Strona 1 z 1
Doładowania telefonów online vs. zysk operatora
Post:19 sie 2005, 11:51
autor: Piotr
Doładowania telefonów online chyba nie są nikomu obce. Każdy kto posiada konto np. Mbanku czy też Inteligo może "nakarmić" swoją komórkę bez wychodzenia z domu, zdrapywania kodów itp. Ot co - Ameryka.
W związku z tym nasuwa mi się na myśl następujące pytanie. Otóż ile z wartości takiego doładowania trafia w rzeczywistości do operatora a ile do firmy (np. BLUE MEDIA) jaka się z tym zajmuje.
Pozdrawiam.
Post:19 sie 2005, 13:49
autor: Irek
Zbytnio na temacie się nie znam, ale z logicznej kalkulacji jest to pewnie nie więcej niż 10 procent sumy doładowania. teoretycznie ta firma musi jakoś utrzymać pracowników i infrastrukturę potrzebną do działania.
Post:19 sie 2005, 14:01
autor: WitekT
Dokładnie - do operatora trafia od 85% do 90% kwoty doładowania.
Post:19 sie 2005, 16:22
autor: Piotr
A może mi powiecie Panowie jak się sprawa przedstawia w przypadku promocji polegającej na dodatkowych 10% kwoty doładowania dla klienta? Kto dopłaca do takiego interese? Firma pośrednicząca w doładowaniu czy operator?
PS. Przez analogię rzecz ujmując wracają do wątku zysków dla firm oraz operatora sprawa podobnie według mnie przedstawia się ze zdrapkami. Otóż jeżeli jakaś hurtowania kupuje 1xxxx zdrapek to w sumie operator zarabia na takiej sprzedaży 80 - 95% reszta do kieszeni kupującego... Czy dobrze to rozumiem?
Post:19 sie 2005, 16:36
autor: WitekT
Jest tak - prowizja sprzedawców i hurtowni to 10-15% wartości doładowania. A czy potem są jakieś promocyjne doładowania czy nie to już inna bajka.

Post:19 sie 2005, 16:38
autor: Piotr
OK ja to rozumiem. Cały czas jednak mamy nie wyjaśnioną jedną kwestię. Otóż jeżeli mamy już jakieś promocje przy doładowaniach online to kto dokłada do takiego interesu? Operator czy firma jaka zajmuje się takimi doładowaniami?
Post:19 sie 2005, 16:49
autor: WitekT
Jednak nie rozumiesz.

Założenie: doładowanie - dajmy na to - 100 zł, za które jest premia 20%.
Teza: firma obsługująca doładowania dostaje procent od 100 zł, a nie od 120.

Post:19 sie 2005, 17:00
autor: Piotr
Czyli w związku z tym do takiej promocji dopłaca firma a nie operator. Czy tak?

Post:19 sie 2005, 17:12
autor: WitekT
Do promocji dopłaca operator, a nie firma. Ona ma % od wartości doładowania, nic od promocyjnego, dodatkowego doładowania.
Post:20 sie 2005, 14:57
autor: Sirmark
WitekT pisze:Dokładnie - do operatora trafia od 85% do 90% kwoty doładowania.
zalezy jeszcze jak si krztaltuje kanal ale na pewno nie 90%
mi wychodzi ze op dostaje miedzy 75-80 a 85%
Post:20 sie 2005, 18:11
autor: Przemek
Hej WitekT skąd ty to wszystko wiesz?
Post:20 sie 2005, 18:17
autor: WitekT
Bo siedzę w tym od 5 lat?
Post:20 sie 2005, 21:41
autor: Piotr
Post:20 sie 2005, 21:42
autor: Piotr
WitekT pisze:Do promocji dopłaca operator, a nie firma. Ona ma % od wartości doładowania, nic od promocyjnego, dodatkowego doładowania.
Elegancko. O taką informację właśnie mi chodziło. Wielkie dzięki

Post:20 sie 2005, 22:03
autor: WitekT
Jedyne zamknięcie jakie mi grozi, to chyba izba wytrzeźwień.

Post:20 sie 2005, 22:03
autor: WitekT
Piotr pisze:WitekT pisze:Do promocji dopłaca operator, a nie firma. Ona ma % od wartości doładowania, nic od promocyjnego, dodatkowego doładowania.
Elegancko. O taką informację właśnie mi chodziło. Wielkie dzięki

Jak zwykle do usług.

Post:20 sie 2005, 22:05
autor: Piotr
Post:20 sie 2005, 22:05
autor: WitekT
Taka moja robota.

Post:20 sie 2005, 22:10
autor: Piotr
I naważniejsze, że wykonujesz ją profesjonalnie
Ale OK kończę już pochwały bo pewnie duma cię już rozrywa

Post:20 sie 2005, 22:11
autor: WitekT
Ja tam skromny facet jestem.

No i całe życię się uczę - nawet tu. Często żeby odpowiedzieć na jakieś pytanie trzeba wcześniej poszperać w sieci.
