DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1088154  autor: piotrzet
 16 sty 2020, 20:58
Twierdzisz, że oferta na kartę w T-M jest droga w takim razie pokaż mi u konkurencji oprócz Orange tańsze oferty niż to co jest w T-M.
Jestem ciekaw swoją drogą czy też swojego ubezpieczyciela albo dostawcę usług tv naciskasz aby w najtańszej cenie dał ci to samo co ma klient, który płaci więcej, bo nie sądzę. A idąc twoim tokiem rozumowania powinnaś tak robić. No bo w końcu "chcecie ludziom mówić co im do czego ma służyć i jak mają korzystać mimo" Dlatego sądzę, że nie tylko w branży telko powinnaś mieć takie zdanie ale i również w każdej innej. Chyba pójdę jutro do salonu Porsche i powiem, że chce 911 w cenie Fiata Tipo :lol:

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088155  autor: Dorotea
 16 sty 2020, 21:18
Nie cała oferta TM, a net w pre-paid jest drogi, płacę 1 zł za 1 GB kiedy muszę, pisałam już. Za 100 GB zapłacę 100 zł w TM. Konkurencja ma net taniej, jakoś trudno uwierzyć, żebyś o tym nie wiedział. A kiedy nie muszę korzystać z TM {usunięta mowa nienawiści} odwracam wzrok od koloru magenty. {usunięta mowa nienawiści} Dlatego, że mam z nią styczność ładnych klika lat. Na samą myśl o abonamencie {usunięta mowa nienawiści}. Nie odczuwam podobnej {usunięta mowa nienawiści} do żadnej innej sieci więc radzę Ci, żebyś nie prowokował dalej, bo się rozkręcam i poleje się żółć za wszystkie niedogodności, które musiałam znosić przez te lata :) Niestety nie mogę Was porzucić, ze względu na zasięg w niektórych miejscach.

Edit: Ocenzurowałam się sama, żeby oszczędzić stresu zakochanym w TM :)
Ostatnio zmieniony 16 sty 2020, 21:41 przez Dorotea, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1088166  autor: piotrzet
 17 sty 2020, 07:42
Ale my nie dyskutujemy o tym czy oferta jest droga czy nie tylko o tym jakie ograniczenia dla klientów prepaid wprowadził T-Mobile. I nie popieram np brak dostępu do VoLTE czy VoWiFi w ofertach na kartę to uważam za bardzo dobry ruch wprowadzenie ograniczenia prędkości. Ja wiem, że wy użytkownicy prepaid chcielibyście mieć najlepiej za darmo ale nie te czasy. Sieci w końcu powinny zrozumieć, że prepaid, który oferuje podobne rzeczy jak abonament, a jest tańszy musi mieć jakieś ułomności. Użytkownicy nie mogą dostawać takiego samego dostępu do sieci jak ci co płacą więcej w abonamencie. Tak jest w każdej innej dziedzinie od lat i się to sprawdza czemu tu ma być inaczej?
Po za tym rozumiem jakby to było ograniczenie do 5 Mb/s, a jest 3 razy więcej. W telefonie praktycznie nic to nie ogranicza tak jak wspominałem.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088172  autor: Dorotea
 17 sty 2020, 10:29
Oczywiście dla @piotrzet ograniczenia i uciążliwości dla konsumentów są dobre, nawet jak pakiet netu jest i tak drogi. Lepiej mu mieć 15/15 Mb/s niż np. 100/40 Mb/s chyba w myśl starej zasady, wolniej jedziesz, dalej zajedziesz. Może do tańszych samochodów też dawać ograniczenie? Np. maks. 15 km/h, bo przecież to skandal, żeby mogły rozwijać większą prędkość jak droższe Mercedesy :mrgreen:

TM internet w pre-paid dla niewybrednych nadający się tylko do smartfona, wtedy najmniej ogranicza - powinni zrobić takie hasło reklamowe. Słyszeliście posiadacze modemów, routerów? Nie tykajcie TM. Net musi być gorszy i droższy niż u innych i koniecznie z lejkiem, bo u Niemców też taka polityka. Likwidacja Bezpiecznego Internetu również w trosce o dobro klientów, niech rozwijają czujność, żeby nie stracić kasy: viewtopic.php?f=22&t=129828#p1086897

I ten wiecznie niedomagający system TM (dotyczy też abonamentu). Mała próbka aktywacji pakietu może za 50-tym podejściem zaskoczy. Akurat wbijam w domu, a nie pod chmurką w Pcimciu Dolnym więc nie muszę się stresować.

