizacją procesu zwrotu środków wynosi 20 zł – Operator pomniejsza o tę opłatę kwotę podlegającą zwrotowi.
Niewykorzystane środki nie będą zwracane, jeżeli są niższe od wskazanej powyżej opłaty.
Proces, który opisaliśmy powyżej, zostaje wprowadzony również do starszych cenników, które funkcjonują w oparciu o następujące regulaminy świadczenia usług telekomunikacyjnych w ofercie mix, które zawierają inną definicję abonenta:

Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów Mix
Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów Mix II
Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów Nowy Mix w Play
Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów Play Mix
Ten komunikat ma charakter informacyjny – nic nie musisz robić. Jeśli jednak nie akceptujesz powyższych zmian, to do 24 listopada 2020 r. możesz wypowiedzieć umowę z tego powodu.

Ponieważ jest to zmiana, która polega na dodaniu nowej usługi, przysługuje nam wtedy prawo do żądania od Ciebie zwrotu proporcjonalnej części ulgi (jeżeli została Ci przyznana przy zawarciu umowy, a w chwili wypowiedzenia nie upłynął czas określony Twojej umowy).
UWAGA! Jeśli klient pokontraktowy MIX przejdzie z niewykorzystaną kasą główną do Abonamentu, przepadnie bezpowrotnie.
Jeśli przejdzie do systemu na kartę, kasa główna przejdzie do salda promocyjnego, a niewykorzystane środki po miesiącu PRZEPADNĄ bezpowrotnie, o ile jeszcze jest w prepaidach opcja skutecznego przedłużania promo złotówek.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1107163  autor: rymi
 23 lis 2020, 18:59
Czy myślicie, że po 21 grudnia także w Orange będzie taki zwrot środków [dostosowanie się do przepisów unijnych]?

Akurat 22 grudnia kończy mi się roczek, odzyskałbym niepotrzebne doładowanie wrześniowe i przeskoczyłbym gdzieś na chwilę i wrócił do Orange, ale tym razem na abonament [muszę mieć usługę "Ekstra karta eSIM"].
 #1107705  autor: Camis
 05 gru 2020, 10:17
Aktualne info z Play:

Żeby ubiegać się o zwrot, należy złożyć wniosek w ciągu 30 dni od zmiany operatora lub upływu ważności połączeń przychodzących. Klient, który zgłosi się po 30 dniach od wymienionych zdarzeń, nie może ubiegać się o zwrot. Wniosek można złożyć pisemnie, e-mailem, telefonicznie lub w salonach Play. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie https://www.play.pl/pomoc/kontakt.html
 #1107980  autor: sql
 10 gru 2020, 18:46
Play widzę że oficjalnie wprowadził zwroty, T-Mobile/Heyah wprowadziła nowe regulaminy więc pewnie zwroty są, Plus dostał karę ale chyba nie wprowadzi zwrotów? Orange cisza trwa postępowanie UOKIK ale jest obowiązek wprowadzenia zwrotu środków od 21 grudnia. Czy coś się mylę i jest inaczej ?
 #1108055  autor: sql
 12 gru 2020, 11:11
Ciężko widzę że jest..
Tutaj znalazłem http://ipllectual.pl/pl/o-zmianach-w-pr ... ronicznej/

Zwrot środków zgromadzonych na kontach pre-paid – Na wniosek konsumenta w przypadku wygaśnięcia konta lub zmiany dostawcy, dotychczasowy dostawca ma dokonać zwrotu pozostałych na koncie środków z doładowań. Zwrot ten może podlegać opłacie proporcjonalnej i współmiernej do rzeczywiście poniesionych kosztów zwrotu. Konsument może także zażądać zwrotu środków poprzez ich przekazanie nowemu dostawcy, o ile jest to technicznie wykonalne (Art. 272 PKE).

PKE to prawo komunikacji elektronicznej.

Wchodzie tutaj
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/nowe- ... onsultacji

w linki powiązane i nic nie wiadomo...
 #1108057  autor: Remington
 12 gru 2020, 11:57
To trzeba na stronie Sejmu szukać, tam są wszystkie przepisy obowiązujące i nieobowiązujące. Ale o tym czy konkretny artykuł wchodzi w życie później to już piszą tylko w treści (pod koniec każdej ustawy jest powiedziane od kiedy wchodzi ona w życie oraz czy jakieś wybrane jej przepisy wchodzą później).

Edit:
Aktualny stan prac: https://legislacja.gov.pl/projekt/12336501 Skąd w ogóle ten termin grudniowy wzięliście jak to jeszcze nawet nie trafiło do Sejmu? Komisje sejmowe, uchwalenie, potem komisje senackie i tam głosowanie, potem może znowu Sejm i jeszcze Prezydent - to trochę potrwa.
 #1108071  autor: Remington
 12 gru 2020, 15:03
Artykuł jest sprzed 1,5 mies., dane ze strony rządowej są aktualne, termin nie do dotrzymania (Senat może przetrzymać ustawę miesiąc, Prezydent kolejne trzy tygodnie).

UE tak wymusza, że regulacje dot. praw konsumentów wprowadziliśmy jako ostatni kraj z 2-letnim opóźnieniem.
  • Strona 3 z 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11