Strona 1 z 1

Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:02 lut 2017, 09:54
autor: dayvan
Aktualizacja w ostatnim moim poście poniżej :)
===================================================================
Witam,

Kupiłem jakiś czas temu Nexus 5X ale dopiero po doczytałem że często się na nim zdaża bootloop (zapętlony restart) bez żadnego powodu.
Jak na razie działa bez problemu, ale zastanawiam się jak będzie z honorowaniem gwarancji jeżeli w końcu dojdzie do tego bootloopa.

Czy ma ktoś może jakieś doświadczenia?

Dzięki i pozdrawiam.

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:02 lut 2017, 10:19
autor: ObserwatorZRamieniaONZ
A czemu mieliby nie honorować? Jeżeli jest to usterka software'owa to oczywiście zostanie usunięta.

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:02 lut 2017, 12:04
autor: dayvan
ObserwatorZRamieniaONZ pisze:A czemu mieliby nie honorować? Jeżeli jest to usterka software'owa to oczywiście zostanie usunięta.
Niestety to podobno jest hardwerowa, i zazwyczaj sie objawia po roku.

Zastanawiam się jak jest w Polsce, bo z różnych wątków ze stron zagranicznych (n.p. Reddit), to ludzie mają problemy z LG. Albo nie uznają usterki, albo zwracają nienaprawiony, i sporo różnych niemiłych historyjek.

W moim przypadku może być gorzej bo telefon jest z dystrybucji Europejskiej (Niemcy), wtedy to chyba będę musiał do Niemiec odsyłać.
Specjalnie szukałem z Dystrybucji Polskiej, i sprzedawca zapewnił mnie że jest z Polskiej. Dopiero jak go odebrałem (kupiłem na raty) to się okazało że jest z Niemiec. Nie chciało mi się już wszystko odwracać.

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:02 lut 2017, 15:46
autor: ObserwatorZRamieniaONZ
Jeżeli kupiłeś od firmy to korzystaj z rękojmi. Na głowie sprzedającego będzie dostarczenie telefonu do serwisu.

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:02 lut 2017, 16:10
autor: dayvan
ObserwatorZRamieniaONZ pisze:Jeżeli kupiłeś od firmy to korzystaj z rękojmi. Na głowie sprzedającego będzie dostarczenie telefonu do serwisu.
Aha, rozumiem. Dzięki :)

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:02 lut 2017, 16:33
autor: DerTolleMajor
Najrozsadniej będzie podjąć (potencjalne) kroki, jak napisał Obserwator (2 lata rękojmi).

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:20 mar 2018, 16:37
autor: bige93
Witam,

Zdechł mi mój Nexus 5X. Dostał bootloop.
To znany problem tych telefonów, pewnie nawet uznano przez sąd że to wada producenta.

Telefon był zakupiony poprzez Google Store USA w listopadzie 2015 r. Posiadam dowód zakupu stąd (invoice).

Kontaktowałem się z LG Polska, było mnie odesłano do dziełu reklamacji. Teraz dowiedziałem się że "czas oczekiwania na odpowiedz z działu reklamacji to okolo trzy tygodnie".
Potrzebuję telefonu w pracy, dla tego nie mogę czekać aż tak długo na niewiadomo co.

Czy jest w prawie jakieś okreslenie czasu reakcji na taki zwrot?

Może ktoś wie jakiś telefon czy coś do LG, oprócz tych ze strony LG.pl?

Dziękuję bardzo za pomoc!

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:12 maja 2018, 19:04
autor: dayvan
bige93 pisze:Witam,

Zdechł mi mój Nexus 5X. Dostał bootloop.
To znany problem tych telefonów, pewnie nawet uznano przez sąd że to wada producenta.

Telefon był zakupiony poprzez Google Store USA w listopadzie 2015 r. Posiadam dowód zakupu stąd (invoice).

Kontaktowałem się z LG Polska, było mnie odesłano do dziełu reklamacji. Teraz dowiedziałem się że "czas oczekiwania na odpowiedz z działu reklamacji to okolo trzy tygodnie".
Potrzebuję telefonu w pracy, dla tego nie mogę czekać aż tak długo na niewiadomo co.

Czy jest w prawie jakieś okreslenie czasu reakcji na taki zwrot?

Może ktoś wie jakiś telefon czy coś do LG, oprócz tych ze strony LG.pl?

Dziękuję bardzo za pomoc!
Witam,

Właśnie mi padł mój też :)
Nieszczęsny bootloop.
Czy tobie udało się jakoś naprawić w ramach gwarancji? Czy wymienili ?

Ja będę próbował wysłać do serwisu według tych instrukcji:
http://www.lg.com/pl/wsparcie/lg-express

Pozdrawiam.

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:20 maja 2018, 10:59
autor: dayvan
Sprawa rozwiązana. :D
Wysłałem bezpośrednio do LG (zamawiając kuriera), i wrócił 4 dni później.
W formularzu usterki napisałem że to jest znany już bootloop.
Uznali gwarancję i wymienili płytę główną.
Narazie działa, zobaczymy czy się powtórzy bootloop za rok :)

Dodatkowa notatka dla tych co chcą odblockować bootloader i rootować, to muszą to zrobić według kroków tutaj opisanych:
https://www.reddit.com/r/nexus5x/commen ... ootloader/

Wygląda na to że po wymianie płyty głównej, to bootloader się znowu zamyka po restarcie. Nie wiadomo czy to celowe czy niechcący jest robione przez LG.

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:20 maja 2018, 11:59
autor: f0ku5
dayvan pisze:Wygląda na to że po wymianie płyty głównej, to bootloader się znowu zamyka po restarcie. Nie wiadomo czy to celowe czy niechcący jest robione przez LG.
Wymiana płyty głównej to wymiana najważniejszego komponentu i raczej nie ma możliwości zachowania np. odblokowanego bootloadera podczas tej czynności ;)

Re: Nexus 5X - honorowanie gwarancji w przypadku bootloop

Post:20 maja 2018, 17:23
autor: dayvan
f0ku5 pisze:
dayvan pisze:Wygląda na to że po wymianie płyty głównej, to bootloader się znowu zamyka po restarcie. Nie wiadomo czy to celowe czy niechcący jest robione przez LG.
Wymiana płyty głównej to wymiana najważniejszego komponentu i raczej nie ma możliwości zachowania np. odblokowanego bootloadera podczas tej czynności ;)
Nie chodziło o to że bootloader był odblokowany, a po naprawie był zablokowany, tylko że po naprawie (wymianie płyty), to nie da się utrzymać zablokowany bootloader. jeżeli się zrobi fastboot oem unlock to tylko podczas bootloader mode jest odblockowany. Jak się zrobi restart, to juz jest zablokowany.

Ta strona na reddit to opisuje dobrze
https://www.reddit.com/r/nexus5x/commen ... ootloader/