Obrazek


Niezabijalne ciekawostki (usługa płatna), można je wyłączać do woli i tak zawsze wracają, wiadomo klienci marzą o tym, żeby zapychać im skrzynkę SMS podobnymi durnotami:

Obrazek

Powiadam Państwu, TM zasługuje na co najmniej dwa Głuche Telefony.
 #1088176  autor: Remington
 17 sty 2020, 10:52
@Dorotea
I ilu jest tych"przeciętnych użytkowników" robiących speedtesty pośród milionów klientów? Osoby obeznane technicznie, z którymi rozmawiam, wiedzą czym jest speedtest, ale rzadko kiedy go robią. Zdecydowana większość to jednak co, którym doradzam, bo się kompletnie nie znają, w ogóle nie przywiązuje wagi do prędkości (a głównie do ceny i liczby GB, niezależnie od ich zasobności portfela i wybijanie im a2m z głowy jako rzekomo najlepszej możliwej oferty idzie ciężko). Śmiem twierdzić, że ci drudzy stanowią"masę".

Wydzielenie to dobra propozycja. Do którego wątku proponujesz?
 #1088184  autor: piotrzet
 17 sty 2020, 12:15
Dokładnie speedtesty robią osoby, które najczęściej mają problem z działaniem neta lub my co trochę się na tym znamy. 80-90% nie wie co to speedtest i nigdy z niego nie korzystało. I tak samo jest z ograniczeniem na kartę w T-Mobile 90% o nim nie wie, bo nie czyta regulaminów ofert albo po prostu im to nie przeszkadza przy korzystaniu z neta.
Swoją drogą to zauważyłem ciekawą zależność zawsze na forach czy różnych dyskusjach na temat telko najbardziej wymagającymi klientami są osoby, które mają właśnie prepaid i płacą najmniej. Nie abonamentowcy, nie nawet osoby, które korzystają z marek typu NJU czy Plush tylko osoby, które korzystają z prepaid. Oni zawsze mają najwięcej problemów i są najbardziej roszczeniowi.

Co do systemów T-Mobile na abonament jak mam numer kilka ładnych lat to problemy z aktywacją czegoś miałem raz albo dwa. Naliczenia dodatkowe tak samo ale wszystko zostało zwrócone po reklamacji. Co do SMS spamujących mam aktywną zgodę ale SMS jak przyjdzie jakiś raz w miesiącu to dobrze. Może w końcu trzeba zacząć płacić więcej a nie wymagać od najtańszej opcji najwięcej?

Co do głuchego telefonu jak na razie w 2020 to nikt bardziej nie zasłużył niż Play. Zresztą w głosowaniu za 2019 to widać pożar DC w T-Mobile ile było lamentu na forum i w ogóle, a i tak kampanii 5G Ready to nie przebiło i ona zwyciężyła.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088186  autor: Dorotea
 17 sty 2020, 13:14
piotrzet pisze:
17 sty 2020, 12:15
Swoją drogą to zauważyłem ciekawą zależność zawsze na forach czy różnych dyskusjach na temat telko najbardziej wymagającymi klientami są osoby, które mają właśnie prepaid i płacą najmniej.
Cóż jestem Grażyną i cebulowanie to moje hobby. Ale nie w przypadku TM. Wolę czasem przepłacać niż związać się z nimi umową. Strach brać cokolwiek przy tak fatalnie działającym systemie. Najgorszy ze wszystkich. Nawet w Plusie jest o niebo lepiej, czuć archaizm, ale wszystko działa mi jak powinno. Co jak co, ale sprawny system to nie jest duże wymaganie lecz jak widać nierealne do spełnienia przez TM.
piotrzet pisze:
17 sty 2020, 12:15
Co do systemów T-Mobile na abonament jak mam numer kilka ładnych lat to problemy z aktywacją czegoś miałem raz albo dwa.
Po własnych doświadczeniach z pre-paidem mało kto uwierzy, że w abo jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki system będzie jak z bajki.
Remington pisze:
17 sty 2020, 10:52
@Dorotea
I ilu jest tych"przeciętnych użytkowników" robiących speedtesty pośród milionów klientów? Osoby obeznane technicznie, z którymi rozmawiam, wiedzą czym jest speedtest, ale rzadko kiedy go robią. Zdecydowana większość to jednak co, którym doradzam, bo się kompletnie nie znają, w ogóle nie przywiązuje wagi do prędkości (a głównie do ceny i liczby GB, niezależnie od ich zasobności portfela i wybijanie im a2m z głowy jako rzekomo najlepszej możliwej oferty idzie ciężko). Śmiem twierdzić, że ci drudzy stanowią"masę".

