DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 8 z 11
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
 #1146494  autor: Karlos20
 28 mar 2023, 21:11
Window: nie, Plus nadal tego nie oferuje.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1146497  autor: Remington
 28 mar 2023, 21:33
Window pisze:
28 mar 2023, 21:09
A to plus nie oferuje zwrotu środków po wygaśnięciu albo przenosinach do innej sieci? Już to nawet Lajt Mobile oferuje

Nadal nie weszły w życie przepisy nakazujące zwroty.

Lajt to zupełnie inna firma, więc nie ma co porównywać. Ale należące do tej samej grupy co Plus takie a2mobile zwraca od dawna i to nie potrąca opłaty manipulacyjnej za zwrot.
 #1146505  autor: mariusz9a
 29 mar 2023, 07:44
Chyba niektórzy mylą dwa tematy:
1. Przepadanie kasy po wygaśnięciu ważności konta,
2. Zwrot środków przy przenoszeniu numeru do innej sieci.

Wyrok dotyczy pierwszego tematu. Drugi nadal nie jest uregulowany prawnie, tak jak wspomina Remington, więc i nie ma obowiązku wypłacania zgromadzonych środków. Jest to tylko dobra wola danej firmy.
 #1146512  autor: Remington
 29 mar 2023, 08:30
W kwestii przepadania środków po czasie ważności, przypominam wyrok z 2007: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... e-z-prawem

Nic w tej kwestii nie zmieniło się w przepisach, a teraz mamy wyrok dokładnie odwrotny. Cała Polska i nasz porządek prawny.

Plus nie jest na straconej pozycji, w kasacji mogą jeszcze coś ugrać.

Przypomnę też, że to Plus jako pierwszy wprowadził karę za nieaktywność i jednocześnie wydłużył ważność kont. Ewidentnie by grając na zwłokę wyczyścić kasę z szufladowych leżaków.
 #1146516  autor: koszalineo941268
 29 mar 2023, 08:42
mariusz9a pisze:
29 mar 2023, 07:44
Chyba niektórzy mylą dwa tematy:
1. Przepadanie kasy po wygaśnięciu ważności konta,
2. Zwrot środków przy przenoszeniu numeru do innej sieci.
Oba tematy mają część wspólną: o zwrot środków u innych operatorów można się starać w terminie 30 dni od przeniesienia numeru lub wygaśnięcia konta, co ma służyć nieprzepadaniu kasy konsumenta.
 #1146520  autor: babciagienia1p
 29 mar 2023, 09:06
Remington pisze:
29 mar 2023, 08:30
W kwestii przepadania środków po czasie ważności, przypominam wyrok z 2007: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/wyd ... e-z-prawem

Czy ten wyrok nie dotyczy zwrotu środków za niewykorzystane opłacone minuty?
Tymczasem T-Mobile zabierał gotówkę po wygaśnięciu przychodzących i wymuszał kolejne doładowania, jeśli klient nie chciał stracić numeru.
 #1146521  autor: Remington
 29 mar 2023, 09:13
Raczej chodzi o pieniądze, choć tytuł jest nieco mylący:
Właściciel telefonu na kartę traci niewykorzystane minuty

Operator telefonii komórkowej nie zwróci pieniędzy klientowi, który nie wykorzystał w odpowiednim czasie zgromadzonych minut

