Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Znów tylko TP w konkursie na usługę powszechną

Znów tylko TP w konkursie na usługę powszechną

WitekT 24 Stycznia 2006 16:50

0 0

Telekomunikacja Polska ponownie jako jedyny podmiot złożyła ofertę w konkursie na świadczenie usługi powszechnej.

Pierwszy konkurs, przeprowadzony w dniach od 2. września do 15. grudnia, nie został rozstrzygnięty z uwagi na złożenie przez jedynego oferenta Telekomunikację Polską oferty, która nie spełniała wymagań formalnych.

W drugim konkursie rozpoczętym 22. grudnia, zainteresowane podmioty mogły składać oferty na świadczenie usługi powszechnej na obszarze jednej strefy numeracyjnej, wybranych stref numeracyjnych albo na obszarze całej Polski. Ponownie jedyną ofertę świadczenia usługi powszechnej na terenie całego kraju 19. stycznia złożyła Telekomunikacja Polska - operator o największym udziale w rynku telefonii stacjonarnej.

Obecnie komisja konkursowa rozpoczęła I etap sprawdzania oferty pod względem formalnym (m.in. kompletność oferty i jej zgodność ze specyfikacją warunków konkursu).




Usługa powszechna to zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne wszystkim użytkownikom końcowym stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Polski, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie.

W skład usługi powszechnej Prawo telekomunikacyjne zalicza:
przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług (ISDN),
utrzymanie ww. łącza abonenckiego z zakończeniem sieci w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych,
połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet,
udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów,
świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych,
świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

Przedsiębiorca wyznaczony do świadczenia usługi powszechnej:
dostarcza na żądanie abonenta bezpłatny szczegółowy wykaz wykonanych na jego rzecz usług telekomunikacyjnych (billing),
zapewnia abonentom możliwość nieodpłatnego zablokowania połączeń wychodzących do określonych kategorii numeracji lub usług,
zapewnia abonentom możliwość zablokowania połączeń wychodzących powyżej określonej przez abonenta górnej kwoty faktury.

Przedsiębiorcy wyznaczonemu przysługuje dopłata do kosztów świadczenia usługi powszechnej w przypadku ich nierentowności. Dopłatę ustala Prezes Urzędu Kominukacji Elektronicznej w wysokości kosztu netto świadczenia usługi powszechnej.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 4
  • 0

    1.  2006-01-24 17:07:13

    Czytałem i przecieram oczy ze zdumienia mianowicie chodzi mi o to ze operator powszechny dostarcza na zadanie abonenta szczegółowy wykaz połączen czyli billing!Czyli wychodzi z tego że TPSA bezprawnie pobiera ^6.10 z vat za billing.Mam pytanie czy teraz billing bedzie bezpłatny????

  • 0

    2.  2006-01-24 17:32:33

    Jest napisane, że nieodpłatnie wykonuje blokady połączeń wychodzących. Tzn. że teraz blokady będą za darmo?

  • 0

    3. ~wlo  2006-01-24 18:31:31  host: asl123.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A kto inny mógłby? Kto ma warunki by spełnic wymagania? NIKT!! ;-D

  • 0

    4. ~wlo  2006-01-24 18:32:39  host: asl123.neoplus.adsl.tpnet.pl

    tepsaslave - tepsa nie jest "wyznaczonym" jak na dzisiaj... nie musisz przecierać oczu...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-75-83.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.