DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #1079357  autor: user11
 27 sie 2019, 19:07
Jak najłatwiej wyrejestrować numer na kartę w Orange i Play?

Dla Virgin i Lajt Mobile są dostępne wnioski:

https://virginmobile.pl/media/documents ... _Karte.pdf

https://lajtmobile.pl/wp-content/upload ... 7.2018.pdf

Dla Play i Orange nie znalazłem takiego wniosku. Można to zrobić np. skanem przez maila?
 #1079379  autor: Karlos20
 27 sie 2019, 23:25
Zwróć się z tym bezpośrednio do operatora. Sprawdź też kwestie RODO, które są z tym też związane.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1079380  autor: Remington
 27 sie 2019, 23:32
Usunąłem to co źle napisałem.

RODO nie wchodzi w grę, mają nakaz przechowywać te dane, to będą.

Przepisy o rejestracji uchwalono bez pomysłu, patologii związanych z tym jest dużo więcej. Nic nie powinno stać na przeszkodzie by wyrejestrować numery, poza indolencją operatorów. Nie musieli wprowadzać wyrejestrowywania, więc zapewne nie wprowadzili takiej możliwości. Jeśli się nie da, to powinna być możliwość zlecenia dezaktywacji numeru.

Dezaktywacji można dokonać też samodzielnie, np. zmieniając taryfę i skracając czas ważności konta.
 #1079444  autor: Karlos20
 28 sie 2019, 22:45
Zmiana oferty w niektórych wypadkach może nie skrócić ważności konta. Warto jednak w BOK taką kwestię załatwić, zresztą to dobra wola operatora. Jeśli Abonent chce zrezygnować, musi takie zgłoszenie przyjąć. Inaczej reklamacja, UKE, UOKiK...

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥
 #1079735  autor: Hods
 02 wrz 2019, 23:52
W Orange kiedyś wystarczyło poprosić na czacie o skrócenie ważności konta na przychodzące do 1 dnia.
W a2mobile wysyłałem mailem podpisane "Wypowiedzenie umowy świadczenia usług telekomunikacyjnych" - tak samo powinno to działać u innych opów.
 #1079923  autor: forum_tg
 05 wrz 2019, 22:08
Play utrudnia strasznie sprawę w kwestii usuwania (wyrejestrowania) numerów. W wakacje chciałem dwa numery testowe wyrejestrować i zwodzili mnie przez ok 2 tygodnie, pisząc o wszystkim innym niż ja chciałem, a na końcu twierdzili że zgody marketingowe są wycofane.
Sprawę zgłosiłem do UKE i... ich przedstawiciel na początku tez został zaskoczony, co chcę zrobić i dlaczego nie chce czekać do końca ważności karty. Jak mu wytłumaczyłem przepisy oraz co ma zrobić, to nastąpił w sprawie przełom. Po ok 2-3 tygodniach od rozmowy z pracownikiem UKE, zadzwoniła do mnie Pani Kierownik z Play i od razu zaczęła przepraszać za dotychczasową jakość obsługi. W ramach przeprosin mogłem wybrać dowolny numer który mi doładują na konto główne, a także przyznali mi jakieś pakiety smsów.

Reasumując: Bez UKE nic bym nie załatwił, ale w UKE też są ludzie, trzeba ich nakierować jak mają działać.
 #1080040  autor: forum_tg
 08 wrz 2019, 14:30
mpiter pisze:
06 wrz 2019, 22:22
Dziwne problemy macie. Idziesz do salonu i wypowiadasz umowę o świadczenie usług, bez zachowania terminu i tyle.