Aktualizacja: 05.05.2007 12:36 Publikacja: 05.05.2007 01:01
Michał Kosiarski
Tak wynika z wyroku Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zajmował się pozwem przeciwko PTK Centertel (operatorowi marek POP i Orange). Pozew złożył jeden z klientów, który miał telefon na kartę. Nie udało mu się w przewidzianym terminie wykorzystać wszystkich środków zgromadzonych na karcie, dlatego poprosił operatora o zwrot pozostałych pieniędzy. Operator poinformował go, że jedynym środkiem odzyskania pieniędzy jest szybkie (w ciągu pięciu dni) doładowanie konta. Po tym terminie odzyskanie niewykorzystanych środków nie jest już możliwe.
Klient uznał, że operator zawłaszcza sobie część przedpłaty, która nie znalazła pokrycia w spełnionym świadczeniu. Chodziło o niewykorzystane minuty lub pieniądze na rozmowy, które przepadały po upływie terminu ważności karty. W regulaminie Centertel przewidywał, że w chwili rozpoczęcia okresu pasywnego (czyli utraty możliwości dzwonienia, ale z zachowaną opcją odbierania połączeń) wartość niewykorzystanego limitu jednostek taryfowych jest automatycznie anulowana. Ponadto - z niewielkimi wyjątkami - niewykorzystane jednostki lub doładowanie ze zdrapek przepadają.
Klient podkreślał, że już z samej nazwy usługi przedpłaconej (pre-paid) wynika, że postępowanie operatora jest bezprawne. Narusza bowiem art. 385pkt 12 i 22 kodeksu cywilnego. Przewidują one, że klauzulą niedozwoloną jest m.in. wyłączanie obowiązku zwrotu konsumentowi uiszczonej zapłaty za świadczenie niespełnione w całości lub w części, gdy konsument rezygnuje z zawarcia umowy lub jej wykonania. Niedozwoloną klauzulą będzie też nałożenie obowiązku wykonania zobowiązania przez konsumenta mimo niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania przez jego kontrahenta. Klient wnoszący pozew podkreślał, że operator usankcjonował w ten sposób bezprawne przejmowanie nienależnych (nadpłaconych) środków z przedpłat.
Klient zaskarżył też punkt regulaminu Centertelu, który - jego zdaniem - nie pozwalał mu rozwiązać umowy, odstąpić od niej lub jej wypowiedzieć. Zdaniem klienta było to usankcjonowanie nieuprawnionego przejmowania niewykorzystanych przez niego środków zapisanych na karcie.
Centertel nie uznał tych argumentów. Przekonywał sąd, że przepisy o klauzulach niedozwolonych nie dotyczą postanowień, które określają główne świadczenia stron (w tym cenę lub wynagrodzenie), jeśli zostały one sformułowane w sposób jednoznaczny. W razie zawarcia umowy w systemie pre-paid świadczeniami głównymi są usługi telekomunikacyjne i opłaty za nie. Model ten polega właśnie na tym, że w określonym czasie można wykonywać lub odbierać połączenia telefoniczne w ramach dostępnego opłaconego limitu. Zakwestionowanie tych zasad stawiałoby pod znakiem zapytania cały system pre-paid. Ten sposób rozumowania podzielił sąd i przyznał rację operatorowi (sygn. XVIIAmc85/06). Wyrok nie jest jeszcze prawomocny.
https://www.rp.pl/konsumenci/art1652756 ... ane-minuty

Edit: Strony 11-12 wyroku: https://www.rejestr.uokik.gov.pl/uzasad ... 5_2006.pdf

Szczególnie to:
W ocenie Sądu pozwany ma pełne prawo do ograniczenia ram czasowych, w których zobowiązany jest do spełnienia swojego świadczenia, w związku z czym po upływie tego okresu świadczenie pozwanego uznać należy za spełnione, bez względu na fakt, czy konsument wykorzystał wszystkie jednostki taryfowe które były w jego posiadaniu. Przez cały bowiem czas, niezależnie od zakresu zrealizowanych na rzecz konsumenta odpłatnych usług, pozwany pozostawał w gotowości do ich realizacji, co stanowi część składową świadczonej przez niego usługi telekomunikacyjnej.
 #1146530  autor: Karlos20
 29 mar 2023, 09:34
Ale jednak skargi do Urzędu Ochrony Koryta i Kolesi pomagają, bo operatorzy trochę łagodzą swoje stanowisko z przepadaniem / zwrotem środków, pomimo daniny do 5 zł za brak aktywności, zerżnięte z usług bankowych.
> Orange - w wielu pakietach i usługach wprowadzono kumulację ważności środków + zwrot kasy + mają łatwe warunki uniknięcia 5-złotowej daniny, ba - pozwalają na bezzwrotną pożyczkę do 5 zł, która przepada gdy zmienimy sieć czy zmigrujemy np. do Flexa.
Dodatkowo widziałem też jednorazową opcję zwrotu kasy za rezygnację z usługi no-limit+GB. A pomyśleć, że mieli przypiętą łatkę "orżnąć"... Nadal zamrażają kasę gdy wejdziemy w Okres Pasywny, ale łatwo można wyjść z tego okresu, odzyskując do 100% zamrożonej kasy (zmiana, bo kiedyś po 7 dniach zamrożona kasa przepadała bezpowrotnie - oj jaki ból mieli klienci po dawnych Zetafonach).

> Play - umożliwia zwrot środków + kasowanie środków z salda (możliwe do zwrotu) dopiero jest zauważalne gdy przekroczymy datę połączeń przychodzących, pomimo, iż operator daje jeszcze ok 1-2 miesiące po tym terminie na "reanimację karty" + w smsach informuje, że zakupione pakiety podlegają opcji odstąpienia (nie wiem, czy to działa - nie sprawdzałem). Są też taryfy, które nadal mają RWK, nie trzeba być skazanym na taryfę odNOWA.

> Plus - tylko Plush ma 5 zł jednorazowe wydłużenie wychodzących do 365 dób, a Prosto Na Kartę po doładowaniu, reszta odpłatnie za 29 zł - niestety kara dla mało aktywnych userów, daje łaskawie bonusy z promki "4 doładowania i gratis", ale to kasa promocyjna, a sama promka działa nieprawidłowo, naciągając ludzi.

