Strona 15 z 125

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 15:16
autor: tytoos
Przydałoby się dowiedzieć o przyczynę odrzucenia wniosku, jeśli masz jeszcze siłę ;)
A czy ten przenoszony numer był kiedykolwiek wcześniej w Orange?

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 15:21
autor: Remington
Jaki typ umowy podałeś nowemu operatorowi? Flex to prepaid, może popełniłeś błąd?

Tego się spodziewałem jeśli chodzi o salon. Oni ledwo co potrafią coś w prepaidzie zrobić (i też nie wszędzie), a co dopiero w nowej czysto internetowej ofercie.

Konsultantowi mBanku nie wierz i ile możesz sprawdź sam. Listę odrzuconych zapytań możesz sam sprawdzić w systemie internetowym przeglądając dane karty.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 15:43
autor: Matrin
Sprawdziłem listę blokad i odmów sam, i zgadza się z tym co mówił konsultant mbanku.

Odbyłem kolejną jałową konwersację na czacie, podczas której konsultant twierdził, że dział techniczny odpisał, żebym ponowił próbę płatności bo dział techniczny zapewnia, że tym razem się uda. Oczywiście bez zmian. Następnie na pytanie dlaczego Orange blokuje przeniesienie mojego numeru do innego operatora, był łaskaw mnie okłamać, że nie blokują. Wkleiłem mu treść sms, na dowód, że udziela mi nieprawdziwych informacji, to się zaczął mętnie tłumaczyć, że on w systemie nic nie widzi. Normalnie jak w cyrku. A ja już czwarty dzień nie mogę wykonywać połączeń z własnego numeru.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 16:05
autor: babciagienia1p
Matrin pisze:
07 sty 2020, 15:05
No zaraz mnie szlag jasny trafi !!!

Sprawdź w wykazie UKE do jakiego operatora jest przypisany Twój numer.
https://archiwum.uke.gov.pl/dostawca/index.php
Może to jest jakiś trop, jeśli chodzi o problemy z przeniesieniem. We wniosku o przeniesienie musi być, jako dawca, wpisana konkretna spółka z wykazu UKE. Trzeba pilnować pracowników salonu. Zdarzają się pomyłki, bo np. T-Mobile (jako biorca numeru) korzysta z jakiejś nieaktualnej bazy danych.
Link dostałam dzięki uprzejmości @Remington.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 16:37
autor: Remington
Remington pisze:
07 sty 2020, 15:21
Jaki typ umowy podałeś nowemu operatorowi?

Sprawdziłeś co miałeś na wniosku?

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 16:49
autor: Matrin
Ktoś kompetentny wreszcie się znalazł i rozwiązał problem. Pół godziny temu dostałem powiadomienie z apki mbanku o nowej operacji kartą, płatność poszła, aktywacja też i wszystko działa. Szkoda, że po 4 dniach próśb.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 17:22
autor: Karlos20
Udało się :) Ale skoro to trwało 4 dni, niewykluczone, że coś mogło to być związane z bankiem (przelewy między bankiem a operatorem płatności, który obsługuje Flexa), a operator nie mógł początkowo dostrzec problemu.

Ciekawostka: sprawdźcie kiedy Wasz bank księguje operacje np. pobrania opłaty za Plan lub Pass w wersji cyklicznej. Środki są zabierane i blokowane od razu (co przedłuży działanie usług w Orange Flex), a księgowane dużo później. W grudniu miałem obie transakcje - Plan za 25 zł + 5 zł cykliczny Music Pass zaksięgowane po tygodniu od ściągnięcia kasy z salda bankowego. W styczniu już 2go miałem wydatki zaksięgowane (kasa zabrana 31go grudnia).

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 17:33
autor: Remington
Raczej wina była po stronie firmy, która obsługuje im te płatności. Zapewne to Blue Media, ale pewności nie mam, bo chyba tym się oficjalnie nie chwalili.

Co do szybkości rozliczeń, to oprócz zwłoki u operatora płatności, to zawsze VISA ma 1 dzień dłużej niż MC.

Szkoda, że @Matrin zignorował moje pytania ws. odrzuconych przenosin. Albo nie czytał uważnie 😉.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 17:38
autor: Matrin
Karlos20 pisze:
07 sty 2020, 17:22
Udało się :) Ale skoro to trwało 4 dni, niewykluczone, że coś mogło to być związane z bankiem (przelewy między bankiem a operatorem płatności, który obsługuje Flexa), a operator nie mógł początkowo dostrzec problemu.
Widzę usilne wybielanie biednego operatora. Jakoś gdy sprawdzałem usługę na nowym numerze to płatności i aktywacja numeru były natychmiastowe. Dwa tygodnie później zmieniły się się zasady księgowania płatności i z "natychmiast" zmieniono na "4 dni"? I tylko u jednego klienta? No, na pewno.

