DAJ CYNK

Zmiany w systemie Google AdWords

sirmark

Rozrywka

Google wprowadza do systemu AdWords kolejne zmiany. Ma to poprawić jakość uzyskiwanych wyników, bo jak wskazują badania, aż 50% kliknięć w mobilne reklamy uznaje się za przypadkowe.

Google wprowadza do systemu AdWords kolejne zmiany. Ma to poprawić jakość uzyskiwanych wyników, bo jak wskazują badania, aż 50% kliknięć w mobilne reklamy uznaje się za przypadkowe.

Google cały czas zwiększa formaty reklamowe, starając się uczynić je bardziej atrakcyjnymi, stara się także dążyć do maksymalizacji jakości kliknięć. W 2012 r. wprowadzone zostały potwierdzania kliku na reklamach mobilnych, a w zeszłym roku wprowadzono większą automatyzację tego procesu, skutkującą mniejszą ilością pracy użytkowników. Teraz wprowadzane są mechanizmy majace wyeliminować najczęstsze, przypadkowe otwarcia reklam.

Blokowane będą naciśnięcia przy krawędzi obrazu, które pojawiają się w przypadkach, gdy użytkownik próbuje przejść do sąsiedniej zawartości lub przewinąć ekran - teraz zdefiniowany zostanie margines wokół reklamy, a użytkownik będzie musiał kliknąć ją bardziej centralnie, aby przejść do strony reklamodawcy.

W programach blokowane będą kliknięcia w ikonę aplikacji, generujące przypadkowe instalacje, ze względu na bliskość przycisku zamykania reklamy. Zamiast tego, użytkownik będzie musiał nacisnąć wskazany przycisk, który spowoduje przekierowanie do Google Play i dopiero w sklepie będzie można wykonać procesu instalacji.

Wprowadzone zostaną również opóźnienia dla aktywnego obszaru reklam. Kliknąć będzie można dopiero po krótkim czasie od załadowania się reklamy, co zapewni użytkownikowi odpowiedni czas na zbadanie jej zawartości.

Google zapewnia, że powyższe zmiany wpłyną korzystnie na reklamodawców, będą ponosić mniejsze koszty, a zwiększy im się współczynnik konwersji. Zadowoleni powinni być także użytkownicy, którzy będą mniej irytowani przypadkowymi i niechcianymi kliknięciami.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Google, wł