> T-Mobile - wydłuża konto za zakup usług i pakietów do 60 dni + za 20 zł kupujemy RWK + za 3 zł wydłużenie wychodzących o kolejny miesiąc, pobierane do wyczerpania środków (tutaj zmiana - nie zabierają kasy gdy tracimy wychodzące - w taryfie Frii kiedyś tak było, nawet 4 gr za każde użycie *101# czy *9898 zabierali, co wywołało dużo kontrowersji).

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1146553  autor: R.Mandano
 29 mar 2023, 14:07
Remington pisze:
29 mar 2023, 08:30
Przypomnę też, że to Plus jako pierwszy wprowadził karę za nieaktywność i jednocześnie wydłużył ważność kont. Ewidentnie by grając na zwłokę wyczyścić kasę z szufladowych leżaków.
Następnie zrobił to Orange, a ostatnio Play.
:wink:
Poza tym, drugie cytowanie zdanie jest dyskusyjne, bo ileż tej kasy leży (leżało) na numerach pochowanych w szufladach :?:
 #1146554  autor: Remington
 29 mar 2023, 14:09
Play tylko w jednej taryfie z wielu, więc to nie punkt odniesienia.
Karlos20 pisze:
29 mar 2023, 09:34
> Play - umożliwia zwrot środków + kasowanie środków z salda (możliwe do zwrotu) dopiero jest zauważalne gdy przekroczymy datę połączeń przychodzących

Możesz coś więcej o tym napisać?
 #1146563  autor: Karlos20
 29 mar 2023, 17:23
Remington: gdzieś czytałem wpisy, że Play kasował z salda *101# niewykorzystaną kasę po przekroczeniu daty przychodzących, był ostatnio taki wpis w wątku o Fakt Mobile.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1147796  autor: Mikana
 14 kwie 2023, 15:52
Podpowiedzcie co powinienem teraz zrobić.Karta w T-Mobile mix od kilku lat,wypełniony kontrakt dawno temu.Zostalo ok 700zl na koncie.31 stycznia składam wniosek o rozwiązanie umowy=przejście do oferty na kartę.5 marca SMS o przejściu na kartę.15 marca przenoszę nr do innej sieci i składam wniosek o zwrot środków.Dostaje odpowiedź negatywną.Argument -numer w momencie przeniesienia był w mix a nie w ofercie na kartę.Odpisuję, że to nie prawda bo był w ofercie na kartę.Dzis dostaję kolejną odp. że nie zwrócą bo numer musi być 6mcy w ofercie na kartę.Na stronie T-Mobile warunki do zwrotu:
"masz co najmniej 6-miesięczny staż w T-Mobile"-warunek spełniony.
nie ma nic o 6mcach W OFERCIE NA KARTĘ .
Pisać kolejną reklamację,do UOKiKu?
 #1147799  autor: babciagienia1p
 14 kwie 2023, 16:33
@Mikana
Chyba nie masz wyjścia. Tylko UOKiK lub UKE mogą pomóc.
Właśnie tak wyglądają skutki szkoleń z reklamacji dla pracowników BOK-ów. Zawsze będą na nie - nie da się, nie ma takich przepisów, będziemy dogłębnie analizować itd.

J... mentalność pruskich i carskich urzędników.
 #1147811  autor: babciagienia1p
 14 kwie 2023, 17:35
@Remington
Czasami podejmuje się, a nawet czeka na konkretne zgłoszenie. Znam przypadek, gdzie UOKiK wprost dopraszał się o DRUGIE takie samo zgłoszenie, bo jedno już miał. Dotyczyło T-Mobile. Chodziło o olbrzymie obciążenia za transmisję danych w roamingu, w abonamencie, mimo deklaracji operatora, że transmisja jest zawsze no limit. Sprawa była ewidentna. Konsument odzyskał pieniądze. Dawne czasy.

@Mikana
Sprawa jest na tyle bulwersująca, że warto najpierw zadzwonić do UOKiK-u. Pokierują Cię jak napisać zgłoszenie.
 #1147832  autor: babciagienia1p
 14 kwie 2023, 23:56
@Mikana
Jeśli, po telefonach, wyjaśni się kto obecnie przyjmuje zgłoszenia indywidualne (UOKiK czy UKE), wysyłaj jednocześnie pisma do wiadomości T-Mobile. Zarówno pocztą jak i e-mailem. Możliwe, że przyśpieszy to zwrot pieniędzy i nie będzie trzeba czekać na żmudną procedurę sądową.

BTW - czy była wysłana oficjalna reklamacja, do T-Mobile, z Twojego e-maila?
  • Strona 8 z 11
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11