Remington pisze:
07 sty 2020, 17:33
Szkoda, że @Matrin zignorował moje pytania ws. odrzuconych przenosin. Albo nie czytał uważnie 😉.
Nie było żadnej mojej pomyłki na wniosku. Nie pamiętam czy ten numer był kiedyś w Orange, mam go już kilkanaście lat, mógł być. Wykazu UKE nie sprawdzałem, bo nie było takiej potrzeby, pisałem wyraźnie, że numer został skutecznie przeniesiony do Orange i do mnie można było się cały czas dodzwonić, tylko ja nie mogłem wykonywać połączeń, bo operator nie potrafił obciążyć prawidłowo podpiętej i działającej karty.

ps. testowych kilku złotówek nadal nie oddali.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 17:48
autor: Remington
Chyba nie czytasz uważnie. Oni nic Ci nie oddadzą, teraz musisz czekać aż blokada przeterminuje się w systemie mBanku.

Czyli we wniosku MNP faktycznie podałeś, że to numer prepaid?

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 17:56
autor: Matrin
Remington pisze:
07 sty 2020, 17:48
Chyba nie czytasz uważnie. Oni nic Ci nie oddadzą, teraz musisz czekać aż blokada przeterminuje się w systemie mBanku.
Chyba jednak Ty nie czytasz uważnie. Gdy przed przeniesieniem numeru testowałem usługę to aktywacyjna złotówka wróciła na konto po około 1-2h. Teraz złotówki pobrane 04.01.2020 nadal nie wróciły. Ja tu widzę jakieś kółeczko adoracyjne ku chwale operatora, bo każdy próbuje mi udowodnić, że problemy są wynikiem mojego błędu lub banku, z którego korzystam. Możliwość, że operator ma zabugowany system widzę, że się nie mieści nikomu w głowie.
Remington pisze:
07 sty 2020, 17:48
Czyli we wniosku MNP faktycznie podałeś, że to numer prepaid?
Odpowiem ponownie: TAK.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 18:15
autor: Remington
Ja źle czytam? Chłopie, ile razy mam Ci pisać to samo? NIC oni Ci nie zabrali, ani grosza, NIC! To już chyba będzie trzeci czy czwarty raz. Masz na koncie blokadę kwoty i ta blokada wygaśnie. Wcześniej przysyłali anulowanie blokady, ale wystąpił problem, który tu opisałeś i wraz z nim przestali wysyłać te anulowania, więc blokada wisi i powisi tyle, na ile ustalił sobie bank - nie Orange.

Gdzie w powyższym jest sugerowanie "mojego błędu lub banku, z którego korzystam" i negacja "że operator ma zabugowany system" to ja nie wiem.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:07 sty 2020, 18:20
autor: Matrin
Dobrze, że wreszcie się zgadzamy, że winę ponosi Orange.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:17 sty 2020, 16:48
autor: iphoneski
No i stało się, Play oddał numer i data przeniesienia ustalona na luty żeby zachować okres wypowiedzenia :)

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:23 sty 2020, 14:48
autor: iphoneski
Nowości: https://www.telepolis.pl/wiadomosci/tar ... -parrotone
Za WP Pilot lubię ich jeszcze bardziej niż do tej pory :D

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:23 sty 2020, 14:59
autor: Karlos20
Cieszy też fakt dołączenie Open FM do Music Pass, sporo ludzi lubi słuchać stacji muzycznych właśnie w tej aplikacji, która kosztem jakości muzyki jest mało wymagająca jeśli chodzi o prędkość neta. No i tam praktycznie nie ma reklam pomiędzy utworami.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:23 sty 2020, 15:28
autor: iphoneski
Tak ale Open zużywa groszowe ilości danych, a mecz w dobrej jakości na Eleven potrafi pociągnąć.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:23 sty 2020, 17:22
autor: Karlos20
Nie będę się spierał co jest lepsze. Wiadomo, że jeśli dużo oglądasz tv i vod - wiadomo, że warto te 20 zł/mies dopłacić za Video Pass. Dla fanów muzyki jest Music Pass za piątala :)
Ważne, że bez zarzutów działa eSIM na iPhone XS :) Wymiana tradycyjnego nanoSIM w kilka chwil. Mam i korzystam.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:23 sty 2020, 19:02
autor: iphoneski
Ja sobie od razu przy przenoszeniu numeru zaznaczyłem eSIM i zwykłej karty nie dostanę w ogóle.
A wie ktoś jak to jest z dodatkową kartą? Można ją zawiesić i wznawiać gdy będzie potrzebna czy trzeba opłacać cały czas? Niby można wyłączyć i aktywować ponownie ale wtedy za każdym razem wydają nową czy ta stara jest jakoś przypisana do konta już? Będzie mi to potrzebne przez kilka miesięcy w roku a nie przez cały czas, więc trochę bez sensu płacić za coś co leży i nie jest używane.

Re: [ORANGE FLEX] Czyli "chcesz, masz" - dyskusja ogólna

Post:24 sty 2020, 11:41
autor: Robin560
nie wiem jak z opłatami, jak zawiesisz i wznowisz to karta zostanie ta sama