Wydzielenie to dobra propozycja. Do którego wątku proponujesz?
Tutaj w sumie pasuje: viewtopic.php?f=22&t=90758

Speedtest może nie wszyscy robią "dla sportu" ale przed wyborem operatora i tym bardziej zakupem pakietów już owszem, jest to zjawisko spotykane. Szczególnie przed podpisaniem umowy, kupuje się pre-paid, żeby sprawdzić zasięg i szybkość, zainteresowani TM lecz nie znający kruczków ofertowych zdziwią się, że im wychodzi równo 15/15 Mb/s więc TM samo działa przeciw sobie tą polityką marketingową.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2020, 13:29 przez Dorotea, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1088189  autor: piotrzet
 17 sty 2020, 13:25
Dorotea
Tak jak pisałem jedni mają problemy z systemem w T-Mobile inni nie. Różnica między kartą, a abonamentem być może gdyż są oparte na różnych platformach. Przynajmniej tak jest to opisywane tutaj na forum. Mam znajomych, sam mam numer co prawda wszystkie są na abonament i jakoś ani ja ani oni nie zauważyli problemów. Oczywiście czasem się zdarzą ale nie jest to nagminne tak jak ty opisujesz. Ostatnio wszyscy korzystają z promocji na Happy Fridays i aktywacje pakietu max do 10 min, a trochę ich było.

Co do speedtestów gdyby było tak jak opisujesz to na forach nie byłoby osób, które mają problemy z zasięgiem itp, a niestety ale doskonale i ja i ty wiemy, że tak nie jest. Wystarczy spojrzeć na liczbę tych speedtestów i widać, że jest to bardzo mały procent całej bazy kart sim danego opa, a przecież niektórzy speedtesty robią kilka razy dziennie czy kilka razy w tygodniu. Po za tym zwróć uwagę też na to, że w nie każdej lokalizacji można przekroczyć te 15 Mb/s czy to u konkurencji czy to w T-M, a więc też to nie jest jakiś szczególny problem dla niektórych ten sztywny lejek. Po za tym gdyby tak było to T-Mobile nie miałby tylu kart w prepaid ile ma. Bardziej na zły marketing działają inne akcje, o których doskonale na forum wiemy. Swoją drogą gdybym mógł to na stronie główniej zrobiłbym ankietę z ukrytymi odpowiedziami przez jakiś czas "Czy wiesz, że w T-M jest ograniczenie prędkości w oferach prepaid?" Jestem ciekaw ile byłoby odpowiedzi na tak, a ile na nie.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088196  autor: Dorotea
 17 sty 2020, 13:57
piotrzet pisze:
17 sty 2020, 13:25
Dorotea
Tak jak pisałem jedni mają problemy z systemem w T-Mobile inni nie. Różnica między kartą, a abonamentem być może gdyż są oparte na różnych platformach. Przynajmniej tak jest to opisywane tutaj na forum. Mam znajomych, sam mam numer co prawda wszystkie są na abonament i jakoś ani ja ani oni nie zauważyli problemów. Oczywiście czasem się zdarzą ale nie jest to nagminne tak jak ty opisujesz. Ostatnio wszyscy korzystają z promocji na Happy Fridays i aktywacje pakietu max do 10 min, a trochę ich było.
Ja też korzystałam i nawet gdzieś pisałam o swoich problemach z aktywacją wiec nie różowo nie zawsze było. System TM czasami działa, a czasami nie tak jak powinien i jest to dość uciążliwe. Po takich własnych doświadczeniach nikt raczej nie zdecyduje się na abo na podstawie anonimowych opinii z netu.
piotrzet pisze:
17 sty 2020, 13:25
Swoją drogą gdybym mógł to na stronie główniej zrobiłbym ankietę z ukrytymi odpowiedziami przez jakiś czas "Czy wiesz, że w T-M jest ograniczenie prędkości w oferach prepaid?" Jestem ciekaw ile byłoby odpowiedzi na tak, a ile na nie.
Mnie nie interesuje badanie stanu świadomości forumowiczów. I bez tego wiem, że dla TM klienci to stado baranów , którym można co najwyżej rzucić jakiś ochłap, traktują Polaków jako drugi sort, bo w Niemczech jak pisał już @Remington mają limit 25 Mb/s.

