DAJ CYNK

Klienci kolejnych 125 banków spółdzielczych mogą już korzystać z serwisów e-administracji w węźle krajowym

Mieszko Zagańczyk

Taryfy, promocje, usługi

Klienci kolejnych 125 banków spółdzielczych mogą już korzystać z serwisów e-administracji w węźle krajowym

Banki spółdzielcze wprowadzają dla klientów nowe usługi cyfrowe. Najpierw 15, później 173, a teraz 125 kolejnych banków spółdzielczych, między innymi z grupy SGB, dołączyło do węzła krajowego, który pozwala korzystać z serwisów e-administracji. W sumie przyłączonych zostało już ponad 500 placówek.

Banki spółdzielcze w Koninie, Koronowie, Kostrzynie, Strykowie, Pruszczu Pomorskim, Wolinie, Toruniu, Tczewie, ale i we Wronkach czy Żurominie – to tylko kilka ze 125 placówek, które właśnie dołączyły do węzła krajowego.

Zobacz: Poczta Polska ułatwi dostęp online do usług dzięki profilowi zaufanemu i eFormularzom

Co to jest węzeł krajowy?

Czym jest właściwie ten węzeł krajowy? Najprościej rzecz ujmując, to wygodny dostęp do portali publicznych i e-usług świadczonych przez administrację. Można się do nich zalogować za pomocą jednego – bankowego – hasła i loginu. Na początku lipca Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło proces przyłączania do węzła krajowego banków spółdzielczych.

- To ważny etap w rozwoju polskiej e-administracji. Klientami banków spółdzielczych są bowiem często osoby z mniejszych miejscowości, które właśnie zyskują dużo łatwiejszy dostęp do e-usług – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Do tej pory podłączyliśmy 313 placówek. W sumie będzie ich 500. Tym samym około 1,5 miliona ich klientów m.in. bez wychodzenia z domu będzie mogło założyć profil zaufany – dodaje szef MC.

Dzięki integracji banków spółdzielczych z węzłem krajowym ich klienci będą mieli też możliwość logowania się swoimi loginami bankowymi do serwisów takich jak np. Internetowe Konto Pacjenta, konta Mój GOV czy PUE ZUS. Wystarczy, że po przeniesieniu na stronę logowania kliknąć ikonkę swojego banku i zalogują się swoim hasłem. Dokładnie tak samo, jak w przypadku logowania do systemu bankowości elektronicznej.

Zobacz: Profil zaufany założyło już 7 milionów Polaków. To będzie rekordowy rok

Oznacza to, że ich login i hasło z banku wystarczą, by załatwiać online sprawy urzędowe. Osobom, które będą chciały skorzystać z tej możliwości, a nie mają jeszcze profilu zaufanego, będzie on zakładany zdalnie w trakcie realizacji dowolnej usługi publicznej, bez konieczności podejmowania dodatkowych działań.

Zobacz: Usługa mojeID i profil zaufany w bankach spółdzielczych SGB
Zobacz: Bank BPS i Banki Spółdzielcze udostępniły płatności BLIK

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Ministerstwo Cyfryzacji