Jeśli jesteś abonentem sieci Play to sprawdź oba rozwiązania:
1. Play nadużywa procedury odświeżania karty sim do "wywalania" swoich abonentów z sieci partnerów roamingowych (Plus, T-Mobile, Orange), aby zaoszczędzić na kasie przenosząc ruch do własnej sieci. Metoda dość skuteczna na tych, którzy "na sztywno" ustawili jednego z operatorów W3. Problem w tym, że wiele telefonów po takim odświeżaniu karty sim pomimo widocznego sygnału na wyświetlaczu nie jest zalogowana do żadnej sieci! Skąd problemy w otrzymywaniu sms-ów i połączeń oraz przy próbie wykonania połączenia. Niektóre Samsungi po odświeżaniu karty sim potrafią się zawiesić. Rozwiązaniem jest zmiana operatora na jednego z W3 lub zgłoszenie do Play, aby wyłączyli odświeżanie karty sim dla danego numeru oraz wybór na sztywno (ręcznie) sieci roamingowej. Poza tym Play ma mocno wyśrubowany CPICH (Common Pilot Channel - poziom sygnału nadawanego w tym kanale jest używany przez terminale podczas procesu wyboru komórki. Sygnał odbierany na kanale CPICH używany jest także w procesie podejmowania decyzji o konieczności handoveru), przez co na siłę trzyma swoich abonentów w obrębie sieci własnej nawet na SZCZĄTKOWYM SYGNALE pomimo tego, że w danym miejscu jest maksymalny sygnał jednego z operatorów W3 co skutkuje zrywanymi połączeniami w czasie podróży oraz problemem w nawiązaniu połączenia lub dostępnością w sieci (abonent poza zasięgiem). Także z tego względu wskazany jest manualny wybór operatora po uprzednim zgłoszeniu do Play, aby wyłączyli procedurę odświeżania karty sim oraz zastosowanie się do procedury opisanej w pkt. 2
2. Błąd w firmware przy manualnym wyborze operatora oraz trybu sieci GSM/WCDMA/LTE w tym telefonie może powodować pewne komplikacje. Jest na to rozwiązanie, które opisałem na forum w niżej podlinkowanym temacie:
http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic ... 15&t=79375