DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Nokia, w tym serii Lumia oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonów i smartfonów marki Nokia, w tym serii Lumia oraz akcesoriów do nich - opinie, uwagi, pytania, itp.

Moderator: Moderatorzy

 #755635  autor: Aa
 12 paź 2014, 23:44
Piszę z pytaniem jak pozbyć się z telefonu 2720a-2 funkcji "radio" nie uszkadzając pozostałych funkcji telefonu. Pytanie stąd, że nie chcę być obciążona daniną zwaną abonamentem radiowo-telewizyjnym.

Ponieważ jestem laikiem w temacie - proszę o instrukcje krok po kroku wraz ze spisem rzeczy, które będą potrzebne do pozbawienia telefonu tej funkcji.

Wdzięczna będę też za linki dla innych modeli jak na przykład nokia 113.

 #755650  autor: hdfunpack
 13 paź 2014, 07:54
Też mi się tak wydaje. Podobno haracz nie obejmuje nawet radia w samochodzie (nie wiem czy to aktualne).

 #755827  autor: Aa
 13 paź 2014, 23:03
Na prawie akurat lepiej się znam niż na telefonach i tylko patrzeć kiedy Rada Radiofonii i Telewizji sobie przypomni o radioodbiornikach w telefonach. Niestety tu nie macie racji - zgodnie z ustawą też podlegają ponieważ są zdolne do natychmiastowego odbioru sygnału podobnie jak zwykłe radio. Radioodbiorniki samochodowe też trzeba rejestrować.

Stąd ponawiam pytanie - jak się tego dziadostwa pozbyć, ponieważ nie jest mi potrzebne, a nie chcę płacić gdy sobie przypomną o tym, że radio ma 99% społeczeństwa ponieważ ma je w telefonie. Jeżeli opcją jest wylutowanie czegoś - proszę o instrukcję, lutownicę potrafię obsłużyć. Jeżeli jest dostępny program bez radia - będę wdzięczna za namiar oraz instrukcje jak wymienić i czego potrzebuję.
"chyba..., podobno... męczy jak ptaki latanie. Lutuję na na-pewno." Zofia Kopytlanka
Edit: Aby nie być gołosłowną:
Art 2. ustawy z dnia 21 kwietnia 2005 r. o opłatach abonamentowych (DzU 2005 nr 85 poz. 728, tekst jednolity)