DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki LG oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki LG oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #908838  autor: dayvan
 02 lut 2017, 09:54
Aktualizacja w ostatnim moim poście poniżej :)
===================================================================
Witam,

Kupiłem jakiś czas temu Nexus 5X ale dopiero po doczytałem że często się na nim zdaża bootloop (zapętlony restart) bez żadnego powodu.
Jak na razie działa bez problemu, ale zastanawiam się jak będzie z honorowaniem gwarancji jeżeli w końcu dojdzie do tego bootloopa.

Czy ma ktoś może jakieś doświadczenia?

Dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2018, 10:54 przez dayvan, łącznie zmieniany 1 raz.
 #908865  autor: dayvan
 02 lut 2017, 12:04
ObserwatorZRamieniaONZ pisze:A czemu mieliby nie honorować? Jeżeli jest to usterka software'owa to oczywiście zostanie usunięta.
Niestety to podobno jest hardwerowa, i zazwyczaj sie objawia po roku.

Zastanawiam się jak jest w Polsce, bo z różnych wątków ze stron zagranicznych (n.p. Reddit), to ludzie mają problemy z LG. Albo nie uznają usterki, albo zwracają nienaprawiony, i sporo różnych niemiłych historyjek.

W moim przypadku może być gorzej bo telefon jest z dystrybucji Europejskiej (Niemcy), wtedy to chyba będę musiał do Niemiec odsyłać.
Specjalnie szukałem z Dystrybucji Polskiej, i sprzedawca zapewnił mnie że jest z Polskiej. Dopiero jak go odebrałem (kupiłem na raty) to się okazało że jest z Niemiec. Nie chciało mi się już wszystko odwracać.
 #908912  autor: DerTolleMajor
 02 lut 2017, 16:33
Najrozsadniej będzie podjąć (potencjalne) kroki, jak napisał Obserwator (2 lata rękojmi).

c35i; c45i; 3310; 6310i; t610; v360; gx17; k600i; n73; p1i; i900 omnia; c905; hero; v3; 9700; e52; 9780; 9800; F480; Nexus 4; One (M7); Moto G; iPhone SE; Xcover 3; s7; J5 2017; S9 Plus; Iphone XS; A40 ---> Iphone 14 Pro + A53 + 9900
 #984604  autor: bige93
 20 mar 2018, 16:37
Witam,

Zdechł mi mój Nexus 5X. Dostał bootloop.
To znany problem tych telefonów, pewnie nawet uznano przez sąd że to wada producenta.

Telefon był zakupiony poprzez Google Store USA w listopadzie 2015 r. Posiadam dowód zakupu stąd (invoice).

Kontaktowałem się z LG Polska, było mnie odesłano do dziełu reklamacji. Teraz dowiedziałem się że "czas oczekiwania na odpowiedz z działu reklamacji to okolo trzy tygodnie".
Potrzebuję telefonu w pracy, dla tego nie mogę czekać aż tak długo na niewiadomo co.

Czy jest w prawie jakieś okreslenie czasu reakcji na taki zwrot?

Może ktoś wie jakiś telefon czy coś do LG, oprócz tych ze strony LG.pl?

Dziękuję bardzo za pomoc!
 #993130  autor: dayvan
 12 maja 2018, 19:04
bige93 pisze:Witam,

Zdechł mi mój Nexus 5X. Dostał bootloop.
To znany problem tych telefonów, pewnie nawet uznano przez sąd że to wada producenta.

Telefon był zakupiony poprzez Google Store USA w listopadzie 2015 r. Posiadam dowód zakupu stąd (invoice).

Kontaktowałem się z LG Polska, było mnie odesłano do dziełu reklamacji. Teraz dowiedziałem się że "czas oczekiwania na odpowiedz z działu reklamacji to okolo trzy tygodnie".
Potrzebuję telefonu w pracy, dla tego nie mogę czekać aż tak długo na niewiadomo co.

Czy jest w prawie jakieś okreslenie czasu reakcji na taki zwrot?

Może ktoś wie jakiś telefon czy coś do LG, oprócz tych ze strony LG.pl?

Dziękuję bardzo za pomoc!
Witam,

Właśnie mi padł mój też :)
Nieszczęsny bootloop.
Czy tobie udało się jakoś naprawić w ramach gwarancji? Czy wymienili ?

Ja będę próbował wysłać do serwisu według tych instrukcji:
http://www.lg.com/pl/wsparcie/lg-express

Pozdrawiam.
 #994482  autor: dayvan
 20 maja 2018, 10:59
Sprawa rozwiązana. :D
Wysłałem bezpośrednio do LG (zamawiając kuriera), i wrócił 4 dni później.
W formularzu usterki napisałem że to jest znany już bootloop.
Uznali gwarancję i wymienili płytę główną.
Narazie działa, zobaczymy czy się powtórzy bootloop za rok :)

Dodatkowa notatka dla tych co chcą odblockować bootloader i rootować, to muszą to zrobić według kroków tutaj opisanych:
https://www.reddit.com/r/nexus5x/commen ... ootloader/

Wygląda na to że po wymianie płyty głównej, to bootloader się znowu zamyka po restarcie. Nie wiadomo czy to celowe czy niechcący jest robione przez LG.
 #994489  autor: f0ku5
 20 maja 2018, 11:59
dayvan pisze:Wygląda na to że po wymianie płyty głównej, to bootloader się znowu zamyka po restarcie. Nie wiadomo czy to celowe czy niechcący jest robione przez LG.
Wymiana płyty głównej to wymiana najważniejszego komponentu i raczej nie ma możliwości zachowania np. odblokowanego bootloadera podczas tej czynności ;)
 #994557  autor: dayvan
 20 maja 2018, 17:23
f0ku5 pisze:
dayvan pisze:Wygląda na to że po wymianie płyty głównej, to bootloader się znowu zamyka po restarcie. Nie wiadomo czy to celowe czy niechcący jest robione przez LG.
Wymiana płyty głównej to wymiana najważniejszego komponentu i raczej nie ma możliwości zachowania np. odblokowanego bootloadera podczas tej czynności ;)
Nie chodziło o to że bootloader był odblokowany, a po naprawie był zablokowany, tylko że po naprawie (wymianie płyty), to nie da się utrzymać zablokowany bootloader. jeżeli się zrobi fastboot oem unlock to tylko podczas bootloader mode jest odblockowany. Jak się zrobi restart, to juz jest zablokowany.

Ta strona na reddit to opisuje dobrze
https://www.reddit.com/r/nexus5x/commen ... ootloader/