Strona 1 z 2

Problem z siecią w A5 2017

Post:12 maja 2018, 11:35
autor: eneduerike
Witam wszystkich forumowiczów.

Mam duży problem z Samsungiem A5 2017. Telefon nie potrafi się ponownie, automatycznie zalogować do sieci GSM po tym na chwilę utraci zasięg. Status sieci wskakuje i zawiesza się na "Połączenia tylko alarmowe", a przy próbie wykonania połączenia pojawia się komunikat "Nie zarejestrowano w sieci". Po czymś takim mogę wejść w obszar o pełnym zasięgu co pokazują kreski na wyświetlaczu, a pomimo to telefon dalej wisi z w/w statusem. W takich sytuacjach pomaga tylko ręczne odświeżenie sieci czyli restart telefonu albo wł/wył trybu samolotowego.

Wymieniałem już 3 razy kartę sim, próbowałem użyć innego operatora, robiłem testy na ustawieniach fabrycznych... nic to nie daje. Wydaje mi się, że wina leży po stronie sprzętu bo karta sim testowana w innym telefonie w tych samych okolicznościach działa normalnie.

Telefon już dwa razy był w serwisie. Za pierwszym razem nie wykryto żadnej usterki. Za drugim razem, jak wynika z dokumentacji, wymieniono płytę główną i oprogramowanie. Problem w tym, że usterka cały czas jest i skutecznie uniemożliwia normalne korzystanie z telefonu. Nie jestem w stanie cały czas go kontrolować czy przypadkiem się nie zawiesił na "połączenia tylko alarmowe", bo niestety teraz tak jest i jeśli nie zwrócę na to uwagi, to pół dnia jestem poza zasięgiem w centrum wielkiego miasta.

Proszę o jakieś rady, może ktoś miał podobny problem? Czy mam go wysłać do serwisu po raz kolejny? Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:14 maja 2018, 11:11
autor: Johnny
Oczywiście odsyłać do serwisu do skutku !!!!

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:14 maja 2018, 11:58
autor: weissmann
Odsyłaj do skutku, najlepiej nagraj filmik jak obok w działającym telefonie jest karta SIM, wszystko śmiga, potem wyciągasz i wkładasz do uszkodzonego padła, karta nie działa - będzie czarno na białym, i nie będą mogli zwalić na kartę SIM.

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:21 maja 2018, 18:15
autor: eneduerike
Telefon cały czas wariuje, jutro jedzie trzeci raz do serwisu. Zobaczymy co będzie tym razem. Co ciekawe transmisja danych działa normalnie, nawet wtedy kiedy połączenia zawieszą się na statusie "tylko alarmowe" to z internetu nadal można korzystać. Nagrałem krótki film: https://youtu.be/bheQn4X82tw

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:21 maja 2018, 19:00
autor: marcin19883
Niby połączenia alarmowe, ale po prawej stronie ikonka zasięgu cały czas ma zasięg, dziwne :?
A telefon skąd kupiony?

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:21 maja 2018, 19:50
autor: eneduerike
Telefon kupiony na allegro w polskim sklepie z fakturą VAT 23%, sklep ma 3000 komentarzy, same pozytywne.

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:21 maja 2018, 20:13
autor: marcin19883
A oprogramowanie zaktualizowane do najnowszego? była jakaś aktualizacja, bo mi to wygląda na błąd softu. Jaka wersja romu? Już jest nawet Oreo.

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:21 maja 2018, 22:44
autor: eneduerike
Wszystko jest takie jak fabryka dała. Androida mam 7.0 telefon nie pokazuje żadnych dostępnych aktualizacji

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:21 maja 2018, 23:29
autor: marcin19883
eneduerike pisze:Wszystko jest takie jak fabryka dała. Androida mam 7.0 telefon nie pokazuje żadnych dostępnych aktualizacji
Spróbuj zresetować ustawienia sieciowe. Tu masz podpowiedz jak to zrobić. https://support.bell.ca/Mobility/Smartp ... my_samsung

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:22 maja 2018, 20:04
autor: eneduerike
Telefon jest już w serwisie :)

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:28 maja 2018, 22:25
autor: eneduerike
Dostałem telefon z powrotem. Raport naprawy: Urządzenie sprawne, nie wykonano naprawy. Urządzenie zostało poddane testom w warunkach rzeczywistych oraz na przyrządach serwisowych. Nadaje i odbiera połączenia prawidłowo, zasięg sieci prawidłowy :/

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:28 maja 2018, 22:41
autor: weissmann
Uaktualniłeś do Androida 8.0 (Oreo) ?

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:28 maja 2018, 22:47
autor: eneduerike
A w jaki sposób to zrobić? telefon nie widzi żadnych aktualizacji oprogramowania do zainstalowania

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:28 maja 2018, 23:38
autor: Eragon
Ręcznie.
A soft brandowany?

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:29 maja 2018, 00:21
autor: marcin19883
Spróbuj resetować ustawienia sieciowe, jak pisałem wyżej

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:29 maja 2018, 10:59
autor: eneduerike
Okej zrobiłem aktualizację do OREO. Ustawienia sieciowe też zresetowałem. Po krótkich testach problem znowu się ujawnił. Nie rozumiem tylko dlaczego przesyłanie danych działa, a połączenia wiszą na tylko alarmowe.

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:29 maja 2018, 11:17
autor: weissmann
No więc wg mnie robisz tak, nagrywając cały czas jakimś telefonem całą akcję:
1) bierzesz telefon sprawny, leżący obok niesprawnego, wkładasz do niego kartę SIM, odpalasz, filmujesz że działa, wyłączasz
2) wkładasz do uszkodzonego telefonu, odpalasz, filmujesz dopóki nie wystąpi problem; wyłączasz;
3) powtarzasz punkt 1), i wtedy jest czarno na białym, że telefon jest niesprawny, i mają obowiązek naprawić, wymienić na nowy lub oddać pieniądze.

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:29 maja 2018, 11:31
autor: eneduerike
Raczej będzie ciężko coś takiego nagrać. Telefon jak jest w dobrym zasięgu i sieć jest ręcznie odświeżona to nie wskoczy w tryb "tylko alarmowe". Dopiero wejście z nim w martwe pole (gdzie zgubi zasięg) po czym wyjście z niego ujawnia problem. Będę miał pełny zasięg i przesyłanie danych ale połączenia będą alarmowe dopóki ręcznie nie odświeżę sieci (np. wł/wył tryb samolotowy)

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:29 maja 2018, 12:17
autor: marcin19883
Włącz testowo na kilka godzin w ustawieniach sieci, tylko 2G

Re: Problem z siecią w A5 2017

Post:29 maja 2018, 12:46
autor: eneduerike
marcin19883 pisze:Włącz testowo na kilka godzin w ustawieniach sieci, tylko 2G
Ok włączam, dam znać za jakiś czas czy to coś da.