Likwidacja Bezpiecznego Internetu: http://www.t-mobile.pl/pl/dlaciebie/obs ... kat_191220 też jest niekorzystna dla konsumentów, bez znaczenia, czy większość o tym wie, czy dowiedzą się później, jak trochę kasy im ubędzie z konta.
 #1088197  autor: Remington
 17 sty 2020, 14:21
Dorotea pisze:
17 sty 2020, 13:14
Speedtest może nie wszyscy robią "dla sportu" ale przed wyborem operatora i tym bardziej zakupem pakietów już owszem, jest to zjawisko spotykane. Szczególnie przed podpisaniem umowy, kupuje się pre-paid, żeby sprawdzić zasięg i szybkość,

Promil ludzi tak robi. Żyjemy w kraju, w którym ludzie przeważnie nie myślą, co widać nie tylko po zachowaniach na rynku telco. Zdecydowana większość łapie się na marketing (ładne opakowanie, teksty o zasięgu 4 sieci, albo o najlepszej sieci, albo w ogóle o LTE) i ceny lub dodatkowe bajery w pakiecie (typu Netflix).
 #1088199  autor: matek451
 17 sty 2020, 14:29
A skad się maja dowiedzieć, to nie Play który rozsyłał klientom pre-paid informację o zmianach w cenniku, dopiero jak im wyczyszczą konta do 0 to się przekonają ze coś nie halo.99% nie ma pojęcia ze za 10dni zniknie Bezpieczny Internet , przeciez nikt z nich nie zagląda na http://www.t-mobile.pl/pl/dlaciebie/obs ... -dokumenty
 #1088201  autor: Remington
 17 sty 2020, 14:41
matek451 pisze:
17 sty 2020, 14:29
A skad się maja dowiedzieć, to nie Play który rozsyłał klientom pre-paid informację o zmianach w cenniku,

Znasz konkretne przypadki gdy ktoś podał im swój adres i nie otrzymał listownie powiadomienia o zmianie cennika? Bo adres trzeba umyślnie podać, przy rejestracji nikt nawet o niego nie pyta.
 #1088203  autor: Dorotea
 17 sty 2020, 15:04
Play na maila umiał wysłać, TM nie może.

Bezpieczny Internet też nie jest idealny, właśnie pobrali 3zł, nie zdążyłam aktywować Strong. Za te {usunięta mowa nienawiści} praktyki Was {usunięta mowa nienawiści}.
Zaczynasz korzystac z Bezpiecznego Internetu. 10 MB za 3zl zostalo aktywowane. Po zuzyciu pakietu dalsze korzystanie z Internetu bedzie rozliczane w ramach kolejnego pakietu 90 MB/6zl. Po wykorzystaniu pakietow w Bezpiecznym Internecie, transmisja danych do konca 30-dniowego cyklu bedzie mozliwa bezplatnie z predkoscia obnizona do 16kb/s. Sprawdz dostepne pakiety w aplikacji Moj T-Mobile www.t-mobile.pl/pl/aplikacja5 Wiecej na www.t-mobile.pl
Ale jak usuną BI będą skubać na więcej.
 #1088205  autor: piotrzet
 17 sty 2020, 15:18
Dorotea
No klienci innych sieci to widać też "stado baranów". Ciekawe, że nie poruszasz tematu braku promocji u innych w abonamencie, które akurat T-M ma.
Dziwnym trafem też nie zauważasz, że Play, który ma płatną infolinię wycinając jedną z możliwości zgłaszania reklamacji będzie sobie nabijał kasę. Dodam, że T-M, którego tak tutaj hejtujesz kontakt z BOK ma bezpłatny ;)
Po za tym nie rozumiem skoro masz taki problem z ich ograniczeniami to po co korzystasz z ich usług? Przecież to nie jedyny operator u nas, a ty i tak masz numer w tym złym T-Mobile :lol:
matek451
To, że ktoś nie czyta regulaminu i umowy za nim ją podpisuje to wybacz ale nie wina T-Mobile. Dziwię się, że opy nie wprowadziły jeszcze w umowach zapisu o sprzedaży organów. Nieźle mogliby na tym zarobić ;)

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088207  autor: Dorotea
 17 sty 2020, 15:37
W ogóle czytasz co się pisze? Pisałam, korzystam z TM, kiedy muszę ze względu na zasięg w różnych miejscach. Wejdź sobie na forum Play, tam mam konto Dorotea, napisałam ponad 2 tys. postów i nie są to komplementy w stronę Play. Stać mnie na obiektywność, bo nie jestem zawodowo powiązana z żadnym operatorem. Nikogo nie hejtuję uzasadniam opinię i podaję dowody. Jeśli nie zrozumiałeś żartu z "mową nienawiści" Twój problem.

