Żądanie zapłaty za diagnozę telefonu
Post:20 mar 2015, 10:36
Witam Forumowiczów!
Kilka dni temu, w ramach gwarancji osobiście zaniosłem telefon do Strefy Serwisu Samsunga. Dzisiaj poinformowano mnie, że telefon uległ uszkodzeniu mechanicznemu, a gwarancja nie obejmuje takiej naprawy i jej ewentualny koszt to 410zł. Oczywiście odmówiłem, po czym pan poinformował mnie, że zaprasza po odbiór telefonu, a do zapłaty będzie 49zł. Zdziwiłem się i zapytałem za co ta kwota. Pan powtarzał w kółko, że telefon jest uszkodzony mechanicznie i trzeba płacić. Więc rozumiem, że jest to zapłata za diagnozę telefonu i to potwierdził mój rozmówca.
Pytanie 1: jaka jest podstawa prawna do naliczania takich opłat jeżeli telefon jest objęty gwarancją, a w momencie oddania telefonu do serwisu nikt mnie nie poinformował o takich kosztach?
Pytanie 2: Co mogę zrobić, aby serwis odstąpił od żądania takiej zapłaty.
Dziękuję za odpowiedzi.
Kilka dni temu, w ramach gwarancji osobiście zaniosłem telefon do Strefy Serwisu Samsunga. Dzisiaj poinformowano mnie, że telefon uległ uszkodzeniu mechanicznemu, a gwarancja nie obejmuje takiej naprawy i jej ewentualny koszt to 410zł. Oczywiście odmówiłem, po czym pan poinformował mnie, że zaprasza po odbiór telefonu, a do zapłaty będzie 49zł. Zdziwiłem się i zapytałem za co ta kwota. Pan powtarzał w kółko, że telefon jest uszkodzony mechanicznie i trzeba płacić. Więc rozumiem, że jest to zapłata za diagnozę telefonu i to potwierdził mój rozmówca.
Pytanie 1: jaka jest podstawa prawna do naliczania takich opłat jeżeli telefon jest objęty gwarancją, a w momencie oddania telefonu do serwisu nikt mnie nie poinformował o takich kosztach?
Pytanie 2: Co mogę zrobić, aby serwis odstąpił od żądania takiej zapłaty.
Dziękuję za odpowiedzi.