DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów komórkowych marki Samsung oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #993076  autor: eneduerike
 12 maja 2018, 11:35
Witam wszystkich forumowiczów.

Mam duży problem z Samsungiem A5 2017. Telefon nie potrafi się ponownie, automatycznie zalogować do sieci GSM po tym na chwilę utraci zasięg. Status sieci wskakuje i zawiesza się na "Połączenia tylko alarmowe", a przy próbie wykonania połączenia pojawia się komunikat "Nie zarejestrowano w sieci". Po czymś takim mogę wejść w obszar o pełnym zasięgu co pokazują kreski na wyświetlaczu, a pomimo to telefon dalej wisi z w/w statusem. W takich sytuacjach pomaga tylko ręczne odświeżenie sieci czyli restart telefonu albo wł/wył trybu samolotowego.

Wymieniałem już 3 razy kartę sim, próbowałem użyć innego operatora, robiłem testy na ustawieniach fabrycznych... nic to nie daje. Wydaje mi się, że wina leży po stronie sprzętu bo karta sim testowana w innym telefonie w tych samych okolicznościach działa normalnie.

Telefon już dwa razy był w serwisie. Za pierwszym razem nie wykryto żadnej usterki. Za drugim razem, jak wynika z dokumentacji, wymieniono płytę główną i oprogramowanie. Problem w tym, że usterka cały czas jest i skutecznie uniemożliwia normalne korzystanie z telefonu. Nie jestem w stanie cały czas go kontrolować czy przypadkiem się nie zawiesił na "połączenia tylko alarmowe", bo niestety teraz tak jest i jeśli nie zwrócę na to uwagi, to pół dnia jestem poza zasięgiem w centrum wielkiego miasta.

Proszę o jakieś rady, może ktoś miał podobny problem? Czy mam go wysłać do serwisu po raz kolejny? Dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
 #993328  autor: weissmann
 14 maja 2018, 11:58
Odsyłaj do skutku, najlepiej nagraj filmik jak obok w działającym telefonie jest karta SIM, wszystko śmiga, potem wyciągasz i wkładasz do uszkodzonego padła, karta nie działa - będzie czarno na białym, i nie będą mogli zwalić na kartę SIM.
 #994730  autor: eneduerike
 21 maja 2018, 18:15
Telefon cały czas wariuje, jutro jedzie trzeci raz do serwisu. Zobaczymy co będzie tym razem. Co ciekawe transmisja danych działa normalnie, nawet wtedy kiedy połączenia zawieszą się na statusie "tylko alarmowe" to z internetu nadal można korzystać. Nagrałem krótki film: https://youtu.be/bheQn4X82tw
 #994736  autor: marcin19883
 21 maja 2018, 19:00
Niby połączenia alarmowe, ale po prawej stronie ikonka zasięgu cały czas ma zasięg, dziwne :?
A telefon skąd kupiony?
 #994747  autor: marcin19883
 21 maja 2018, 20:13
A oprogramowanie zaktualizowane do najnowszego? była jakaś aktualizacja, bo mi to wygląda na błąd softu. Jaka wersja romu? Już jest nawet Oreo.
 #994775  autor: marcin19883
 21 maja 2018, 23:29
eneduerike pisze:Wszystko jest takie jak fabryka dała. Androida mam 7.0 telefon nie pokazuje żadnych dostępnych aktualizacji
Spróbuj zresetować ustawienia sieciowe. Tu masz podpowiedz jak to zrobić. https://support.bell.ca/Mobility/Smartp ... my_samsung
 #995935  autor: eneduerike
 28 maja 2018, 22:25
Dostałem telefon z powrotem. Raport naprawy: Urządzenie sprawne, nie wykonano naprawy. Urządzenie zostało poddane testom w warunkach rzeczywistych oraz na przyrządach serwisowych. Nadaje i odbiera połączenia prawidłowo, zasięg sieci prawidłowy :/
 #995941  autor: weissmann
 28 maja 2018, 22:41
Uaktualniłeś do Androida 8.0 (Oreo) ?
 #995952  autor: Eragon
 28 maja 2018, 23:38
Ręcznie.
A soft brandowany?

:smt006

:arrow: Ankieta dot. zablokowania komentarzy dla niezalogowanych: https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=129536 Głosujcie by potem nie było narzekania ;)
 #995956  autor: marcin19883
 29 maja 2018, 00:21
Spróbuj resetować ustawienia sieciowe, jak pisałem wyżej