Tak sobie czytam Twoje posty i powiem, że inspirujesz mnie do pisania do UKE na TM jak nikt inny. W sumie już czas, na innych pisałam z powodzeniem więc na Was tym bardziej trzeba. To jest pomysł, szkoda czasu na jakieś fora lepiej pisać do regulatora, nawet się rymuje :)
 #1088208  autor: matek451
 17 sty 2020, 16:23
@piotrzet ty w temacie o zmianie cenników Play napisałeś tomy, w temacie zmian regulaminu BI na Frii w T-Mobile ani słowa. Jesteś jak zawsze mega 'obiektywny", no i widać ze nawet nie pochyliłeś sie nad tematem o T-Mobile bo piszesz jakieś bzdury o klientach, umowach i podpisach. Twój T-Mobile po cichu zmienia regulamin BI aby szybko i skutecznie wyczyścić konta użytkowników pre-paid na taryfie Frii, nieświadomych likwidacji usługi Bezpieczny Internet.
 #1088209  autor: piotrzet
 17 sty 2020, 16:27
Dorotea
Ale co napiszesz do UKE? Że T-M ogranicza prędkość w prepaid i pisze o tym w regulaminach? :lol:
Czy jak bo nie bardzo rozumiem. To, że mają problem z systemami też napiszesz? Proponuję napisz jeszcze o tym, że dają promocje dla abonamentowców Happy Fridays, napisz też, że dają w najdroższym abonamencie Supernet Video w cenie abonamentu.

A no właśnie skoro wybierasz T-Mobile ze względu na zasięg to znaczy, że pewno w tych lokalizacjach konkurencja nie ma go wcale albo ma znikomy. A to nie napiszesz na konkurencję, że mają mniej jeszcze niż 15 Mb/s pobierania/wysyłania? Naprawdę jak czytam takie posty to ręce mi opadają.

matek451
A może przeczytasz ze zrozumieniem moje posty? Dyskusja jest na temat ograniczenia w prepaid do 15 Mb/s, a nie to co T-M wprowadza lub nie. Naprawdę przeczytaj za nim coś zaczniesz komentować. Równie dobrze mogłeś napisać, że T-M zrezygnował z oferty bez limitu miałoby to dokładnie takie samo znaczenie w tej dyskusji jak to co napisałeś teraz.

A co do tematu gdzie to przenieść. Moim zdaniem jak widać lejek wywołuje różne odczucia no i jest na chwilę obecną tylko w T-M, więc moim zdaniem powinien być założony nowy temat żeby dyskutować o sensowności takiego rozwiązania.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088212  autor: fwitkowski17
 17 sty 2020, 16:52
Jak w temacie, dyskusja dotyczy sensowności ograniczenia prędkości internetu do 15 Mb/s w pakietach nielimitowanych (czyt. z rozmowami, SMSami/MMSami i paczką danych) w Frii oraz Dniówka (Heyah).
 #1088213  autor: fwitkowski17
 17 sty 2020, 16:54
piotrzet pisze:
17 sty 2020, 16:27
A co do tematu gdzie to przenieść. Moim zdaniem jak widać lejek wywołuje różne odczucia no i jest na chwilę obecną tylko w T-M, więc moim zdaniem powinien być założony nowy temat żeby dyskutować o sensowności takiego rozwiązania.
Mówisz masz: viewtopic.php?f=22&t=129904&p=1088212#p1088212
 #1088216  autor: Dorotea
 17 sty 2020, 17:11
matek451 pisze:
17 sty 2020, 16:23
@piotrzet ty w temacie o zmianie cenników Play napisałeś tomy, w temacie zmian regulaminu BI na Frii w T-Mobile ani słowa. Jesteś jak zawsze mega 'obiektywny", no i widać ze nawet nie pochyliłeś sie nad tematem o T-Mobile bo piszesz jakieś bzdury o klientach, umowach i podpisach. Twój T-Mobile po cichu zmienia regulamin BI aby szybko i skutecznie wyczyścić konta użytkowników pre-paid na taryfie Frii, nieświadomych likwidacji usługi Bezpieczny Internet.
Właśnie, to jest bez porównania gorsze niż lejek 15 Mb/s, bo można stracić środki z konta.