DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.

Moderator: Moderatorzy

 #1061432  autor: forum_tg
 04 sty 2019, 08:05
proszę o ogólną porównanie a2mobile z Lajt Mobile. Ogólne o jakości, logowanie się do sieci, ceny (promocje)
 #1061778  autor: forum_tg
 06 sty 2019, 18:39
forum_tg pisze:
04 sty 2019, 08:05
proszę o ogólną porównanie a2mobile z Lajt Mobile. Ogólne o jakości, logowanie się do sieci, ceny (promocje)
jest szansa, na jakieś ogólne porównanie/opinie która lepsza?
 #1061792  autor: Remington
 06 sty 2019, 20:59
Wydzieliłem, bo w tamtym wątku to zginie w burzliwej dyskusji.

Napiszę co sam doświadczyłem z nimi:
- a2mobile: priorytety na karcie SIM powodują, że sieć jak tonący brzytwy trzyma się częstotliwości Aero2 przez co bywają utraty zasięgu, za granicą nie korzystałem, ale trzeba przełączyć kartę SIM przed wyjazdem w menu STK
- Lajt: to technicznie Plus prepaid, ale już 2 razy zdarzyło mi się, że karta nie logowała się do sieci i musiał to poprawiać BOK (od ręki, ale), roaming danych trzeba uruchamiać przed każdym wyjazdem za granicę

W obu jakość połączeń i internetu bez zastrzeżeń. A a2m podoba mi się oferta (oby jej nie zepsuli) także bez pakietów (10 gr za min/sms). Na co dzień korzystam jednak z Plusha, bo mimo pewnych braków jest od nich stabilniejszy.
 #1061797  autor: marcz123456
 06 sty 2019, 21:06
No jeszcze warto dopisać lyca i klucz bo może działają lepiej niż lajt.
W a2 są te śmieszne schodki spadku prędkości.
Remington pisze:
06 sty 2019, 20:59
- a2mobile: priorytety na karcie SIM powodują, że sieć jak tonący brzytwy trzyma się częstotliwości Aero2
A jaki problem ustawić manualny wybór sieci i plus na sztywno?
 #1061805  autor: forum_tg
 06 sty 2019, 21:36
@Remington :
- wg Ciebie po przejęciu a2 przez Premium jest szansa na poprawę jakości, tj. mniejsze problemy z utratą zasięgu?
- Co do Lajt: wcześniej nie raz słyszałem, czy także na forum userzy pisali że pojawiały się problemy po włączeniu modemu / routera że karta nie logowała się. Podobno też nie najlepiej radzą sobie z LTE - wiesz coś o tym?

Czy osoby wyjeżdżające za granicę mogą wypowiedzieć się jak obie sieci radzą sobie z zasięgiem, jak działa internet?

P.S.
dzięki za wydzielenie tematu.
 #1061813  autor: Remington
 06 sty 2019, 23:05
ad. a2m: kilka razy już na forum pisałem, ale wiem jak potrafią umykać wpisy: całe to "przejęcie" było czysto formalne, wszystko działa jak działało i nie spodziewałbym się absolutnie żadnych technicznych skutków tej operacji. @habish, który jak wiemy wie niemal wszystko o Plusie i jego przybudówkach zapowiadał, że będzie nowa platforma dla tych MVNO. Acha, a2m nie ma HD Voice.

ad. Lajta: nie potwierdzam problemów z LTE, mój router działa niemal tylko na LTE. Zresztą skoro to taryfa w systemie Plusa, to skąd miałyby być problemy (i podobnie jak w prepaidach Plusa jest HD Voice). Net za granicą testowałem tylko w Niemczech i mimo zapewnień operatora nie było LTE tylko 3G, w dodatku konieczna była aktywacja roamingu netu przez BOK (aktywują od ręki, ale tylko na 30 dni). Acha no i podoba mi się BOK, miło się rozmawia, wiedzą o czym mówią, na maile też szybko odpisują. Daję mu drugie miejsce w moim subiektywnym rankingu user experience, po Vikingach.
 #1061820  autor: jutek
 07 sty 2019, 05:39
Remington pisze:
06 sty 2019, 20:59
za granicą nie korzystałem, ale trzeba przełączyć kartę SIM przed wyjazdem w menu STK
W nowszych ich kartach w menu STK jest opcja "automatyczny", domyślnie zaznaczona, więc chyba już nie trzeba przełączać. W starszych jest do wyboru kraj lub zagranica.
 #1061822  autor: macc
 07 sty 2019, 06:45
Barwa jakości dźwięku, czyli rozmowy lepsza jest w lajt mobile. W a2 dźwięk jest bardziej przytłumiony, cichszy jakby bardziej z puszki.
Druga sprawa w przypadku a2 to natarczywe trzymanie się własnego zasięgu i nie przeskakiwanie na zasięg plusa. Do całkowitego zaniku zasięgu przez telefon.
 #1061823  autor: forum_tg
 07 sty 2019, 07:01
Wiadomo jaki jest powód aktywowania internetu w roamingu tylko na 30 dni? Abonentowi łatwiej byłoby aktywować raz na "zawsze" i zapomnieć o temacie.
Remington pisze: Na co dzień korzystam jednak z Plusha, bo mimo pewnych braków jest od nich stabilniejszy.
Aż tak odczuwalna różnica że zostajesz w Plush?
 #1061825  autor: Remington
 07 sty 2019, 07:35
Nie wiadomo. A kiedy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :)

Główny numer wolę mieć u MNO i mieć pewność, że on zadziała. Poza idiotką na infolinii oraz licznymi problemami z aktywacją promocji doładowań (co jest jednak nice to have) Plus jeszcze mnie nie zawiódł.
 #1061827  autor: forum_tg
 07 sty 2019, 08:21
Remington pisze:
07 sty 2019, 07:35
Nie wiadomo. A kiedy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :)
Tak sądziłem;)
ale wolałem zapytać, bo może dodatkowo są jakieś problemy techniczne o których głośno nie mówią.
 #1061829  autor: Remington
 07 sty 2019, 08:37
Mi odpowiedzieli, że"to się samo wyłącza po 30 dniach" i oni nie mają na to wpływu. Ale prędzej się spodziewam, że coś muszą płacić Polkomtelowi i dlatego jest tak, a nie inaczej.