Strona 1 z 1

[ELM] Brak możliwości nawiązania połączenia

Post:29 lip 2011, 00:14
autor: bogdan85
Witam
W marcu kupiłem telefon SE Elm wraz z przedłużeniem umowy. Po kilku miesiącach zaczął występować następujący problem:

Na wyświetlaczu pokazuje się komunikat: Tylko alarmowe

Nie mogę nawiązać połączenia z numerami alarmowymi

Otwierając listę ostatnich połączeń, próbując nawiązać połączenie lista odświeżała się ale połączenie nie było nawiązywane lub zostaje dokonana nieskuteczna próba nawiązania połączenia.

W czasie występowania problemu nikt nie może nawiązać ze mną połączenia, nie dochodzą sms-y

Czas występowania problemu: kilka do kilkudziesięciu minut.

Częstotliwość występowania problemu: od jednej krótkiej awarii raz na kilka dni, ostatnio 2-3 razy dziennie.

W tym samym czasie telefon z tej samej sieci (PLAY) trzymany w drugiej ręce działa, także wykluczam problemy sieciowe. Poza tym kilka razy zgłaszałem problem u operatora paodając konkretną datę i godzinę występowania problemu, operator twierdzi, że nie jest to w żadnym razie wina sieci.

Telefon wraz z opisem usterki oddałem do reklamacji, wrócił z adnotacją o braku uszkodzeń oraz o wgraniu najnowszego oprogramowania. Serwis zalecał ustawienie preferencji sieci na GSM, cały czas były właśnie takie ustawienia.
Po kilku dniach problem znowu zaczął się powtarzać.

Post:29 lip 2011, 00:25
autor: orson_dzi
bogdan85 pisze:także wykluczam problemy sieciowe
Ale problemu z kartą wykluczyć nie można. Włóż ją do innego telefonu i sprawdź.

Post:29 lip 2011, 08:31
autor: KC-KARLOS
bogdan85, sprawdź też, czy masz ustawiony ręczny wybór sieci - jeśli to wykluczysz, sprawdź kartę SIM, czy z nią wszystko w porządku.

Post:29 lip 2011, 11:09
autor: bogdan85
Karta sim jest OK, sprawdzałem ja na innym telefonie, robiłem duplikat karty.

W trakcie opisywanej awarii przy ręcznym wyborze sieci do wyboru mam tylko Orange.pl z ikona przekreślonego koła.

Preferowane sieci to najpierw Plus, Vodafone, tego akurat dokładnie nie pamiętam.

Post:29 lip 2011, 11:16
autor: KC-KARLOS
bogdan85 pisze:Karta sim jest OK, sprawdzałem ja na innym telefonie, robiłem duplikat karty.

W trakcie opisywanej awarii przy ręcznym wyborze sieci do wyboru mam tylko Orange.pl z ikona przekreślonego koła.

Preferowane sieci to najpierw Plus, Vodafone, tego akurat dokładnie nie pamiętam.
A telefon był ustawiony na 3G czy zwykłym GSM?

Post:29 lip 2011, 21:38
autor: bogdan85
Telefon był ustawiony na GSM, później zmieniałem na GSM/3G. Na obu ustawieniach sytuacja wyglądała tak samo.

Post:30 lip 2011, 08:46
autor: Xy
Serwis do dópy, to po pierwsze. Po drugie taki objaw wskazuje na uwaloną antenę. Miałem taki sam problem w swoim Ericssonie (starym bo starym (R310s) ale z opisu było dokładnie to samo i przyczyną była antena). Masz simlocka zapewne (Orange...) więc włóż inną kartę i zobacz czy dalej problem będzie się powtarzał. Wyszukiwanie sieci ustaw na automat.
Jeśli nic nie pomoże to idź do innego serwisu i ładnie opisz problem. Jeśli zaś kolejne osoby sobie nie poradzą z tym telefonem to sprzedaj w cholerę to kłopotliwe guano i kup coś porządnego.

Post:30 lip 2011, 11:49
autor: bogdan85
Telefon nie ma simlocka, wysyłany był do serwisu SE na gwarancji. Jak już wspomniałem, wrócił z serwisu z opisem "brak uszkodzeń" ponieważ opisywana awaria nie wystąpiła podczas pobytu telefonu w serwisie. Też stawiałem na antenę.
Teraz chwile awarii nagrałem innym telefonem, przegrałem na swój i ponownie wysłałem telefon do serwisu.