Robiłeś tak? dawno?
Załatwiłeś sprawę na miejscu, czy musiałeś złożyć pismo, a Oni je dalej przesłali i zdałeś się na los, czyli na jak kumatego konsultanta trafisz?
Dane i tak będą przetrzymywać, bo do tego ich zobowiązuje ustawa.
jeżeli dobrze pamiętam to przez okres 12 miesięcy, potem powinni dane usunąć. Należy też pamiętać o zgodach marketingowych
 #1080061  autor: mpiter
 08 wrz 2019, 20:47
@forum_tg
przy każdej umowie składasz pisemne wypowiedzenie, oni wysyłają je do centrali, a ta dalej niech się martwi.
Konsultant nie ma tu nic do rzeczy, może jedynie opowiadać farmazony o tym, że w karcie wystarczy przestać używać numeru i po jakimś czasie, jakoś to będzie.
Nie ważne w jakiej ofercie- na kartę, abonament, mix, zawsze zawierasz umowę, czasem na papierze, czas w domyśle poprzez zakup startera. A każdą umowę można zerwać, takie jest prawo.
 #1080063  autor: forum_tg
 08 wrz 2019, 22:18
mpiter pisze:
08 wrz 2019, 20:47
@forum_tg
przy każdej umowie składasz pisemne wypowiedzenie, oni wysyłają je do centrali, a ta dalej niech się martwi.
Zobacz co napisałem powyżej. Wysłałem osobiście wypowiedzenie i nie chcieli tego zrobić. Też wydawało się to dla mnie oczywiste, ale pracownicy, interpretują przepisy po swojemu. UKE pomógł rozwiązać problem.
A każdą umowę można zerwać, takie jest prawo.
To prawda, szkoda że pracownicy Play tego nie rozumieją.
 #1103852  autor: Robin560
 27 wrz 2020, 13:46
Jak to wygląda teraz w play?
pismo złożyć w salonie?
jeśli ktoś chciałby podesłać wzór takiego wniosku to bardzo proszę o wysłanie go na pw

Wow ranga "Stary Wyjadacz" :D nie sądziłem że dotrwam do niej :mrgreen:
 #1103855  autor: forum_tg
 27 wrz 2020, 14:24
Po prostu napisz że chcesz żeby numer 987654321 którego jesteś właścicielem był od dnia 01.01.1234 (termin za 30 dni) był nieaktywny i został wyrejestrowany a po ustawowym okresie Twoje dane zostały usunięte z bazy P4.
Weź potwierdzenie złożenia pisma żeby przypadkowo nie zginęło :)
 #1103864  autor: Remington
 27 wrz 2020, 16:42
Przepisy o rejestracji dziurawe bardziej niż ser szwajcarski nie przewidują czynności odwrotnej do rejestracji. Pozostaje więc tylko powoływać się na RODO i wycofać zgodę. Wówczas powinni dane usunąć po roku, a jeśli wystawiali faktury to po 5-6 latach.

Powinni, czyli niekoniecznie to zrobią (vide sprawa wycieku w Virgin Mobile).
 #1103868  autor: Robin560
 27 wrz 2020, 18:13
macqmacq pisze:
27 wrz 2020, 15:33
user11 pisze:
27 sie 2019, 23:07
Chodzi o wyrejestrowanie (skasowanie moich danych) kart, których już nie używam. Nie chcę, żeby ktoś niepowołany, narobiłby mi problemów na moje dane.
Myślisz, że będą twoje dane sprzedawać, albo hakerzy je wykradną? :shock:
Nie dajmy się zwariować... :lol:
wyciek danych zdarza się poza tym obecnie mam numer w każdej sieci poza t-m i kilkoma mvno.
chodzi mi bardziej o ilość nieużywanych już numerów widniejących w systemie danego operatora co sprawia że niektóre sprawy trwają dłużej bo nie wiadomo przy którym numerze jest zgłoszenie. crm nie wyrabia przy większej ilości numerów.
co do sprzedaży danych być może mogą to zrobić bo już nie pamiętam przy jakim numerze jakie zgody były zaznaczane

Wow ranga "Stary Wyjadacz" :D nie sądziłem że dotrwam do niej :mrgreen: